Gå til innhold

Kan man miste lysten på nærhet med et annet menneske


Gjest Jon Are

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are

Jeg kom hjem fra en fantastisk tur i dag, og for første gang i hele mitt liv syntes jeg at livet var fullkomment. Vakkert vær, jeg og en kammerat og de to hundene mine på tur i skogen.

Jeg blir bare mer og mer tilfreds med livet som singel. Ja, det har faktisk kommet så langt at jeg faktisk ikke savner noen partner lengre. Jeg synes det er godt å ha sengen for meg selv, og jeg koser meg alene.

Men det har ikke alltid vært sånn. Etter bruddet med den siste kjæresten min, synes jeg det var tøfft å gå en sommer i møte uten kjæreste. Jeg ønsket noen å dele kveldene med. Jeg var mer på søken etter en partner. Gikk på date og noen ganger ute på byen. Nå har jeg sluttet med alt dette.

Jeg er litt redd for at jeg rett og slett har mistet evnen til å bli forelsket igjen. Jeg savner så ogsi aldri nærhet eller sex for den saks skyld med et annet menneske.

Har jeg rett og slett blitt avstumpet? Kan man bli sånn når man går årevis som singel, og er det andre som har opplevd det samme som jeg beskriver?

Med hilsen fra:

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Mennesker er veldig tilpasningsdyktige, så vi kan lære oss selv å trives i de fleste livssituasjoner. Når man har vært vant til å ha en kjæreste så kan det føles tomt uten, og når man så har vært singel lenge så kan det føles helt flott å bare ha seg selv å ta hensyn til.

Jeg var singel i mange år, og deler av tida savnet jeg en varm armkrok mens andre deler av tida hadde jeg det supert som singel. Jeg gikk ikke rundt med et konstant savn etter en kjæreste. Det kunne gå månedsvis uten at jeg tenkte på det engang.

Men så kom jeg inn i en periode der jeg savnet en å dele hverdagen med. Jeg datet aktivt, møtte mange frosker og SÅ møtte jeg prinsen. Han er samboeren min i dag, og jeg fatter ikke hvordan jeg kunne være fornøyd før jeg møtte han. :)

Men som sagt: Jeg VAR fornøyd uten han, før jeg visste at han eksisterte. Det er naturlig å gå gjennom forskjellige faser i livet og det finnes ingen fasitsvar. Kanskje kommer du til å trives som singel resten av livet, eller kanskje kommer du etter hvert til å begynne å savne en kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...