Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 #1 Del Skrevet 28. juni 2009 Jeg låner en bil for tiden, og da jeg skulle fylle bensin tidligere i dag fylte jeg tanken full med 98 blyfri bensin, men fikk vite senere på dagen at det pleier å fylles med 95 blyfri bensin på den bilen. Hva skjer nå, har jeg ødelagt bilen? Har jeg gjort noe veldig dumt, eller kommer ingen til å merke forskjell? Håper noen kan svare, da jeg ikke har peiling på sånt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 #2 Del Skrevet 28. juni 2009 -Sålenge du ikke fyllte diesel, så burde det ikke gjøre noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yggdrasil Skrevet 28. juni 2009 #3 Del Skrevet 28. juni 2009 Kjære deg, dette gjør ingenting. Hadde du fylt diesel på tanken derimot.... det hadde vært dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 #4 Del Skrevet 28. juni 2009 No problem med 98 på en bil som vanligvis går på 95. Du har bare fylt litt dyrere bensin enn nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 28. juni 2009 #5 Del Skrevet 28. juni 2009 Null problem. Bilen krever minimum 95 oktan, og 98 er mer enn 95, så som gjesten over skriver, du har bare fylt dyrere bensin enn nødvendig Å fylle 95 på en bil som krever 98 kan være skadelig for motoren, men går ofte greit hvis man ikke er særlig tung på gassfoten. En i familien fylte 95 på 98-bil i 10 år uten problem, men kjørte da også som om det lå en hel hønsefarm under gasspedalen. Diesel på bensinbil er dårlig idé, og om du skulle klare å fylle bensin på dieselbil har du virkelig lagt gullegget - ikke prøv å starte motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. juni 2009 #6 Del Skrevet 28. juni 2009 Jeg låner en bil for tiden, og da jeg skulle fylle bensin tidligere i dag fylte jeg tanken full med 98 blyfri bensin, men fikk vite senere på dagen at det pleier å fylles med 95 blyfri bensin på den bilen. Hva skjer nå, har jeg ødelagt bilen? Har jeg gjort noe veldig dumt, eller kommer ingen til å merke forskjell? Håper noen kan svare, da jeg ikke har peiling på sånt.. Ingenting å bekymre seg over. Alle bensinbiler kan gå på 98, men ikke alle kan gå på 95. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rimmern Skrevet 29. juni 2009 #7 Del Skrevet 29. juni 2009 98 blyfri er jo faktisk egentlig BEDRE bensin enn 95 på en bil som skal ha minimum 95. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 9. august 2009 #8 Del Skrevet 9. august 2009 Gjest, du har gjort en god gjerning, og er nå en helt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå