Gå til innhold

Hjelp, fylte feil bensin!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg låner en bil for tiden, og da jeg skulle fylle bensin tidligere i dag fylte jeg tanken full med 98 blyfri bensin, men fikk vite senere på dagen at det pleier å fylles med 95 blyfri bensin på den bilen.

Hva skjer nå, har jeg ødelagt bilen? Har jeg gjort noe veldig dumt, eller kommer ingen til å merke forskjell? Håper noen kan svare, da jeg ikke har peiling på sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, dette gjør ingenting.

Hadde du fylt diesel på tanken derimot.... det hadde vært dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

No problem med 98 på en bil som vanligvis går på 95. Du har bare fylt litt dyrere bensin enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem. Bilen krever minimum 95 oktan, og 98 er mer enn 95, så som gjesten over skriver, du har bare fylt dyrere bensin enn nødvendig :)

Å fylle 95 på en bil som krever 98 kan være skadelig for motoren, men går ofte greit hvis man ikke er særlig tung på gassfoten. En i familien fylte 95 på 98-bil i 10 år uten problem, men kjørte da også som om det lå en hel hønsefarm under gasspedalen.

Diesel på bensinbil er dårlig idé, og om du skulle klare å fylle bensin på dieselbil har du virkelig lagt gullegget - ikke prøv å starte motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg låner en bil for tiden, og da jeg skulle fylle bensin tidligere i dag fylte jeg tanken full med 98 blyfri bensin, men fikk vite senere på dagen at det pleier å fylles med 95 blyfri bensin på den bilen.

Hva skjer nå, har jeg ødelagt bilen? Har jeg gjort noe veldig dumt, eller kommer ingen til å merke forskjell? Håper noen kan svare, da jeg ikke har peiling på sånt..

Ingenting å bekymre seg over. Alle bensinbiler kan gå på 98, men ikke alle kan gå på 95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...