Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Jeg låner en bil for tiden, og da jeg skulle fylle bensin tidligere i dag fylte jeg tanken full med 98 blyfri bensin, men fikk vite senere på dagen at det pleier å fylles med 95 blyfri bensin på den bilen. Hva skjer nå, har jeg ødelagt bilen? Har jeg gjort noe veldig dumt, eller kommer ingen til å merke forskjell? Håper noen kan svare, da jeg ikke har peiling på sånt..
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 #2 Skrevet 28. juni 2009 -Sålenge du ikke fyllte diesel, så burde det ikke gjøre noe.
yggdrasil Skrevet 28. juni 2009 #3 Skrevet 28. juni 2009 Kjære deg, dette gjør ingenting. Hadde du fylt diesel på tanken derimot.... det hadde vært dumt.
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 #4 Skrevet 28. juni 2009 No problem med 98 på en bil som vanligvis går på 95. Du har bare fylt litt dyrere bensin enn nødvendig.
feuerstein Skrevet 28. juni 2009 #5 Skrevet 28. juni 2009 Null problem. Bilen krever minimum 95 oktan, og 98 er mer enn 95, så som gjesten over skriver, du har bare fylt dyrere bensin enn nødvendig Å fylle 95 på en bil som krever 98 kan være skadelig for motoren, men går ofte greit hvis man ikke er særlig tung på gassfoten. En i familien fylte 95 på 98-bil i 10 år uten problem, men kjørte da også som om det lå en hel hønsefarm under gasspedalen. Diesel på bensinbil er dårlig idé, og om du skulle klare å fylle bensin på dieselbil har du virkelig lagt gullegget - ikke prøv å starte motoren.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. juni 2009 #6 Skrevet 28. juni 2009 Jeg låner en bil for tiden, og da jeg skulle fylle bensin tidligere i dag fylte jeg tanken full med 98 blyfri bensin, men fikk vite senere på dagen at det pleier å fylles med 95 blyfri bensin på den bilen. Hva skjer nå, har jeg ødelagt bilen? Har jeg gjort noe veldig dumt, eller kommer ingen til å merke forskjell? Håper noen kan svare, da jeg ikke har peiling på sånt.. Ingenting å bekymre seg over. Alle bensinbiler kan gå på 98, men ikke alle kan gå på 95.
Rimmern Skrevet 29. juni 2009 #7 Skrevet 29. juni 2009 98 blyfri er jo faktisk egentlig BEDRE bensin enn 95 på en bil som skal ha minimum 95.
Kamikatze Skrevet 9. august 2009 #8 Skrevet 9. august 2009 Gjest, du har gjort en god gjerning, og er nå en helt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå