Gå til innhold

Forundringsboka


Devilina

Anbefalte innlegg

Hei :vinke: det var virkelig lenge siden sist! Skjønner det er mye som har skjedd, ikke morro at mannen mistet jobben :( Han har ikke lyst å studere noe for å skaffe seg bedre jobbmuligheter?

Legoland blir sikkert supergøy, det gjorde vi i fjor og det snakker Bumba enda om i dag gitt! Her blir det Hellas 2 uker, med Pupsilure og Goffel :)

oioi, W er blitt fin og stor, Bumba var siste fredag 85cm og 10,8kg.......uff gått ned i vekt liksom, ikke mye da(200g) men hun er vel liten av vekst bare......litt deilig at sommerklær fra i fjor passer i år da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjekt å høre fra deg :)

Kjedelig at mannen har mistet jobben :(

Jeg må se å finne meg en ny jobb slik at jeg har noe å få titter den utvidete permisjonen min er ferdig, vi har flyttet et stykke ;)

Ferien i år blir to uker til hjemplassen min med Lita som reiseselskap :) Der skal vi kose oss med familie og venner.

Husker godt turen vi hadde til legoland da jeg var tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at mannen din mistet jobben! Det gjorde min i januar, men fikk seg en mye bedre jobb, så selv om vi var stressa en stund, og han var på rundt 20 intervjuer, så endte det godt. krysser fingrene for at det samme skjer med dere :klem:

Kjedelig at det er så vanskelig for deg å få fast jobb også. Jeg jobber i helsevesenet jeg også, og det er mange som ønsker større stillinger. Jeg måtte jobbe meg opp fra ekstravakter til fast helgestilling, så 60 % fast, noen vikariater, og til slutt fikk jeg 90 % fast. Fordelen med å jobbe i døgninstutisjon som jeg gjør, er at det stort sett er mange ekstravakter å få, og man tjener bedre på å jobbe kveld/helg, så da trenger man ikke å jobbe like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at mannen din mistet jobben! Det gjorde min i januar, men fikk seg en mye bedre jobb, så selv om vi var stressa en stund, og han var på rundt 20 intervjuer, så endte det godt. krysser fingrene for at det samme skjer med dere :klem:

Kjedelig at det er så vanskelig for deg å få fast jobb også. Jeg jobber i helsevesenet jeg også, og det er mange som ønsker større stillinger. Jeg måtte jobbe meg opp fra ekstravakter til fast helgestilling, så 60 % fast, noen vikariater, og til slutt fikk jeg 90 % fast. Fordelen med å jobbe i døgninstutisjon som jeg gjør, er at det stort sett er mange ekstravakter å få, og man tjener bedre på å jobbe kveld/helg, så da trenger man ikke å jobbe like mye.

Vel, er jo helsesekretær, så er jo bare 8-16 jobber som regel og dårlig med å få noe ekstra.

Men men... gjør det beste ut av det :)

Når det gjelder mannen.. så er det ikke aktuelt at han går på skole, for det første så er ikke han int i det. Klarer ikke å sitte på skolebenken rett og slett. Og så har vi heller ikke råd til det med tanke på huslån og billån etc.

Han har da sendt ut noe søknader her og der, men det er mye mangel på motivasjon og det blir i alle fall ikke bedre når jeg maser :sukk:

Jobb snakk og penge snakk legger alltid en demper på ting, for blir fort krangler ut av det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du er helsesekretær kan du jo søke på andre jobber. I min jobb ville du da fått fagarbeiderlønn, som er det samme som hjelpepleierne har. Men det er ikke alle det passer for å jobbe ugunstige arbeidstider. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja... har da tenkt tanken, men jeg fungerer ikke på alle døgnets tider, hehe.

Men en type pleie jobb passer nok ikke meg heller, vil liksom ikke ha den kontakten med pasientene. Liker heller å stikke her og der, analysere prøver, drive med sårskift og assistere på småkirurgi etc.

Å..... kjeder meg.... :daane: mannen er ute på noe møte greier med bilsport klubben vi er med i, og han er LITT glad i å prate... blir aldri ferdig...

Har ikke sett han i dag faktisk. Vi overlapper hverandre... noe vi har gjort en god stund.

Har jo to jobber og MÅ jobbe, så blir bare sånn. i grunn lei det. Med en gang jeg kommer hjem så er det enten rett ut med han eller så er det rett i seng, fordi jeg kommer så sent hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du W noe siden du har to jobber for tida? eller er de begge deltid?

Håper mannen får opp motet og søker mer aktivt jobber. Man får ikke jobben på sølvfat, man må ut å grave etter den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Azalea

huff, ser at det har skjedd en del siden jeg var her sist.. håper det gå bra og at mannen finner jobb snart.. vet hvor frustrerende det kan være selv.. :sukk:

legger igjen masse :klemmer::kose::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom :vinke:

(Tidligere Linelia her, hvis du skulle være usikker på hvem jeg er ;))

Lenge siden sist nå, gitt!

Håper det ordner seg for dere begge jobbmessig snart :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du W noe siden du har to jobber for tida? eller er de begge deltid?

Håper mannen får opp motet og søker mer aktivt jobber. Man får ikke jobben på sølvfat, man må ut å grave etter den!

Jeg henter henne i barnehagen og drar hjem og spiser for å så dra på jobb igjen, men dette er jo ikke hver dag da. Styrer arbeidstiden selv på jobb nr 2. Så får da sett henne :)

Ja jeg håper han får ut fingeren....

I grunn på alt... han skal jo liksom være hjemme og ordne litt og SÅ kan han dra ut og finne på ting etc, men er vanskelig det der...

Han har vært hjemme sidne 1 mai og er flink til å vaske klær,hente opp og ta oppvaskmaskina.. gå over gulvene med støvsuger, men det er enda ikke vasket her... og bare på pur F... så gidder ikke jeg det. Jeg har nok med å jobbe og tjene inn penger. Inntekten vår er kuttet med rundt 6000 og det merkes i tillegg til at jeg bare har et vikariat som jeg ikke aner hvor lenge varer... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom :vinke:

(Tidligere Linelia her, hvis du skulle være usikker på hvem jeg er ;))

Lenge siden sist nå, gitt!

Håper det ordner seg for dere begge jobbmessig snart :)

Ny bruker ja :hug:

Kos å se at du titter innom og :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, ser at det har skjedd en del siden jeg var her sist.. håper det gå bra og at mannen finner jobb snart.. vet hvor frustrerende det kan være selv.. :sukk:

legger igjen masse :klemmer::kose::klem:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny bruker ja :hug:

Kos å se at du titter innom og :nigo:

Ny bruker og ny bruker, jeg har gått tilbake til et nick jeg hadde i "gamle dager" ;)

Skjønner deg godt forresten. Er det en som er hjemme (og ikke er syk så klart, eller ekstremt opptatt med å gå på intervjuer/søke på jobber) så får den personen ta seg av husarbeidet. Men jeg kan jo bare tenke meg selv hvordan det hadde blitt hjemme hvis jeg hadde vært i din situasjon :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du sagt at hvis han ikke får seg jobb snart så må du ta ut W av barnehagen fordi dere ikke har råd til å betale for barnehage når han allikevel går hjemme, så da får han være hjemme med hu hele dagen hadde han sikkert fått ræva i gir til å søke flere jobber :fnise:

(Ikke at jeg tror å gå hjemme for en treåring hele tiden er optimalt akkurat, hu hadde vel som M kjeda seg veldig ;))

*I det onde hjørnet i dag* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henter henne i barnehagen og drar hjem og spiser for å så dra på jobb igjen, men dette er jo ikke hver dag da. Styrer arbeidstiden selv på jobb nr 2. Så får da sett henne :)

Ja jeg håper han får ut fingeren....

I grunn på alt... han skal jo liksom være hjemme og ordne litt og SÅ kan han dra ut og finne på ting etc, men er vanskelig det der...

Han har vært hjemme sidne 1 mai og er flink til å vaske klær,hente opp og ta oppvaskmaskina.. gå over gulvene med støvsuger, men det er enda ikke vasket her... og bare på pur F... så gidder ikke jeg det. Jeg har nok med å jobbe og tjene inn penger. Inntekten vår er kuttet med rundt 6000 og det merkes i tillegg til at jeg bare har et vikariat som jeg ikke aner hvor lenge varer... :daane:

Det var da enda bra du ser henne da, men uff skjønner man merker godt de pengene.....når jeg fikk ikke mer permsjons penger men begynnte ikke å jobbe på nesten 1 år, det gikk akkurat rundt. Nå økte mannen i lønn etter det pluss jeg begynnte jobb og wow man fikk det nesten for godt for man var vant ved å la det gå eksakt liksom! Hold motet oppe, det kommer med tid.....han kan ikke tenke seg vikar sålenge gjennom byrå? i bhg feks er gutta jo veldig etterlengtet for å få balanse med kjønn hehe

rent hus burde du ihvertfal kreve! Det er det vel minste, for regner med W er i bhg tross han er hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror jeg hadde blitt en litt for streng bitch i din situasjon :fnise:

Hadde krevd rent hus, middag på bordet, og at han fikk hente tidligere/levere sent i barnehagen så ungen ikke fikk lange dager i barnehagen.

*Ond* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W er i barnehagen 100% så det er ingen unnskyldning.

Sa det ista da han dro... (jepp, jeg er hjemme og ikke i form i dag) at jeg synes virkelig at hjem skulle prioriteres først for han har lovet og sagt i en uke at han skal vaske.... da ble han små amper. ja jeg får bare drite i alt annet da, og gjøre som du sier... det gidder jeg ikke å ha på meg, at jeg liksom har beordret han til noe, så jeg sa bare at det SKAL gjøres i dag og at han kan godt dra og fikse det han skulle.

Mannfolk.....

For å være helt ærlig tenker jeg mer og mer på og stikke og la han bare sitte der og surmule.

For jeg gidder IKKE å ha det sånn her resten av livet, det har jeg sagt til han flere ganger.

Ja et ekteskap går opp og ned, men det har jo bare gått nedover og diskusjoner... tja... i grunn etter at W ble født. Og det er i alle fall ikke hennes skyld.

Tror mannen har litt problemer med å innse at man må sette barn/kone og hjem i første rekke. Det er jo ingen av hans andre kompiser som har hjem og familie på samme måte. Og de tror ofte det bare er å slippe alt i hendene og bli med på ting.

så sånn sett merker jeg at han er yngre enn meg... eller så er det bare sånn mannfolk er til tider. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg selv har jeg aldri opplevd det med min mann. Nå er min såpass borte så det er klart når han er hjemme vil han virkelig være med oss. Det er totalt uakseptabelt at en far ikke tar sin del av ansvar mener jeg. At hans kompiser har ikke familie gjør jo det tøft for han, og om det er sånn som det har vært tidligere så har han enda ikke forstått hva det innebærer å være familiefar? altså jeg får jo vondt av deg her......sånn skal du ikke ha det! Nå som han mistet jobben, ja da må han få ut fingeren å søke nye jobb, å sende ut søknader og utenom dager man evt har intervju har man mye ledig tid.....den tiden kan han bruke på å handle mat, ha et rent hus/klær, og hente snuppa tidligere så hun kan nyte litt det å få være mer hjemme en ellers er mulig når begge foreldre er i full jobb!

Du har jo 2 jobber, er grunnen fordi han mistet jobben? det krever jo virkelig, og uansett er det mindre tid du får med familie eller egen tid rett og slett. Håper du er forsiktig og ikke møter veggen og jobber deg for hardt. Håper du ikke blir sur av det jeg skriver men jeg håper mannen din skjønner hva dette gjør med deres relasjon :( Har dere diskutert det såpass som du skrev nå, at du føler det kunne vært lettere uten han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er nære på at dere går fra hverandre?

Tror faktisk veldig mange menn ikke ser at de må endre seg før kona er ute av døra. Og da er det (kanskje) for sent, fordi begeret har rent over for lenge siden, men man bare har holdt ut og holdt ut i et siste håp om at DENNE gangen kanskje han endrer seg. DENNE gangen kanskje det blir bedre. Men om han har lovet og lovet gang på gang uten noen handling så er det faktisk bare ord, men man vil jo tro på dem da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...