Gå til innhold

Syns du at du selv er pen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kommer vel helt an på hvordan huden/håret/dagsformen er den dagen. Gjør jeg en innsats ved å ordne håret og sminke meg så kan jeg bli veldig pen, men føler meg ikke spesielt vakker når jeg dasser hjemme i joggedressen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Jeg vet at jeg er pen, ettersom jeg stadig får komplimenter for utseende og kropp. En fortid som modell burde også peke i den retningen, men dette er nok også grunnen til at jeg selv ikke er fornøyd.

Nå har årene gått, jeg har passert tredve, født barn osv. Jeg sliter veldig med forholdet til kroppen min etter tiår med spiseforstyrrelser. Jeg kan i objektive øyeblikk se at jeg overhodet ikke burde klage, men mat er min fiende, og jeg er ikke fornøyd med kroppen min om den ikke ser ut som "i gamle dager".

Jeg ligner veldig på Kate Moss (det var også derfor jeg ble modell, det var den looken som var hot da jeg ble plukket opp av mitt byrå), så jeg synes det samme om henne som jeg synes om meg selv; søte uten sminke, vakre med.

Og ingen av oss kan lenger sprette duggfriske opp av sengen og se like søte ut uansett hva vi drar på oss... :sukk:

Skrevet
usj og æsj... jeg er nok en 1'er.. 2 på en god dag.. men håret mitt får få en 8'er.. for det er fint :P

Jeg måtte bare kommentere dette. Hvis det er deg du har bilde av i avataren, kan jeg virkelig ikke skjønne hvorfor du rangerer deg selv som en 1er eller 2er. ;)

Selv er jeg fornøyd med utseendet mitt. Jeg har ingen stor interesse av å plassere meg selv på en skala. Syns jeg vet hva jeg kler av klær og sminke, er fornøyd med kropp, hår og egentlig også ansikt (selv om det selvfølgelig fins andre som er mer modellpene). Og at det gjør helheten ganske ok. Bruker lite energi på det jeg er mindre fornøyd med, og er ganske fornøyd med å si at jeg ikke har noen spesielle komplekser jeg henger meg opp i.

Gjest Gjest_Lillemor_*
Skrevet

Objektivt sett er jeg nok midt på treet, en 5-er, kanskje en 6-er... noe positivt blant annet flotte øyne, som kombinert med personlighet gjør at mennesker ikke vektlegger mine mindre fine fysiske trekk.

Subjektivt sett er jeg veldig fornøyd med utseendet mitt, og vil plassere meg på en 8-er. :)

Få rynker til å være på min alder, flotte øyne, et vinnende smil, pene tenner, slanke sterke ben...

Litt strammere mage, og jeg hadde vært en 10-er. :)

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg er ganske fornøyd med utseendet mitt. Det kunne vært bedre, og det kunne vært verre, men alt i alt er jeg fornøyd. Hva jeg er sånn objektivt sett bryr meg fint lite, da det er de subjektive meningene som teller :)

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, jeg synes ikke jeg selv er pen, og jeg er heller ikke pen, objektivt sett. Med sminke ser jeg iallefall ut som folk flest. Takk gud for sminke. Litt slitsomt å vise seg uten.

Skrevet

Sa lenger oppe eg var en 5. Men var på byen og handlet i dag. Følte meg litt som en 10er da. Fekk mange blikk fra damene. Er noe som skjer med damer om sommeren trur eg. Eg merker ingenting føler meg slakk om sommeren, liker vinterstid best.

Skrevet

Det varierer vel hos de fleste med dagsformen.

Jeg kan føle meg alt fra riktig så flott til noe katta har dratt inn.

Skrevet

Nei. Ser på meg selv som kanskje en 2'er eller 3'er. Maks 4.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest tjaaa..
Skrevet

hmm... ja egentlig, men vil på en måte ikke innrømme det..Hehe. Føler meg innbilsk. Kan vel ærlig talt nærme meg en tier når jeg har sminket og pyntet meg.. hadde jeg hatt en str.større bryst, samt blitt litt brunere hadde jeg så absolutt hatt evne til å bli en fullkommen tier :P

Skrevet

Lenge leve janteloven! :ironi: Er man virkelig innbildsk dersom man selv mener man ser bra ut? Det er jo mange måter å si ting på da... . Om man sier "Ja, jeg er fornøyd med utseende mitt, og er glad i meg selv" blir man oppfattet som innbildsk da?

Skrevet

Tja, vil selv si at jeg er over snittet, hvertfall blitt fortalt at jeg er meget kjekk :D

Skrevet (endret)

Ikke lett å si egentlig. Kommer selvfølgelig an på dagsform osv., men er den bra føler jeg meg som en 6'er.. Kanskje 7'er. Ser mer på meg selv som søt enn pen egentlig. Jeg har selvfølgelig ting jeg kunne tenke meg endre på, men klarer meg egentlig veldig fint :)

Endret av cilipili
Skrevet

Tror ikke jeg heller kan sette meg selv som noe tall på en skala. Synes selv at jeg har trekk som er pene, og er fornøyd med mye av meg selv. Har noen kilo for mye som er det eneste jeg virkelig ikke liker med meg selv utseendemessig. Den ene tingen jeg nok er mest fornøyd med, og som jeg vet andre også legger merke til, er øynene og smilet mitt. Og de forandrer seg jo heldigvis ikke noe særlig! ;)

Tror det handler mye om innsiden -jeg føler meg "penere" når jeg har det bedre. Hud og hår forandrer seg etter stress, livstil (mat,søvn,trening) og humør -så når jeg er avslappet og glad så vet jeg også at jeg ikke bare føler meg penere, men er det! En klisje av et motto kom fra et nytt bekjentskap her om dagen, og det stemmer jo også på en prikk! "Man kommer langt med et stort smil"

Skrevet

Andre sier av og til at jeg er det, men jeg har aldri trodd at det har vært noe annet enn høflighetsfraser.

Skrevet

Kommer 100% an på dagsformen tror jeg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syns jeg er pen, ja. Jeg er overvektig og syns det er skammelig at man ikke skal få synes at man er pen fordi man er overvektig!

Jeg er overbevist om at jeg ser penere ut, og bærer vekten min mye bedre, fordi jeg virkelig syns at jeg er et vakkert menneske. Plasserer meg selv på en 8'er fordi jeg vil ha "litt å gå på" - jeg ville nok blitt enda penere med en slank og veltrent kropp, men mine 15 ekstra kilo bryr jeg meg egentlig fint lite om.

Gjest Gjest
Skrevet
Andre sier av og til at jeg er det, men jeg har aldri trodd at det har vært noe annet enn høflighetsfraser.

Desier nok ikke det om de ikke mener det!

Skrevet
Desier nok ikke det om de ikke mener det!

Jo, det kan de vel. Når spørsmålet om utseende er på bordet så er det relativt få folk som er så ærlige at de ser en person rett i ansiktet og sier "Næh, du er egentlig lite pen altså."

Gjest jonas
Skrevet

Så lenge jeg er forholdsvis nyklipt, så synes jeg at jeg ser ganske bra ut. Bare synd jentene/damene ikke er enig. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...