Gå til innhold

Hva finne på i Stavanger for familie m/tennåringer?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Vi skal være i Stavanger noen dager og ønsker tips om hva vi kan finne på. Har 3 tenåringer i alderen 13 -17 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kongeparken, gøy for barn i alle aldre. Preikestolen, så spektakulert på toppen at selv de minst turlystne syns det er verdt turen. Med god niste og godt tid vil alle trives. Oljemuseumet, et levende museum der det er lov og ta på og delta. Interessant for alle, da dette er noe som de fleste har et forhold til..

Dette er ting jeg selv har hatt ungdommer med på med stor suksess.

Ellers er jo Stavanger en koselig by og bare vandre og shoppe. Og skulle det bli dårlig vær har en jo alltids Kvadrat kjøpesenter :D

Kos dere i Siddisland :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg lokal, men har vært litt i Stavanger fordi de har et stort miljø for brettsport. Det er bl.a. mange surfecamper i området Stavanger–Jæren, kanskje det kunne vært spennende for både eldre og unge hvis det var noen dagskurs eller lignende å kaste seg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongeparken er i alle fall grei for både store og små. Min 16 åring var der nettopp med skolen, han har ikke vært der på noen år nå, for han mente det var SÅ kjedelig. Men han måtte innrømme at det faktisk var temmelig moro :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Vi har vært en tur i Kongeparken. Det var mye moro for både ungdommen og oss voksne. Kvadrat var et must for jentene så vi har vært der også. I tillegg har vi fått med oss solastranden, vaulen badeplass, sentrum + utforsket en del steder fra min barndom. Oljemuseet må vi innom en tur mens vi er her. Dessuten vil vi voksne gjerne innom lekemuseet :sjenert:. Ungene mente at det var alt for barnslig, men her er det vi voksne som har det siste ordet :sjarmor:.

Vi vurderer også flymusset på Sola og et krigsmuseum hvis vi rekker det. Sandvolleyball vm starter til helgen, noe vi har lyst til å få med oss litt av stemningen rundt.

Stavanger er forøvrig en veldig fin by. Nå er det i tillegg strålende vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...