Gå til innhold

En av fire Sør-Afrikanske menn har voldtatt


Gjest jeg liker smør

Anbefalte innlegg

Gjest gjestdeluxe
SITER(Mann 42 @ 23.06.2009 (14:42) )

Jeg tror ikke nødvendigvis at det behøver å gå så galt. Zimbabwe har en ravende gal diktator, som leder et fascistisk parti og hersker gjennom vold og trusler. Han er valgt, på sett og vis, men landet har ikke noe egentlig demokrati.

***

Hehe, så der er det i orden å skylde på innvandring..

Var den kommentaren til meg, at jeg "skylder på innvandring"? I så fall forstår jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nobilian
Var den kommentaren til meg, at jeg "skylder på innvandring"? I så fall forstår jeg ikke helt.

***

Hehe, mulig jeg ikke skjønte helt heller, var sikkert ikke deg jeg burde ha svart.

Ser bare at noen forsøker å delvis årsaksforklare volds- og kriminalitetsforekomsten i Sør-Afrika med illegal innvandring fra f.eks Zimbabwe.

Synes det var morsom lesning, siden det her til lands er omtrent forbudt å ytre tilsvarende om vår egen situasjon og innvandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Ser bare at noen forsøker å delvis årsaksforklare volds- og kriminalitetsforekomsten i Sør-Afrika med illegal innvandring fra f.eks Zimbabwe.

Synes det var morsom lesning, siden det her til lands er omtrent forbudt å ytre tilsvarende om vår egen situasjon og innvandring.

Ja, ser den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

For meg er dette implisitt og selvsagt: det er en del av spillet. Helt i orden at en sier noe og alle nikker enig rundt. Det er slik mennesker fungerer i grupper.

Likevel bringer gruppene med seg en dynamikk som står for handling satt i system. At det foregår korridorsnakk og uformelle relasjonene, og hvor de egentlige avgjørelsene tas, får så være - men det visker ikke bort det faktum at vi i dette landet har kommunestyrer, partigrupper og åpne påvirkningskanaler, videre til fylker og departement/storting/regjering.

Klart man kan drøfte begrepet, gjerne på britisk vis: http://www.youtube.com/watch?v=C6b2OT3C9KY.

Spesielt i disse Iran-tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Lew Skannon - en positiv og glad mann som verdsetter demokratiet og historien slik vi lærer den på skolen. En helt som ser riktig så lyst på fremtiden, og ser blott forbi alt som heter konspirasjon.

Hvilket bringer oss til...Nelson Mandela. Han blir jo dyrket som en helt over hele verden - og det er omtrent like forbudt å ha negative meninger om ham, som det er som Holocaust - Har Lew Skannon meninger som går på tvers av opinionen i forhold til Mr. Mandela også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lew Skannon - en positiv og glad mann som verdsetter demokratiet og historien slik vi lærer den på skolen. En helt som ser riktig så lyst på fremtiden, og ser blott forbi alt som heter konspirasjon.

Hvilket bringer oss til...Nelson Mandela. Han blir jo dyrket som en helt over hele verden - og det er omtrent like forbudt å ha negative meninger om ham, som det er som Holocaust - Har Lew Skannon meninger som går på tvers av opinionen i forhold til Mr. Mandela også?

Det vil nok overraske deg at jeg er en positiv og blid fyr i det store og hele. En skal nyte den tiden en har, uavhengig av om verden går til helvete eller ikke. Så lenge en ikke etterlater seg noen å bekymre seg for så går det bra.

Når det gjelder forholdene i det sørlige Afrika generelt og enkeltpersonligheter i særdeleshet så må jeg melde meg inhabil og nøyer meg å påpeke at det aldri er gunstig å dyrke mennesker. De har alle flere sider ved siden av den man setter pris på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Det vil nok overraske deg at jeg er en positiv og blid fyr i det store og hele. En skal nyte den tiden en har, uavhengig av om verden går til helvete eller ikke. Så lenge en ikke etterlater seg noen å bekymre seg for så går det bra.Når det gjelder forholdene i det sørlige Afrika generelt og enkeltpersonligheter i særdeleshet så må jeg melde meg inhabil og nøyer meg å påpeke at det aldri er gunstig å dyrke mennesker. De har alle flere sider ved siden av den man setter pris på. :)

Kjekt å vite. :)

Mener du at man ikke bør etterlate seg barn i denne verden, fordi man er engstelig og bekymret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å vite. :)

Mener du at man ikke bør etterlate seg barn i denne verden, fordi man er engstelig og bekymret?

Snu på det. Når man ikke etterlater seg noen så behøver man ikke være engstelig eller bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Kjekt å vite. :)

Mener du at man ikke bør etterlate seg barn i denne verden, fordi man er engstelig og bekymret?

***

Har du virkelig aldri spurt deg selv hva slags verden det er du bringer/har brakt unger inn i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ifølge Dagbladet idag har en av fire Sør-Afrikanske menn voldtatt

Jeg forstår at man må lese undersøkelser med forbehold. Selvfølgelig kan man heller ikke uten videre bruke denne statistikken ukritisk. Tallene vil ikke være like ille over hele det afrikanske kontinent. Dem som voldtar er et mindretall. Men mindretallet er mye større i mange afrikanske land enn i Norge.

Er dette noe vi burde tenke på når bi utformer asyl- og integreringsppolitikken vår?

E hæ....jeg vet om faremomentene ved å reise til slike land....Undrer på hva du vil med dette. Nå er det Afrikanske land som er verre stilt i denne uklturen. Det er land hvor det er helt vanlig at menn har seg flere plaser. Uten gummi. de vet ikke at de kan være syke,troen er at de ike kan smittes, og det er lite opplysning. Kvinnene til disse mennene har seg i tide og utide med andre menn.

de er veldig frigjort mht til sexualitet. Sånn får hiv florere.

Asylpolitiken nevner du......du vet hva du kan risikere med å ha sex med ukjente menn fra afrika? eller kvinner for den sak skyld.

Skal vi ta i mot folk, så får man undervise i konsekvensene av voldtekt osv. Du kaster ikke en mann fra en bambushytte iAfrika til et asylmottak og forventer at han skal vite at i Norge gjelder andre regler. Sånn har det foregått.

Menn takk for opplysningen da......selv om den var gammel nytt. dette viste vi på 80 tallet da hiven kom til Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
***

Har du virkelig aldri spurt deg selv hva slags verden det er du bringer/har brakt unger inn i?

Nei, jeg spør heller hva slags unger jeg ønsker å bringe inn i verden.

Jeg er fornøyd med den verden vi har, og er ikke av den engstelige typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Snu på det. Når man ikke etterlater seg noen så behøver man ikke være engstelig eller bekymret.

Jeg kan forstå at en del tenker slik.

For min del synes jeg ikke det er grunn til å være redd for noe annet enn frykten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg mener demokratiet er en illusjon.

Din påvirkning på politikken begrenser seg til å velge mellom en håndfull politiske menyer hvert 4. år.

Menyene er skrevet av en liten gruppe mennesker i det lukkede rom uten din påvirkning. Den skal gjennomføres av en gruppe mennesker utvalgt på nominasjonsmøter i det lukkede rom der du ikke har påvirkning. Når valget er over er det opp til de politiske partiene, ikke deg, å avgjøre hvem som skal sitte i regjering og hvem som skal ha hvilke poster.

Det er ikke en dritt du kan gjøre for å forhindre at marginale drittpartier som Venstre, Senterpartiet eller KrF skal snike seg med i regjering og derved kunne føre sin politikk mot din vilje!

Din andel av demokratiet er å, hvert 4. år, velge mellom disse folkenes sukrede menyer og deretter håpe på det beste.

Strengt tatt hvert andre år. Har jo litt å si hvem som blir valgt i lokalpolitikken også. Eventuelt ingenting å si etter din mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er de svarte fattige og kriminelle som voldtar hvite mer velstående kvinner, i Sør-Afrika. De hvite kvinnene der er heldige om de slipper unna aids og får livet i behold.

Dette er en påstand du neppe kan dokumentere. Det er nok langt vanligere at de svarte, fattige og kriminelle voldtar andre svarte og fattige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg mener demokratiet er en illusjon.

Din påvirkning på politikken begrenser seg til å velge mellom en håndfull politiske menyer hvert 4. år.

Menyene er skrevet av en liten gruppe mennesker i det lukkede rom uten din påvirkning. Den skal gjennomføres av en gruppe mennesker utvalgt på nominasjonsmøter i det lukkede rom der du ikke har påvirkning. Når valget er over er det opp til de politiske partiene, ikke deg, å avgjøre hvem som skal sitte i regjering og hvem som skal ha hvilke poster.

Det er ikke en dritt du kan gjøre for å forhindre at marginale drittpartier som Venstre, Senterpartiet eller KrF skal snike seg med i regjering og derved kunne føre sin politikk mot din vilje!

Din andel av demokratiet er å, hvert 4. år, velge mellom disse folkenes sukrede menyer og deretter håpe på det beste.

Du viser at du har ingen/liten erfaring fra møtevirksomhet og null innsikt i hvordan de politiske prosessene fungerer. Partiprogram blir til gjennom tid av mennesker på alle partinivå, også lokale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest nobilian
Du viser at du har ingen/liten erfaring fra møtevirksomhet og null innsikt i hvordan de politiske prosessene fungerer. Partiprogram blir til gjennom tid av mennesker på alle partinivå, også lokale.

***

Ja, eksempelvis var grasrota sterkt inne da muligheten for å stryke kandidater ved stortingsvalg forsvant i 2003..

At man har oversittet et møte eller to i formannskapet gir ikke enorm innsikt i "de politiske prosesser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
***

Ja, eksempelvis var grasrota sterkt inne da muligheten for å stryke kandidater ved stortingsvalg forsvant i 2003..

At man har oversittet et møte eller to i formannskapet gir ikke enorm innsikt i "de politiske prosesser".

Et par møter eller 40 i formannskapet og noen i et departement gir nok litt erfaring, og utdannelse innen feltet hjelper på. Grasrotbevegelser er et kapittel for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

***

Hehe, mulig jeg ikke skjønte helt heller, var sikkert ikke deg jeg burde ha svart.

Ser bare at noen forsøker å delvis årsaksforklare volds- og kriminalitetsforekomsten i Sør-Afrika med illegal innvandring fra f.eks Zimbabwe.

Synes det var morsom lesning, siden det her til lands er omtrent forbudt å ytre tilsvarende om vår egen situasjon og innvandring.

En veldig vesentlig del av den volden i Sør-Afrika som er direkte knyttet til innvandrere/flyktninger fra Zimbabwe, er vold rettet MOT disse. Det har vært mange offentlige oppjulinger og jaginger, og ikke rent få drap. Sør-Afrika har også sine innvandringsmotstandere, som legger skylda for alt som er vondt og vanskelig, på innvandrerne. Omtrent som her, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...