Gå til innhold

Diddles


Diddles

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært hos legen, tatt en haug med blodprøver, blitt henvist til UL i uke 18 og ringt til jordmor..jeg er enda mer :klø: enn jeg var før alt dette! Legen hadde nada å bidra med, ingen informasjon, ingen brosjyrer, ingenting :regler: Jeg var jo selvsagt blank som et nyskurt gulv oppi hodet og fant ikke frem til noen av de 15.000 spørsmålene jeg egentlig har :roll: Hun fylte ut sånn helsekort og spurte meg om rutinespørsmål samt sjekket blodtrykket - dett var dett! Jeg tok en haug med prøver, noe som forsåvidt gikk greit selv om jeg har fullstendig angst for nåler - svarene på disse fikk jeg visst i posten :sjenert: Så var det jordmor da, legen ba meg om å ringe idag og bestille time siden det er litt dårlig dekning her jeg bor..følte meg ikke akkurat veldig godt tatt imot, hun var kort og knapp på telefonen og sa bare jeg ringte altfor tidlig :dåne: Hun skulle skrive meg opp, men jeg kom ikke til å få noen time før etter UL i uke 18 :overrasket: Så om en er gravid så står en tydeligvis ganske alene :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene, du har jo KG! :Nikke:

Men jeg skjønner hva du mener.. Jeg var heldig og fikk delta i en forskningsstudie, så jeg fikk litt mer oppfølging i starten, men ellers er en ganske alene om ting ja. Men det er vel fordi det ikke er noen sykdom, men en rimelig normal tilstand. Hvis du sitter igjen med mange spørsmål etter legetimen, er det dessuten ikke noe i veien for å ringe dem.. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant Mazilla, jeg har jo dere :klemmer: Så har jo mamma fått hele 5 barn og kjære har også gjort dette et par ganger før, pluss at storesøster går gravid as we speak så jeg får benytte meg av den kunnskapen som finnes rundt meg :Nikke: Det er jo sant at det ikke er noen sykdom, i andre land får de vel ingen hjelp what so ever...jeg trodde bare at jeg skulle få masse info av legen :fnise: Alt virker jo greit, og så lenge jeg har alle disse symptomene så er jeg vel gravid da :ler: Men jeg tror jeg kommer til å bestille UL utenom, før uke 18 - det syns jeg nemlig er skrekkelig lenge til :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diddles gjør rare ting hun ikke kan forklare:

6. november: Skal på trening og har det litt travelt. Prøver å starte bilen med en banan istedet for nøklene....

7. november: smører den fantastiske, dyre (!!!) fuktighetskremen min i håret i stedet for i ansiktet!!

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du virkelig ikke noe informasjon fra legen??

Det kommer jeg til å kreve fra legen min den dagen jeg blir gravid. Men så har jeg en superduper lege også da. Hun tar seg virkelig tid til meg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk du virkelig ikke noe informasjon fra legen??

Det kommer jeg til å kreve fra legen min den dagen jeg blir gravid. Men så har jeg en superduper lege også da. Hun tar seg virkelig tid til meg :jepp:

Nei ikke noe jeg ikke visste fra før liksom :sjenert: Og da var det jeg som halte det utav henne..tror de som tok den slankeoperasjonen på henne har tatt en del av hjernen også, jeg som har vært sååå fornøyd med legen min tidligere :slåss:

Men altså, det er jo som Mazilla sier, det å være gravid er jo egentlig en normal tilstand - bare jeg som har laget meg en illusjon om at jeg kom til å føle meg utrolig opplyst etter legebesøket :fnise: Så syns jeg det var litt lenge til neste kontroll; uke 22 :overrasket: Det er jo "bare" 16 uker til det :tunge1: Jeg kan nok bestille time i mellomtiden om det skulle være no`da, hun la jo ikke akkurat ned forbud mot å kontakte henne før uke 22 liksom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

:sjenert:

Det er heftig å være meg for tida.......:fnise: Idag skulle vi kjøpe dekkeplast til møblene, siden de setter igang med muring imorgen. Kjære ber meg kjøre innom byggvarebutikken og begrunner det med at vi må ha plast. Jeg parkerer 2 minutter etterpå, går utav bilen og spør idet vi kommer inn i butikken; "hva var det vi skulle ha her egentlig?!"

Dette er kjære --> :overrasket::roll::klaske::ler:

Dette er meg --> :forvirra: :klø: :vetikke::unsure::flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ikke til legen igjen før i uke 22?? :overrasket: Jeg var innom i uke 7 og tok noen blodprøver, men måtte komme tilbake rundt uke 12. Da var det noen blodprøver man måtte ta som man ikke kunne ta tidligere. Den første gangen sjekka de bare vitaminer og mineraler, mens andre gangen tok de alle de prøvene man "skal" ta på første svangerskapskontroll.

Igjen - tydeligvis veldig ulik praksis fra sted til sted! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun sa så legen, syns det var rart jeg også men :vetikke: Jeg tok en hel haug med prøver, har gått og svimla resten av dagen - hun tok jo glass på glass :overrasket: Syfilis, HIV, blodtype, jernlager, vitaminer, mineraler osv osv..

Er det rart jeg føler meg usikker da, det ertross alt 16 uker til neste kontroll, kun avbrutt av en UL i uke 18 liksom :klø: Tror jeg kommer til å bestille både time på legesenteret og UL på privatklinikk før den tid, det er liksom noe med å vite at alt er bra inni der :sukk: Om ikke noe annet så for å få høre hjertelyd :sjenert: Det var visst for tidlig enda, hun pleide å kunne høre det rundt uke 14, så da får jeg ta meg en tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

For en teit lege du har da! :frustrert: Men i den kommunen vi har lege så er det jo helst jormødrene som tar seg av det... likevel så skal du jo ha oppfølging! Fikk du ikke sånn ark hvor det stod når du skal ha kontroller og sånn? Jeg tror jeg var til en i uke seks, så neste i uke 12, så en gang i måneden deretter. Legen din kan ikke nekte deg å komme altså ;) Men det er helt normalt å ikke komme inn til jordmor før som hun sa! Jeg ringte jo også tidlig og ble møtt som deg. Og jeg var til jordmor 12. januar husker jeg (altså fire måneder før termin).

Men det er heldigvis ikke før lenger uti svangerskapet de trenger å sjekke noe mer enn de gjør ved den første sjekken :) Så så lenge du føler deg i grei form og sånn så er alt greit :) :) Men jeg skjønner deg ang. en tidligere UL altså, det hadde jo vi også :) Jeg anbefaler uke 12-13, you know where? Dyrt, men absolutt verdt det :nigo:

Og er det noe du lurer på så spør gjerne meg :jepp: Alt jeg "kan" om svangerskap har jeg lest meg til eller opplevd selv, er ikke mye lege eller jordmor har kunnet fortelle meg. Er det noe spesielt du lurer på som vi ikke finner ut av kan vi alltids ringe tanta til kjære som er jordmor :)

Og nå gleder jeg meg massssse til å treffe deg altså!!!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen skreiv opp ukene til meg, og hun hoppet virkelig over uke 12 altså :sukk: Jeg har fått UL i uke 18, så kontroll hos lege/jordmor i ukene 22, 28, 32, 36, 38 og 40 :sjenert: Men jeg er ikke verre enn at jeg bestiller en time rundt uke 12-14 uansett jeg ;) Hvor mye betalte dere for tidlig UL forresten? Vet hvor jeg skal ringe ja, storesøster hadde også tidlig UL :Nikke:

Gleder meg masse til å treffe deg også :klemmer: Har vi avtalt noe?! :klø: Hvis ikke kan vi godt det :jepp:

Jeg har ikke helt verdens beste dag idag, er overfølsom, "sårhudet" og ekstremt trøtt..Verdens søteste mann klemmer meg tett inntil seg og sier "jeg er så glad du lager baby til meg" :rødme: Gjett hvem som begynte å grine da :sjenert: Stortute tenker jeg vi sier :grine:

Han er så fin :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Tror vi betalte 800 for en sånn UL jeg - opp mellom bena og allting :fnise: Men det gikk da fint ;)

Nei, vi har ikke avtalt noe - hva passer for deg?

Snille, gode mannen din :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vi betalte 800 for en sånn UL jeg - opp mellom bena og allting :fnise: Men det gikk da fint ;)

Nei, vi har ikke avtalt noe - hva passer for deg?

Snille, gode mannen din :rødme:

What, innvendig?? Hm...jeg må visst bare venne meg til å bli gransket i alle retninger skjønner jeg :haar: 800 kr hørtes kjent ut :jepp: De pengene har jeg allerede spart opp :fnise:

Neste uke kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Måtte innom og gratulerer med babyen i magen!

Syns som flere her at du har en litt merkelig lege... Jeg ringte legen min når jeg var ca like langt på vei som deg, og fikk da time på dagen da jeg var 12 uker på vei.

Var på tidlig UL i uke 8, ble tatt opp mellom beina, og betalte 900 kr. Syns det var fint å se at alt stod bra til siden vi egentlig trodde vi ikke kunne få barn pga at jeg har PCOS.

Herlig med sånne gode kommentarer fra de man er glad i :hjerte:

Ønsker deg en fin fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

tror de som tok den slankeoperasjonen på henne har tatt en del av hjernen også, jeg som har vært sååå fornøyd med legen min tidligere :slåss:

:skratte:

Ha en fin dag søta!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok utvendig UL i uke 10 og 13. Fikk beskjed om at praksis der jeg var var å prøve utvendig først, og hvis man ikke fant noe der, så tok de innvendig. Så foreløpig er det ingen som har rota rundt nedi der hos meg.. ;)

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg tok utvendig UL i uke 10 og 13. Fikk beskjed om at praksis der jeg var var å prøve utvendig først, og hvis man ikke fant noe der, så tok de innvendig. Så foreløpig er det ingen som har rota rundt nedi der hos meg.. ;)

Ha en fin dag! :)

Men slik er det ikke der Diddles skal :lur: Der kjører de innvendig ettersom de da får best bilder og kan måle alt bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...