Gå til innhold

Helseministerens venner får særbehandling ved sykdom


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Er det greit at helseministeren presser leger til å gi familie og venner bedre behandling enn folk flest?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-20...hp?artid=570178

"- Dersom Bjarne Håkon Hanssen ringte som helseminister for å ivareta interessene til en personlig venn, er dette kritikkverdig og egnet til å skape ulikhet. Ikke minst tatt i betraktning at det er storting og regjering som bevilger pengene og som strammer inn pengesekken, sier Bredeli.

Sentrale kilder ved sykehuset sier til Dagbladet at henvendelsen ikke kan tolkes på annen måte enn som et press."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Er det greit at helseministeren presser leger til å gi familie og venner bedre behandling enn folk flest?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-20...hp?artid=570178

"- Dersom Bjarne Håkon Hanssen ringte som helseminister for å ivareta interessene til en personlig venn, er dette kritikkverdig og egnet til å skape ulikhet. Ikke minst tatt i betraktning at det er storting og regjering som bevilger pengene og som strammer inn pengesekken, sier Bredeli.

Sentrale kilder ved sykehuset sier til Dagbladet at henvendelsen ikke kan tolkes på annen måte enn som et press."

Ja er dette sjokkerende. Det er da ingen nyhet av rike og venner av mektige personer får særbehandling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Klart det er uønskelig, kritikkverdig og overraskende at ministeren tar seg de frihetene.

Nordmenn vil aldri klage eller kritisere uansett, det er det kun utlendinger som er i stand til: de ber norsk politi dra til h******* når fartsbøtene er alt for høye her til lands.

Utlendigner ville også ha protestert kraftig om det var deres minister som misbrukte sin posisjon på den måten. Men på bjerhet her sier ingen noe, og alle syns det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Når jeg har hatt mine kjære innlagt på sykehus, og vært bekymret har jeg ringt avdelingen og snakket med behandlende lege. Hvis det var så at det var "trekk" som var problemet kunne vel det ha vært avklart med avdelingens personale??

Uansett det blir feil når helsetopper i foretaket blir ringt, og man bruker sin stilling som helseminister for å fremme sin bekymring for t.o.m en venn. BHH er ikke engang nærmeste pårørende hvis jeg har forstått det riktig.

Fru Olsen som kanskje er neste " gjest " på det trekkfulle rommet kommer nok ikke igjennom til helsetopper og byråkrater. Antagelig hadde fru Olsen eller hennes nærmeste ikke tenkt tanken engang.

BHH skal selvsagt ha sin soleklare rett som pårørende som alle andre- og det er klart han kan formidle sin bekymring som privatperson, men IKKE som helseminister. Det blir feil.

I denne historien blir det bare en usmakelig oppførsel av BBH. Han bruker sin makt og viser overfor vanlig folk en arroganse og et inntrykk av at stortingsfolk i AP og SV skal behandles på en annen måte enn vanlig folk.

Det er godt eliten i AP og SV viser sitt sanne ansikt før valget.

I min naivitet trodde jeg maktarrogansen var hos helt andre partier. Jeg tok feil - AP og SV er nok hardest angrepet av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke greit.

Helsevesenet i Norge bør være såpass bra, at man ikke trenger høytstående venner for å få forsvarlig behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Som om de som jobber på sykehuset ikke har annet å gjøre enn å dulle med de høye herrer! De har vel nok å ta seg til om de ikke skal få slike tåpelige instrukser.

Buhu, han var misfornøyd med rommet han fikk, så grusomt. :rolleyes:

Det er forskjell på kong salomo og jørgen hattemaker ja.

:frustrert:

http://www.abcnyheter.no/node/91034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Som om de som jobber på sykehuset ikke har annet å gjøre enn å dulle med de høye herrer! De har vel nok å ta seg til om de ikke skal få slike tåpelige instrukser.

Buhu, han var misfornøyd med rommet han fikk, så grusomt. :rolleyes:

Det er forskjell på kong salomo og jørgen hattemaker ja.

:frustrert:

http://www.abcnyheter.no/node/91034

Jeg er sjokkert! :overrasket:

De flyttet en ikke alvorlig syk pasient med lungebetennelse fra infeksjonsavd til hematologisk avd fordi han ikke likte rommet? Jeg kan nesten ikke tro at det er sant.

Jeg mener dette må få konsekvenser for helseministeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes BHH bør gå av som minister. Han har helt klart misbrukt sin posisjon. På det groveste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ryan burde også ta sin hatt og frakk og gå.

Hvor i all verden trodde han at han var - på et hotell?

Det er utrolig respektløst både overfor de ansatte og de andre pasientene å oppføre seg på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Helseministeren viser en utrolig dårlig dømmekraft. Trodde ikke det var mulig å være så uklok og samtidig styre Norges helsevesen. Ja, da vet vi hva vi kan vente oss fra sosialistene.......

Så prøver han mildne dette med at han vil ha en selvfølgelig rett til å være pårørende.... Det er klart BHH skal ha den retten som alle andre, men han glemmer en viktig ting og det er at han ikke kan bruke sin stilling som helseminister til å få særrettigheter.

Det er en "elite ukultur" i AP og SV og den tar seg ikke tar seg godt ut før valget......Flaut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så vitsen med en ministerpost om den ikke medfører endel særrettigheter og frynsegoder?

Jeg skjønner ikke at dette blir gjort et stort nummer av. Bjarne Håkon Hansen har da ikke gjort noe enhver politiker har gjort i en eller annen form; benyttet seg av sin posisjon for å oppnå fordeler. De gjør da det hver eneste dag alle sammen.

Regjeringens mål er jo først og fremst å sikre regjeringens jobber så lenge som mulig samtidig som den skal bane veien for medlemmenes inntreden i fete internasjonale stillinger etter at de er ferdige å "tjene" folket.

Nei, dette er ingen big deal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...