Gå til innhold

Jente dratt etter bil


Gjest Hyppig gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Ja, hun er nydelig. Håper hun overlever og ikke får andre varige men enn arr etter brannskadene.

Saken er da like tragisk uansett hvordan hun så ut før ulykken! Det ville ikke vært en mindre tragisk sak om hun var mindre pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på en ting; hvis det var vitner til denne ulykken - hvorfor gjorde ikke noen av dem noe? Hvis de var øyevitner, så har de sett dette skje.. og ikke gjort en dritt. Jeg leste et eller annet sted at en mann hadde sett jenta henge etter bilen, men han trodde det var noen ungdommer som hadde en "practical joke". Burde han også straffes da? For han SÅ det faktisk.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer med denne selv. Fakta er at jenten hang fast i bakakslingen på bilen og nok ikke var synlig for sjåføren. Hvordan det er mulig vet jeg ikke, kanskje musikken var på for full guffe og kanskje det ene eller det andre ... jeg vet ikke, jeg forstår det ikke heller. Jenten lå mest sannsynlig under bilen slik at hun ikke var så synlig for andre trafikkanter heller. Jeg kan aldri tenke meg at dette var spesielt lydløst, eller at bilen oppførte seg normalt. Men hvem vet ...?

Jeg har faktisk sett flere sjåfører som kjører med mp3-spiller og headset på seg i trafikken (Koss drit som regel). Er dette lov? Uansett er dette noe jeg mener fjerner fokuset på trafikken som man bør ha når man kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg lurer på en ting; hvis det var vitner til denne ulykken - hvorfor gjorde ikke noen av dem noe? Hvis de var øyevitner, så har de sett dette skje.. og ikke gjort en dritt. Jeg leste et eller annet sted at en mann hadde sett jenta henge etter bilen, men han trodde det var noen ungdommer som hadde en "practical joke". Burde han også straffes da? For han SÅ det faktisk.

Mannen så vitterlig beina til jenta, men han antok at det var en dukke. Det er klart at han må etterforskes mhp straffeansvar for ikke å ha meldt fra om det han så.

Endret av Aniria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Det var vel også flere som så påkjørselen, men som ikke så hvor det ble av jenta etterpå. De varslet jo politiet, men da hadde bilen allerede kjørt fra stedet.

Selv vil jeg ikke garantere at jeg hadde tenkt på at noen hang fast under bilen hvis jeg hørte ulåter fra bilen. Jeg hadde nok heller tenkt, søren nå er det noe feil med bilen igjen. Jeg hører også på radio i bilen, så det er ikke sikkert jeg hadde hørt noe som helst! Jeg synes folk skal være forsiktig med å synse, når vi ikke vet hva som har skjedd, eller hva bilføreren har oppfattet.

Jeg håper det går bra med jenta, og at hun kommer seg uten varige men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Selv vil jeg ikke garantere at jeg hadde tenkt på at noen hang fast under bilen hvis jeg hørte ulåter fra bilen. Jeg hadde nok heller tenkt, søren nå er det noe feil med bilen igjen. Jeg hører også på radio i bilen, så det er ikke sikkert jeg hadde hørt noe som helst! Jeg synes folk skal være forsiktig med å synse, når vi ikke vet hva som har skjedd, eller hva bilføreren har oppfattet.

Synes du ikke at det uansett var grovt uaktsomt av sjåføren ikke å oppdage at jenta hang fast i bilen - uansett hvor vanskelig eller lett dette må ha vært å registrere for føreren?? Hun må ha et objektivt ansvar for ikke å skade noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg vet ikke hva som har skjedd, og det antar jeg at du heller ikke gjør, derfor uttaler jeg meg ikke om det var grovt uaktsomt eller ikke.

Men nei, det ville ikke være det første jeg tenkte på dersom jeg hørte lyder fra bilen, at nå henger det nok en jente fast under bilen min. Spesielt ikke, hvis jeg ikke oppfattet at jenta ble påkjørt av lastebilen i utgangspunktet. Men som sagt, alt som blir sagt her er spekulasjoner, og jeg håper at politiet kommer fram til en konklusjon innen kort tid, før spekulasjonene tar helt av og uthengingen av både vitner og sjåførene tar helt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får de som sier de hadde selv merket om det hang en jente etter bilen deres, gi seg også. Give her some slack! Dere hadde aldri i livet merket dette - det er lett å sitte her og si "jeg hadde gjort det!" og heve nesa opp i været og si hvor dårlig menneske sjåføren er som hadde denne jenta hengende bak på bilen så lenge.

Jeg tror ikke at jeg hadde merket noe slikt, for den første tanken som slår deg er ikke "det er sikkert et menneske under bilen min" om du hører litt bråk fra bilen.. Hadde hun merket det, hadde hun stoppet. Hun kjørte ikke sånn med vilje. Tror hun blir straffet nok med at hun må leve med dette hele livet sitt - og det er IKKE hennes feil. Det er en ulykke. Og hvis i tillegg det ikke var noen gangfelt der, hvis man skal skylde på noen utfra alle disse spekulasjonene, så får det være jenta som er skadd, dessverre.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, hun er nydelig. Håper hun overlever og ikke får andre varige men enn arr etter brannskadene.

Spiller ingen rolle om hun er pen eller ikke vel.

Saken er tragisk uansett om vedkommende er pen eller mindre pen!

Endret av Aniria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Da får de som sier de hadde selv merket om det hang en jente etter bilen deres gi seg også. Give her some slack! Dere hadde aldri i livet merket dette - det er lett å sitte her og si "jeg hadde gjort det!" og heve nesa opp i været og si hvor dårlig menneske sjåføren er som hadde denne jenta hengende bak på bilen så lenge. Jeg tror ikke at jeg hadde merket noe slikt, for den første tanken som slår deg er ikke "nå må det være et menneske som dingler hengende fast i bilen min" om du hører litt bråk fra bilen.. Hadde hun merket det, hadde hun stoppet. Hun kjørte ikke sånn med vilje.

Jeg får forsvare meg selv litt da: Jeg synes det er RART at hun ikke merket noe - ikke - OI det må sikkert være en 13 år gammel jente under bilen min - fordi jeg ville trodd - men jeg vet ikke altså - at bilen ville oppført seg litt rart, samt at det ville vært litt lyder - f.eks. en jente som skrek.

Når det er sagt: jeg dømmer ikke henne, eller ønsker henne nord og ned. Jeg kan godt forstå at hun er gått i kjelleren og håper hun har folk rundt seg som tar godt vare på henne. Ikke synes jeg det er rett å sende henne hatmeldinger og ikke ønsker jeg henne noe vondt heller.

Jeg forstår også veldig godt at det ikke er opplagt for noen å ringe 113/112 når man oppdager "det man har gjort" pga sjokket. Hvis dere bare visste hvor mye merkelig folk kan finne på når de er oppe i en krisesituasjon (alt fra å løpe inn igjen i en brann for å hente Gucci vesken til å slå av alarmen for den uler så fælt, legge på røret når en skadet ringer DEG for å varsle skaden, etc ...).

Jeg synes imidlertid fremdeles det er rart at man kan slepe med seg en person under en bil uten å merke det ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får forsvare meg selv litt da: Jeg synes det er RART at hun ikke merket noe - ikke - OI det må sikkert være en 13 år gammel jente under bilen min - fordi jeg ville trodd - men jeg vet ikke altså - at bilen ville oppført seg litt rart, samt at det ville vært litt lyder - f.eks. en jente som skrek.

Når det er sagt: jeg dømmer ikke henne, eller ønsker henne nord og ned. Jeg kan godt forstå at hun er gått i kjelleren og håper hun har folk rundt seg som tar godt vare på henne. Ikke synes jeg det er rett å sende henne hatmeldinger og ikke ønsker jeg henne noe vondt heller.

Jeg forstår også veldig godt at det ikke er opplagt for noen å ringe 113/112 når man oppdager "det man har gjort" pga sjokket. Hvis dere bare visste hvor mye merkelig folk kan finne på når de er oppe i en krisesituasjon (alt fra å løpe inn igjen i en brann for å hente Gucci vesken til å slå av alarmen for den uler så fælt, legge på røret når en skadet ringer DEG for å varsle skaden, etc ...).

Jeg synes imidlertid fremdeles det er rart at man kan slepe med seg en person under en bil uten å merke det ...

Skrek hun? I så fall.. hvorfor hørte ingen utenfor det? Jeg ville trodd hun var i sjokk/bevisstløs eller noe, men det vet jeg ingenting om. Jeg hadde ikke hørt om noen skrek utenfor bilen min. Eller under den for sakens skyld. Rett og slett for det "bråker" mye inni en bil. F.eks, motoren går, man girer opp, radioen etc.. Jeg klarer bare ikke se for meg at hun hadde fortsatt å kjøre om hun merket at hun hadde en jente under bilen - jeg er 99.9 prosent sikker på at hun hadde stoppet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
Skrek hun? I så fall.. hvorfor hørte ingen utenfor det? Jeg ville trodd hun var i sjokk/bevisstløs eller noe, men det vet jeg ingenting om. Jeg hadde ikke hørt om noen skrek utenfor bilen min. Eller under den for sakens skyld. Rett og slett for det "bråker" mye inni en bil. F.eks, motoren går, man girer opp, radioen etc.. Jeg klarer bare ikke se for meg at hun hadde fortsatt å kjøre om hun merket at hun hadde en jente under bilen - jeg er 99.9 prosent sikker på at hun hadde stoppet opp.

Jeg klarer heller ikke se for meg at noen ville fortsette å kjøre hvis de trodde de hadde noe(n) under bilen.

Jeg synes bare det er rart at man ikke merker det.

Jeg anklager henne ikke, og har egentlig forferdelig vondt av henne nå (og ja det betyr at jeg har nok medfølelse både med den 13 år gamle jenten, med lastebilsjåføren og med den kvinnelige sjåføren, og jentens pårørende). Jeg bare synes det er rart ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Vi vet jo ikke, kanskje hun merket at det var et eller annet feil med bilen, det kan hende. Uansett er det lite sannsynlig at hun tenkte på at det kunne være en person som hang fast under bilen. Og 4,4 km er tross alt ikke så langt å kjøre hvis man f.eks. tror at noe er løst på bilen eller lignende, og man selv ikke er spesielt bilkyndig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Skrek hun? I så fall.. hvorfor hørte ingen utenfor det? Jeg ville trodd hun var i sjokk/bevisstløs eller noe, men det vet jeg ingenting om. Jeg hadde ikke hørt om noen skrek utenfor bilen min. Eller under den for sakens skyld. Rett og slett for det "bråker" mye inni en bil. F.eks, motoren går, man girer opp, radioen etc.. Jeg klarer bare ikke se for meg at hun hadde fortsatt å kjøre om hun merket at hun hadde en jente under bilen - jeg er 99.9 prosent sikker på at hun hadde stoppet opp.

En som bor ved ulykkesstedet som var vitne til ulykken har sagt at han hørte skrik, men det kan jo ha vært andre som skrek da de så hva som skjedde.

Jenta var ved ikke bevisstløs da hun ble funnet under bilen 50 min etter ulykken.

Her er en blogg som oppdaterer jentas tilstand: http://susannemirakelet.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sjokkert

Historien med Susanne er rimelig sjokkerende men det som sjokkerer meg mest at hva folk rundt kan finne på å skrive. I denne tråden kommer folk med sterke fordømmende synspunkter på sjåfører og vitner som jeg opplever som fullstendig unødvendig og som folk ikke har grunnlag for. På bloggen som familien har opprettet for Susanne så kommer det sterke utfall mot den troen som denne familien står for i tillegg til perverst griseri. Hva er det som får folk til å opptre slik? Mangler folk evne til å sette seg inn i andres situasjon og ha respekt for andre? Eller er det målet om yttringsfrihet som medfører at hvem som helst skal kunne tømme ut sitt søppel over alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien med Susanne er rimelig sjokkerende men det som sjokkerer meg mest at hva folk rundt kan finne på å skrive. I denne tråden kommer folk med sterke fordømmende synspunkter på sjåfører og vitner som jeg opplever som fullstendig unødvendig og som folk ikke har grunnlag for. På bloggen som familien har opprettet for Susanne så kommer det sterke utfall mot den troen som denne familien står for i tillegg til perverst griseri. Hva er det som får folk til å opptre slik? Mangler folk evne til å sette seg inn i andres situasjon og ha respekt for andre? Eller er det målet om yttringsfrihet som medfører at hvem som helst skal kunne tømme ut sitt søppel over alt?

Jeg "angrep" vitnene, for jeg syns det er urimelig å angripe kun sjåførene som ikke hadde noen anelse hva som hadde hendt - om man først skal angripe noen. Jeg liker ikke at folk skal være så "etterpå-kloke" (eller hva enn jeg skal kalle det) og si at "jeg hadde..".. Vel, ofte tror man at man hadde handlet annerledes, men det ender opp alltids med at man oppfører seg på samme måte som et hvilket som helst annet menneske i den situasjonen. Jeg syns man kan vise litt medfølelse for alle parter i saken. Det at troen deres blir angrepet - folk burde vite litt bedre enn det, men det vil alltid finnes mennesker som kun er ute etter å såre og skade andre - og som alltid, i hvilket som helst situasjon, vil komme med sine synspunkter (da tenker jeg også på folk som er imot abort, som prakker det på andre som har valgt abort; folk som drar inn tro i en hver eneste sak, etc) Det er ingenting å gjøre med det. Håper jenta blir bra - uansett hva hun tror på.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...