Gå til innhold

hva synes dere om en genbank?


Gjest Genetikeren

Anbefalte innlegg

Ikke jeg heller. Men hva så? Det er den veien ting vil gå, fordi måten vi som mennesker fungerer leder oss dit. Og om vi ser litt kynisk på det, hva er problemet? Vi vil ha kontroll på kjemien på et vis som gjør atvi unngår defekter både fysisk og mentalt. Vi vil klare å unngå at vi blir deprimerte, vi vil klare å unngå at en fødes med lyter. Hva ER problemet med dette?

Det er ikke noe problem med å ikke være deprimert, og det er heller ikke noe problem med å ikke være født med lyter. Inngripen i de mest private deler av livet er et problem, derimot. Et samfunnsystem som ønsker å kontrollere individet genetisk, er et problem. Delvis fordi et slikt samfunn også ville måtte kontrollere individet på mange andre måter også. Jeg tror egentlig ikke at genetisk perfeksjon ville være verdt det offeret. Hva slags nytte har man av å leve litt lengre eller litt bedre dersom man skal gjøre det uten frihet til å gjøre hva man vil med livet sitt?

Som en digresjon: Ovenstående er en viktig del av grunnen til at jeg er ateist, faktisk i en slik grad at dersom Gud selv hadde åpenbart seg i all sin velde på en daglig basis, og det ikke engang var nødvendig med TRO for å tro på ham, så ville jeg gitt faen. Evig liv i tilbedelse og underkastelse for en allmektig Gud er faenmeg et mareritt. Da vil jeg heller dø. Og forlenget liv under en genetisk-fascistisk stat er pokker ikke mye bedre. Uansett hvor pene og smarte barn man får.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...