Gå til innhold

Unnslapp Air France-ulykken


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husker du ikke filmen "Final destination"?

Når klokka slår så slår den. Da er det ingen vei utenom uansett hva man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/article2769151.ece

Jeg tror ikke på noe skjebne, men skulle nesten tro det var meningen at hun skulle nå. Men sikkert bare en tilfeldighet, menn litt rart å tenke på.

Man kan ikke rømme fra døden. Når det er din tid kommer den og tar deg uansett hvor du er. Uansett om du er ung eller gammel. Om du er rik eller fattig

Du kan ikke rømme.......... Det er tydelig at denne personen skulle dø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er svært skeptisk til den tankegangen. Jeg tror ikke på noen skjebne, men på en serie tilfeldigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg må si jeg er svært skeptisk til den tankegangen. Jeg tror ikke på noen skjebne, men på en serie tilfeldigheter.

Du tror ikke at alle dør... Vel jeg vet at man kan være naiv, Men det får da være visse grenser til hvor naiv det går ann å være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er svært skeptisk til den tankegangen. Jeg tror ikke på noen skjebne, men på en serie tilfeldigheter.

Kanskje. Men det dreier seg om tro. Viten har vi ikke på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tror ikke at alle dør... Vel jeg vet at man kan være naiv, Men det får da være visse grenser til hvor naiv det går ann å være

Det skrev jeg ikke.

Kanskje. Men det dreier seg om tro. Viten har vi ikke på området.

Ja, det dreier seg om tro. Er ikke min tro på at dette kun er tilfeldighet like legitim som andres tro på at dette var meningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Katastrofer skjer for at verden ikke skal bli ovrbefolket.

Hvem som styrer dette er uvisst selvom noen tror det er Gud. Kanskje det er Gud som styrer skjebnen vår og lager katastrofer der mange blir rammet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skrev jeg ikke.

Ja, det dreier seg om tro. Er ikke min tro på at dette kun er tilfeldighet like legitim som andres tro på at dette var meningen?

I høyeste grad!

Jeg deler vel i grunnen ditt syn selv også, selv om det andre synet også er fascinerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Verden er allerede overbefolket

Derfor er det viktig at det av og til skjer store katastrofer som eks suamien, 11 september, passasjerskipulykker, flyulykker, oversvømmelser, orkaner o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Derfor er det viktig at det av og til skjer store katastrofer som eks suamien, 11 september, passasjerskipulykker, flyulykker, oversvømmelser, orkaner o.l

tja naturkatastrofer kanskje siden de kan tross alt ikke unngås. Mens menneskelige katastrofer kan ungås om man lærer av feil

Men det er en kjent sak at mennesker ikke lærer av feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor er det viktig at det av og til skjer store katastrofer som eks suamien, 11 september, passasjerskipulykker, flyulykker, oversvømmelser, orkaner o.l

Mener du at folk som dør i bilulykker også dør slik at verden ikke skal bli overbefolket? I og med at det er mye større sjanse for å dø på denne måten enn i et flykræsj.

Og et generelt spørsmål; om dette skjer fordi Gud vil det - hva slags Gud er det egentlig man snakker om her? Den gode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Og et generelt spørsmål; om dette skjer fordi Gud vil det - hva slags Gud er det egentlig man snakker om her? Den gode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel soleklart at vi mennesker er skyld i vår egen elendighet. Hadde bi kuttet ut all HMS, skutt alle leger og fjernet enhver form for sikkerhet så ville det nok bli orden på ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Det kan godt være en sammenheng mellom det at hun og ektefellen slapp fra flyulykken og kort etter kjørte av veien og ble drept. Jeg vil anta at det å bli reddet ved å komme for seint til ulykkesflyet, gjorde et sterkt inntrykk på dem. Reaksjonen på denne hendelsen kan ha gjort den av dem som kjørte ulykkesbilen, mindre konsentrert om kjøringen, hvilket kan være medvirkende årsak til at hun ble rammet av en trafikkulykke.

En analog situasjon er forballkamper der et mål den ene veien gjerne etterfølges av et mål i motsatt retning. Laget blir gjerne mindre konsentrert når det nettopp har scoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen som også skulle vært på flyet døde jo ikke i bilulykken. Var det ikke meningen at han skulle dø, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Denne mannen som også skulle vært på flyet døde jo ikke i bilulykken. Var det ikke meningen at han skulle dø, da?

Det stemmer vi har alle en viss tid på jorden. Enten dere liker det eller ikke så vil vi dø og det er ingenting dere kan gjøre med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...