Gå til innhold

Endelig kom storken!;)


Eowyn

Anbefalte innlegg

Tack för hälsningar i min dagbok och i Malvins gästbok.

Nu är det nära för dig... han kan komma när som helst - eller om en månad. Det är tufft att vänta sista tiden men när man väl har sin baby i famnen och kommit hem så är all väntan bortglömd.

Det är spännande att följa med, särskilt nu mot slutet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for koselige hilsener Furstine, Diddl og Arwen!!!!!

Ja, dere kan jo lese i den generelle dagboken min om den "flotte" turen min til sykehuset igår...Puh, jeg blir kvalm bare av å tenke på den...

Vel, tok jo ultralyd og ctg kontroll. Ultralyden så forsåvidt grei ut, bortsett fra at hun legen da fant ut at bebisen var 10% mindre enn normalen. Vel, hva ER normalt da??? Ellers så var det greit med fostervann, og hun kunne se pustebevegelser. Men han beveget seg ikke så mye,han lå sikkert og sov.

Så kjente hun på livmorhals og mormunn, og konkluderte med at jeg enda ikke var moden for noen fødsel. Og det er jo bare greit, for da får jo Emil litt tid til å vokse seg litt større!!!!

Ctg'en sa de var normal, men som jeg kunne se var den helt annerledes enn de 2 andre ctg'ene jeg har tatt. Der var kurvene passe store (og da ble det sagt at det så helt normalt ut). Nå var det bare noen små tagger som gikk på en ganske rett linje bortover, og i løpet av 30 min kjente jeg liv 2 ganger. Men etter reg.var ferdig fikk han et lite raptus og var helt spinnvill der inne. Det var jammen deilig å kjenne.

Men imorgen skal jeg tilbake på ny registrering, bare for å kontrollere. (Begynner faktisk å bli litt lei ctg nå!!!!!! :o )

Hodet hadde vel delvis begynt å feste seg i bekkenet, og når hun kjente etter åpning, så kunne hun kjenne hodet hans. Så langt ned ligger han ihvertfall.

Men jeg håper for guds skyld at jeg slipper å oppleve en til slik dag, noen gang. Det unner jeg ingen, ihvertfall ikke høygravide!!!!

Skriver mer imorgen jeg, etter ctg'en.

Stor klem fra Eowyn og lillegutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: :o Du er jo snart i mål du :o :hjerte:

Syns det har gått så fort med deg jeg ..

Ikke sikkert du syns det selv kanskje ?

Jeg er sikker på at jeg skrev et innlegg her med

velkommen til "gutteklubben" osv :roll:

Ikke første gang at mine innlegg kommer på avveie..

Velkommen til gutteklubben !!! :wink:

Å tusen takk for klem i en meget hyggelig tråd :hjerte:

*følger spent med*

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk, er ikke mange dagene igjen nå før gutten kommer ut! 17 dager! Tiden har gått så vanvittig fort, men kan tenke meg at jeg kommer til å synes at disse siste dagene kommer til å gå veeeeldig sakte fremover... Er så spent og alltingen, nå vil jeg bare at det skal skje SNART!!!!!

Skal på jordmorkontroll på torsdag, er spent på om hodet har festet seg til da...Men det tror jeg nok. Var til lege forrige uke, og da sa hun at han ihvertfall var kommet ganske langt ned og at hodet muligens var begynt å feste seg. Men jeg har jo ikke hatt denne festeblødningen da, kanskej det ikke er alle som får den tro? Og så blir det ny ultralyd på fredag for å sjekke om han har vokst siden ultralyden forrige uke, da legen sa at han var 10% mindre enn normalen. Men hva er egentlig normalt da? Babyene varierer jo så i størrelse....Og så er jeg ikke så begeistret for at jeg har vært så mye på UL heller....synes det blir litt for mye av det gode liksom, man får nok vite mer enn man trenger!!!!!

Men SNAAAART kommer Emil ut, og jeg/vi kan nesten ikke vente!!!!

Stor klem fra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du!

Ja, tenk, nå er det bare 17dager igjen til du får møte din lille prins! Kansje ikke så lenge en gang!

Skjønner godt at du blir litt lei av å få vite litt for mye!

Alle babyer har vel normal størrelse vel?

De varierer jo kjempemye- fra 2500- 5500g!

Jeg er sikker på at Emil er kjempefin og en akkurat passelig stor unge!

Kos deg de siste dagene- å gled deg masse!

Klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Normalen regner de ut fra det lille skjema

nederst til venstre på Ultralyd skjema..

Der er de kurvene de forholder seg til..

Der ser man hvor stort barnet bør være nå,

og hvort stort avvik det er i forhold til normalen..

Blir det enda større avvik må man sjekke blodstrømmen

gjennom navnlestreng for å forsikre seg om at barnet får

i seg nok næring..

Mine hadde jo 10 og 16 % avvik, og de var jo mye mye mindre

enn det, så prosenten burde vært mye større..

Så det spørs hvor mye en kan stole på det da :roll:

Men du er jo snart i mål så det er nok ikke så alvorlig med

10% avvik nå.. Det hadde vært verre om du ikke hadde

vært like langt på vei kanskje..

Har du en sladrevenn her inne, så vi blir

oppdatert på Emils ankomst ??

Hvis ikke så kan du gladelig få mobilnr mitt :P

:hjerter:

Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på jordmorkontroll idag, og alt står bra til med oss. Har 3+ på urinen, men jordmor mente at jeg ikke trengte antibiotika. Så da stoler jeg på det!!

Hjertelyden til Emil var fin, og bevegelsene er fine.

Skal på ultralyd imorgen for å se hvor mye han har vokst på en uke. Blir jo spennende å se om det er noen stor forskjell der.

Så da titter jeg innom her imorgen og jeg og forteller hvordan det gikk!

Klem fra Eowyn 38+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Her har det skjedd ting siden sist jeg var innom - det har jo gått mange dager, og nå nærmer det seg ankomsten til Emil! Som jeg skrev i den andre dagboka di, så er jeg SÅ spent hver gang jeg titter innom Kg - KANSKJE har det skjedd noe siden sist! :D

Sånn som nå - du har ikke vært innom i dag ser jeg, og muuuuligens er det et tegn på at noe er på gang! :D :wink:

Gleder meg med dere, Eowyn!

Stor klem til dere begge fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for pm :kyss:

Hvordan gikk det på UL i går da ?

Håper alt står bra til ihvertfall ;)

Spennende å følge med :hjerte:

Klem Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyden igår ja...

Tro meg, jeg skal ikke tilbake til den plassen før jeg føder nå!

Jeg og sambo kom dit litt før 11, hadde time klokken 11. Fikk vite i luken at det var litt forsinkelser.

Klokken 12 ble vi hentet inn av en jordmor, og fikk komme inn på et us.rom. Der spurte hun så " Ikke for å være frekk, men hvorfor skal du egentlig hit idag?" :o :o :o Tenkte jeg. Har de virkelig så dårlig kontroll og oversikt?!!? For jeg skulle jo dit for å se om lillegutt har vokst noe denne siste uken siden legen mente han var 10% for liten i forhold til normalt. Dama plapret i vei om de tidligere undersøkelsene mine fra ctg og ul som var fine, det eneste var at det hadde ingenting med mål av babyen å gjøre... :roll: Nei, så hun skulle gå å høre med en lege om ul skulle gjøres likevel da. Da ville det innebære mye mer venting for oss..

Så vi satt og ventet litt mens hun pratet med legen, og da hun kom tilbake fikk vi beskjed om at legen mente at den ultralyden ikke var nødvendig siden det har sett bra ut tidligere. MEN, vi kunne jo ta en ctg bare for sikkerhets skyld... :o Vel, når i alle dager skulle vi ha bruk for en ctg nå??? Vi skulle se om bebisen har vokst!!!!! Så da sa jeg bare nei takk, det trenger jeg ikke. Vi drar hjem. Nå har jeg ventet nok på den plassen, og når de tar dette så lite seriøst, så gidder jeg ikke vente flere timer på at en lege skal bruke 5 minutt på å si at det ser greit ut...

Så det ble bomtur det, og vi bor jo liksom ikke rett rundt hjørnet heller. Jeg har vurdert å sende et klagebrev dit, for jeg føler meg så dårlig behandlet der.

Men jeg har det fint ellers, Emil sparker og er aktiv. Har litt av de sting smertene i magen idag uten å ha bevegd meg, så det gjør meg jo litt engstelig da. Men ifølge legen så var det ikke noe farlig,så jeg stoler på han! Men det er virkelig smertefullt, klarer ikke å gå....Så idag blir avslapningsdag!!!!!

Klem fra Eowyn og Emil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir opprørt på dine vegne!! Så de sjekket ikke om han hadde vokst i det hele tatt da??

Helsevesenet funker neimen ikke alltid slik det skal.

Håper du får en fortsatt god helg og at Emil har det flott, men begynner å lure på om han skal ut og titte på verden snart? Men du har kanskje ikke termin ennå? Må innrømme at jeg ikke husker når terminen din er.

Men jeg pleier å følge med om det kommer noen innlegg fra deg, for det virker som det kan skje noe om ikke så lenge...?

Kos deg og lad opp litt og ikke bry deg om dumme jordmødre i hvert fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var merkelig at du fikk UL bare en uke

etter forrige UL jeg.. Så det var sikkert feil..

For det må gå minst to uker før de kan se om barnet har vokst..

Jeg gikk jo hver 14dag..

Du får slappe av og sove mest mulig nå Eowyn :wink:

Tenker på deg !!!

Klem Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har nok rett i det Jinx. Det er bare veldig irriterende at dette skal gå ut over meg, de burde kanskje tenkt seg om en gang til før de satte meg opp på ny time...

Nå blir det bare kos,kos,kos og atter kos hjemme. SKal være opplagt til den store dagen! Ikke lenge igjen nå. :P

Klems fra Eowyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuhuuu, tror slimproppen gikk idag! Spennende. Men den er vel ikke noen indikator på at noe er igang, den er vel bare der for å beskytte mot infeksjoner. Noen har jo mista den opptil 3 uker før fødsel... Men det er jo spennende når slike ting skjer da!

Har litt vondt i magen (les menssmerter) helt ned mot bekkenet, og det er ikke lenger så behagelig når lillegutt beveger seg. Merker godt at plassen er begynt å bli liten der inne! Fikk en del stikkinger i lysken i morges, det gjorde IKKE noe godt... :o Nei, så nå vil jeg at ting skal begynne å skje snart, er jo 39 uker på vei idag....

Tror jeg får gå ut og gå meg en tur!!! :wink:

Søndagsklem fra Eowyn og Emil :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Åh skjer det noe altså...

Jej!! Så spennende da Eowyn..

En rask gå tur kan jo gjøre underverker..

:hjerte: L Y K K E ~ T I L :hjerte:

Kjempe spent

:hjerter: Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper turen din gir resultater snart, Eowyn! Er virkelig spent på hva som skjer nå altså. Og ikke minst når det skjer :wink:

Håper alt går bra med deg da, vennen :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ingen tegn til rier....Åh, jeg kommer nok til å bli tullete om jeg skal gå slik i flere dager å vente på at noe skal skje. :ler: Er så utålmodig, vil bare ha gutten min ut nå!

Søster ringte nettopp og anbefalte meg å ta et varmt bad,det funket viss knallbra for henne. Men i og med at slimproppen er gått, så vet jeg ikke helt om jeg tar sjansen på å bade i badekaret pga infeksjonsfare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vennen min!

NÅ ER JEG SÅ SPENT!!! Venter og venter og venter! Moro å lese at det skjer ting!!! :D

Sender noen fødsels-vibber til Emil jeg, sånn at han skjønner at det snart er på tide! Han koser seg vel altfor mye der inne, så det kan tenkes han trenger et ekstra puff! :wink:

Krysser fingre for at noe skjer i den kommende uka!

Klem til deg, vennen!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...