Gå til innhold

Endelig kom storken!;)


Eowyn

Anbefalte innlegg

:riste: Det finnes desverre en god del møkka leger..

Svangerskapskurs er fint å ta med seg ja :wink:

Må vel kanskje sjekke den andre boken din for

å finne ut hvordan det gikk på eksamen ?

:hoppe:

Klem Jinx

:nisse: God Jul! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Der var juleferien over og vi er tilbake til det normale her hjemme. Har hatt en knall juleferie, har virkelig kost meg. Men det var godt å komme hjem til roen og stillheten også, julen kan være litt stressende til tider. Jeg merker det spesielt nå som jeg er gravid at jeg ikke er like utholdende som jeg pleier å være. Tålmodigheten er ikke helt på topp... :-? :wink: Men det har jo gått bra.

Var så gøy å treffe tantebarnet mitt igjen, hun har jo blitt så stor siden sist! Og så er hun et skikkelig sjarmtroll, helt nydelig. Så det var gøy.

Ja, nå går tiden fortere og fortere mot terminen, er jammen 34 uker på vei nå!!!!!!!! Det går så utrolig fort. Er jo bare noen få ukers ventetid igjen nå...

Begynner å bli litt plaget med hofter og rygg, og å sove om natten har begynt å bli vanskelig. Finner aldri noen god stilling å ligge i....Så det er litt plagsomt. Men ellers er alt bra med oss begge, var på kontroll den 29.desember når jeg var hjemme på juleferie. Alt så normalt ut, ingen blærekatarr lengre. :P Deilig.

Men nå står middagen for tur, er sulten :P . Skal på kontroll til jordmor den 14.januar, så da skal jeg kome med oppdateringer. Og så skal jeg jo fortelle hvordan det var på svangerskapskurset den 10.januar. Det blir gøy!

Stor klem fra meg og bebisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei på deg!

Lenge siden jeg har titta innom nå, men det ser ut til at du og bebisen har det bra! Skjønner godt at dette med jul og feiringer kan bli slitsomt, selvom det er koselig!

Tenk på det, Eowyn - neste jul er dere en familie på 3! Må være rart å tenke på, er det ikke? En deilig følelse...

Lykke til med de siste få ukene - og med svangerskapskurset!

Klem til deg og den lille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Har tittet litt i dagboka di jeg da..Nå er det ikke lenge igjen for din del!

Tenk hvor spennende det blir å bli kjent med den lille! :)

Du må fortelle hvordan det går på svangerskapskurs og hos jordmor, alltid spennende å høre om slikt!

Lykke til fremover da!

Klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Tiden går stadig framover, og termindato nærmer seg. VELDIG spennende, mange tanker, glede og litt skummelt... Skummelt på en fin måte om man kan si det! :P Vi skal plutselig bli 3 stykker, en liten familie. En nydelig liten gutt eller jente skal plutselig bli den største delen av livet vårt, som vi skal gjøre vårt ytterste for å gi en fin oppvekst, trygghet og maaaaange andre ting. Gjett om vi gleder oss! Det jeg ser på som mest skummelt er vel selve fødselen. Smertene, utmattelsen og alt som hører med. De kaller det en god smerte, og det skal jeg uttale meg om etter jeg har født! :blunke: Men som med alle andre som har født før meg, så kommer jeg meg også gjenom dette skal jeg tro. :P

Var på et veldig fint kurs på lørdagen. Da fikk vi omvisning på føde,- og barselavdelingen først, og senere holdte de to jordmødrene foredrag om fødselsforberedelse. Det innebar tegn på at fødselen er igang, når vi skulle kontakte/dra til sykehuset, alternative fødemetoder, smertelindring, fødselsforløpet og alt vi egentlig har lurt på. Både far og jeg fikk mange svar, og vi begge føler oss litt tryggere nå på det vi går i møte den dagen det store skal skje. Så det var veldig greit å få med seg et slikt kurs! Det anbefaler jeg på det sterkeste til de som er veldig nysgjerrige på det som skal skje, og som lurer på en del ting.

På onsdag skal jeg til jordmor, er spent på om hodet har festet seg nå. Kjennes egentlig litt slik ut, av og til presser det voldsomt nedover i bekkenet, det kjennes nesten ut som h*n vil ut. :P

Og kynnere har jeg jammen nok av for tiden, de kommer med jevne mellomrom. Men de gjør ikke noe vondt, er bare godt å kjenne at kroppen forbereder seg til å presse ut babyen vår.

Ha en fin dag allesammen!

Stor klem fra meg og bebisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på kontroll hos jordmor. Jeg forklarte henne at jeg hadde et stort problem med legen jeg har gått til, og da sa hun at jeg kunne få ta resten av kontrollene til henne!! :P Det var en lettelse.

Kontrollen gikk bare bra. Alt er såre vel med både meg og bebisen! :P Kunne ikke vært bedre. Pulsen ligger på 136, er vel guttepuls det såvidt jeg vet. :wink: Hodet har ikke festet seg enda, men om et par uker så er det nok festet.

Tenk at om søndagen som kommer, så er jeg 36 uker på vei! Jammen går tiden fort, jeg vet ikke helt hvor dagene tar veien.:)

Nå skal jeg ringe til pappan og fortelle hvordan det har gått på kontrollen idag, han er nok spent tenker jeg! :wink:

Klem fra Eowyn og bebisen, 35+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen!

Vet du, jeg får alltid et smil om munnen og en god følelse i meg når jeg leser i dagboka di! Syns det er så herlig å høre at bebisen din har det bra og at det nærmer seg tiden for at h*n kommer til verden. :D

Det virker som dere har det veldig bra nå, og de tankene du har omkring fødsel, smerter osv er helt normale. Fødselen er bare en liiiten del av det hele - tenk hvor deilig dere skal få det når den er overstått!

Dette kommer til å bli så fint, Eowyn!

Klem til dere begge fra en betatt Kverula... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Grattis med 36uker i dag! :tommel:

Tenk- nå er det bare 4uker igjen!!

Hørtes ut som et fint kurs du og mannen din var på. Betryggende å vite litt hva som skjer og få svar på spørsmål som man går å lurer på!

Hyggelig at jordmoren din fikset det slik at du tar de siste kontrollene hos henne! Tenker du føler deg litt tryggere nå ja! :enig:

Pulsen på min lille var også 136- har hørt at dette er en guttepuls- så vi får bare vente å se! Er du ikke spent på hva kjønn det er?

JEG ER! Du er heldig som får møte den lille snart...

Håper alt står bra til- og at du får en fin måned frem til fødselen!

Klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tusen takk for koselig hilsen Diddl! Ja gjett om jeg er spent på kjønn, men jeg er mest spent på hvordan h*n ser ut og om h*n er helt frisk!

Stemmer det, 136 skal visst være guttepuls. :D

Og tenk at det er bare 4 uker igjen til termin...Tiden har gått så vanvittig fort!

Vel, igår hadde vi en litt hektisk og spennende dag kan dere tro!!

Jeg hadde vært våken en god stund før sambo, men i 9 tiden våknet han også. Da kom jeg på at jeg ikke hadde kjent liv på en god stund. Bebisen bruker omtrent alltid å våkne samtidig med meg for å begynne sin morgengymnastikk. :) Men nå var det ikke sånn, ikke et eneste lite dunk i ribbena engang, og det er aldri noe problem å vekke bebisen med et lite dult. Men ingenting nyttet, så vi ble ganske nervøse begge to.

Så sambo ringte til fødeavdelingen da, og vi fikk beskjed om å komme dit, så skulle de lytte litt på magen osv.

Vi dro avgårde, og fikk komme inn hos jordmor med engang. Først pratet vi litt, og hun spurte litt om formen min, om jeg hadde kynnere, menssmerter(murringer) og hvordan de føltes. De gjør jo litt vondt da, ikke så veldig men de kjennes. Men jeg tenkte det var normalt så langt mot slutten.

Da sa hun plutselig "kanskje det er fødselen som er igang??!" HÆÆÆÆ, tenkte jeg da. Ingenting lignet jo på det jeg hadde blitt fortalt om rier o.l.

Så tok de en halvtimes ctg på meg, og da vet dere, da ble det liv i småtten! :ler: Mange bevegelser og pulsen steg opp og ned fra 134 til 163. Så liv var det ihvertfall!!!

Etterpå kjente jordmor faktisk om jeg hadde åpning, men det var det ikke. Så det var ihvertfall ikke noen fødsel på gang.

Tilslutt kom en lege og gjorde ultralyd på meg, og alt så bra ut med babyen. Eneste hun kunne finne ut, var at det var litt lite fostervann, så det skal jeg tilbake å kontrollere om en to ukers tid.

Så det var 2 lettede foreldre som kjørte hjem igjen etterpå!

Men så oppdaget jeg da jeg kom hjem at jeg hadde blødd litt, men jeg regner med at det kom av at jordmor hadde kjent etter åpning, og laget et lite rift samtidig. Har hatt litt brunt utflod i ettertid, men muligens er det slimproppen som er i ferd med å gå.

Men nå går jeg altså rundt med kynnere hele tiden og har nesten konstante mensmurringer. Så det kjennes at kroppen er i ferd med å gjøre seg klar til fødsel, og at noe er på gang!! Så det blir en spennende tid framover nå. Skal ihvertfall pakke en bag og ha den klar, så har jeg det jeg trenger på en plass om jeg plutselig må dra avgårde. :wink:

Nå er det ikke lenge til vi får se babyen vår!!!!!!! JIPPIIIIIIIIII! :hoppe:

Jeg skal være flink med å fortelle hvordan det går fremover.

Klem fra meg og bebisen, 36+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann vennen :)

Jeg føler nesten litt skam, for jeg har ikke skrevet i graviditetsdagboken din tidligere :oops: Har liksom ikke vært så mye inne på graviditet i det hele tatt, og har ikke tenkt på at du faktisk førte dagbok her og :(

Men nå er jeg i allefall innom :D

Var litt av en dag dere hadde i går! Herregud, så skummelt.

Men det er jo greit å dra innom og sjekke med jordmor og helsepersonell, og få bekreftet at alt er i orden :) Det var veldig godt å høre. Var litt nervøs jeg, når jeg leste begynnelsen av innlegget...

Skal si tida går fort nå, og det er ikke lenge til dere blir mamma og pappa :hoppe: Det må være utrolig hyggelig og spesielt !

Håper at det går bra med deg i dag og at du og din kjære har hatt en hyggelig dag ekstra :)

God tirsdag videre, vennen :)

Tar og sender deg en mail snart jeg.

Klems til deg og bebisen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halå! :P

Så godt at alt var vel med barnet!

Kan tenke meg at det var to engstelige foreldre som var på vei til sykehuset ja!

Godt å få vite at alt var som det skulle da, at dere slapp å gå å engste dere! Er jo ikke rart at ungen er litt slapp til tider- det må jo være litt trangt inn i der nå!

Er enig med deg- det blir spennende å se den lille babyen- hvem den ligner på, hvilken hårfarve den har og bli kjendt med den!

Jeg gleder meg masse til å trille tur, handle klær til den, å bare kose meg hjemme et helt år! Det kommer til å gå fort det året- men gud så koslig det blir! :enig_animasjon:

Bra du har pakket bagen- kan hende den lille vil ut litt før termin:) Best å ha alt klart!

Har du seng,vogn å blistol å slikt eller?

Jeg gleder meg til jeg skal begynne å handle slikt!

Klem-klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Godt dere fikk tatt den turen til jordmor, unødvendig å gå og engste seg uten grunn!

Må ha vært spennende når det ble snakk om at fødselen kanskje var i gang! :D

Men, men, den lille ville vel vente litt til da, så da får du bare gi h*n den tiden h*n trenger! :wink:

Må bare innrømme at jeg er VELDIG spent nå, Eowyn! VELDIG spent!!!

Klem til dere begge fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en GUTT!! :P

Var på jordmorkontroll idag, og hun tok ultralyd for å sjekke fostervann-mengden. Og da kunne hun se klart og tydelig at vi venter en liten gutt. Og det navnet vi skal gi han har vi allerede bestemt oss for, og det blir Emil. Så får vi satse på at det ikke blir en liten rakker! :ler: Det blir nok verdens snilleste og go'este gutt. :wink:

Ellers kan jeg fortelle at alt så bra ut, og fostervann-mengden var helt ok. Så da trenger jeg ikke å bekymre meg noe for dette. Det ble gjort en ctg samtidig, da det de siste dagene har vært litt lite bevegelser. Den så også fin ut, heldigvis. Så nå er jeg en lykkelig og rolig vordende mor. :D Jeg går bare rundt og smiler jeg. :) Nå har jeg vært nysgjerrig i 9 mnd på hva det blir, og ENDELIG klarte jordmor å se det på ultralyden! Sambo vet det ikke enda, men han kommer hjem ikveld og da skal jeg overraske han. Jeg var på H&M rett etter kontrollen og kjøpte en blå sparkebukse og en body med et lite tog på armen, og den skal jeg henge på sprinkelsenga. Hvis sambo ikke greier å gjette det da, da blir jeg skremt. :ler: Jeg må bare si at han vil vite det han også. Hadde selvfølgelig holdt det hemmelig om han ville ha det som overraskelse til fødselen. :blunke:

Nå skal det slappes av på sofaen!!!!!! :)

Stor klem fra Eowyn og Emil. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy, Eowyn!!!! At det blir en liten Emil og at alt står bra til med gutten. Har lest masse i dagboka di, men dessverre er det ikke alltid like god tid til å skrive :-? Men nå er det ikke lenge igjen og jeg er jo kjempespent på fødselen og hvordan det blir etterpå. Håper du ikke glemmer oss helt da :wink:

Gleder meg til å høre hva samboeren din synes om at det blir en gutt, men er det ikke litt sånn at pappa'er ønsker seg en sønn litt sånn dypt der inne?!? Han blir sikkert overlykkelig. :D Tro om han tar hintet med sparkebuksa :D

God klem til deg og lille Emil!!!!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!! :D :D :D

SÅ MORO!!! Var ikke klar over at du/dere ville vite kjønnet - så jeg ble SÅ overraska når jeg leste at det blir en gutt!!! Lille Emil...Nyyydelig!!!

Blir spennende å se om pappa tar hintet i kveld da! Du må fortelle hvordan han reagerer, altså!

Ellers var det beroligende å lese at fostervannet var ok, og at alt er helt normalt ellers! Nå kan du slappe av og ta det helt med ro fram til fødselen, vennen!

Gi Emil et lite "klapp på magen" fra meg da - og hilse fra meg og si at han får forberede seg på å komme ut snart - VI VENTER! :wink:

Kos dere alle 3!

Klem fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MYYYYE!!

Kan tenke meg at du ble glad da jordmor endelig kunne se at det var en liten Emil i magen din! :)

Han er sikkert en nusselig liten krabat.. ÅÅÅ! Blir helt misunnlig jeg! Ikke lenge igjen til du får møte han!

Emil er et nyydelig navn (bare synd at min type ikke liker det...) så der har du gjort et godt valg :)

Håper pappan blir både glad og overasket i kveld!

Klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei.

Tok litt tid før jeg svarte hvordan han reagerte da han kom hjem og fant den blå drakten i sprinkelsenga.

Joda, det var stjerner i øynene på sambo da ja! :ler: Eller motorsykler??? :blunke: Jeg sa først da vi kom hjem etter jeg hadde hentet han på stasjonen at han måtte gå å se i senga til babyen. Han gikk inn, og kom ut med drakten i hånda og sa som en spøk da "ser du har vært å handlet til en jente".

Så da fikk han endelig bekreftet at det ble det han trodde det kom til å bli, vel, alle tror det blir en gutt. Jeg vet jo at kjønn egentlig ikke betyr noe for han, så lenge bebisen er frisk og normal men som Monja sa så ønsker vel gutter seg en sønn innerst inne.

Nå er det så mange jenter i begge sin familie, så det er jo gøy at det kommer en hane i høneflokken! :P

Vi har bestemt oss for å holde det hemmelig for familien, slik at vi kan overraske dem etter fødselen. Men jeg er glad for å ha fått vite det, for nå kan jeg endelig begynne å handle klær med farger, og "gutteting"!!!

Jeg merker at noe er i gjære nede i magen, har mange kynnere og murringer. Så forberedelsene til fødselen tror jeg er i gang nå ja! Så blir det jo spennende å se når lille Emil velger å komme ut.

Men lenge til er det ihvertfall ikke!! Og gjett om jeg gleder meg.... :wink:

Stor klem fra Eowyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp telefon fra fødepoliklinikken, de ville framskynde ultralyd kontrollen min en dag. Men det er nok neppe noe farlig, sikkert bare de som har dobbelt-booket meg og en annen eller noe sånt. Hadde det vært kritisk, så måtte jeg sikkert ha kommet idag! Så det tar jeg med knusende ro.

Etter ultralyden til jordmor den 22., så føler jeg meg ganske trygg på at alt er i orden. Hun gjorde en virkelig grundig sjekk, og beroliget meg godt da.

Nå har vi hentet den stellekommoden jeg hadde bestilt, så nå er den montert og klærne er kommet på plass i den. Greit å ha litt oversikt nå som det begynner å bli en del klær og diverse babyting.

Vel vel, nå må mor gå å få i seg litt middag! :blunke:

Klem fra Eowyn og lillegutt, som er blitt 37 uker og 1 dag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det bare 2uker og 6dager igjen til termin :)

Var sikkert godt å få kommoden på plass med klær i å slikt- så du slipper stresse med det rett før.. Så er det jo greit å se hva man har- å hva man trenger!

Bra at jordmoren tok en ordntli undersøkelse- så du slipper å engste deg! En mor har en tendens til å bli litt for engstelig.. Da gjør det seg med en sjekk der du får beskjed om at alt er bra!

Ha en fortsatt finfin dag! :hoppe:

Klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...