Gå til innhold

Endelig kom storken!;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på deg, Eowyn!

Så herlig lesning! Vil høre meeeeer!

Mange lykkeønskninger fra Kverula

Skrevet

Hei hei!

En liten stund siden jeg har skrevet her nå!

Magen den vokser jevnt og trutt, nå synes det godt at jeg er gravid iallefall!:D

Jeg var på svangerskapskontroll idag, og alt var helt normalt med tanke på blodtrykk, Hb, vekt osv. Og selv om han slet litt med å finne fosterlyden, men kan jeg love dere at den hørtes godt da han fant den!!:) Hjertet slo fort og hardt, i helt normalt tempo. Så det var kjempegodt å høre. Får liksom en indre ro av å høre hjertet slå...

I tillegg har krabaten virkelig blitt aktiv, det bobler og flagrer som bare det! Pappa'n er litt happy nå da, fordi han kunne holde hånda på magen og kjenne sparkene for første gang. Kan tenke meg det var spesielt for han å kjenne bebisen sin sparke han i hånden.:) Så det er så kos at.

Jeg skal komme med oppdateringer innimellom, men jeg kan ihvertfall sålangt si at alt går veldig bra!!!!

Stor klem fra Eowyn 22+2

Skrevet

Ååååååå...

gjett hvem som er misunnelig nå da :hoppe:

Så fint at alt går bra. Er litt nysgjerrig på om du har noen følelse på om det blir gutt eller jente, hva tror du?

Lykke til videre.

Klem :klem:

Skrevet

Takk for hilsen Arwen.:)

Vet du, jeg har hele tiden tenkt på babyen som en jente, mens sambo hele tiden har trodd at det blir gutt. Så det blir spennende å se hvem som får rett av oss!! Kan hende jeg tror det blir jente fordi både min søster og beste venninne har fått jenter. Hvem vet.:) Men jeg blir like lykkelig uansett hva det blir, så lenge babyen er frisk og alt er normalt.

En ting jeg har lagt merke til etter jeg ble gravid, er alle de rare drømmene jeg har begynt å få!! Har ikke drømt at noe var galt med babyen eller noe sånt, men sånne mareritt-aktige drømmer hvor noen skal ta meg, noen jager meg osv. Det må jo være utrolig stressende for babyen?? Drømte inatt at noen skulle prøve å forgifte meg....Har aldri hatt slike drømmer før, men etter jeg ble gravid har jeg nesten bare hatt sånne drømmer. Mystisk hva en graviditet kan gjøre med en :ler: .

• 2 uker senere...
Skrevet

Idag har vi feiret litt bursdag, er 6 måneder på vei idag.:) Neida, kjøpte meg bare en is i byen og tenkte "gratulerer med dagen bebisen min" stille inni meg. :ler:

Det går fort framover, og jeg vil herved avlive myten (for min del) at tiden går så sakte når man er gravid.Jeg synes det har gått i rekordfart! :wink:

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei hei!

Tiden flyr, og magen vokser og vokser. Er i fin form, og det virker som om bebisen også er det. Sparker som bare det og er virkelig aktiv. Er så deilig å kjenne!!!!

Skal til jordmor på mandag, hadde vært gøy om hun tok ny ultralyd da, er så spent på om det blir gutt eller jente! Skal spørre pent ihvertfall om hun har tid til det.

Skal fortelle om hvordan det gikk på mandagen etter jeg har vært der, blir spennende.

Stor klem fra Eowyn og bebisen :wink:

Skrevet

Hei du!

Lenge siden sist. Må bare si at jeg er kjempemisunnelig på deg for tiden. Har fått ett akkutt anfall av verpesyke. Får leve på dine historier til jeg er godt gift :ler:

Klem :klem:

Skrevet

Hei hei!!!

Ja nå har jeg vært på jordmor-kontroll.

Må jo legge til at jeg har hatt noen fæle dager siden fredag. Jeg våknet fredag morgen og kjente ikke noe liv. Babyen har vært hyperaktiv, helt fram til da....Så jeg dro til lege og fikk der påvist blærekatarr og fikk penicillin mot det. Men det at babyen ikke rørte på seg kunne han ikke forklare! Men han "fleipet det bort" og trodde at babyen bare sov lenge den dagen. Men jeg kjente ikke liv hverken fredag,lørdag eller søndag. ar på legevakten på lørdag for å prøve å få en annen leges synspunkt på det. Men neida, fikk bare samme beskjed der.

HELDIGVIS skulle jeg til jordmor på mandag, og da kan jeg love deg det ble fart i sakene. Hun ble mildt sagt sint på de to legene som ikke hadde informert meg om at nå som jeg er kommet så langt på vei og ikke hadde kjent noe liv på 3 dager, så har fødepoliklinikken ansvar for meg, og at jeg skulle dratt dit. Fastlegen min hadde heller ikke sagt noe om at jeg måtte komme tilbake med ny urinprøve en uke etter avsluttet penicillin-kur for å se om det hadde gått over.

Men jordmor gjorde rutine undersøkelsene sine, før hun tok kontakt med fødepol.på sykehuset og fikset en ultralyd til meg.

Så vi dro dit etterpå, og fikk en beroligende beskjed fra legen der at alt så bra ut. Babyen hadde bare snudd seg og derfor kunne bevegelsene kjennes annerledes ut enn det jeg hadde vært vant med. Fine bevegelser og fin tilvekst sa han! Så da var jeg lettet kan dere tro!!!!!!

Nå vet jeg ihvertfall hvem jeg skal ta kontakt med neste gang jeg er usikker på noe.

Så da kan jeg bare si at alt står bra til med bebisen, og at jeg nå er 27 uker og 2 dager på vei!!!

Klem fra Eowyn :blomst_opp:

Skrevet

Åh så deilig det er å kjenne bebisen svømme rundt inni magen! :ler: Er ikke så mye sparking som før, er mer glidende bevegelser nå. Så nå kjennes det ut som det er en ordentlig turner der inne. Spennende :P .

Litt sliten idag da, ble noen timer bytur. Så det var godt å komme hjem å legge seg på sofaen med bena høyt! Kjenner godt at jeg ikke er like sprek som før jeg ble gravid..... :blunke:

Klem fra oss:)

Skrevet

Hei på deg, Eowyn!

Måtte bare lese gjennom dagboka di - det var koselig lesing, du ligger jo litt foran meg i løypa :-) Jeg ble mildt sagt overrasket over legen din - han kunne i hvertfall tatt seg tid til å høre etter fosterlyden, så hadde du sikkert slappet mer av også.. Godt at du kom deg på ultralyd og fikk sett at alt var bra!!

lykke til videre

klem, Ragnhils 22+5

Skrevet

Hei hei!

Takk for kos hilsen Ragnhils!!!!

Ja den legen der altså....Han prøvde jo ikke en gang å berolige meg!! Så hvis jeg blir satt opp på kontroll til han neste gang, så skal jeg spørre om å få en annen lege...

Ellers så er formen bare fin. Kjenner litt press mot bekkenet, men det kommer nok bare av at bebisen blir større. Er liiitt lite bevegelser i forhold til det jeg er vant med, men sist det var slik så var jo alt i orden likevel. Har kanskje bare en hviledag :wink:

Nå har jeg vært å handlet seng til den lille,den var kjempefin! Så til helgen skal vi på dyne,- pute- og madrasshandling. :) Er mye som trengs!!!

Tenkte å få gjort unna det meste av utstyr shoppingen før jul, for man vet jo aldri om bebisen vil komme for tidlig, i januar for eksempel. Så da kan det jo være greit å ha alt unnagjort. Ha jo vogn og seng nå, så det neste blir stellekommode. Da har vi de 3 viktigste tingene. Klær venter vi med, for det får vi nok haugevis av etter fødselen. :)

Fikk låne en bok av venninnen min i forgårs, "Barn i magen fra A-Å" het den. Leste den ut på to dager! Er så sugen på informasjon, og det var en kjempefin bok. Så den anbefaler jeg andre også å lese.

Klem fra Eowyn 28+4

Skrevet

Hei!

Syns det er så moro å lese i dagboka di, Eowyn! Er så kost å høre om bebisen din! :D

Kos deg med innkjøpene, godt å være litt tidlig ute da - sånn at det meste er unnagjort! Godt å være ferdig med det tenker jeg, når datoen nærmer seg!

Klem til begge to fra Kverula

Skrevet

Ja, er vel bare litt over 70 dager igjen nå........ :o Hihi, er begynt å tenke dager nå...Er Diva sin feil, vi begynte å prate om det på msn hvor lenge det er igjen i både uker og dager :ler:

Tiden går så kjempefort, tenk at det er jul om bare få dager!!!! Og plutselig er jeg og sambo mamma og pappa. En liten familie :P Blir nesten litt rørt av tanken jeg, det skal bli så koselig og fint! Vi gleder oss utrolig masse begge to, og så er vi så spente på om det blir gutt eller jente. bebisen ville ikke vise det på siste ultralyd, den bare la bena i kors og nektet plent å vise oss noen ting :ler: . Så det er nok meningen at vi ikke skal vite hva det blir!!!!!

Men det er ikke noen favoritt, så lenge bebisen er frisk og rask så er det ikke nøye i det hele tatt. Både gutt og jente er like velkomne!

Nå går diskusjonen på navn til babyen...Jentenavn var greit, har to alternativer nå som vi skal velge mellom om det blir jente. Men guttenavn er det litt verre med. Det som er så rart er at vi assosierer navneforslagene vi kommer med med personer vi kjenner eller har møtt!!! "Å nei, det kan vi ikke ha! Ungen til naboen heter det og er en skikkelig ramp!!!"

Det siste vi har tenkt på er jo Emil, men hva assosierer folk det navnet med?!! :ler: Jodda, en liten rampegutt. Men det er jo et fint navn da.

Men om noen har forslag,så er det bare å komme med det!!!! Tar imot alle forslag med takk. :blunke:

Stor klem fra Eowyn og knøttet :P

Skrevet

Heisann Eowyn!

Så koselig å lese dagboken din. Blir så spennende å følge deg til bebisen kommer. Blir jo like spent på hva slags kjønn det er jeg og :wink: Vi har jo ikke noe bebis på gang vi, men navn har jeg tenkt på allerede. Og det er myyye lettere med jentenavn enn med guttenavn. Hvorfor er det sånn tro?? Men det er koselig da. Hadde en eventuell bebeis skulle fått alle navnene jeg har funnet hadde det blitt helt umulig å få plass til navnet på en kort prikka linje ja :ler: Men det er ikke enkelt å velge heller da.

Huff, de legene du har vært til høres ikke helt stabile ut. Bra at jordmora ga deg viktig informasjon sånn at du vet det til senere iallefall. Skummelt det der når man ikke kjenner liv på mange dager. Hadde sikkert blitt hysterisk jeg.

Håper du får en fortsatt fin onsdagskveld da vennen!

:klem2:

Skrevet

Takk for kjempekos hilsen Monja!

Ja, guttenavn er vanskelig å finne, synes jeg også. Noen mener det omvendte. :)

Nå tror jeg bebisen har funnet sin favorittstilling i magen. Han holder seg mest på høyresiden, så magen min er helt skjev! En stor kul som bare står ut på høyresiden. La merke til det idag, og det ser jo ganske komisk ut,særlig når jeg ser det ovenfra! :ler: Men det er jo ganske så søtt da, der bebisen ligger og vrir seg på høyresiden i magen og bare koser seg inne i varmen. :)

Jeg venter sambo hjem om ikke så lenge, han gleder seg til å se og kjenne på nurket.

Idag er jeg 29 uker og 4 dager på vei.

Skrevet

Idag var det tid for ny kontroll, 30+4 på vei!

Alt står bra til med den lille (håper ikke h*n også er like forkjølet som meg :( ). Fin fosterlyd og fine bevegelser.

Hadde gått litt ned i vekt faktisk, men ikke så mye at det gjør noe.

Fikk påvist nok en urinveisinfeksjon, så nå spiser jeg en ny penicillinkur.

Så begynner visst stoffskiftet mitt å bli lavt, det ligger akkurat på grensa for å gå under streken nå. Det synes jeg ikke er så gøy akkurat...Ikke det at legen fortalte meg noe om konsekvensene av lavt stoffskifte, men jeg forsto at det var normalt under graviditeten.

Men jeg leste i bøkene mine om lavt stoffskifte, og DET var skremmende!!! Alle slags symptomer som jeg ikke vil få...Huff, jeg håper det holder seg stabilt nå. De tok en ny prøve idag, så jeg får vel høre det om det er gått nder normalen.

Sliter med en forkjølelse nå, så jeg er ganske sliten. Har heldigvis skolefri noen dager som jeg skal bruke til å slappe av og ta det med ro.

Magen vokser jevnt og trutt, og holder seg til den røde streken.:) (litt intern kanskje? :D Dvs, målet de tar fra toppen av magen til symfysen for å se om den vokser normalt.

Bebisen er kjempeaktiv for tiden, og når jeg ligger, så rekker h*n opp til ribbeina med føttene :-? . Litt ubehagelig, men samtidig kiler det litt når h*n sparker oppi der. :D

Så alt er bra med babyen, og mamma'n blir nok frisk snart!

Nå skal vi å se julekalender :wink:

Klem fra Eowyn og lillen

Skrevet

Oj vad fort tiden går. Är du redan över 30 veckor?

Jag blir lite arg på din läkare när jag läser om Urinvägsinfektionen, så illa får de inte behandla dig det kan ju få konsekvenser. Jag tycker du ska anmäla läkaren skriftligen, vem vet; det är kanske fler som får samma dåliga behandling.

Ta hand om dig och krya på dig (god bedring) från förkylningen.

/Furstina

Skrevet

Ja, dette går fort!!! :P Bare et par mnd igjen nå....

Gleder meg sånn til babyen kommer, jeg lengter virkelig etter å se den lille.... :)

Skal ta en telefon til legekontoret og bestille time for ny kontroll (det skal de vel egentlig ordne mens jeg er der på kontroll, men de har visst glemt det...), og da skal jeg ha den hos min fastlege og ikke den vikaren.

Sitter her med dott i begge ørene nå, det er så kjipt! Hører ingenting...Håper de forsvinner snart, har prøvd alle slags triks men ingenting ungerer virker et som.Så de får forsvinne av seg selv. :blunke:

Klem fra Eowyn og bebis

Skrevet

Nå har jeg bestillt time til svangerskapskurs for meg og sambo!!

Virket som et ganske ok kurs, eneste minus er at det kostet litt siden det er "privat-arrangert". Det er ikke sykehuset som arrangerer det, men jordmor-foreningen i fredrikstad.

Det er et endags kurs som er på en lørdag, noe som passer perfekt for meg og sambo!! Da får vi omvisning på fødeavdelingen, møte par som har termin på omtrent samme dag som oss, og blir forberedt på fødselen. Det er ikke et sånn "lære-og-puste-under-fødselen-"-kurs, (IKKE at det er noe negativt da :D ), men mest for å få en viss forberedelse på hva som venter oss. Pratet med den ene jordmoren idag, og hun virket veldig hyggelig. Så dette tror jeg skal bli en fin dag.

Nå begynner forkjølelsen og bihulebetennelsen å gå over. Spiser fremdeles penicillin og håper og tror at blærekatarren forsvinner denne gangen.

Bebisen har tydeligvis en rolig dag idag, er lite aktivitet der inne nå. Men den må være sliten, for h*n har virkelig vært aktiv i det siste!

Men nå skal jeg sette meg ned og lese til eksamen, er bare 3 dager til nå! Blir deilig å bli ferdig.

Klem fra Eowyn 31+1

Skrevet
Så begynner visst stoffskiftet mitt å bli lavt, det ligger akkurat på grensa for å gå under streken nå. Det synes jeg ikke er så gøy akkurat...Ikke det at legen fortalte meg noe om konsekvensene av lavt stoffskifte, men jeg forsto at det var normalt under graviditeten.

Men jeg leste i bøkene mine om lavt stoffskifte, og DET var skremmende!!! Alle slags symptomer som jeg ikke vil få...Huff, jeg håper det holder seg stabilt nå. De tok en ny prøve idag, så jeg får vel høre det om det er gått nder normalen.

:o :o :o :o :sinna::kjempesinna::frustrert:

Nå er jeg IHVERTFALL forbanna på den fjompen av en lege!!!!!!

Da jeg var på kontroll for ørene idag, så var jeg til en veldig hyggelig dame som jeg ikke har vært til før.

Så når hun var ferdig med å undersøke ørene mine, så spurte jeg om hun kunne sjekke om svarene på de siste blodprøvene var kommet mht stoffskiftet, fordi legen jeg var til sa at det var for lavt.

Men gjett hva....?!!? Dette sa hun "Neeei, dette ser helt fint ut det. Du har da ingenting å bekymre deg for der, stoffskiftet ditt har aldri vært for lavt. Nederste grensa er på 9, og du ligger på 11, derfor er ikke dette noe å tenke på foreløpig!"

Jeg kunne sparket til den legen om jeg traff han etterpå, tenk å gjøre meg unødig bekymret på den måten!!!!! Nå har jeg gått rundt å vært kjempenervøs på grunn av dette, og vært ganske redd. Uten grunn....Nå skal de jammen få høre der oppe, for dette går ikke an. Blir jo helt frustrert jeg!!!! Møkkalege :kjempesinna:

Hilsen sint Eowyn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...