Furstina Skrevet 7. august 2003 #21 Skrevet 7. august 2003 Gratulerer med svangerskapet Eowyn og velkommen som dagbokskriver!
Eowyn Skrevet 8. august 2003 Forfatter #22 Skrevet 8. august 2003 Takk og takk Furstina! Er godt å ha så mange å dele den gode nyheten med! :D Er så merkelig, jeg kjenner at barnet vokser, kan nesten kjenne stor forskjell fra uke til uke! Gleder meg sånn til å kjenne når babyen begynner å røre på seg...
Silfen Skrevet 8. august 2003 #23 Skrevet 8. august 2003 Gratulerer så mye, Eowyn. Så spennende da. Når har du termin? Håper kvalmen snart gir seg og at du får et flott svangerskap!
Eowyn Skrevet 10. august 2003 Forfatter #24 Skrevet 10. august 2003 Hei Starfish! Jeg har termin i midten av februar. Har fått ultralyd time til jordmor nå, og da får jeg vite det ganske sikkert når terminen min er. Så det blir spennende! Klarer liksom ikke å regne den ut selv, fordi første dag i siste mens ikke stemte ikke overens med det de fant ut på ultralyd første gang jeg var på kontroll, sørrelsen på fosteret tilsvarte da at jeg var ca. en mnd på vei. Hvis jeg hadde fulgt utregningen fra siste mens, så skulle jeg vært 16 uker på vei! Så menstruasjonen hadde blitt borte ihvertfall 2 mnd før jeg ble gravid. Det er litt dumt, hadde vært litt gøy å sette en egen termin da....Men jeg får stole på jordmor jeg! Klem fra Eowyn, 13+3
Eowyn Skrevet 12. august 2003 Forfatter #25 Skrevet 12. august 2003 Er sikkert jeg som er småhysterisk, men jeg er så nervøs fordi jeg den siste uka har vært endel plaget med vondt i magen...Smertene er ikke sterke, men sterke nok til at det bekymrer meg. Det har ikke kommet noe blod, og smertene er heller ike hele tida. har uansett fått meg time til legen på torsdag, er bedre å få det konstatert at alt er i orden istedet for å uroe seg forgjeves! :blunke:
MarianneE Skrevet 12. august 2003 #26 Skrevet 12. august 2003 Får håpe alt er i orden, da! Kjempe koselig at den lille er "i boks"! (hadde du giddi og smitta meg med litt graviditet?)
bizzy Skrevet 13. august 2003 #27 Skrevet 13. august 2003 Hei! Leit å lese at du er bekymret Vil bare ønske deg lykke til i morgen, og i tiden fremover! *klem*
Eowyn Skrevet 14. august 2003 Forfatter #28 Skrevet 14. august 2003 Hei hei! Var til legen idag fordi jeg var bekymret over at jeg hadde hatt endel vondt i magen. Men etter noen beroligende ord fra legen, så sitter det langt borte i bakhodet mitt nå. Er nok bare livmoren som utvider seg og ligamenter som strekkes. Så jeg trengte ikke å bekymre meg. Og så fikk jeg høre fosterlyden for første gang idag!! Gjett om det var ei som fikk tårer i øynene da! Det var så rart å høre det lille hjerrtet slå der inne i magen min, kjempefort slo det og hørtes veldig bra ut sa legen. Så nå har jeg roet meg ned 10 hakk og bare nyter graviditeten. Ser fram til jeg skal til jordmor når jeg får se hvor stor bebisen er blitt siden sist jeg så h*n på ultralyd. *Nyser på MarianneE og smitter henne med litt graviditet.* Hihi:) Er svæææært smittsomt. Først fikk min søster, så min bestevenninne, og tett etter kommer jeg! Så litt smittsomt må det være. Var å så min venninnes nyfødte baby på tirsdag, hun var så nusselig! Og så snill, bare sov og sov. En sånn en vil jeg også ha... Og magen fortsetter å vokse, har faktisk måtte ta i bruk noen mammaklær!!!!!De minste toppene og buksene. Ja,dette har jeg venta lenge på... Hilsen en lykkelig Eowyn
Eowyn Skrevet 14. august 2003 Forfatter #29 Skrevet 14. august 2003 Hei hei! Nå har jeg vært til legen, og han sier at jeg ikke har noe å bekymre meg for. Alle tester så bra ut, og grunnen til smertene er fordi livmoren vokser og ligamenter strekker seg. Så nå skal jeg slutte å gå rundt å uroe meg:). Det eneste de bekymret seg for, var at jeg hadde gått ned 2 kg siden siste veiing, men er ikke det normalt at man mister litt vekt i begynnelsen? Vel, kanskje ikke alle. Men jeg var jo plaget med kvalme, så matlysten var jo ikke på topp. Kan jo ha noe med det å gjøre...Og så skulle jeg begynne med jerntabletter nå, enda jeg er bare 14 uker på vei. Hemoglobinet var begynt å synke, så jeg skulle bare begynne åspise med engang slik at den ikke sank så mye til neste gang at jeg ville få problemer med å få nivået opp igjen. Men det største av alt, jeg fikk høre fosterlyden for første gang idag!!! Gjett om det var ei som fikk tårer i øynene da. Det var så rart å høre de raske hjerteslagene nede i magen min...De hørtes visst helt flotte ut ifølge legen. Åh, jeg var så redd for at han ikke skulle finne den, han måtte lete en liten stund. Men når han først fant den, så hørtes den kjempegodt!!!!! En deilig, ubeskrivelig og herlig følelse. Mangle klemmer fra en lykkelig Eowyn
Eowyn Skrevet 20. august 2003 Forfatter #30 Skrevet 20. august 2003 Formen er elendig for tida, vet ikke om det skyldes graviditeten alene, eller om det er fordi det er tidlig opp om morgenen for å dra på jobb, litt stress på jobb og lange dager...Kan jo være det også.....Så jeg skal prøve å ta det med ro, være flink å ta pauser osv. Så håper jeg at formen blir bedre etterhvert.... Føles som at jeg har feber, er småsusete i hodet og rar i kroppen. Og så kvalm selvfølgelig....Trodde jeg var over det stadiet, men neida! Huff.....Det må gi seg snart! Men ellers så går det bare bra med den lille, den vokser og vokser! Kulen på magen blir stadig større! Klem
Skusla Skrevet 23. august 2003 #31 Skrevet 23. august 2003 Hei snuppa... Må jo innom graviditetsboka di for å hilse også vettu... :D Åååå, jeg gleder meg sånn til du får baby vennen.. Det er så kost å høre om hva som skjer med deg og hvordan du vokser... Håper du koooser deg i helga nå når du kjære kom hjem i går. Tenkte på deg skal du vite... :D You're the best!
Eowyn Skrevet 25. august 2003 Forfatter #32 Skrevet 25. august 2003 Takk for kjempekos hilsen her også vennen!!! Joda, vokser og vokser...Men akkurat nå føler jeg at når folk ser på meg, så tenker de ikke at jeg er gravid men bare har lagt på meg skikkelig rundt magen! Men kulen på magen blir stadig større, så om ikke så lenge synes det nok ganske godt at ting er på gang! I helgen strømmet det inn med gratulasjoner fra gamle venner av sambo, som nettopp har fått vite at han skal bli pappa. Mange som var overrasket, positivt da. Han er jo den første i den kompisgjengen som blir pappa. Var så kos i helga vet dere, for da lå vi i senga, å så strøk han meg så forsiktig over magen og fortalte om alle planene hans om hva vi skulle gjøre når babyen var født, hvilke navn han likte best, hvilket kjønn det blir og hvor glad han er for at vi endelig skal ha barn. Det er bare så deilig å høre fra han... Pratet litt om navn, og akkurat nå ligger Thea på listetoppen blant jentenavn. Det er jo et nydelig navn, og i tillegg betyr det "gave", og vi føler jo at denne babyen er en gave etter hva legene har sagt....Hvis det blir gutt, så står valget mellom 3 navn enda. Håkon,Adrian og Sebastian. Så får vi se hva det blir tilslutt da! Stor klem fra Eowyn og bebisen
Jinx Skrevet 26. august 2003 #33 Skrevet 26. august 2003 Heisann Eowyn.. Her var det hyggelig lesing Godt å høre at alt er bra.. Med hele den lille familien... Bra kos mannen din ja Det er vel straks tid for UL å nå ? Vil dere vite kjønn ?? Klem Jinx
Eowyn Skrevet 13. september 2003 Forfatter #34 Skrevet 13. september 2003 Nå er det bare 6 dager til jeg skal på ultralyd!! Gleder meg sånn!! Men gruer meg litt også da...Er litt redd for at jordmor skal finne noe feil på babyen....Men jeg krysser fingre og tær og håper alt er bare bra med den lille! Skal skrive litt mer da når jeg har vært der. Klem fra Eowyn 18+2
Arwen Skrevet 13. september 2003 #35 Skrevet 13. september 2003 Hei og hopp. Selvfølgelig er alt i orden med bebisen. (men krysser litt jeg også fo r sikkerhetsskyld - man kan jo aldri være for forsiktig) Kos deg på Ultralyd du. Klem :D
Eowyn Skrevet 19. september 2003 Forfatter #36 Skrevet 19. september 2003 Var på ultralyd idag klokken 9, og jeg må si at jeg virkelig føler meg 10 kg lettere nå! Alt står bare bra til med den lille, og alt så helt normalt ut. Det var SÅ godt å få det bekreftet!!!!!!!!!! Det var jo så gøy å se på den lille krabaten som romsterte der inne, en liten villstyring var det. Ville ikke gjøre noe som jordmor ønsket Snudde seg bort og bare vifta med armer og bein. Artig. Hun klarte ikke å finne ut kjønnet, fordi navlestrengen lå i veien. Men det spiller jo ingen rolle, både gutt og jente er like velkomne!!! Så lenge babyen er frisk og normal, så bryr jeg meg ikke om kjønnet. Har begynt å kjenne litt bevegelser også nå, ikke så rart så aktiv som knøttet var. :D Så nå er alt bare fryd og gammen. Fastsatt termin er 18.februar! Klem fra meg
Furstina Skrevet 19. september 2003 #37 Skrevet 19. september 2003 Härligt att allt är bra med den lille i magen. Det är kul med ultraljud, ibland skulle jag vilja göra om det bara för att få se min lille vän i magen Termin 18 februar... hur långt gången är du nu då, i vilken vecka?
Eowyn Skrevet 20. september 2003 Forfatter #39 Skrevet 20. september 2003 Nå er jeg 18 uker og 4 dager på vei. Det går jo så fort! Jordmoren jeg var til var veldig hyggelig, og sa at jeg var velkommen tilbake dit senere om jeg ville. Så det tilbudet skal jeg benytte meg av ja!!! Jinx, så fin mage du har!!! Klem fra Eowyn
MarianneE Skrevet 21. september 2003 #40 Skrevet 21. september 2003 Blir så rørt av og lese her, at jeg tørker tårene... Hvordan er formen din, Eowyn? Er så kos og tenke på at du skal bli mamma. (selvom jeg ser missunnelig på alle som er gravide. Jeg og vil haaa.......)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå