Gå til innhold

Røya skal bli grisesterk!

Sekretæren

Anbefalte innlegg

Gjest fragment

Det var jo et fint tidspunkt å skrive KG-innlegg på ;) Lykke til på trening i dag!

(Det tror jeg at jeg også trenger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidspunktet ditt var ikke så verst det heller, fragment ;) Var på nattevakt, jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det dagens økt!

Fase 2, uke 3, dag3:

A1: Mark

45 kg, 7 sett, 2 reps

A2: Ettbens glute bridge

4 sett, 8 reps

B1: Utfall bak m fremste ben på step

8+8 kg, 4 sett, 12 reps

B2: Palloff press

3 sett, 10 reps, 2 sek iso hold

C1: Ettbens strakmark

8+8 kg, 4 sett, 12 reps

C2: Planke m arm hev foran

3 sett, 9 per side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Hehe, det er svært sjelden jeg er såpass tidlig våken en fredags morgen midt i sommerferien, men begynte tidlig på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med utfallene på step? Ser du har økt litt? Jeg har begynt med utfall med bakerste bein på stor ball, har du prøvd det? Det er jo nesten umulig, men når jeg først klarer å holde ballansen så tar det skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd utfall med benet på ball, det hørtes ut som en utfordring for balansen. Foretrekker at det jeg har benet på står stille av seg selv, jeg da ;) Men jeg kan anbefale fremste ben på stepper. Faktisk var det lettere teknisk av en eller annen grunn... :klø: Måtte selvsagt gå ned i vekter, man får jo kneet lengre ned, og det aktiverer en skikkelig skjelverompe i enda større grad. Mye mer effekivt, og jeg merker at jeg øker ganske fort på den, så jeg vil ikke gå tilbake til vanlig, nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fase 2, uke 3, dag 4:

A1: Benk m tre ulike grep

22,5 kg, 9 sett, 3 reps

A2: YTWL

2,5 kg, 6 reps

1,25 kg, 2 sett, 6 reps

Var på Centrum i dag, og der fant jeg ikke små hantler. Pleier å bruke 2 kg på denne øvelsen, og det er akkurat passe for både styrke og aktivering. Brukte vektskiver isteden, og hele aktiveringen gikk rett i dass. Var mye bedre med 1,25-skivene.

B: Floor press, RP-sett

10 kg, 12+8+6+4 reps

Her var planen 11 kg, men det fant jeg ganske enkelt ikke. Neste gang!

C1: Chins m strikk

5 reps, 5 sek iso hold

4 reps, 4 sek iso hold

4 vanlige reps

5 vanlige reps

5 vanlige reps

Skulle tatt iso hold på alle, men fyttikatta, det var ikke dagen for det. Dette er forøvrig et supersett som tar livet av meg, uansett form ;)

C2: Enarmsroing på benk

10 kg, 3 sett, 12 reps

D: Push-ups, RP-sett

8+5+4+3 reps

E: Ez-curls

20 kg, 4 sett, 4 reps

Lett! Det var det ikke før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva innebærer dette? Chins med 5 sekunders stopp i bunn mellom hver reps, eller noe?

5 sek stopp på topp. Står iso i programmet, så jeg stusset litt... jeg trodde nemlig isometrisk var med strake armer... Og at den riktige termen her er konsentrisk...

Anyway.. skal henge der på topp i 5 sek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
5 sek stopp på topp. Står iso i programmet, så jeg stusset litt... jeg trodde nemlig isometrisk var med strake armer... Og at den riktige termen her er konsentrisk...

Isometrisk = statisk, så det gir jo forsåvidt mening. Den konsentriske fasen er selve opptrekket, mens du trener eksentrisk ved å holde igjen på veien ned. Fem sekunder på toppen høres uansett tungt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da var det oppklart :)

Ja, det er svinetungt, spesielt i supersett med roing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke trent i dag! Men jeg har SHOPPET!! Denne har jeg nettopp skaffet meg, og jeg kan også opplyse om at jeg skal bli med i denne konkurransen..... :sjenert: Sånn... nå har jeg sagt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig! :danse: Krysser fingrene for at du vinner. ;) Du må jo bli en perfekt pinup med fin trent kropp (ikke at jeg har sett den, men antar). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er de hanskene du kjøpte? Jeg trenger treningshansker, men er litt skeptisk til noe jeg ikke kan se og prøve på før jeg kjøper dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wooooooho, den kåpen var nydelig! :rødme:

-misa

Ja, den er superflott! Har sikler på den überlenge, og nå var det på tide! Må jo traske rundt med den i Berlin!!

Hvordan er de hanskene du kjøpte? Jeg trenger treningshansker, men er litt skeptisk til noe jeg ikke kan se og prøve på før jeg kjøper dem.

Vet du... de jeg kjøpte viste seg å være for store, selv om jeg målte slik som anvist på siden. Har sendt de inn, med klarsignal for bytte, og ikke fått nye. Jeg kjøpte de med håndleddsstøtte, de dyreste, og syntes de var litt stive, men det regner jeg med går seg til ved bruk. (De var jo også litt store) Jeg har normale jentehender, og måtte ha small, de minste. Om du skal bestille, ville jeg ikke stolt heeeeeelt på den målestokken, jo mindre jo bedre, så lenge man får de på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DOMS siden lørdag, pga min hat/elsk-øvelse ettbens strakmark. Hamstringene glødet av ømhet, men i dag våget jeg meg på en deload ben-økt, og har det bedre nå :)

A1: Knebøy

30 kg, 4 sett, 2 reps

A2: Liggende hofteab

4 sett, 12 reps

B1: Bulgarsk utfall m f ben på step

7+7 kg, 3 sett, 8 reps

B2: Sideplanke

3 sett, 60 sek

C1: Nordic hamstring

3 sett, 12 reps

På det siste settet skjøv jeg meg opp fra gulvet med hendene de 4 siste repetisjonene

C2: Planke arm hev bak

3 sett, 10 per side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...