Gå til innhold

Røya skal bli grisesterk!

Sekretæren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ansjoni
(Jeg har en kjæreste som er litt i overkant nerdete, har x antall maskiner han innstallerer og avinstallerer diverse linux-distroer på. Jeg er miljøskadet og disponerer 4 maskiner. Det er sånn jeg har blitt...)

:hjerte:

En mann etter min smak! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Ja, hvis det stemmer... jeg synes det var litt underlig. Men så skulle jeg ikke måle på rompa, men på låret. Det er rompa mi som er stor, det er der jeg har samlet mesteparten av fettet. Lårene mine begynner å bli harde, så om jeg hadde målt rompa, kanskje det hadde blitt høyere? Tviler på at jeg har 18. Rundt 20, kanskje.

Deffede damer er rundt 10, tror jeg. Og menn kan jo være helt ned på 3-4, det er jo helt sprøtt :ler: Har ikke noe i mot den store rompa mi jeg, altså. Skal bare bygge litt på overkroppen, slik at jeg blir mer proporsjonert.

Det jeg syns er så rart er at mange mener normalt slanke ligger rundt 20%, likevel er det normalverdi for kvinner i 20-årene opp til 32% er det ikke? Og man kan jo helt fint "se" slank ut men ha en høy fettprosent og vice versa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:

En mann etter min smak! :ler:

:ler: Jeg har på følelsen av at min kjære og din kjære ikke hadde hatt noe problemer med å finne på noe å snakke om :fnise:

Det jeg syns er så rart er at mange mener normalt slanke ligger rundt 20%, likevel er det normalverdi for kvinner i 20-årene opp til 32% er det ikke? Og man kan jo helt fint "se" slank ut men ha en høy fettprosent og vice versa.

Det sies litt forskjellig, kommer an på hvor jeg leser. Noen steder har jeg lest at alt på 20-tallet er normalt, og andre steder fra 15-25. For damer, altså. Finner ingen linker nå, skal lete litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fase 2, uke 2, dag 2: Juhuuu!! Chins-økt!!

A1: Chins m. strikk

8 sett, 3 reps

Blå strikk med bredt overhåndsgrep og rød strikk med smalt underhåndsgrep annenhvert sett

A2: Scap-push m. bena på benk

4 sett, 10 reps

B1: Liggende roing m. bryststøtte

8 kg, 3 sett, 8 reps

RP-sett: 9 kg, 10+8+6+5 reps

B2: Push-ups

6 sett, 5 reps

B3: FB sidehev m. frivekter

3 kg, 3 sett, 10 reps

Glemte et sett...

C: Platbenk m. frivekter

RP-sett: 10 kg, 10+8+6+5 reps

D: Hammercurls

RP-sett: 7 kg, 12+8+6+5 reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Nå du tar pushups, tar du så brystkasse går nesten helt ned i gulvet da? Må bare spørre, er litt nysgjerrig! :fnise: før jeg begynte å trente klarte jeg nemlig ikke en eneste uten å stå på knærne. Nå klarer jeg litt bedre de vanlige, men får ikke brystkassa sååå langt ned.

Jeg må spørre deg om en ting til jeg.. :sjenert: Siden du er så inne i internettshopping om dagen vil jeg gjerne ha et proteinshake tips. Jeg kunne gjerne tenkt å kjøpe et pulver til å ta etter trening da jeg egentlig er for tynn og trenger litt ekstra etter trening. Har aldri prøvd proteinpulver så trenger tips til hvor jeg kan bestille et som er godt, til en ok pris. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Push-ups: Blitt flinkere og flinkere til å snuse på gulvet ;) Har den bredarmede varianten, hvor jeg bruker brystkassa mest. Skal jeg ha smalere armer, hvor jeg bruker mer triceps, må jeg stå på knærne.

Pulver: Hmmm... vil du ha proteintilskudd, eller måltidserstatter? Jeg foretrekker måltidserstatter, da jeg får jeg også karbs og, eller blir jeg helt tussete. Etter en hard treningsøkt må man få i seg alt. Da er min favoritt denne Vil du ha et tilskudd for å bruke i smoothie, eller noe, kan både MyoProtein og M-faktor være greie valg: http://www.myrevolution.no/produkter/velg-...roteiner/44/48/

Disse er gode og rimelig klumpefrie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :hoppe: Da lurer jeg på om jeg kanskje skal bestille måltidserstatteren, da det sikkert er greit å ha litt av alt. Og jeg slurver ofte med å spise rett etter trening. Lønner seg sikkert å ta det en dag jeg skal til sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemt å logge de to siste treningene mine. Her kommer de fortløpende:

Torsdag:

Rævva dag, fikk mensen og livmoren krampet seg til den var nummen. Dessuten er heftige core-øvelser noe man bør unngå om man ikke vil flomme over. Beklager, jeg er trøtt og er ikke i humør til å spare på ekle detaljer.

A1: Markløft

43 kg, 7 sett, 2 reps

A2: Ettbens glute bridge

4 sett, 8 reps

B1: Utfall bak m fremste ben på step

7 kg, 3 sett, 12 reps

B2: Palloff press

2 sett, 10 reps

1 sett, 6 reps

Begynte å bli litt kvalm

C1: Ettbens mark

7+7 kg, 12 reps

C2: Planke m arm hev foran

4 per side

Fullførte ikke det siste supersettet, var ikke i form, og ville bare dusje

Så er det fredagens økt, som var såååå mye bedre. Ble en litt annen rekkefølge, siden smithmaskinen var opptatt og jeg gadd ikke sitte og se på fjollete teknikk og en snart ødelagt mann.

A1: Benkpress, 3 forskjellige grep

20 kg, 9 sett, 3 reps

A2: YTWL

2 kg, 4 sett, 6 reps

B: Floorpress, RP-sett

10 kg, 12 + 8 + 5 + 4 reps

E: EZ-curls

15 kg, 4 sett, 6 reps

Skulle egentlig vært til slutt, altså

C1: Chin-up m iso hold m strikk

5 reps

3 reps

3 reps

2 reps

C2: Enarmsroing på benk

10 kg, 3 sett, 12 reps

D: Push-ups RP-sett

6 + 4 + 3 + 3 reps

Sliten og bra økt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Pulver: Hmmm... vil du ha proteintilskudd, eller måltidserstatter? Jeg foretrekker måltidserstatter, da jeg får jeg også karbs og, eller blir jeg helt tussete. Etter en hard treningsøkt må man få i seg alt. Da er min favoritt denne Vil du ha et tilskudd for å bruke i smoothie, eller noe, kan både MyoProtein og M-faktor være greie valg: http://www.myrevolution.no/produkter/velg-...roteiner/44/48/

Disse er gode og rimelig klumpefrie.

Jeg er temmelig fornøyd med denne: http://www.maxim-norge.no/products_no/productview?pid=800602 Den inneholder heller ikke kunstig søtning, også har den passe med karbs og fortsatt nok proteiner ;) Jeg har også som jeg blander inn slik at jeg får litt mer proteiner. I tillegg er en banan uvurderlig å ha i sekken etter trening, den fyller godt i magen. Produktet fra Maxim har god smak, alt med proteiner smaker jo LITT støv (syns jeg), men den har ganske sterk sjokoladesmak og glir ned ;) Viktig å fylle på de tomme lagrene hvis man vil ha god og rask restitusjon.

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig
Støv! Haha, ja nettopp, støv! :ler: Godt beskrevet. Støv er jo godt ;)

qcVZg2tVswk

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi skal bestille noen esker med PVL-barer, har du bestilt inn nytt lager eller vil du være med? Har du evt. lyst å bytte noen peanøttbarer mot kokos eller karamell? :nigo:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Hei! Vi skal bestille noen esker med PVL-barer, har du bestilt inn nytt lager eller vil du være med? Har du evt. lyst å bytte noen peanøttbarer mot kokos eller karamell? :nigo:

-misa

Ja, jeg er i ferd med å bestille nå så heng deg på hvis du trenger noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-misa

Ja, jeg er i ferd med å bestille nå så heng deg på hvis du trenger noe ;)

Å, skulle veldig gjerne, men er superblakk for tiden!! Satt og siklet på peanøtt i går :sikle:

Takk for at dere spør, jeg er gjerne med neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Det kommer til å lønne seg å bestille gjennom meg fra nå av ;) Like greit at alle kjøper på samme brukernavn, da får vi spart opp til rabatter mye fortere.

Håper du er har en fin dag :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent i det siste, altså, har bare ikke orket å logge. Her er de to siste dagene:

Fase 2, uke 3, dag 1

A1: Knebøy

40 kg, 8 sett, 2 reps

A2: Liggende hofteabduksjon, aka Jane Fonda-øvelsen

4 sett, 12 reps

B1: Bulgarsk utfall m fremste ben på step

6 kg, 4 sett, 8 reps

B2: Sideplanke

3 sett, 1 min

C1: Rygghev

4 sett, 12 reps

C2: Planke arm hev bak