Gå til innhold

Røya skal bli grisesterk!

Sekretæren

Anbefalte innlegg

Apropos filmsnutt så har jeg bestemt meg for at vi skal filme maksløftene våre :Hehe:

Jeg og!! :) Er vel på tide å benytte meg av jutub-coachingen til Eirik, dessuten er det morro med videoer på bloggen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjapp loggings fra gårsdagen!

Fase 4, uke 4, dag 2:

A1: Benk

30 kg, 3 reps

32,5 kg, 3 reps

35 kg, 3 reps

A2: Scapular push-ups på benk

4 sett, 12 reps

B1: Floorpress m stang

25 kg, 4 sett, 6 reps

B2: Liggende roing m bryststøtte

13+13 kg, 4 sett, 8 reps

C1: Chins underhånd

2 vanlige

4 negative - 3 sek

3 negative - 3 sek

C2: Push-ups m bena på benk

8 reps

3 reps

Endret av Mrs Shorty
leif tidlig på morran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos filmsnutt så har jeg bestemt meg for at vi skal filme maksløftene våre :Hehe:

Veldig lurt!

Lurt sånn ellers også egentlig, for å se på teknikk. Jeg har fått meg et par aha-opplevelser på den måten. Ikke at jeg har filmet så mye, men noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt!

Lurt sånn ellers også egentlig, for å se på teknikk. Jeg har fått meg et par aha-opplevelser på den måten. Ikke at jeg har filmet så mye, men noen ganger.

Jepp, det er sant :Nikke: Har ikke en gang hatt spottere på alle øvelsene mine en gang, så jeg burde definitivt bli flinkere til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bestemt at kreatin har en effekt på meg. Nå har jeg tenkt litt på det, og jeg har ikke hatt så mye DOMS i det siste. Et godt eksempel er ettbens strakmark, som ALLTID UTEN UNNTAK tok livet av hamstringene mine i hele 2 måneder. Det hjalp mao ikke å bli vant til øvelsen en gang. Men NÅ derimot... nada!

Jeg responderer godt mtp restitusjon, altså!

Har blitt sterkere på små støtteøvelser ganske kjapt nå, føler jeg. Men om det er et typisk form-hopp, som man kan få noen ganger, eller om det er pga kreatinet, er jeg usikker på. Men det spiller liten rolle!! Jeg blir sterkere!! :trene:

Dessuten er det digg å ikke ha syke DOMS hele tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

DOMS? Skjønner hva du mener, men stusser på ordet/forkortelsen. Uansett er det jo artig med fremgang! Føler du at du lagrer mer vann på kreatin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delayed Onset Muscle Soreness :)

Jeg opplever egentlig ikke at jeg lagrer så mye vann. Ikke en gang i starten. Men jeg har litt høy fettprosent, så kan hende jeg ikke merket noe pga det. Jeg er litt blaut uansett hva jeg gjør ;) Og ikke har jeg veid meg på evgheter, så jeg har ikke funnet det ut på vekta heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Blaut er digg :lol: Jeg går også for den stilen!

Jeg har funnet ut at jeg ikke skal ta kreatin. Tror jeg. Jeg skal jobbe så langt som overhodet mulig uten tilskudd. Så får vi se når jeg stagnerer. Man skal aldri si aldri. Men jeg vil vinne uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at du merker kreatinen! Får vi måletall på hva du løftet før vs etter? :lur:

DOMS ja, der lærte google meg (enda) en ny ting! Eller, gangsperre som vi sier nordpå.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b
Så morsomt at du merker kreatinen! Får vi måletall på hva du løftet før vs etter? :lur:

DOMS ja, der lærte google meg (enda) en ny ting! Eller, gangsperre som vi sier nordpå.

-misa

Aha. Er det derfra jeg har det uttrykket.. Opplever at endel ikke forstår hva jeg sier, men gangsperre er mitt ord ;)

Mrs Shorty, enig med misa, før og etter hadde vært gøy å se! Også gleder jeg meg til å se hvordan treningsdagboken din ser ut.. Hvis jeg får se da. Litt gøy å se hvordan folk logger.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker signaturen din. :Nikke:

Takk! :)

-misa

Jeg skal se litt i loggen og tenke meg litt om, så skal jeg vel kunne produsere noen tall :)

Gangsperre er beskrivende nok. Eller knuse-porselen-støl... Dæven, det gjør vondt :gjeiper:

Aha. Er det derfra jeg har det uttrykket.. Opplever at endel ikke forstår hva jeg sier, men gangsperre er mitt ord ;)

Mrs Shorty, enig med misa, før og etter hadde vært gøy å se! Også gleder jeg meg til å se hvordan treningsdagboken din ser ut.. Hvis jeg får se da. Litt gøy å se hvordan folk logger.. :)

Da må jeg se din og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på evaluering hos Eirik, og det var kjempemorro! Det var en lett og god tone, og det ble tid til både holdningsanalyse og teknikksjekk i bøy og mark.

Det ene hoftebenet mitt er høyere enn det andre. Det er visst veldig vanlig, og det kan justeres med noen enkle øvelser som bør utføres hver dag. Dette forplanter seg til resten av kroppen, til og med skuldrene, og da gjerne på motsatt side. Det kunne jeg jo bekrefte, at skuldra mine tulla før jeg begynte med STS, men at scapular push-ups og YTWL fiksa det.

Det er også grunnen til at Jane Fonda-øvelsen er mer slitsom på den ene siden, og at jeg har dårligere balanse der. Det merker jeg veldig godt på ettbens strakmark. I det hele tatt, den lille forskjellen er årsaken til mye rart :) Også at det er vingling på knærne, og da mer på den gjeldene siden!

Jeg fikk skryt av teknikken i bøy, han bare justerte litt på hvordan jeg holdt stanga, og fikk beskjed om å komme meg fortere opp, og ikke dvele i bunnposisjon. Fikk kred for at jeg kom såpass langt ned som jeg gjorde, men kunne stå enda bredere og komme enda lengre ned.

På mark må jeg få rompa fortere opp, ellers blir det nesten som bøy.

Det var veldig ålreit, får nytt program til uka!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wooooooo så morsomt!! Hva slags skulderproblemer hadde du? Det er ganske kult da at du har så bra teknikk i bøy og mark, stå på! :tommelopp:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eller annet klikka under høyre skulderblad da jeg var eplekjekk i sittende roing en gang ;) Så ble det forsterket da jeg begynte med negative chins. Men nå er det bra :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ble en del bentrening hos Eirik i går, tok jeg overkroppsøkta i dag, og venter med siste underkropp til i morgen.

Det gikk som følger:

Fase 4, uke 4, dag 3

A1: Benk - explode

25 kg, 3 sett, 3 reps

A2: Scapular push-ups m bena på benk

3 sett, 12 reps

B1: Floor press m manualer

12 kg, 3 sett, 8 reps

B2: Roing m bryststøtte

12 kg, 3 sett, 8 reps

C: Chins m assistanse

30 kg ass, 5 reps

25 kg ass, 3 sett, 5 reps

Stativene til chins, både de med og uten assistanse er ikke lagd for damer, ass. Enten blir det for smalt til overhånd, eller så blir det for bredt. Jeg vil ha hendene akkurat der festet er... Derfor liker jeg å bruke smithmaskinen og strikker, men det var jo dødfødt å vente på den fyren som holdt på der...

D: Sideliggende external rotation

3 kg

12 reps

10 reps

8 reps

6 reps

Bra øvelse :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...