Gå til innhold

Merkelige, morsomme overskrifter og andre festligheter

Gjest Eurodice

Anbefalte innlegg

"Alt i alt med både psykiske og pysiske lidelser"

Jeg har hørt om fysiske lidelser men pysiske var ny for meg! Nå har det tydeligvis blitt en lidelse å være pyse!

Anonym poster: 2fd14c025d2e40c04d2071253a4f7801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrigning med store kontra små bryster

Heter det utrigging eller utrigning? Jeg ser bare utrigging i Tanums. Det er uansett noe annet enn utringning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan jeg få jobb i psykiater?

Det blir nok veldig, veldig vanskelig.

Kan da hende det vanker noen av dem på strøket også. :laugh:

Anonym poster: 6b723a49cf8604ab6b253b233cbcc1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Utrigning med store kontra små bryster

Heter det utrigging eller utrigning? Jeg ser bare utrigging i Tanums. Det er uansett noe annet enn utringning.

Jeg tror mange faktisk tror det heter utrigning. Det kan ikke bare være feilskrivning. Da lurer jeg på hvordan de uttaler adjektivet utringet, utrignet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En del til Aust og en til Agder da?

Ja, kanskje. Eller kanskje man bor i et hus hvor halvparten er i Aust-Agder?

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

suge bensin farlig sent i svangeskapet?

Det er ikke skrivefeilen som får meg til å stusse …

Jeg har reagert på denne setningen, jeg også. Den er både ufullstendig og tvetydig. Skrivefeilen er manglende "r" i det siste ordet, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludovie

Det er ikke en så veldig merkelig feil å begå, for konsonantsekvensen det er tale om her, staves ganske ofte 'gn': Magnus, til gagns, Hogne, ligning, bugne, agn, lugn, Søgne, osv, osv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reagert på denne setningen, jeg også. Den er både ufullstendig og tvetydig. Skrivefeilen er manglende "r" i det siste ordet, ikke sant?

Ja. Det er dessuten liten forbokstav i starten, men det er en bagatell. Du burde lese tråden; den er fullstendig sinnssyk. Jeg håper det bare er tull og trolling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ja. Det er dessuten liten forbokstav i starten, men det er en bagatell. Du burde lese tråden; den er fullstendig sinnssyk. Jeg håper det bare er tull og trolling.

Jeg har lest samtlige innlegg. Hvis denne historien faktisk er sann, er TS overmoden for innleggelse på psykiatrisk avdeling. Når barnet blir født, får man tro barnevernet tar affære.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Det er ikke en så veldig merkelig feil å begå, for konsonantsekvensen det er tale om her, staves ganske ofte 'gn': Magnus, til gagns, Hogne, ligning, bugne, agn, lugn, Søgne, osv, osv.

Nå skal jeg foreta en opprigning til en venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stoppe barnas mor til å flytte lang med de?

Anonym poster: 6b723a49cf8604ab6b253b233cbcc1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Nå skal jeg foreta en opprigning til en venn.

OK.

Men ser du ikke at konsonantsekvensen som består av ng-lyd pluss /n/ i slike ord, vanligvis staves 'gn', jf. eksemplene mine?

Dvs., det er en litt bakvendt måte å beskrive det på, ettersom det egentlig er omvendt: Det er den opprinnelige uttalen /gn/ som har blitt til den uttalen vi har nå i veldig mange dialekter. De fleste vestlandsdialektene har ikke hatt denne lydendringen, så dermed regner jeg med at de aller, aller fleste vestlendinger staver ord som 'utringning' riktig. Men at folk med andre dialekter får litt glipper når det gjelder den aktuelle konsonantsekvensen, synes jeg er høyst forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...