Gå til innhold

1 års fengsell for voldtekt av 4 åring


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

1 års fengsel for voldetekt av 4 åring. Det er vel omtrent det samme som en får om en ammer offentlig i USA.

Jeg må tilstå at jeg blir oppgitt og forstår ikke det amerikanske rettsvesenet.

Aftenposten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 års fengsel for voldetekt av 4 åring. Det er vel omtrent det samme som en får om en ammer offentlig i USA.

Jeg må tilstå at jeg blir oppgitt og forstår ikke det amerikanske rettsvesenet.

Aftenposten

Hvorfor det? De får jo ikke stort mer her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
1 års fengsel for voldetekt av 4 åring. Det er vel omtrent det samme som en får om en ammer offentlig i USA.

Jeg må tilstå at jeg blir oppgitt og forstår ikke det amerikanske rettsvesenet.

Aftenposten

Det Amerikanske rettsvesenet er forskjellig fra stat til stat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må tilstå at jeg blir oppgitt og forstår ikke det amerikanske rettsvesenet.

Hvis du leser artikkelen og tenker, ikke bare reagere, så ser du hvorfor det ble inngått en avtale på et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvis du leser artikkelen og tenker, ikke bare reagere, så ser du hvorfor det ble inngått en avtale på et år.

Så du mener at det er greit og voldta 4 åringer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at det er greit og voldta 4 åringer ?

Jeg ser ikke at det sies noen steder. Det er faktisk mulig å ha to tanker i hodet samtidig, og dere som er så ekstremt rettferdighetsforkjempende at dere hele tiden skal ta dette ned på personlig nivå hjelper ikke debatten i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest gjennom artikkelen om grunnen til at det ble inngått en avtale på 1 år. Jeg syns fortsatt det er like forkastelig at han ikke fikk mer i ubetinget fengsel. Flott at han blir registret sexforbryter! Håper han aldri kommer borti et barn igjen!

For meg, som selv har barn, er det veldig vanskelig og ikke se på denne saken med følelser. Når jeg leser dette blir jeg direkte kvalm! Enkelte ganger er det faktisk fint å kunne ta saker på et "personlig nivå" (skal selvfølgelig fortsatt være sakelig) for verden trenger folk som bryr seg om og kjemper for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten helt enig i at saken er forkastelig, men det er ingen grunn til å anklage andre for å synes at voldtekt av barn er greit. Det er det jeg mener med to tanker i hodet samtidig.

Det er et kjempeproblem at saker kan avgjøres utenfor retten og det får slike konsekvenser som dette. En ting er at fire-åringen ikke skal oppleve belastningen det er å måtte vitne i retten, en helt annen ting er at en voldtekstmann får en straff som strider mot allmenn rettsoppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er ingen beviser i saken og fyren har sittet nesten et år i varetekt. Det skinner gjennom at han har blitt tilbudt strafferabatt mot å tilstå.

Selv om han kanskje er uskyldig er det ikke rart han tilstår. Skjer faktisk ganske ofte i Norge også at folk tilstår kriminalitet de ikke har begått for å slippe ut av varetekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No wonder women

Det er noe sykt med et samfunn når man bare får 1 år for å ødelegget et barns liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Nå fikk han ikke bare 1 år. Han fikk 20 år. 19 av dem er betinget, dvs. at dersom han bryter vilkårene for den betingede dommen så åker han rett inn. Hadde det ikke blitt gjort noen avtale i denne saken som var uten tekniske bevis mot han så hadde han ikke blitt dømt.

Det er opplagt at 1 år i fengsel er for lav straff for voldtekt, men hvor stor er sjansen for at han hadde blitt dømt uten sin egen tilståelse?

Mannen kan aldri være i nærheten av barn igjen og er ikke det det aller viktigste her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gestur

Livet hans er så å si ødelagt nå som han er en registrert sex-forbryter uansett, så jeg har egentlig ikke noen problemer med at han bare fikk 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...