Gjest Cipheria Skrevet 3. juli 2009 #21 Del Skrevet 3. juli 2009 Eg mislikar operasjonar rett og slett fordi at eg er imot eit samfunn som blir meir og meir opphengt i utsjånad. Man skal stadig sjå perfekt ut, ikkje kan man gå ut å hente posten utan å sminke seg først. Samstundes skal man vere sjarmerande, intelligente, flinke osv osv osv. Presset er aukande. Eg vil heller at man skal bli flinkare å akseptere seg sjølve. Så lenge man ser etter den neste toppen, så kjem man aldri til å bli lukkelege/ tilfredse. Det går an å sette pris på den kroppen man har, og innsjå kor heldig man har vore som har fått ein velfungerande kropp som gjer akkurat det man ønskjer, og som ikkje er plaga med sjukdom og smerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robotkalle Skrevet 4. juli 2009 #22 Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg tror først og fremst at plastisk kirurgi er så tabubelagt, fordi mange selv er misfornøyd med utseendet sitt, og legger skylda på de som legger seg under kniven (!). Mennesker som kjøper seg slike inngrep blir gjort til kausale syndebukker for at vi mennesker i sin alminnelighet tiltrekkes av det overfladiske, og spesielt oss menn. I stor grad handler det om å gjøre seg mer tiltrekkende for et gjennomsnitt av mennesker. Jeg har f.eks ei dame på jobben som ser veldig søt ut i omtrent alt, pluss at hun har en fin figur, men inntrykket skjemmes av en stor mellomting av hekse- og jødenese. Hadde hun bare tatt en liten operasjon, så hadde hun blitt så deilig for de fleste av oss. Nå er hun bare en sexbombe for folk med litt sære fetisjer, men det er jo greit nok kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
epsilon Skrevet 4. juli 2009 #23 Del Skrevet 4. juli 2009 Helsepersonell bør så langt det la seg gjøre hjelpe syke og skadde mennesker. Plastisk kirurgi er å sløse med menneskelige ressurser og derfor tabubelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. juli 2009 #24 Del Skrevet 5. juli 2009 Det er ikke slik at man blir stygg når man blir gammel. Personlig synes jeg folk får gjøre som de vil. Jeg kunne ikke tenke meg å ta plastisk kirurgi, med mindre det var nødvendig som følge av en ulykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 5. juli 2009 #25 Del Skrevet 5. juli 2009 De fleste som har fiksa litt på nesen, strammet opp rumpe, forstørret puppene og løftaq opp bryne pleier ikke gå å skryte om det. I min omgangskrets er det hvertfall veldig lite akseptert. Personlig kommer jeg til å ta plastisk kirurgi når jeg blir eldre. Vi skal alle bli gamle og stygge, men hvorfor ikke forskyve prosessen litt?Fordi det er villedende markedsføring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 5. juli 2009 #26 Del Skrevet 5. juli 2009 Å forsinke aldringsprosessen er jo en ting, men hva med å kunne fikse på arr og skader? Jeg kjenner flere som har hatt arr i ansiktet/kroppen etter hasteoperasjon på akutten -og som har fått fjernet dem igjen. Dett er jo også en skjønnhetsoperasjon, selv om man ikke ble født med det som ble fjernet og fikset på! Kjenner også et par jenter som har forminsket puppene der hovedgrunnen er tyngden og ryggproblemer, men selvsagt også en stor skjønnhetsoperasjon. Her ble form og utseende nøye planlagt, på lik linje med en som ville fylt i silikon. Jeg synes nok at man ikke skal oppfordre unge jenter (og gutter) til plastiskkirurgi for å fikse på ting i hytt og pine. Men jeg er definitivt for skjønnhetsoperasjoner som kan hjelpe folk til et bedre liv. Så burde det være tabu å snakke om det? Nei, men det burde være en høyere "smertegrense" i folks hjerner for å ta det valget å gjenomføre en kirurgisk operasjon på egen kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aradia Skrevet 5. juli 2009 #27 Del Skrevet 5. juli 2009 Jeg vet nå ikke om jeg syns plastisk kirurgi er så tabubelagt lenger, jeg syns tvert imot det er mye større åpenhet rundt det nå for tiden. Jeg nekter å ha en bestemt mening om det, folk får gjøre akkurat som det passer dem med kroppen sin, jeg skal ikke stille meg som en slags moralsk vokter over de som ønsker å opereres av ulike grunner, det er ingenting jeg har noe med, helt enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 6. juli 2009 #28 Del Skrevet 6. juli 2009 Det er veldig korrekt...at mange tror det. Desto artigere er det å motbevise at det er tilfelle! Jeg har alltid vært åpen om at jeg har "fikset" puppene, og har egentlig aldri møtt på negativitet pga det. Og hvis noen synes det er patetisk etc, så helt greit for meg. Jeg har ikke gjort det for noen andre, men jeg forbeholder meg retten til å gjøre som jeg vil med min egen kropp. Mener på generelt grunnlag at de som er i mot plastiske operasjoner, likevel kan respektere de som gjør det ved å ikke snakke nedlatene om deres valg. Charlotte Helt ok for meg at jenter velger å fylle puppene sine med silikon, men å komme med utsagn at "man kun gjorde det for seg selv" syns jeg er latterlig og selvmotsigende. Om vi tar i utgangspunkt at du er hetero, hadde du da operert deg om hele klodens menn hadde forsvunnet? tenkte meg det. Man velger å ta silikon fordi man i utgangspunktet ikke følte seg attraktiv, bra nok osv med de puppene man ble født med. Her er det snakk om dårlig selvtillit, ikke annet. Uansett hva for argumenter som silikonjenter unnskyldner seg med. Om det er slik at en blir utviklet med bare et bryst, brystkreft, misdannelser etter amming osv har jeg derimot full forståelse, da er det ihvertfall et reelt problem. Jeg er kanskje noe bitter, men det er langt ifra sjalusi som trigger meg. Heller det at jenter selv startet dette presset for noen tiår siden. Penger har jeg nok av, men noen operajon vil jeg alikevel aldri ta. Er flat som en pannekake, føler meg ofte "unormal" mtp at det snart ikke er fler igjen av oss, men jeg vil heller bli elsket av en mann når den tid kommer for den jeg er enn en kropp som er kjøpt og betalt for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KatzenThang Skrevet 6. juli 2009 #29 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) 4. "Jeg vil eldes med verdighet" Svar: Deg om det. Jeg mener imidlertid at dersom en spør en hvilken som helst 60-åring om de har lyst til å ikke ha en eneste rynke, så er svaret i de aller, aller fleste tilfeller ja. Og vi mennesker er faktisk den eneste arten som har denne grusomme aldringsprosessen; naturen behandler de aller fleste andre vesner mye penere enn oss. Hvorofr skal vi la dette få skure og gå, når aldringsposessen faktisk er en sykdom? 5. "Du vil vel ikke se ut som du er 25 år?!" Svar: Jo, hvorfor ikke? Jeg ser ingen grunn til å skulle se gammel ut, all den tid jeg ikke føler meg gammel overhodet. En ting er at vi alle skal dø en gang, det er uungåelig, emn man trenger i det minste ikke å bli seendes fæl ut først. Hvem har samme fokuset hele livet? Så kjedelig det må være å være så redd som du er for å bli gammel og få rynker. Jeg er 25 og håper ikke at jeg ser like ung ut når jeg blir eldre. Vil gjerne bli tatt litt seriøst her i livet. Og jeg har ikke allverdens motstand av alle neseløfter og plastiske operasjoner. Det er deg jeg reagerer på. Det er ikke ofte jeg føler at noen har et så høyt hode over resten av samfunnet som du har, og jeg holder litt tilbake når jeg sier at du er utrolig usmakelig når du skriver at folk faktisk er stygge pga noen rynker. Jeg forsøker også hardt her å ikke få et enda verre inntrykk av plastisk kirurgi pga deg. Du møter ikke åpenhet med så lite toleranse. Dessuten ønsker jeg ikke å ha et så toskete og leit samfunn som du beskriver. Ser ikke en positiv utvikling i det eller noe interesse i det. Men at mange har kommet et steg videre hvor utseendet ikke trenger å snakke for seg når man blir eldre er vel i grunnen ikke negativt? Tenk nøye etter. Og jeg vil jo tro da at jo eldre man blir utvikles fokuset man har. Det har hvertfall mitt gjort både i holdninger og tiltrekning av det motsatte kjønn. Jeg hadde blitt så skuffet om min fremtidsfyr ser ut som en 20åring når vi blir eldre *grøsse*. Hadde syntes at det hadde vært avtennende, for jeg vil ha en mann på den tiden. Jeg tar heller de rynkene mine når jeg blir 60 enn å se ut som en "20/60 dame" med et operert gleskt tennåringssmil. (20år bakfra, 60år forran). Endret 6. juli 2009 av KatzenThang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KatzenThang Skrevet 6. juli 2009 #30 Del Skrevet 6. juli 2009 Det er bedre å være så levende gjennom hele ungdommen og videre gjennom tiden som ung voksen at man slipper å leke ung når man ikke lenger er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KatzenThang Skrevet 6. juli 2009 #31 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Jeg foretrekker å ha et liv selv om jeg er passert 40, men det er nå bare meg. Og ingen skal fortelle meg at jeg er for gammel til hverken det ene eller det andre. Å legge opp med uteliv og festing fordi en har passert en viss alder får de som vil gjøre, men jeg gjør det ikke. Noen av oss liker faktisk å ha et liv selv om vi har passer både 30 og 40, skjønner du. Men i bunn og grunn skjønner jeg hvorfor du er så redd for rynker, da du fortsatt har tenkt til å leve når du blir 30-40. Å ha et liv er vel i grunnen greit å ha, men er ikke så dumt å holde litt liv i helsa. Det er dessverre ikke bare å ta en operasjon i fjeset for å holde seg ung. En slik livsstil kommer til å føre til en rekke tidlige plager. Og hva gjør du da? Når kroppen din går imot dine visjoner. Skaffe deg nye ben? Nye tenner og nye armer? Jeg synes det skremmer meg at du tenker at dette ikke vil være en del av deg når du blir eldre, så lenge du ser 20år ut. Hva har egentlig det med plastisk kirurgi å gjøre? Endret 6. juli 2009 av KatzenThang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 6. juli 2009 #32 Del Skrevet 6. juli 2009 Men i bunn og grunn skjønner jeg hvorfor du er så redd for rynker, da du fortsatt har tenkt til å leve når du blir 30-40. Å ha et liv er vel i grunnen greit å ha, men er ikke så dumt å holde litt liv i helsa. Det er dessverre ikke bare å ta en operasjon i fjeset for å holde seg ung. En slik livsstil kommer til å føre til en rekke tidlige plager. Og hva gjør du da? Når kroppen din går imot dine visjoner. Skaffe deg nye ben? Nye tenner og nye armer? Jeg synes det skremmer meg at du tenker at dette ikke vil være en del av deg når du blir eldre, så lenge du ser 20år ut. Hva har egentlig det med plastisk kirurgi å gjøre? Når jeg blir 30-40? Jeg fylte 41 i februar. Ja, selvsagt skal en leve sunt etter beste evne. Jeg har ingen hårreisende livsstil, sånn for øvrig, og man kan ikke få en som har det til å se bra ut uansett hvor mange plastiske operasjoner vedkommende tar. Det handler om å ta vare på kroppen sin, noe en bør gjøre uansett hvilke holdninger en har til plastisk kirurgi. Men akkurat tennene kan man bytte ut, for øvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 6. juli 2009 #33 Del Skrevet 6. juli 2009 Diskusjonen er delt, resten av innleggene kan finnes her Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellatrix Skrevet 6. juli 2009 #34 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Hvorfor skal man ikke se ut som det man er? Jeg har skjønt at du synes folk blir stygge når de bli eldre, men jeg synes slett ikke det. Jeg er liten av vekst og har mange ganger blitt tatt for å være yngre enn jeg er. For noen måneder siden fikk jeg ungdomsbillett på bussen. Jeg er over 30! Jeg kunne tatt det som en kompliment selvfølgelig, men jeg gjorde ikke det. Jeg vil ikke se ut som en tenåring. Hvorfor skal jeg det? For min del handler det litt om troverdighet. Jeg vil at folk skal ta meg for den jeg er. På samme måte som at jeg ikke vil se ut som en tenåring nå, har jeg heller ikke lyst til å se ut som at jeg er 20 når jeg blir 40. Ok, så får jeg noen rynker og kanskje noen grå hår, men de vil være en del av meg. Det ville sett litt snålt ut også om jeg skulle vært sammen med mannen min og venner, og jeg hadde sett ut som datter og ikke kone/venninne. Jeg vil gå på polet uten å vise legitimasjon, ha en seriøs diskusjon om voksenting og være den jeg er. Det innebærer også at jeg har lyst til å se ut som jeg har den alderen jeg har. Jeg er kanskje alene om det, men jeg synes det kan være veldig fascinerende med rynker og grå hår. Endret 6. juli 2009 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2009 #35 Del Skrevet 6. juli 2009 Man ser jo med det blotte øye at samtlige "hallo-damer" i NRK, TV2 og TVNorge samt enkelte programledere (menn som kvinner), har fått utført det kosmetiske inngrepet "øvre øyelokksoperasjon". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 6. juli 2009 #36 Del Skrevet 6. juli 2009 Bellatrix: Folk er forskjellige, med forskjellige ønsker på alle områder. Og du har min fulle respekt for ditt synspunkt og valg ift. deg selv. Personlig kan jeg imidlertid ikke se noe positivt ved å bli eldre som sådan. Jo da, man oppnår ting: Lån nedbetales, man stiger i gradene på jobben og man lærer mer om det aller meste, men å bli eldre som sådan, nei, det ser jeg ingenting positivt ved. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 6. juli 2009 #37 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Tråden er ryddet og noen av innleggene har blitt flyttet til den nye tråden (her) Bond, mod Endret 6. juli 2009 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 6. juli 2009 #38 Del Skrevet 6. juli 2009 Plastisk kirurgi er tabu fordi det viser at en er så opptatt av eget utseende at en er villig til å gå igjennom stor smerte og faktisk også risiko for å dø fra nære og kjære for å bli penere. Det taler ikke positivt for personligheten akkurat. Mennesker er ikke til pynt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 7. juli 2009 #39 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Plastisk kirurgi er tabu fordi det viser at en er så opptatt av eget utseende at en er villig til å gå igjennom stor smerte og faktisk også risiko for å dø fra nære og kjære for å bli penere. Det taler ikke positivt for personligheten akkurat. Mennesker er ikke til pynt! Jeg har allerede skrevet om det med risiko, så istedenfor å skrive alt om igjen, siterer jeg meg selv: 1. "Platisk kirurgi er risikabelt" Svar: Dette er bare tull. Vi lever i det 21. århundret nå, og en plastisk operasjon er betydelig mye mindre risikabel enn en hvilken som helst annen operasjon. Man trenger i reraliteten ikke engang å være under full narkose under operasjonen med mindre man vil det, og selve narkosen man får, er veldig mye greiere enn den forferdelige sykehusnarkosen som brukes på offentlige sykehus(og etter min mening bør man holde seg langt unna alt som heter offentlige sykehus). Det er ikke slik at folk dør av plastisk kirurgi i våre dager, akkurat.(sitat slutt) Ellers, siden du nevner smerter, kan jeg nevne at jeg har kunne kjøre bil dagen etter, ikke hatt vondt noen steder(til tross for å ikke bruke smertestillende)og jeg gikk rett på shopping samme dag som jeg ble operert, for en blir ikke engang i nedsatt form av det. Det er slett ikke risikabelt med plastisk kirurgi i våre dager. Det siste utsagnet ditt får jeg bare si meg uenig i. Endret 7. juli 2009 av Rachel1968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #40 Del Skrevet 7. juli 2009 Man ser jo med det blotte øye at samtlige "hallo-damer" i NRK, TV2 og TVNorge samt enkelte programledere (menn som kvinner), har fått utført det kosmetiske inngrepet "øvre øyelokksoperasjon". Politikere også...og kommunikasjons- og medie /PR-folk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå