Gå til innhold

Innrømmelse: Jeg plukker ikke opp hundedriten


AnAnAss

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
da syns jeg du skal begynne å kjøpe boksøl, de knuser ikke. Hundedrit skader hvertfall ingen

Dine kunnskaper om hygiene er tydeligvis begrenset... Avføring er full av bakterier og en potensiell smittekilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Så foresten en spurv som dreit utfor nå :sjokkert:

Makan til frekkhet :nei:

Sammenligner du spurvebæsj med hundebæsj? Jeg mener å vite at hundebærsj er litt....bare litt større en en spurvs avføring!

Jeg er uenig. Som hundeeier er det ikke mitt ansvar og plukke opp driten. Kanskje som samfunsborger, ja, men som sagt før, jeg synes hundebæsj er naturlig og at det er OK at den ligger.

Viss andre har problem med det, så mener jeg at de kan plukke den opp selv.

Skal vi kanskje nekte bøndene å hevde jordene fordi noen synes det er ekkelt?

venus: Fordi jeg ikke tør å innrømme det i virkeligheten. her er jeg jo anonym, men ønsker ikke utsette meg selv for verbalt mord mot meg selv i virkeligheten

Som hundeeier er det ditt ansvar å plukke opp dritten etter din egen hund når bærsjen kan komme til å komme i veien for andre medborgere på den måten at de eksempel tråkker i den eller er ubekvem for andre på noen måte.

Det er ikke mitt ansvar å plukke opp bærsj etter din hund da jeg har nok med å plukke opp etter min egen hund.

Bønder har dyra sine i inhegninger og de dyra gjør fra seg på eierens plassw og ikke eks. mitt i gata!

Og hvis dere lurer, så ødelegger elgbæsj plenen... De, sammen med rådyrene, spiser dessuten alle nye skudd/planter om våren! Skal vi utrydde elgen/rådyret på det grunnlaget? :skratte:.

Elg og rådyr har ingen eier som kan plukke det opp så da er det naturlig at eieren av eiendommen de bæsjer på fjerner det.

. Hadde dere bodd på landet måtte dere levd med at det blir sprutet drit ut over jordene rett utfor stuevinduet. Men her er det kjeeeempeekkelt med litt hundedrit på veien.

Skal vi kanskje nekte bøndene å hevde jordene fordi noen synes det er ekkelt?

Det er helt naturlig at det blir gjødslet med kumøkk på jordene og det er ingen som går på tur på disse jordene, ei heller slår seg ned der for en piknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt naturlig at det blir gjødslet med kumøkk på jordene og det er ingen som går på tur på disse jordene, ei heller slår seg ned der for en piknikk.

Dersom du mot all formodning skulle ha vert så uheldig å ha plassert piknikcampen rett i en hundedrit så skal jeg gi deg et godt råd til neste gang: Ta og sjekk om det ligger hundedrit på bakken før du bretter ut det rutete piknikteppet og legger ut maten i den potensielle smittekilden.

Dine kunnskaper om hygiene er tydeligvis begrenset... Avføring er full av bakterier og en potensiell smittekilde.

:klappe:

Folkens, et verdensproblem er løst. Smittekilden til livsfarlige sykdommer er bæsj. Nå gjelder det bare å finne en måte å få bæsj til å slutte å eksistere på :huh:

Trådstarter.Anstreng deg litt mere for å fremstå som saklig da!

De argumentene du har kommet med til nå er bare så gjennomhullet at en jarlsbergost blir kompakt i forhold!

Jeg vil si det er andre som er litt mer usakelig her i denne tråden enn meg, for eksempel:

Håper hunden din gjør fra seg i potteplantene dine i stua di..... det blir jo bare til mold, er jo ikke så farlig....

:skratte:

Slenger meg på den! :)

DET hadde TS fortjent!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du mot all formodning skulle ha vert så uheldig å ha plassert piknikcampen rett i en hundedrit så skal jeg gi deg et godt råd til neste gang: Ta og sjekk om det ligger hundedrit på bakken før du bretter ut det rutete piknikteppet og legger ut maten i den potensielle smittekilden.

Du skjønner lissom ikke at hvis alle hadde vært som deg så hadde det vært vanskelig å legge ned piknikteppet uten å havne midt i en hundedrit?

Håpløst tilfelle.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er uenig. Som hundeeier er det ikke mitt ansvar og plukke opp driten. Kanskje som samfunsborger, ja, men som sagt før, jeg synes hundebæsj er naturlig og at det er OK at den ligger.

Viss andre har problem med det, så mener jeg at de kan plukke den opp selv.

Skal vi kanskje nekte bøndene å hevde jordene fordi noen synes det er ekkelt?

venus: Fordi jeg ikke tør å innrømme det i virkeligheten. her er jeg jo anonym, men ønsker ikke utsette meg selv for verbalt mord mot meg selv i virkeligheten

Du, av ren nyskjerrighet. Mener du at så lenge noen ikke liker å gjøre noe så kan de rett og slett bare la være å gjøre, det uavhengig av hva regler og lover måtte si, eller gjelder det bare deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva hadde du syntes om folk gikk rundt og bæsja i nabolaget ditt (og nå tenker jeg ikke på selve opplevelsen av å se en voksen mann sitte og drite på fortauet) og lot det ligge igjen? Det er jo like naturlig...

Mistenker forøvrig det skjer til tider i området jeg bor, det ligger til tider noen enorme ruker midt på fortauet, og det ligner ikke på hundemøkk :sjokkbla:

Høres forresten utrolig lite trivelig ut med en hage full av møkk, der hadde ikke jeg klart å slappe av og sole meg, grille osv... Grøss. For de fleste er bæsj noe man naturlig føler avsky for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, av ren nyskjerrighet. Mener du at så lenge noen ikke liker å gjøre noe så kan de rett og slett bare la være å gjøre, det uavhengig av hva regler og lover måtte si, eller gjelder det bare deg?

Dette lurer jeg og på. Du, TS, argumenterer som et barn som ingen har stilt krav til før, jfr: "Jeg gidder ikke, det er ikke mitt problem, gjør det sjæl", og selv om jeg lovte meg selv å ikke bruke mer energi på denne tråden, så er dette et veldig relevant spørsmål jeg håper du tar deg tid til å svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asfalt er unaturlig, hundedrit er naturlig. Så det er vel heller asfalt under hundedriten som er unaturlig i så fall.

Jeg håper inderlig du tuller nå??

2: Det ødelegger turen for meg å gå å bære på hundedriten

Det er søppekasser overalt. Ingen som ber deg ta med driten hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg og på. Du, TS, argumenterer som et barn som ingen har stilt krav til før, jfr: "Jeg gidder ikke, det er ikke mitt problem, gjør det sjæl", og selv om jeg lovte meg selv å ikke bruke mer energi på denne tråden, så er dette et veldig relevant spørsmål jeg håper du tar deg tid til å svare på.

Enig. Du fremstiller bare deg selv som dum TS. Får inntrykk av at du er ganske ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fropessor Snurre

Jeg irriterer meg over folk som ikke evner til å bære hundedritten i den lille svarte posen sin LITT lenger, men istedenfor hiver den oppi søppelkassen min som er inne bak er låst port. Hva er vitsen med det?

Av og til har jeg forferdelig lyst til å følge etter folk som ikke plukker opp dritten etter hunden sin og så legge en diger våt klump med bæsj rett på trappa deres slik at de kan få se hvor gøy det er for oss som kanskje uheldigvis tråkker oppi en slik kladas som er "fersk". Det er utrolig lite festlig altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollflamme
Jeg irriterer meg over folk som ikke evner til å bære hundedritten i den lille svarte posen sin LITT lenger, men istedenfor hiver den oppi søppelkassen min som er inne bak er låst port. Hva er vitsen med det?

Cry me a river. Buhu. Du skal være glad de ikke legger den i postkassa di. Makan til sutring. Er det ikke bedre at den plukkes opp enn at den ligger ute?

Ps. Hvis du ser litt lengre enn din egen nese er det ikke sikkert du trenger å tråkke i dritten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cry me a river. Buhu. Du skal være glad de ikke legger den i postkassa di. Makan til sutring. Er det ikke bedre at den plukkes opp enn at den ligger ute?

Ps. Hvis du ser litt lengre enn din egen nese er det ikke sikkert du trenger å tråkke i dritten ;)

Så morsom du var da!

Jeg gidder da heller ikke ha andres bikkjekrek sin dritt i min søppelbøtte! Hvorfor skulle jeg det?

Jo, det er bedre at den plukkes opp enn at den ligger ute, og etter å ha lest hva ts mener om hundedritt har jeg bestemt meg for at jeg, neste gang jeg ser en hundeeier som ikke plukker opp, skal plukke dritten opp og kaste den på vedkommende. Dritten er jo ikke til skade, så da gjør det jo allikevel ikke noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~VanDora~

Hvorfor synes så mange av dere at det er dumt hvis en turgåer med hund legger den bittelille svarte posen med bæsj i deres søppelkasse?

Jeg ville ikke hatt noe problem med det, heller det enn at den feks. blir liggende uttafor gjerdet mitt :)

Dessuten, hvis en turgåer går i et boligstrøk er det litt vanskeligere å finne offentlige søppelkasser og jeg er enig i at det ikke er koselig å måtte gå rundt lenge med bæsjen.

Hvorfor ikke "hjelpe" hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor synes så mange av dere at det er dumt hvis en turgåer med hund legger den bittelille svarte posen med bæsj i deres søppelkasse?

Jeg pleier faktisk ikke å gjøre det. Jeg trenger ikke skjønne hvorfor de ikke liker det, men jeg bruker min egen søplebøtte. Jeg har mine små særheter jeg ikke gidder å forklare folk jeg heller, så da får jeg respektere andres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~VanDora~
Jeg pleier faktisk ikke å gjøre det. Jeg trenger ikke skjønne hvorfor de ikke liker det, men jeg bruker min egen søplebøtte. Jeg har mine små særheter jeg ikke gidder å forklare folk jeg heller, så da får jeg respektere andres ;)

Ok, fint for deg da. :)

Se for deg scenarioet der en turgårer har tatt hunden med på langtur, er det virkelig så fælt om denne turgåeren legger posen i din søppelbøtte istedenfor at hun bærer den i en time til hun kommer hjem til seg selv eller evt. til en offentlig søppelbøtte?

Ville du gått ut og sagt ifra om det?

Jeg synes folk blir veldig obs på mitt og ditt når det er snakk om en handfull størrelse med avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se for deg scenarioet der en turgårer har tatt hunden med på langtur, er det virkelig så fælt om denne turgåeren legger posen i din søppelbøtte istedenfor at hun bærer den i en time til hun kommer hjem til seg selv eller evt. til en offentlig søppelbøtte?

Ville du gått ut og sagt ifra om det?

JEG bryr meg ikke. Folk må gjerne bruke min bøtte. Men siden jeg vet at andre ikke liker at jeg putter bæsjen oppi deres bøtte, så gjør jeg det ikke. Jeg har ikke behov for å demonstrere at jeg synes det er litt fjernt. Dem om det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ~VanDora~
JEG bryr meg ikke. Folk må gjerne bruke min bøtte. Men siden jeg vet at andre ikke liker at jeg putter bæsjen oppi deres bøtte, så gjør jeg det ikke. Jeg har ikke behov for å demonstrere at jeg synes det er litt fjernt. Dem om det ;)

Hehe, ok :)

Håper jeg får høre litt fra de som er totalt motstander av det også da.

Er det bare fordi den søppelbøtte er min og ingen andre får røre eller er det andre grunner (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes så mange av dere at det er dumt hvis en turgåer med hund legger den bittelille svarte posen med bæsj i deres søppelkasse?

Jeg vil heller ha bæsjen i "min" søppelkasse enn rett utenfor porten.

Men jeg setter pris på om de bruker riktig kasse. Hundebæsj er naturlig, men det er ikke papir helt enda, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~VanDora~
Jeg vil heller ha bæsjen i "min" søppelkasse enn rett utenfor porten.

Men jeg setter pris på om de bruker riktig kasse. Hundebæsj er naturlig, men det er ikke papir helt enda, altså...

¨

Finnes det miljøvennlige og nedbrytbare hundeposer?

Slik at de kan kastes i matsøpla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨

Finnes det miljøvennlige og nedbrytbare hundeposer?

Slik at de kan kastes i matsøpla?

BioBags er miljøvennlige og lett nett nedbrytbare hundeposer. Bruker disse selv. Er jeg ute på tursti og hundene mine gjør fra seg der, plukker jeg opp og legger posen med bæsj under en stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...