Gå til innhold

Innrømmelse: Jeg plukker ikke opp hundedriten


AnAnAss

Anbefalte innlegg

Ja, overskriften sier det meste.

Jeg er klar over at det allment uakseptert å ikke plukke opp driten til bikkja når man går tur, og det er folkelig selvmord å si det i offentlighet.

Når jeg går tur og bikkja driter, bøyer jeg meg ned å later som jeg plukker opp driten, men lar den ligge. Jeg synes det er ekkelt å gå å bære på driten i en pose, og synes det er bedre den kan ligge der å råtne.

Hvorfor er alle så nazier på at man på plukke opp hundedriten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest virvelvind

Fordi hvis alle hadde gjort som deg hadde det (iallefall i noen områder) blitt veldig mye hundedritt langs veiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og hva så? Det er helt naturlig.

Tror du bøndene pleier å gå å plukke opp driten til alle kyrne og sauene som går ute?

Det blir jo til moll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30
Ja, overskriften sier det meste.

Jeg er klar over at det allment uakseptert å ikke plukke opp driten til bikkja når man går tur, og det er folkelig selvmord å si det i offentlighet.

Når jeg går tur og bikkja driter, bøyer jeg meg ned å later som jeg plukker opp driten, men lar den ligge. Jeg synes det er ekkelt å gå å bære på driten i en pose, og synes det er bedre den kan ligge der å råtne.

Hvorfor er alle så nazier på at man på plukke opp hundedriten?

Godt ikke alle gjør som deg sier jeg bare:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så det er bedre at vi andre skal være uheldig å tråkke i hundedrit og gå rundt og stinke? Eller at små barn ser bæsjen og lurer på hva det er og putter i munnen?

Det er ikke så mye arbeid å plukke opp etter hunden og kaste posen i nærmeste søppeldunk.

Det er et ansvar man må ta når man skaffer seg et kjæledyr.

Kyrne er på egne jorder hvor kun bøndene går med mindre det er et åpent jorde, og da får man passe på selv hvis man velger å gå der.

Når man går ute i naturen, håper jeg å slipper å tråkke på en sti av hundebæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Asfalt er unaturlig, hundedrit er naturlig. Så det er vel heller asfalt under hundedriten som er unaturlig i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash
Asfalt er unaturlig, hundedrit er naturlig. Så det er vel heller asfalt under hundedriten som er unaturlig i så fall.

Bosett deg langt opp i skogen, da kan du la bikkja drite i vei, uten at det plager oss at du gif f i alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er bedre at vi andre skal være uheldig å tråkke i hundedrit og gå rundt og stinke? Eller at små barn ser bæsjen og lurer på hva det er og putter i munnen?

Det er ikke så mye arbeid å plukke opp etter hunden og kaste posen i nærmeste søppeldunk.

Det er et ansvar man må ta når man skaffer seg et kjæledyr.

Kyrne er på egne jorder hvor kun bøndene går med mindre det er et åpent jorde, og da får man passe på selv hvis man velger å gå der.

Når man går ute i naturen, håper jeg å slipper å tråkke på en sti av hundebæsj.

Det er jo bare å se hvor du går, så unngpr du hundedriten.

lol, hvorfor i alle dager skulle barn ete hundedrit? Hadde det vert sjokolade eller godteri jeg slengte fra meg skulle jeg ikke sagt noe, men hundedrit liksom.

Det er kanskje ikke så mye arbeid, men det er ekkelt og ville ødelagt turen dersom jeg måtte gått å bært på den dritposen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bosett deg langt opp i skogen, da kan du la bikkja drite i vei, uten at det plager oss at du gif f i alle andre.

Saklig argument.

Jeg gir ikke F i alle andre, jeg ser bare ikke det store problemet med litt hundedrit liggende rundt omkring. det er jo helt naturlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du er ute etter å provosere, slik at du får flere muligheter til å øse ut din frustrasjon over at omverdenen faktisk krever noe av deg. Jeg mener, hvorfor kaste en slik brannfakkel inn i et kjæledyrforum? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør
Ja, og hva så? Det er helt naturlig.

Tror du bøndene pleier å gå å plukke opp driten til alle kyrne og sauene som går ute?

Det blir jo til moll

Kudritt løser seg opp mye lettere, og fungerer som gjødsler på jordene. Dritt fra altetere som hunder og mennesker blir liggende mye lengre, spesielt på asfalt og grus. Hvis du ikke er i stand til å plukke opp etter hunden burde du heller ikke ha hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest virvelvind

Selvfølgelig kan man se hvor man går, og ja, den blir til jord og alt det der. Problemet er at hvis alle hadde gjort som deg hadde det ikke vært like enkelt å unngå å tråkke i noe fordi det hadde vært ganske fullt.

Synes du virkelig det hadde vært helt ok å gå tur med hunden din langs en sti som var dekket av hundedritt?

Plukk opp dritten etter deg eller skaff deg en gullfisk isteden.

Endret av virvelvind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Shorty: Nja, jeg er klar over at det sikkert provoserer mange, og det er noe jeg ikke hadde turt å innrømme i virkeligheten. men saken er at det er mange flere enn meg som lar hundedriten ligge, det har du sikkert sett på asfalten?

Så vil jeg bare ta opp dette tabulagte temaet, og få frem begge sider av saken.

Glør: Hvorfor bør jeg ikke ha hund fordi jeg ikke plukker opp hundedriten? Bikkja mi driter vel (bokstavelig talt) i om jeg tar opp hundedriten. Det har ingenting med å gjøre om jeg er en god hundeeieer. det handler i såfall om mitt ansvar som en samfunnsborger og hensyn over noe som irriterer andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Shorty: Nja, jeg er klar over at det sikkert provoserer mange, og det er noe jeg ikke hadde turt å innrømme i virkeligheten. men saken er at det er mange flere enn meg som lar hundedriten ligge, det har du sikkert sett på asfalten?

Så vil jeg bare ta opp dette tabulagte temaet, og få frem begge sider av saken.

Så argumentet ditt er: alle andre gjør det jo? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig kan man se hvor man går, og ja, den blir til jord og alt det der. Problemet er at hvis alle hadde gjort som deg hadde det ikke vært like enkelt å unngå å tråkke i noe fordi det hadde vært ganske fullt.

Synes du virkelig det hadde vært helt ok å gå tur med hunden din langs en sti som var dekket av hundedritt?

Plukk opp dritten etter deg eller skaff deg en gullfisk isteden.

Ja jeg vile heller trå i hundedrit, enn å gå å bære på den hele turen. Det er derfor jeg bruker SKO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Miss Shorty: Nja, jeg er klar over at det sikkert provoserer mange, og det er noe jeg ikke hadde turt å innrømme i virkeligheten. men saken er at det er mange flere enn meg som lar hundedriten ligge, det har du sikkert sett på asfalten?

Så vil jeg bare ta opp dette tabulagte temaet, og få frem begge sider av saken.

Glør: Hvorfor bør jeg ikke ha hund fordi jeg ikke plukker opp hundedriten? Bikkja mi driter vel (bokstavelig talt) i om jeg tar opp hundedriten. Det har ingenting med å gjøre om jeg er en god hundeeieer. det handler i såfall om mitt ansvar som en samfunnsborger og hensyn over noe som irriterer andre.

Håper hunden din gjør fra seg i potteplantene dine i stua di..... det blir jo bare til mold, er jo ikke så farlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så argumentet ditt er: alle andre gjør det jo? :ler:

Delvis, men for å oppsummere så mener jeg det er Ok å la hundedriten ligge fordi:

1: Det er naturlig

2: Det ødelegger turen for meg å gå å bære på hundedriten

3: Mange andre gjør det ikke, hvorfor skal jeg da gjøre det

4: Det blir til moll

5: det er ikke miljøvennlig på bruke å mange poser på å plukke opp hundedrit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går tur og bikkja driter, bøyer jeg meg ned å later som jeg plukker opp driten, men lar den ligge. Jeg synes det er ekkelt å gå å bære på driten i en pose, og synes det er bedre den kan ligge der å råtne.

Hvorfor er alle så nazier på at man på plukke opp hundedriten?

Du syns det er ekkelt å bære på dritten til hunden din når den er pakket inn i pose, jeg syns det er ekkelt å tråkke i dritten til bikja de bare fordi du ikke ville ta den vekk! Jeg går som oftest ikke å ser ned på veien når jeg går, gjør du?

Jeg syns også det er ekkelt å slå meg ned i parken for så å oppdage at det ligger hundedrit rundt meg!

Ville du ha plukket opp dritten på din egen gårdsplass dersom du bor sånn til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...