Gå til innhold

Jeg skal bli mamma!


Nienna

Anbefalte innlegg

Da var jeg i uke 22, og en dagbok har virket som en bedre og bedre ide jo lengre ut i svangerskapet jeg har kommet. Jeg mistenker at folk rundt meg begynner å miste tålmodigheten med meg når det gjelder å bare prate baby, og det selv når jeg begrenser meg. :hakeslepp:

Forklaring på den noe uorginale tittelen, min bedre halvdel har også en dagbok her inne, "Jeg skal bli pappa!", så jeg følte jeg måtte ha noe som stod i stil. :Nikke:

Tulla vår skal høre til å ankomme 23. oktober, hvorav jeg hadde lyst til å peke på gynekologen og le mens jeg danset "told you so, told you so"-dansen. Det var på ultralyd nr 2 vi fikk den terminen, og da hadde jeg allerede nektet å si den første terminen til noen (30. oktober) for jeg mente at da var jeg så absolutt på overtid, og det hadde jeg ingen planer om å være.

Åja, standard info som må være med:

Jeg er 18 (19 når tulla dukker opp), samboeren er akkurat blitt 22. Vi har bodd sammen siden 08.08.08 (tror selv han husker den datoen der), og var vel sammen bare noen måneder før det. Ting gikk litt kjapt i svingene, men han er den som ikke får lov å slippe unna, så det gjør meg ikke så mye om ting går fort nå, får nok av tid til å ta svingene sakte resten av livet. :P

Tulla var absolutt ikke planlagt, vi hadde tenkt å vente noen år til før vi ble flere, men, skjedd er skjedd, og jeg gleder meg, så ingen katastrofe skjedd. Spesielt ikke med den samboeren jeg har. Når jeg først tisset på pinne, så kom jeg ut fra toalettet med panikk i øynene, og følte meg lammet (type "hva faen i svarteste helvete gjør vi nå"), gav pinnen til ham, og så ham prøve så godt han kunne å ikke glise forbi ørene av hensyn til panikken min. Noe mer beroligende enn det tror jeg ikke han kunne klart å være.

Eneste panikken som rår nå er alle de små spørsmålene som dukker opp fordi vi vanligvis bare har hatt ansvar for oss selv. Hvordan i helvete skal vi vite om det er mat, bleieskift, rap eller noe annet tulla prøver å gi beskjed om? Hvor ofte skal hun egentlig i badet? Osv.

Det er her kvinneguiden kommer inn. Min panikk må ut ett sted, og de rundt meg begynner å bli lei. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud som jeg kjeder meg som sykemeldt. Hadde ett kraftig utbrudd av atopisk eksem for litt siden (vi snakker 90% av kroppen dekket i hissig utslett) som stakk av med nattesøvnen min, og sliter litt med å komme meg ovenpå igjen. Sover fremdeles tålelig lite, men nok til at jeg har energi til å kjede meg. Og en del husarbeid. Tror ikke denne leiligheten har vært så ren siden vi flyttet inn, i alle fall ikke de stedene jeg har rukket å gå til angrep. Men fy faen så kjedelig det er å bare stirre i veggen hele dagen (eller på gulvet med vaskefilla i hånden).

Men, nå koser jeg meg i alle fall og lager til middag til typen kommer hjem fra kveldskiftet sitt. Stekt ris med litt av hvert oppi. Kjøkkenbenken ser nydelig ut når det står masse skåler med diverse grønt og rødt og gult og hvitt og brunt i. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en ticker nå når du offisielt er blitt *ahem* kvinneguiden-jente. x)

Jeg gidder ikke gratulere deg igjen, men jeg er ikke lei av å snakke baby med deg. 8D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Heisann! Jeg har fulgt med i den andre dagboken, men der var det så lite oppdateringer synes, jeg! Så kanskje du kommer til å bli litt mer aktiv? :Nikke:

Gratulerer med dagbok i alle fall! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, jeg hadde glemt at jeg kom så langt som å lage meg dagbok. ._.

Jeg lover å bli flinkere!

Kan ta en liten oppdatering på at jeg syns kroppen min kan se til helvete å bestemme seg nå. En ting er at den oppfører seg helt feil i forhold til det jeg var vant med, men den kan godt slutte å forandre seg fra dag til dag. I går satt jeg med oksehunger omtrent, spiste jo som en gris, og i dag svimlet jeg i 8-tiden og kom på at jeg ikke har spist hele dagen. Kunne godt fordelt det der litt bedre, syns jeg.

Og kroppen fungerer jo ikke skikkelig heller. Hadde nattevakter denne uken, ferdig klokken 07:00 fredag morgen, og skulle reise bort i helgen (bussen skulle gå 13.45), men jeg måtte bare slå det fra meg, og la typen reise alene. Jeg var kvalm og svimmel av tretthet, sånn har jeg aldri blitt av noen nattevakter før. Og utslettet jeg hadde som følge av hormonene blusser jo fint ekstra opp igjen hver gang jeg blir trett eller stressa.

Men nå skal jeg høre på legen, jeg skal ta den nattevaktuken jeg har på slutten av måneden (fikk så vidt lov til å ta den, men jeg har ikke samvittighet til å si fra på jobb at de får finne en vikar, ikke når den eneste andre nattevakten de har tilgjengelig den uken er så tverr at det halve kunne vært nok), så sier jeg pent stopp, så får de finne noen andre til de dagene i august. Jeg gidder ikke anstrenge meg så mye at det går ut over helsa i en slik grad at jeg trenger å bekymre meg for tulla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert fint, kjære. Båtracet ble jo avlyst på lørdagen pga. regn. :P

Lørdagen var det jo ikke noe stress med uansett, var jo søndagen som var noe. Jaja, gidder ikke gråte over spilt melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På radioen sa de at de skulle ha en VM-kvalik hver dag, men at den på lørdagen rant ut i sanden (eller regnet, eventuelt). Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg hadde jo uansett ikke reist ned for rallyet sin del, det er bare en unnskyldning til en stor grilldag utpå svaberget. Og vanligvis er det bare rally søndagen, så det var søndagen det var planlagt grilldag. At det ble avlyst lørdagen tror jeg ikke noen av de jeg skulle bruke dagen med brydde seg noe særlig om. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, sånn sett. :P

Vel, det var visstnok ikke så fryktelig godt grillvær i dag heller, selv om de prøvde å holde motet oppe på radioen. "Jaa, det er jo opphold, da... DETTE BLIR FINT!". :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De så i alle fall ut til å kose seg. Fikk helt vondt i magen av sjalusi, angrer som en hund på at jeg ikke reiste nå som jeg har fått hvilt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, sånn sett. :P

Vel, det var visstnok ikke så fryktelig godt grillvær i dag heller, selv om de prøvde å holde motet oppe på radioen. "Jaa, det er jo opphold, da... DETTE BLIR FINT!". :P

Dette vil jeg annbefale at du ikke leser Nienna

Du skal vite det at det var fantastisk koselig der vi satt, kjente ikke stort mer enn ett par dråper der vi satt, og jeg satt der og spiste grillmat til jeg holdt på og sprekke! var så mye god mat... Når vi først griller, så griller vi alt som kan grilles (innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig) og titter på båtene en gang ibland

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elsker du også lille venn <3

LILLE venn? Jeg var en hytte før jeg ble gravid, nå er jeg ett hus, og regner egentlig med å bli en blokk før hun finner ut at hun vil ut. oO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...