Gå til innhold

Fysisk underlegen


s_hild

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest_normal_*
Litt sprøtt at det skal være sånn.

Har også bryti med guttunger som er i familie og med gutteunger til venner av meg. Og jeg må undre litt, er ei jente på snart 40 som trener vanlig, er normal i kroppen og sterkere enn alle mine veninder. Ikke for og skryte. Har ikke tapt i mot guttunger eller yngre gutter verken i hånbakk eller i bryting, kjenner at de er sterke, men har aldri hatt problemer med og legge de ned. Kanskje du bør trene mere på armstyrke? Men du, det er ikke flaut. Jeg tror ikke gutter på 13-16 år er sterkere enn voksene jenter som har en normal fysikk. Er det noen som er enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Heidi_*

Tror nok at du må være spesielt sterk om du som jente vinner over gutter på 15-16 år. Er nok ikke mange av oss som har sjans da.

Har selv prøvd meg mot en nevø av meg som nå er 16 år. Har ingen sjans mot ham hverken i håndbak eller i brytekamp. Legger meg lett i bakken, og holder uten problemer hendene mine helt fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre skrives med to s'er. Hvor har du det fra at kvinner er mentalt underlegne? Din egen fantasi? Emosjonalitet handler ikke bare om å gråte. Emosjonalitet handler om å ha innsikt i eget og andres følelsesliv, ha empati og forståelse med seg selv, andre, forstå hvorfor mennesker gjør som de gjør, osv. Så mye du ikke vet :ler:

Det er flest menn som dominerer akademia, hvor mange nobelprisvinnere er kvinner f.eks.? Hvor mange banebrytende innsikter innenfor vitenskap har kvinner stått for i forhold til menn? Jeg kan nevne en håndfull kvinner innenfor vitenskapen som er verdt å nevne, men hundrevis av menn.

Ta dette forumet som eksempel, det mest populære underforumet er "Velvære, hud, hår og kosmetikk", med 31.908 emner og 237.501 innlegg. Det minst populære underforumet er "Natur og vitenskap" med 133 emner og 1.838 innlegg. Tallene snakker for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flest menn som dominerer akademia, hvor mange nobelprisvinnere er kvinner f.eks.? Hvor mange banebrytende innsikter innenfor vitenskap har kvinner stått for i forhold til menn? Jeg kan nevne en håndfull kvinner innenfor vitenskapen som er verdt å nevne, men hundrevis av menn.

Dette er det jo historiske grunner til. Og det er stor overvekt av kvinnelige studenter på høyere utdanning i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det jo historiske grunner til. Og det er stor overvekt av kvinnelige studenter på høyere utdanning i dag.

Jeg snakker ikke om antall studenter, men tyngden av resultatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta dette forumet som eksempel, det mest populære underforumet er "Velvære, hud, hår og kosmetikk", med 31.908 emner og 237.501 innlegg. Det minst populære underforumet er "Natur og vitenskap" med 133 emner og 1.838 innlegg. Tallene snakker for seg selv.

Ja, tallene er en tankevekker. Regner med at på et forum for menn hadde emner som Natur og vitenskap vært på topp.

Nå handler tråden om den fysiske forskjellen, men for de som liker å påpeke at forskjellen kun er fysisk, så er eksemplet du viser til ganske illustrerende.

Synes jentene bør skjerpe seg litt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pippi_*
Tror nok at du må være spesielt sterk om du som jente vinner over gutter på 15-16 år. Er nok ikke mange av oss som har sjans da.

Har selv prøvd meg mot en nevø av meg som nå er 16 år. Har ingen sjans mot ham hverken i håndbak eller i brytekamp. Legger meg lett i bakken, og holder uten problemer hendene mine helt fast.

Har samme erfaring jeg også. Gutter på 15-16 er nok blitt en del sterkere enn den jevne jente/kvinne.

Har begynt på treningssudio for en tid tilbake. Hadde store problemer med å løfte 25 kg i benkpress, mens gutter på 14-15 ikke hadde noen som helst problemer med 40 kg. Må nok bare innse at vi er svakere enn gutta ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring jeg også. Gutter på 15-16 er nok blitt en del sterkere enn den jevne jente/kvinne.

Har begynt på treningssudio for en tid tilbake. Hadde store problemer med å løfte 25 kg i benkpress, mens gutter på 14-15 ikke hadde noen som helst problemer med 40 kg. Må nok bare innse at vi er svakere enn gutta ja!

Synes ikke jeg er spesielt sterk selv om jeg tar disse guttene, men kanskje jeg er trassig og egen og ikkr gir meg føre jeg har gitt alt. Synes det er gøy og bryte håndbakk og lekesloss/bryte, det får frem barmet i oss og er kjempefin trening. I en alder av 40 så er jeg kanskje på topp nå. Jeg er en aktiv jente som liker og drive ute med fysisk arbeid. Tror den treningen er veldig bra for kroppen vår nåe alderen kommer sakte men sikkert. Hvor gammel er du da? Og når tror dere jenter/damer at små guttunger begynner og få overtaket fysisk på oss? Litt ego, men tror ikke gutter på 13-14 år er så mye sterkere enn oss voksene. Artig og diskutere synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest realist
Jeg snakker ikke om antall studenter, men tyngden av resultatene.

Kvinner hadde nok også i større grad hatt "tynge" på resultatene av sin utdannelse i form av diverse priser hadde det ikke vært for at kvinner fortsatt må ta tyngden menn lemper på de i form av hovedansvar for hus og barn. Det handler mye om at menn har tid og energi til å pleie sine interesser og dermed det ekstra drivet som skal til for å gjøre det stort innen f.eks. forskning. Og at menn sosialiseres til å bli mer ego enn kvinner. Å kombinere karriere på nobelpris-nivå med hovedansvar for barn og hjem blir en umulig oppgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest realist
Ta dette forumet som eksempel, det mest populære underforumet er "Velvære, hud, hår og kosmetikk", med 31.908 emner og 237.501 innlegg. Det minst populære underforumet er "Natur og vitenskap" med 133 emner og 1.838 innlegg. Tallene snakker for seg selv.

Kan du gi oss linken til alle de innleggene du har startet eller besvart på underforumet Natur og vitenskap? Så får vi se hvor mye mer seriøs du er i hva du skriver her inne, sammenlignet med kvinnene her inne.

Forventer du at mennesker generelt skal diskutere naturvitenskapelige temaer med like stor selvfølge som vi diskuterer hverdaglige temaer? Da tror jeg du kvalifiserer til betegnelsen nerd.

Et siste spørsmål: hvorfor skulle kvinneguiden være det rette stedet å diskutere naturvitenskap? Selv om vi har et underforum for dette her, betyr det ikke at Kvinneguiden fra tidenes morgen har profilert seg som noe annet enn et tidtrøyte-sted. Og det betyr ikke at de som henger på kvinneguiden kun henger på kvinneguiden. Eller er det slik med deg at det eneste nettstedet du oppsøker og diskuterer ting på, et Kvinneguiden?

Avventer svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner hadde nok også i større grad hatt "tynge" på resultatene av sin utdannelse i form av diverse priser hadde det ikke vært for at kvinner fortsatt må ta tyngden menn lemper på de i form av hovedansvar for hus og barn. Det handler mye om at menn har tid og energi til å pleie sine interesser og dermed det ekstra drivet som skal til for å gjøre det stort innen f.eks. forskning. Og at menn sosialiseres til å bli mer ego enn kvinner. Å kombinere karriere på nobelpris-nivå med hovedansvar for barn og hjem blir en umulig oppgave.

Men de kvinnene som deltar i diskusjoner etc. på forumet her, de har jo åpenbart noe ledig tid. Hvordan forklarer du da den labre interessen for f.eks. Natur og vitenskap kontra forumet der sminke osv. er i fokus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest realist
Men de kvinnene som deltar i diskusjoner etc. på forumet her, de har jo åpenbart noe ledig tid. Hvordan forklarer du da den labre interessen for f.eks. Natur og vitenskap kontra forumet der sminke osv. er i fokus?

Forklarer du den tiden kvinner bruker på å diskutere sminke på KG som bevis for at de samme kvinnene IKKE er interessert i, eller har kunnskaper om, naturvitenskap fordi de ikke skriver på Natur og vitenskap her inne? Du har opplagt også noe ledig tid. Hvorfor er ikke du på forumet for natur og vitenskap? Hvor er dine innlegg på det forumet? Linker, please.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste pinlige her er at en voksen dame på 29 år "lekesloss" med en 14 år gammel nabo gutt.

Spør du meg, så er det eneste pinlige her at såpass få faktisk kan skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sminkedokke
Ta dette forumet som eksempel, det mest populære underforumet er "Velvære, hud, hår og kosmetikk", med 31.908 emner og 237.501 innlegg. Det minst populære underforumet er "Natur og vitenskap" med 133 emner og 1.838 innlegg. Tallene snakker for seg selv.

Tallene snakker ikke for seg selv da de to forumene har ulik fartstid på forumet. Velvære, klær og kosmetikk har eksistert siden KGs spede begynnelse. Forumet for natur og vitenskap er et av de nyeste.

Deretter er det slik at de færreste på KG er her for å diskutere seriøse emner. Det gjør vi på mer spesialiserte nettsteder, eller aller helst i RL ved at vi får dosen vår av vitenskap og intellektuelt påfyll på jobb og i forbindelse med studier. KG er et fristed hvor man snakker skit, snakker om relasjonelle temaer og utveksler informasjon om hvilke deoderanter som er mest effektive.

Det er mye press for at kvinner skal se pene ut. Det krever at vi holder oss nogenlunde oppdaterte. Ville du hatt en usminket dame som gav ikke gjorde noe annet enn det mest basale for hygienen sin? En som ikke barberte seg noe steder? De fleste menn har høye krav til kvinners utseende, men tar tydeligvis for gitt at vi skal se fantastiske ut au naturel. Vel, det gjør de færreste av oss.

Tok en kikk på diskusjon.no, og der er det vel flest gutter som vanker? På forumet for fotball var det 233047 innlegg, på forumet for teknologi og vitenskap finner man 104587 innlegg, og i en enkelt tråd (!) under Off Topic-forumet, ved navn "Perfek kropp" finner vi hele 673644 innlegg! Det er altså ikke bare kvinner som er opptatt av hvordan kvinner ser ut. Menn er også veldig opptatt av hvordan kvinner ser ut. Kanskje en medvirkende grunn til den høye aktiviteten under Velvære-forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er nok ikke uvanlig. Derimot så kan man trene seg opp om man ønsker. Mange kvinner som tar 100 i benk press, noe som er mer en de fleste menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke uvanlig. Derimot så kan man trene seg opp om man ønsker. Mange kvinner som tar 100 i benk press, noe som er mer en de fleste menn.

Det må være måte på å være i drømmeland...

Ikke engang kvinner på eliteidrettsnivå, eller fra f.eks. Forsvar og Politi klarer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være måte på å være i drømmeland...

Ikke engang kvinner på eliteidrettsnivå, eller fra f.eks. Forsvar og Politi klarer dette.

Ignoranse.

Gjeldende verdensrekord i benkpress for kvinner er på 200 kg. Satt ganske nylig av ei norsk dame: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogalan...aland/1.6783120

Hun er riktignok et usedvanlig talent (og løfter åpenbart i den høyeste vektklassen, 90 kg pluss), men det er mange andre (og mindre) kvinnelige løftere som klarer godt over 100 kg. Bare her i Norge har vi rekorder på 100 kg eller mer helt ned i 56 kg-klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignoranse.

Gjeldende verdensrekord i benkpress for kvinner er på 200 kg. Satt ganske nylig av ei norsk dame: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogalan...aland/1.6783120

Hun er riktignok et usedvanlig talent (og løfter åpenbart i den høyeste vektklassen, 90 kg pluss), men det er mange andre (og mindre) kvinnelige løftere som klarer godt over 100 kg. Bare her i Norge har vi rekorder på 100 kg eller mer helt ned i 56 kg-klassen.

Du snakker her om en MEGET liten gruppe kvinner. Tråden omhandler den fysiske forskjellen generelt, så det at noen kvinnelige løftere klarer å sette rekorder blir ikke relevant.

Den fysiske forskjellen gjør at kvinnelige søkere til forsvar og politi har helt andre krav enn de mannlige. Skulle kravene endres til å bli like uavhengig av kjønn, ville de kvinnelige søkerne bli totalt utklasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...