Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Folk har jammen god råd :roll:

Skal man ha dobbelt opp med seter til alle barna da?

Vi kjøpte nytt sete til bilen som brukes i 90% av alle bilturene. I den andre bilen (pappas) har vi kjøpt et sete brukt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
twe er et av de enkleste setene å montere ;)

Det er ikke det jeg har hørt fra de som har hatt det, men jeg regner med at erfaring alltid vil variere. For oss er uansett ikke monteringen særlig viktig siden bilstolen ikke vil bli flyttet mellom biler.

Skrevet
Har man råd til to biler har man gjerne råd til ekstra bilseter også, eller så velger man bilsete etter hva som er mest praktisk å ta inn og ut av biler (og TWE er vel ikke kjent for å være enkelt å montere).

Vi har bare en bil. Og ikke snakk om at vi har råd til å kjøpe enda et sete til over 2000 kr... Dessuten tar jo disse setene litt tid å montere, og er upraktiske å ha med seg, ift babysetene.

Skrevet (endret)
Hvordan løser folk egentlig dette problemet når ungene blir større? :klø:

To seter.

Etter noen måneder med å flytte Besafe izi combi mellom to biler (det er jo ikke akkurat det minste setet!) omtrent hver dag, blir man lei. Da var det verdt å bruke 2500,- på et sete til (må uansett ha ett i hver bil til høsten når han begynner i barnehage og en kjører og den andre henter).

Skal min mor passe ham så flytter vi enten bilsetet over i hennes bil, eller så bytter vi bare bil.

Se etter tilbud! Vi har som sagt Besafe izi combi og Britax multi-tech, kjøpt på tilbud begge to til 2500 pr stk.

Endret av NysgjerrigeNilsi
Skrevet
Det er ikke det jeg har hørt fra de som har hatt det, men jeg regner med at erfaring alltid vil variere. For oss er uansett ikke monteringen særlig viktig siden bilstolen ikke vil bli flyttet mellom biler.

Jeg har også hørt at det var et av de enkleste å motere. Og at det er et av de letteste å flytte mellom to biler.

Vi tenkte på det som besteforeldresete, for de kjører jo ikke så ofte med barnesete i bilen.

Skrevet
Vi har bare en bil. Og ikke snakk om at vi har råd til å kjøpe enda et sete til over 2000 kr... Dessuten tar jo disse setene litt tid å montere, og er upraktiske å ha med seg, ift babysetene.

Men om dere bare har en bil, hvor ofte er det da behov for sete i annen bil?

Det blir jo bare sånn at når ungene blir større, så er det ikke lenger mulig å bare sitte på med venner, litt sånn på sparket, eller at besteforeldre kan hente/bringe med bil om de ikke har eget sete.

Hos oss kjøpte det ene besteforeldreparet sete selv. For de mente de hadde behov for noe å kjøre både vårt barn og andre barn de er besteforeldre for i.

Skrevet
Men om dere bare har en bil, hvor ofte er det da behov for sete i annen bil?

Det blir jo bare sånn at når ungene blir større, så er det ikke lenger mulig å bare sitte på med venner, litt sånn på sparket, eller at besteforeldre kan hente/bringe med bil om de ikke har eget sete.

Hos oss kjøpte det ene besteforeldreparet sete selv. For de mente de hadde behov for noe å kjøre både vårt barn og andre barn de er besteforeldre for i.

Det er jo ikke noe daglig behov, bare hvis jeg og ungen skal sitte på med noen andre på dagtid, eller jeg skal noe alene med ungen (kjører ikke bil selv). Er mest mamma jeg sitter på med da, så det blir nok til at hun kjøper et brukt sete. Blir vel lettere igjen når de er store nok til å bare sitte på pute ;)

Skrevet (endret)
Blir vel lettere igjen når de er store nok til å bare sitte på pute ;)

Bare pute er jo ikke anbefalt men beltestol(pute med rygg som bruker bilen seler) med skikkelig støtte og sånt. Og det fra tidligst fire år. Helst ikke før de veier 20-25 kg.(når øra går over den bakovervendte stolen)

Endret av liv
Skrevet
Bare pute er jo ikke anbefalt men beltestol(pute med rygg som bruker bilen seler) med skikkelig støtte og sånt. Og det fra tidligst fire år. Helst ikke før de veier 20-25 kg.(når øra går over den bakovervendte stolen)

Det er jeg klar over, men det er jo greit å bare ha en pute ekstra som sånn "nødsete" i slike situasjoner som jeg beskrev over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...