Gå til innhold

Limbo's nye dagbok


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vel da er det nå på tide å skrive aller første innlegg her i denne. Nå har jeg stengt Dagboka mi på Gravidsiden. Det var vel ikke mye point i å legge innlegg der nå som jeg ikke er svanger lenger.

Nå er Madeleine 7 uker gammel og livet er totalt forandret. Det er ganske stilig også da. De første to ukene var helt pyton og jeg trodde aldri at jeg skulle venne meg til det, men nå synes jeg det er helt fair å stå opp 1-2 ganger i løpet av natta for å mate småen.

Dagene går vanvittig fort og når man har ei lita tulle som ikke vil sove på dagtid i det hele tatt og dersom hun skal sove blir det 30 min. Må ærlig innrømme at jeg heller skulle ønske at hun sov en hel time i løpet av dagen da slik at jeg kunne fått sjansen til å gjøre litt husarbeid, men det går seg vel kanskje til det også. Hun er tross alt bare 7 uker gammel.

Vi har bestemt at lillemor skal døpes 7 September og da er hun nøyaktig 3 mnd. gammel. Det blir en tradisjonell Katolsk Barnedåp som vi skal ha under en søndagsmesse. Det hele blir liksom litt mer komplett.

Så har jeg hatt henne med meg i dag til Messe og hun storkoste seg. Hun smiler og ler litt også nå. Vi har gått langtur og hilst på oldermor på pappa's side i dag.

Nå er pappa'n ute på fotballkamp og Madeleine har halvtimes økten sin med søvn. Så jeg lurer meg litt på nett jeg.

Nå håper jeg at været skal bli litt bedre slik at vi kan ta noen gode lange turer med vogna. Denne helga har vært preget av regnvær og da orker man ikke å gå ut akkurat. Heldigvis er det ikke den varmen for den tar bare helt piffen av gulljenta.

På tirsdag skal Madeleine veies og mamma skal på trening senere på kvelden. Trenger en økt til to økter i løpet av uka. Stingene etter fødselen har forsvunnet og alt ser meget bra ut nå.

Vel det var første rapport fra Limbo leiren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

*Gliser fornøyd*

Er glad det kommer flere fra gravidedagboksidene inn hit jeg !

Og du, om en fem seks uker bedrer søvnmønsteret seg som oftes litt !

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med ny dagbok da!!

Høres ut som om dere koser dere hjemme. Husker det med søvnen, men det ordner seg om noen uker. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Først takk for hilsner Hilde og Vera! Det er godt å være tilbake selv om det blir noe amputert - forståelig nok. I natt har vi hatt en ganske god natt kan man vel si. Lillemor ble lagt i vogga 2330 og sov frem til 0300. Da var det mating fremt il 0330 og hun sov videre frem til 0600. Fra derav sov hun i armkroken min helt frem til klokka 10. DEILIG!!!!! :D :D :D

I går var jeg tilbake på trening igjen for første gang på 9 mnd. Det var deilig og jeg har en skjønn gangsperr i armene mine. Skal prøve å trene opptil to ganger i uka. Begynner litt sakte og øker heller på. Jeg klarte meg faktisk mye bedre enn forventet så det var skjønt.

I dag skal vi gå en liten langtur i regnværet. Må bare huske regntøyet. Trenger en daglig dose med frisk luft.

Nest siste dagen i Juli og nå går vi over til August. Planlegger dåpen her og Pateren er kontaktet og det blir dåpssamtale i midten av August. Gleder oss til det. Skal se på en barnedåp nå på søndag så da får vi kikket litt godt etter på hva som venter oss. Mannen har aldri overvært en Katolsk dåp så det blir jo artig for ham da.

Vel det er ikke så mye som skjer her. Lillemor ligger å sover, men hun våkner innen 15 min. for da skal hun ikke sove lenger .Da har det gått 30 min :D

Tuddelu!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Godt å se at du skriver dagbok videre også.

Savner liksom de nybakte mødrene etter å ha blitt "kjent" på graviditets sidene... :wink:

Kjekt å lese om hvordan du opplever tilværelsen som nybakt mamma.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Hei Limbo -

så kos med en liten baby, ikke sant? De lukter jo så godt, og er så myyyke å ta på. Mine babyer er 22, 18 og 15 de nå. Jeg synes fremdeles at de lukter godt, men de er ikke fult så myke lenger å ta på da.

Jeg ser at du sliter litt med at du ikke får gjort noe husarbeide mens hun er våken. Du kan da vel det? Hun går vel ingen steder :P

Ikke sikkert det er så lurt å venne henne til å bli underholdt hele tiden vet du... bare et lite tips da. Du vet, hvis hun er mett og tørr, og ikke gråter så kan hun godt ligge litt for seg selv å se i taket uten at det gjør noe.

Men jeg husker jo hvordan det var da. Eldstemann gikk jeg ikke fra et øyeblikk da han var baby. Tok ham med meg på do og i dusjen og overalt jeg. Han lå i vippestolen sin (ikke da han var syv uker da, men litt senere) og jeg flyttet ham rundt i huset etter hvert som jeg beveget meg. Han satt på kjøkkengulvet når jeg laget mat, og på badegulvet når jeg dusjet osv osv... Jeg var jo overbevist om at han ville bli lei seg hvis han ikke kunne se mamman sin. Tror jeg slappet litt mer av med de to andre, men jeg husker ikke perioden med dem like godt...

Lykke til videre som mamma i hvert fall - kos deg kjempemasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Limbo!!!

Sniker meg til en litt tid på nettet. Tenkt så stor Madeleine er blitt nå ja den tida den går fort!!!

Syns det er rart at Nora allerede er 12 dager..... Det ser ut til at vår lille jente også har fått kolikk, men idag har jeg vært på apoteket og kjøpt ammete og minifom som skal prøves ut. Og så skal jeg kutte ut meieriproduktene og se.. Takk for tips !

Jeg tar heller kalktabletter om det er meieriproduktene som skaper magevondt...

Det er godt å høre at Madeleine har roet seg litt med skrikinga... Det er jo utrolig slitsomt både for henne og dere når hun har så vondt.. Merker det selv.. Blir stressa når gråten enda ikke har stoppet etter 2 timer :( De skriker seg jo helt våte av svette.... Men nå håper jeg at det skal hjelpe iallfall....

Ellers er det jammen travelt - det med at tilværelsen er snudd helt på hodet kan jeg skrive under på!!! Men det er jo så deilig også da!!!

Det tar nok litt tid før vi kommer inn i en skikkelig rutine på ting.. Det går seg nok til...

Du får ha det fortsatt fint- og kose deg masse med lillesnuppa!!!

Klem fra viwi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hilde K S

Side 2 ? :o

Flytter deg litt jeg !

Dårlig tid om dagene ?

*Ler godt og puster litt lettet ut over å ha fått litt større barn*

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oi oi oi! Nå er det lenge siden jeg skrev innlegg her,men dagene går veldig fort og det blir ikke rare sjansene til å skrive innlegg her :(

Takk for hilsner jenter. Alt går så meget bedre nå. Sist uke var ganske frustrerende for Madeleine sov nesten ikke i det hele tatt og hun var så sliten så sliten stakkar.

Denne uka har hun endra seg helt. Det begynte først natt til lørdag- da sov hun 5,5 timer og det samme gjentok seg natt til søndag. Natt til mandag sov hun vanlig 3-4 timer i strekk og natt til i går var det nesten 6 timer igjen.

Hun har også sovet utrolig mye på dagtid nå de to siste dagene. Blir litt bekymra for det også, men hun tar til seg næring da.

Vi veide henne i går og nå veier hun 5,6 kg. Hun har bare lagt på seg 110 gram fra sist tirsdag, men vi skifta bleie rett før veiing og da hadde hun tissa masse og fått tømt seg godt. På helsestsasjonen der vi går veies barna alltid med bleier på :o

Alt i alt så har kolikken gitt seg og vi har ei helt ny jente. Ganske utrolig. Visst har hun litt gråtetokter på kveldstid, men hun lar seg trøste og dulle litt med før vi legger oss for kvelden.

Det er nå deilig å være mamma også selv om det blir mye mindre tid til oss selv.

I dag har jeg uansett vært hos frisøren og klippa meg kort igjen. Så skal jeg få trene og gått en tur i morgen. Mannen har ferie denne og neste uke og det er så deilig.

Vel det var siste nytt fra vår side :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Må skrive litt i dag også. I går var dagen til Madeleine pyton og hun var pottesur store deler av dagen. Det viste seg fort at det var nok økedag ute og gikk for henne.

Mannen var på båttur med gamle jobben i går så jeg måtte styre med henne helt alene. Ikke før hun skulle legge seg strålte hun opp og begynte å pludre. Følte meg som et troll når jeg la henne ned,men ikke et pip fra jenta - hun sovna som en stein hun.

I dag har det vært mye bedre, men mannen har hatt litt hangover da så han har vært redusert. Jenta vår har vært i bedre humør selv om hun vil ha pupp hele tiden.

Ikke så mye nytt som skjer hos oss og i morgen skal vi på hytta :) Til uka skal jeg i barselsgruppe her i Helseregionen og ser frem til å møte andre nybakte mødre i området hvor vi bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helsestsasjonen der vi går veies barna alltid med bleier på :o

Det gjør de ikke hos oss, men de skulle nok ønske det i blant :ler:

Så hyggelig at du har tatt turen over hit.

(Krever litt mer jobb å holde seg oppe på listene her, i og for seg ikke noe problem for en med fingerdiaré som meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Limbo, var bare innom å tittet på sidene dine og hadde lyst til å si hei.

Ser at du har lyst på kontakt med andre småbarns mødre på stedet, hva med å bli med oss på treff da?Det hadde vært koselig. Info om treffet finner du under personlige meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei Hei dagboka mi :D

Dagene har bare gått så innmari fort og snart er mannen ferdig med sin ferie også da :( litt surt det , men det har vært så deilig med litt avlastning på dagtid også da :D

I dag har vi veid nurket. Sist uke hadde hun bare lagt på seg 110 gram så vi var naturlig nok spente på hvor mye hun hadde lagt på seg denne uka - da var det gått 7 dager.

Hun har nå lagt på seg 300 gram!!!!!!!!!!!!!!!

Og nå veier hun fantastiske 5,90 kg. Hun spiser godt så det ser ut til at jeg har nok melk for tiden. Har vært litt bekymra til tider for at jeg ikke har hatt nok da, men det er ingenting som tyder på det :D

I morgen skal jeg i barselsgruppe og så må jeg få ringt tannlegen. Torsdag skal jeg på venninnebesøk og se nurka demmes og så skal vi ha dåpssamtale med pateren på kvelden igjen. Fredag er det ny barselsgruppe og så kommer fetteren min på helgebesøk fra Oslo. Gleder meg til det for det er nesten 1 år siden vi så ham sist. Så her er uka helt fullbooka og det er jo deilig det da.

I dag har jeg gått to lange turer og på søndag var vi på hytta. Deilig vær har det vært selv om det regner nå.

Gruer meg til tannlegen i morgen for jeg hater å gå dit. Har skikkelig tannlegeskrekk, men tror jeg har noen hull så det må jeg jo få fixa fortere enn svint :D

Remyline - takker for melding. Du har sikkert sett PM fra meg så får vi se hva jeg får til :D

Det var siste nytt fra Limbo leiren og i dag er Madeleine 10 uker og 3 dager :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tiden flyr...

Over 10 uker allerede? :o

Synes du nettoppp fødte jeg... :ler:

Men på den andre siden: jeg er jo snart i uke 30... :hoppe:

Madeleine får nok i seg det hun trenger, men det er helt normalt å være bekymret... :wink:

Håper det går "bedre og bedre dag for dag"...la-la-la-la... :kysse:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Da var jeg her igjen jeg :D

Nå er Madeleine 13 uker gammel og de tre siste nettene har bare vært helt utrolige. Hun har lagt seg i våken tilstand i vogga og da har hun sovet først 7-8 timer og så 2-3 nye timer. Første natta ble jeg skikkelig urolig, men nå går alt så meget bedre.

Sist helg var vi ute på resturant for første gang etter fødselen og vel det gikk nå greit helt til hun skulle få melka på flaske. Da nekta hun å ta den og ble rasende.

Hun vokser og er godt over 6 kg nå og nå neste søndag skal vi ha barnedåp. Gleder oss jo litt til det da :D Men jeg kan tenke meg at hun gir lyd fra seg for det er hun ganske flink til.

Ellers så har vi fått gode nyheter denne uka og det ser ut til at det går rette veien med moren min. Hun fikk tykktarmskreft i April og nå når hun er halvveis i behandlingen er det ikke noe tegn på spredning :hoppe:

Vel det var siste nytt fra oss - nå skal mannen snart på fotballkamp og vi skal ut og trille tur slik at snuppa kan få sove litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Nå er det på tide med en ny liten rapport fra Limbo hjemmet. Madeleine er nå akkurat 3 mnd (vel ble det i går) og i går 7 September ble hun også døpt. Vi hadde Katolsk dåp og de er kjente for å være litt langvarige særlig dersom man døper på en søndag for da har man såkalt dåpsmesse.

Uansett alt startet veldig bra og hun startet natt til søndag med å sove hele 7,5 timer i strekk så var det litt mat for så å sove 2 nye timer. Hun var blid og uthvilt og vi fikk lekt litt med henne før vi kjørte til Kirka 1030.

Dåpen ble innledet bak i Kirken ved vievanns karet og der gjorde alle 4 faddere tegnet på hennes panne. Så fulgte vi prosesjonen ned mot midtgangen og så satte vi oss ned. Ca 40 min. ut i Messen var det klart for barnedåp og Madeleine ble med foreldre og faddere opp foran presten. Der ble hun salvet på leppene sine og så ble eksorsisme bønnen bedt.

Deretter var det klart for selve dåpshandlingen og hun skrek litt i det presten helte vann over hodet hennes, men smokken trøstet litt. Så ble hun igjen salvet på hode, munn og ører og i det presten løftet henne opp ble hun riktig sinna og skrek godt. Når han så begynte å synge da han holdt henne i lufta tidde hun plutselig bom stille og så fulgte hun bare med resten av tiden.

Sovnet etter en stund på pappa's fang og sov der til Messa var over. Da var det gått ca halvannen time og hun var utrolig blid resten av dagen. Vi hadde en flott dag og hun sov veldig godt i natt. Vi er glade for at alt er over for denne gang.

Til uka blir det 3 mnd kontroll med vaksinen og vel det blir spennende. gruer meg litt når hun blir stukket med nål da :roll:

Dett var dett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Da var det på tide å skrive litt igjen kan tenkes :)

Kveldene den siste uka har vært helt pyton og Madeleine gråter og gråter hele tiden. Holder på å bli sprø til tider, men stakkar det er ikke hennes feil da. For oss tyder det på at kolikken er kommet tilbake for hun skriker konstant fra 18-21 hver kveld.

Ellers så legger hun veldig godt på seg så vi kan vel ikke klage og hun er grei på dagen heldigvis :wink: Nå veier snuppa 6,6 kg og er blitt ca 60 cm lang. Hun har begynt å le litt også nå - det er en deilig liten kneggete latter :)

Dagene går vanvittig fort og det er skremmende å tenke på at det ikke er lenge til februar når jeg skal tilbake i arbeid igjen. Heldigvis går jeg ned til 80 prosent det første året.

Ellers så skal vi på babysvømming i dag og det blir kos :) Hun skal under vann for første gang så nå krysser vi fingrene for at det skal gå bra :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Limbo.

Lenge siden jeg har gitt lyd fra meg, men det er hyggelig å lese at alt går bra, selvom det er litt hyl og skrik....

Har sett litt på bildene du har lagt ut også, dere har ei nydelig datter iallfall! Koselig å følge med på hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Dagen i dag har vært deilig. Vi har gått lang tur vi og snuppa har sovet og vært så blid i dag. I går la vi henne 2100 og det var litt protester. I dag har vi lagt henne tidlig igjen og i dag sovna hun med en gang så det gjenstår å se om dette vedvarer.

Lillemor er hele 4 måneder nå og ennå har jeg rikelig med melk og sist søndag veide hun ca 7 kg. Det er herlig å vite at jeg ennå kan mate henne for flaske er noe pyton iflg lillemor.

Vel det blir ikke rare tiden til rapporter herfra, men i bunn og grunn så går alt helt supert og nå ler hun også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...