Gå til innhold

Etablissement


Afaia

Anbefalte innlegg

Overskriften sier sitt..

"..det er mitt opprør mot etablissementet..." etablissemanget? establissemanget? rett fram som det står? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice
Overskriften sier sitt..

"..det er mitt opprør mot etablissementet..." etablissemanget? establissemanget? rett fram som det står? :klø:

Etablissemanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"etablissemanget" er rett uttale (og forøvrig begge alternativene du oppgir ;))

Begge alternativene? Etablissemanget og eStablissemanget?

Snodig ord dette... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Begge alternativene? Etablissemanget og eStablissemanget?

Snodig ord dette... :sjenert:

På norsk uttales ordet etablissemang. Det skal ikke være "s" foran "t". På engelsk heter det establishment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Begge alternativene? Etablissemanget og eStablissemanget?

Snodig ord dette... :sjenert:

Hvorfor i alle dager skulle du puttet inn den ekstra s'en? Det er ikke noen s der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På norsk uttales ordet etablissemang. Det skal ikke være "s" foran "t". På engelsk heter det establishment.

Det var derfor jeg lurte på hva "gjest" her mente når h*n sa begge alternativene var riktige. :)

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skulle du puttet inn den ekstra s'en? Det er ikke noen s der.

Hehe det var jo et av alternativene i hovedinnlegget! :) Jeg tenkte nok for mye på establishment når jeg skrev opp forskjellige alternativer til uttale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det var derfor jeg lurte på hva "gjest" her mente når h*n sa begge alternativene var riktige. :)

Takk for svar. :)

Jeg sa ikke begge alternativene var riktige. Jeg sa at de var like, for jeg så ikke at du hadde puttet inn en ekstra s ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke begge alternativene var riktige. Jeg sa at de var like, for jeg så ikke at du hadde puttet inn en ekstra s ;)

Liten misforståelse her bare da. Men finfint, da har jeg lært noe nytt i dag også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...