Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier sitt..

"..det er mitt opprør mot etablissementet..." etablissemanget? establissemanget? rett fram som det står? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet

"etablissemanget" er rett uttale (og forøvrig begge alternativene du oppgir ;))

Gjest Eurodice
Skrevet
Overskriften sier sitt..

"..det er mitt opprør mot etablissementet..." etablissemanget? establissemanget? rett fram som det står? :klø:

Etablissemanget.

Skrevet
"etablissemanget" er rett uttale (og forøvrig begge alternativene du oppgir ;))

Begge alternativene? Etablissemanget og eStablissemanget?

Snodig ord dette... :sjenert:

Gjest Eurodice
Skrevet

På norsk uttales ordet etablissemang. Det skal ikke være "s" foran "t". På engelsk heter det establishment.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle du puttet inn den ekstra s'en? Det er ikke noen s der.

Skrevet
På norsk uttales ordet etablissemang. Det skal ikke være "s" foran "t". På engelsk heter det establishment.

Det var derfor jeg lurte på hva "gjest" her mente når h*n sa begge alternativene var riktige. :)

Takk for svar. :)

Skrevet
Hvorfor i alle dager skulle du puttet inn den ekstra s'en? Det er ikke noen s der.

Hehe det var jo et av alternativene i hovedinnlegget! :) Jeg tenkte nok for mye på establishment når jeg skrev opp forskjellige alternativer til uttale.

Gjest Gjest
Skrevet
Det var derfor jeg lurte på hva "gjest" her mente når h*n sa begge alternativene var riktige. :)

Takk for svar. :)

Jeg sa ikke begge alternativene var riktige. Jeg sa at de var like, for jeg så ikke at du hadde puttet inn en ekstra s ;)

Skrevet
Jeg sa ikke begge alternativene var riktige. Jeg sa at de var like, for jeg så ikke at du hadde puttet inn en ekstra s ;)

Liten misforståelse her bare da. Men finfint, da har jeg lært noe nytt i dag også. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...