Gå til innhold

Iben Melbye


Gjest Gjest_Hans_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hans_*

http://www.enhet.no/faq2.php

En relativt interessant artikkel mht. Iben Melbye. Den handler om en bok han har skrevet, som omhandler en gutt, religion og hjernevasking vekk fra troen. Den er basert på en sann historie, og hvordan denne gutten kom til tro igjen. Høres veldig interessant ut, etter min mening. Hva tenker dere andre om emnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
http://www.enhet.no/faq2.php

En relativt interessant artikkel mht. Iben Melbye. Den handler om en bok han har skrevet, som omhandler en gutt, religion og hjernevasking vekk fra troen. Den er basert på en sann historie, og hvordan denne gutten kom til tro igjen. Høres veldig interessant ut, etter min mening. Hva tenker dere andre om emnet?

Artig vri om at man kan "hjernevaskes" bort fra tro. For vanligvis er det vel slik at man hjernevaskes INN i en tro. Du vet, det er mange ateister i denne verden som har hatt en grunnleggende religiøs oppdragelse, som er vokst opp med en barnetro som har gått over til å bli en voksentro, og som endelig har opplevd at det religiøse verdensbildet ganske enkelt er så fullt av feil og mangler at det umulig kan stemme. Og dermed har forlatt det, til fordel for et verdensbilde som iallfall er i overensstemmelse med observerbare fakta.

Jeg tror ikke det er spesielt hyppig at den som har forlatt en tro, tar den tilbake. Så med det forbehold at jeg ikke har lest hverken linken eller boken, så tror jeg at dette er en til av de elendige kristenpropagandalinkene som du legger ut jevnt og trutt, og akkurat like løgnaktig som de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...