Gå til innhold

Ryggtrøbbel etter gåturer.


Gjest Dora Flanica

Anbefalte innlegg

Gjest Dora Flanica

Godtfolk! Har et spørsmål her. Jeg elsker å gå turer, både på skogsunderlag og på asfalt, og er så heldig at jeg har tilgang på begge deler her jeg bor. Ryggen min trives best når jeg går i skogen. Men så er det slik at jeg ofte går på asfalt, gjerne en- til to timer av gangen, f.eks til butikken/togstasjonen og tilbake, og etter det er korsryggen helt gåen (selv om skoa har god fjæring) Er det noe jeg kan gjøre for å unngå å bli satt ut av spill i en eller to dager etter turene? Noen enkle øvelser , uttøyning o.l?

Har ikke råd til å kjøpe nye sko, skoa mine er nesten nye (og beregnet for alt slags underlag) Har hjulpet å ta smertestillende og en liten tur i skogen, men bare etter at ryggen er blitt bedre.(en dag eller to) Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpt sko som er spesielt laget for å tåle asfalt. At du har fjæring i skoene trenger ikke nødvendigvis hjelpe noe.

Tren mage og rygg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ensidig trening er ikke godt for kroppen. Hvis du går og går og går uten å trene på noen annen måte er det ikke rart at kroppen din blir sliten. Hva med å sykle av og til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dora Flanica

Har begynt å se litt etter ulike øvelser som skal styrke mage og rygg. Har en bosuball hjemme, det er noen øvelser jeg kan gjøre på den :)

Har ikke bil, så jeg må nok fortsette å gå på asfalt til jeg får fikset sykkelen min. (ca 15 min til butikk, togstasjon og handlesenteret) Inntil videre får jeg gå mer i skogen, merker det hjelper litt, siden underlaget er mykere og mer variert.

Takk for tips, dere, verdsetter det! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Virker som mange pilatesøvelser er bra for ryggen, man styrker kjernemuskulaturen så ryggen holder seg mer "oppe", liksom. Samme med yoga forsåvidt, pilates og noen former for yoga har mye felles. Gå i variert terreng. Svømming er bra. Ikke gå mer enn du må på asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...