Gå til innhold

Slanke seg inn i nye klær i for liten størrelse


Gjest Gjest_Camilla_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Camilla_*

Hører noen ganger om de som bevisst kjøper seg en kjole eller annet klesplagg i en størrelse for lite også skal de slanke seg inn i den.

Funker det som motivasjon?

Noen som har klart å slanke seg inn i et plagg?

Jeg kan godt forsøke å slanke meg inn i et par gamle jeans. Men ville aldri kjøpt en ny og kanksje dyr kjole som jeg ikke var sikkert på om jeg klarte å slanke meg inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde dette med Brudekjolen da jeg skulle gifte meg...

Det funka IKKE, så nå har jeg 2 kjoler i skapet. Den første passet aldri, så 3 uker før bryllupet måtte min snille mamma inn å redde den gråtende bruden og kjøpe ny brudekjole:)

Jeg kan heldigvis le av det nå i ettertid...men det var slett ikke morsomt før bryllupet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ikke gjort annet de siste årene, men har ennå tilgode å lykkes.. Jeg har kjøpt klær i en størrelse for liten, noe som har resultert i sikkert fem bananesker med ubrukte klær! Trist å tenke på hvor mye penger som ligger der..

Jeg gjorde det samme med brudekjolen min, med vekslende hell. Det eneste som gjorde at jeg fikk skviset meg inn i den på bryllupsdagen var en trang body som egentlig var for liten (men holdt inne det meste..!) og knyting i ryggen som bare ble sånn passe pen.

Prøv heller å bruke det å kunne gå ut og kjøpe seg et nytt plagg som motvasjon, det kan kanskje funke vel så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en bukse som passer nå, så blir du såååå mye gladere når den blir for stor :)

Å kjøpe for små plagg har jeg gjort en gang, og jeg kom da inn i plagget til slutt. Men den gleden var mindre enn å se plagg bli for store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

For mitt vedkommende har sånt aldri funket, mye på grunn av at en bukse som f.eks. er feil passform gjerne kan være i feil passform også etter 10 kgs vektnedgang, satt på spissen. Og noe som er for smalt over ryggen kan fort være for smalt over ryggen også uansett hvor slank man er. Da er det mye bedre å belønne seg selv med et pent plagg i ettertid, og legge av penger til noe som man har lyst å unne seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rubens Rikskringkasting

Man blir i hvert fall mye mer skuffet over seg selv hvis man ikke får det til!

Selv har jeg noen klesplagg som passer nå, men som vil sitte enda bedre med en annen vekt. Sånn sett kaster jeg ikke bort pengene, men det er likevel en ting å ha i bakhodet når man vurderer om man skal følge de samme gamle spisevanene sine eller om man er klar for endring.

Men for mitt vedkommende er det den andre veien, da - jeg vil opp i vekt.

Men jeg har uansett mer tro på at å tenke på at man skal kjøpe noe er bedre enn å allerede ha kjøpt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kroppen forandrer seg ganske mye når man går ned i vekt. Jeg har gått ned en 10-12 kg nå, og jeg ser at enkelte klær er alt for store, mens andre sitter veldig godt. En størrelse er visst ikke en størrelse.

Men er viktig når man skal gå ned i vekt og heller handle klær som er litt trange. Jeg har topper og shorts og bukser som ble alt for store kun etter et par kg, de ser overhodet ikke pene ut på meg nå.

Men jeg ville aldri kjøpt en kjole i en strl mindre enn det jeg er nå. Da venter jeg heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører noen ganger om de som bevisst kjøper seg en kjole eller annet klesplagg i en størrelse for lite også skal de slanke seg inn i den.

Funker det som motivasjon?

Noen som har klart å slanke seg inn i et plagg?

Jeg kan godt forsøke å slanke meg inn i et par gamle jeans. Men ville aldri kjøpt en ny og kanksje dyr kjole som jeg ikke var sikkert på om jeg klarte å slanke meg inn i.

Nei :lol:

Har maaange plagg fra da jeg var tynn, men vet at jeg aldri kommer inn i dem igjen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg har klart det! :) Men det tok tid! Har nettopp kommet inn i en hel garderobe med klær i tre stl. mindre enn jeg var før, helt seriøst. Men det er viktig å unne seg noe fint i din egen størrelse samtidig, som passer men som du også kan bruke i de neste 4 kg du tar av (litt avhengig av hvor høy du er da, jeg er 178 så 4 kg er ikke så mye på meg). Dvs, kjøp det litt trangt, for de første kg går fort, (2 kg første uken hvis du er flink.) Men det skjer ikke hvis du går rundt og føler deg helt elendig fordi du venter på "the big break" når du endelig har blitt tynn. Det går kanskje to uker, også går du på en smell og blir sansynligvis større enn du var.

Det er fordi hele poenget med å gå ned i vekt er å ha det bedre med seg selv. Hvis du går rundt og ser ut som en dass mens du venter på å bli jenifer aniston så blir spriket mellom deg og idealet ditt større istedetfor mindre, selvom du går ned. Det skal være en positiv reise, der du føler deg bedre og bedre og bedre! :) Kjøp et par nye plagg i mnd som er litt trange, men som du kan bruke, (masse billige klær), så er de litt store, men brukbare i neste mnd igjen. Alle som mener de ikke har råd til dette kan legge pengene de hadde brukt på crappy food i løped av en mnd i et glass og handle for disse. Blir fort mer enn 500 kr. ;)

Så lenge du ikke går på shake dietter og lignende som er dømt til å misslykkes fungerer masse. Lavkalori og diverse former for lavkarbo. Eller bare dropp sukker. Vær tålmodig og finn det som funker for deg. Det er ikke hvor fort det går som er viktig, men at det går! :) Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhhh jeg har kastet bort mye penger på den tankegangen :fnise: Utrolig så god tiltro man har til egen viljestyrke når man finner et plagg man liker! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...