Gå til innhold

Livet etter dette


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Energi blir ikke borte, det går over til oe annet.

Livet er en sirkel, du blir født, du dør og du blir fldt på nytt, men som noe annet, alt fra en bie til et menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Energi blir ikke borte, det går over til oe annet.

Livet er en sirkel, du blir født, du dør og du blir fldt på nytt, men som noe annet, alt fra en bie til et menneske.

Partiklene du en gang bestod av kan jo ved tilfeldigheter bli konsumert av en bie en gang i fremtiden, hypotetisk sett, men jeg vil ikke kalle det å bli født på nytt som bie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energi blir ikke borte, det går over til oe annet.

Livet er en sirkel, du blir født, du dør og du blir fldt på nytt, men som noe annet, alt fra en bie til et menneske.

Hvis jeg har levd et tidligere liv og jeg er nå gjenfødt som den personen jeg er i dag så ser jeg ikke på det som å bli gjenfødt da jeg har ingen hukommelse av den forrige identiteten min. Jeg er tross alt ikke en sjel eller en tilværelse, jeg er hukommelsen, kroppen og hjernen min - det er disse tingene som jeg kaller "meg selv". Hvis jeg ikke har noen av dem i mitt neste liv så er ikke det meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energi blir ikke borte, det går over til oe annet.

Livet er en sirkel, du blir født, du dør og du blir fldt på nytt, men som noe annet, alt fra en bie til et menneske.

Hva slags energi er det du tenker at det er snakk om her, da?

Det finnes ingen energier som vi vet om, knyttet til det mennekslige legeme, som skulle kunne overleve at legemet ødelegges eller at individet dør.

Og vær så snill å ikke komme trekkende med den elektriske aktiviteten i hjernen. Den forutsetter fungerende nerveceller, og kan ikke eksistere på egen hånd, mer enn strømmen i en vanlig ledning kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter
Hva slags energi er det du tenker at det er snakk om her, da?

Det finnes ingen energier som vi vet om, knyttet til det mennekslige legeme, som skulle kunne overleve at legemet ødelegges eller at individet dør.

Og vær så snill å ikke komme trekkende med den elektriske aktiviteten i hjernen. Den forutsetter fungerende nerveceller, og kan ikke eksistere på egen hånd, mer enn strømmen i en vanlig ledning kan det.

Du må være litt mer åpen for ting mellom himmel og jord. Ellers blir alt bare så kjedelig vøttø. Alle vet at vi snakker om en "magisk" ikke-målbar energi som følger sjelen vår når vi dør. Dette er jo soleklart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må man være så logisk og rasjonell hele tiden da?

Du mener vel at det ikke gir deg noe og at det er du som ser på det som et falskt håp. Jeg ser ikke på det som håp. Jeg ser på det som noe å glede seg til i fremtiden. Om det hadde vært slik at jeg "visste" at jeg ikke noen gang ville få se min far igjen, javel, da hadde jeg forholdt meg til det. På så sett så syns jeg at jeg er ganske "rasjonell". Faktum er at jeg "vet" ikke det, men jeg velger ut i fra det jeg har lest og hørt om emnet å tro noe annet enn det du tror. For du vet heller ikke, du bare tror og kaller det logisk og rasjonelt fordi det er det du er oppdratt med og slik er du vant til å tenke.

Jeg kaster da ikke bort dette livet fordi jeg tror at jeg har flere. Jeg lever som alle andre, med gode dager og dårlige dager. Men mine dager er likevel anderledes enn dine fordi jeg velger å tro at når jeg drar herfra, så er det til noe annet. Og ikke har jeg snakket om noen himmel heller, men man kan sikkert velge å kalle det for det og.

Jeg lurer litt på hvorfor du kaller det ondskapsfullt?

Er det ondskapsfullt å ha en kristen tro også da? Det er jo like "irrasjonelt", for å ha noe å sammenligne med.

Noen skrev noe om å tro på det pga underholdningsserier. Det er ikke derfor jeg tror på det, men fordi jeg har lest mye om det og jo... jeg ser da på noe av det som foregår på tv og... men det er ikke hovedgrunnen til at jeg tror at det er sånn.

Og siden jeg er inne på tv... jeg ser jo at disse menneskene forteller ting de ikke under noen omstendigheter kunne vite noe om, forutsatt at programmet ikke er ressigert fra A til Å, og det tro jo ikke jeg at det er.

Hvordan kan de vite ting de ikke har noen forutsetninger for å vite?

Hva kaller du forskningen sa du? - En sekt?

Du mener altså at all forskning, er lik med... ingenting!? Erfaringene vi gjør oss? De livene flere milliarder mennesker før oss har levd - derfra kan vi ikke hente informasjon?

Jeg behøver ikke å kalle det logisk, eller rasjonelt, eller for forskning - men jeg tror nå på det. Det gir MEG bevis, og mening med livet.

Fra fortiden spår jeg fremtiden. Fungerer som regel fint altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg vet at jeg ikke vet. Jeg vet at du ikke vet. Når du sier at du vet kan jeg derfor meg stor sikkerhet si at du tar feil, fordi du baserer påstanden din på oppspinn og overtro.

Hvis jeg har en eske som kun jeg vet innholdet i og du sier at det er en frosk i esken og en venn av deg sier at det er en terning i esken så tar dere begge feil når dere tror eller vet hva som er i esken, fordi det er absolutt ingen måte for dere å vite det. Du har ikke rett fordi du tipper og treffer blink - det blir som å satse på tallet 13 i roulette, treffe og si "Jeg visste det!". Du visste det absolutt ikke, du tippet og var heldig.

Når det gjeldet et liv etter døden, noe som absolutt ingenting peker mot, så er det som å satse på tallet 254 på et roulettebord med 38 tall og treffe - det skjer rett og slett ikke.

Nok en gang.. jeg har ikke en eneste gang sagt at "jeg vet". Blir jo umulig å diskutere noe som helst når du plukker ut sitater etter som det passer til det du har tenkt å mene. Igjen...jeg har aldri sagt at jeg vet!!!! men at jeg velger å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hva kaller du forskningen sa du? - En sekt?

Du mener altså at all forskning, er lik med... ingenting!? Erfaringene vi gjør oss? De livene flere milliarder mennesker før oss har levd - derfra kan vi ikke hente informasjon?

Jeg behøver ikke å kalle det logisk, eller rasjonelt, eller for forskning - men jeg tror nå på det. Det gir MEG bevis, og mening med livet.

Fra fortiden spår jeg fremtiden. Fungerer som regel fint altså :)

Skjønner ikke helt hva du mener med dette utsagnet her jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang.. jeg har ikke en eneste gang sagt at "jeg vet". Blir jo umulig å diskutere noe som helst når du plukker ut sitater etter som det passer til det du har tenkt å mene. Igjen...jeg har aldri sagt at jeg vet!!!! men at jeg velger å tro.

Ikke heng deg opp i det jeg skriver om at du vet eller tror, det er irrelevant. Forhold deg heller til at troen din er basert på ingenting. Det er det som er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ikke heng deg opp i det jeg skriver om at du vet eller tror, det er irrelevant. Forhold deg heller til at troen din er basert på ingenting. Det er det som er viktig.

Med fare for å bli kalt en kverulant.....

Det må jeg gjøre... henge meg opp i det, mener jeg.

Fordi du har bygd hele din diskusjon på at jeg "vet" at det finnes et liv etter dette og det er det du er forbanna for at jeg kringkaster.

Du har hele tiden hevdet at jeg "vet" noe som ikke kan bevises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...