Gå til innhold

~ ln & lo 14.august 2004 ~

ringblomst

Anbefalte innlegg

Fortsatt over et år til bryllupsdagen, men føler at tiden siden 29. juni 2001 da han fridde har gått fort. Føler at nå får jeg lov til annet enn å drømmeplanlegge som jeg har gjort så lenge :).

Så langt har vi faktisk fått gjort en del, spesielt etter at vi fikk ordnet en del på Asia-turen vi nettopp har kommet hjem fra. Vi har bestilt kirke og festlokale, det gjorde vi så tidlig at de måtte skrive det på en post-it-lapp som ble flyttet frem for hvert år. Nå har vi riktignok endret dato siden den gang fra 31.juli til 14.august. Opprinnelig ville vi gifte oss på syv års dagen vår 1.august 2004, men pga skuddår, er 1.august en søndag. Derfor bestemte vi oss for 31.juli, men pga diverse ting har vi nå altså flyttet datoen. Vielsen er avtalt til kl 14 og middagen blir kl 17.

Vi har også trykket opp invitasjoner, sanghefter, takkekort og bordkort, samt kjøpt spisepinner som skal festes til bordkortene. Vi har bestemt tema og farver for bryllupet; asiatisk preg i farvene mørkerødt, hvitt og sølv. Han har fått skreddersydd bryllupsdress, vest og skjorte, men sko fant han ikke da de var for små i størrelsen.

Vi har også i boks en del av ansvarsfordelingen og hvem som skal dekke hva. Foreldrene våre dekker alt med unntak av trykksakene, fotograf, bryllupsklær og bryllupsreisen. Brudekjolen kommer likevel moren min å betale halvparten av.

Egentlig skulle jeg ha fått sydd kjole i Asia, men så tar en brudekjole mye plass da, derfor droppet jeg det. Har betalt depositum på en Pronovias-kjole i mikado-stoff. Kjolen er rålekker, var ganske gøy å prøve den på etter som jeg fikk mange beundrende blikk og hyggelige kommentarer. Spesielt gøy var det at en annen jente som prøvde på brudekjoler hadde med en haug av venninner som tittet mer på meg enn på sin egen venninne :lol: . Den trengs å sy inn litt på bryststykket, men ellers satt den veldig fint. Kjolen har et ganske langt slep og jeg ønsker et slør som lager en liten kant utenfor dette slepet. Kjolen kan sees på www.pronovias.com, 2003-kolleksjonen Couture og den heter Daifa. Synd at bildet ikke er i helfigur for da kommer kjolen mer til sin rett. Personlig synes jeg den er finere på meg enn på modellen.

Prøvde å få tak i slør nede i Asia, men det var ikke mulig, da brudekjole og slør selges kun i pakke. Så da sparte jeg ikke de tusenlappene jeg hadde håpet. Fikk derimot kjøpt brudesko. Kommer til å bruke en veske moren min brukte i bryllupet sitt, og har funnet ut at jeg mest sannsynlig ikke skal ha tiara eller mye hårpynt. Så det jeg trenger er underskjørt slik at kjolen faller penere og slør. Kjøpte et korsett der nede, men mangler strømper, hofteholder og truse. Har også lovet min kjære om flunkende nytt undertøy for hver dag på bryllupsreisen, så jeg kjøpte noen sett på ferien. Ellers har jeg lyst til å bruke diamanter fremfor perler, skal derfor låne min mors diamantøredobber som går i en blå tone. Kjolen går så høyt opp i halsen at jeg ikke kommer til å bruke noe halskjede.

Moren min har allerede bestilt bryllupskake av en venninne av henne som er konditor/baker. Ellers har flere sagt seg villig til å bake kaker. Så langt er kakelisten på syv kaker i tillegg til bryllupskaken. Blir nok flere kaker etter vi har sendt ut invitasjonene :). Blir nok altfor mange kaker ja, men det er hyggelig at så mange har lyst til å bake. Heldigvis har vi nok av kakeglade mennesker på gjestelisten.

Invitasjonlisten viser 80+ mennesker. Etter som jeg ikke har så mye familie i Norge, kommer vi til å invitere alle de som har vært "tanter og onkler" for meg opp gjennom tiden, i tillegg til den ordentlige familien i utlandet. På hans side inviterer vi tanter, onkler og søskenbarn. Vi kommer begge til å invitere faddere og venner. Men alle besteforeldrene våre er døde.

Dette ble langt, og så håper jeg det blir lengre med tiden :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

Du har jo kommet riktig så langt i planleggingen :D Tror du blir kjempefin i kjolen du har kjøpt, og lo i skreddersydd dress!! Kanskje jeg kommer og sniktitter på den store dagen, hehe (hvis vi er i landet da).

Lykke til videre med planlegging og dagbokskriving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Skriver en liten hilsen til deg siden du tryglet så pent...... :wink:

Vi er kommet ganske langt, men så plutselig forr en uke siden fikk jeg bare nok. Så nå har jeg en liten pause i planleggingen, føler at jeg kan ta det uten at det går utover resten av planleggingen.

Håper at du koser deg med planmleggingen...... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte sist gang å fortelle litt om oss to. Vi er begge snart 23 år, og traff hverandre første gang i 1996 da vi begynte i samme klasse på videregående. Det var ikke kjærlighet med første blikk, men vi er glade for at det ble oss to. Og nå planlegger vi bryllup :). Blir sikkert litt mer om oss etter hvert.

Siden sist har jeg snakket litt med forloveren min; en klassevenninne fra videregående, som kjenner oss begge godt. Hun er veldig glad for oppgaven, eneste tingen hun synes er litt synd er at hun har store reiseplaner fra november til februar, så hun kan ikke hjelpe til så mye som hun har lyst til. Men jeg er helt sikker på at det går bra.

Er glad for å ha en forlover som er engasjert i bryllupet vårt og ikke minst i både forloveden og meg. Selvfølgelig går jo dette begge veier, noe som er den største grunnen til at jeg valgte henne. Hadde egentlig ikke tenkt til å spørre henne før et halvt år før, men så klarte jeg ikke å holde meg lenger; visste jo at jeg ikke kommer til å forandre mening. Og så er det litt deilig å bli "ferdig" med så mye som man kan. Spesielt etter som jeg har et krevende siste studieår foran meg. Men det går nok så bra så :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Nå kommer jeg endelig på besøk til din bryllupsdagbok. KJolen du har valgt deg er flott og kommer nok til å kle deg. Hadde vært koselig å se bilde av deg med blomster og alt fra den store dagen. Om du ikke vil legge ut ansiktet så kan du jo bare sladde det til litt? *håpe, håpe*

Så flott at forloveren din er klar og gleder seg. Ikke noe er bedre enn det.

Og så må du ikke glemme å oppdatere denne dagboka da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen du har valgt deg er flott og kommer nok til å kle deg. Hadde vært koselig å se bilde av deg med blomster og alt fra den store dagen. Om du ikke vil legge ut ansiktet så kan du jo bare sladde det til litt? *håpe, håpe*

Så enig, så enig.

Tusen takk for hilsen i dagboka mi forresten !

Alltid koselig å se at andre titter innom. Tror nok at jag kommer til å titte innom her også, ja, om enn med litt ujevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ringblomst :)

Ser at du har kommet godt i gang med planleggingen! Heldiggris som har funnet deg kjole allerede (den var flott:D).

Kommer sikkert til å kikke innom igjen senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Siden sist har det egentlig ikke skjedd stort, er i gang med skolen igjen (siste året nå, jippi!) og da er det mye annet å tenke på. Har jo kommet ganske langt føler jeg, så stresser ikke. Og tingene som skal gjøres, er det litt tidlig å begynne med ennå; som feks bestille blomster.

Vi har bestemt oss for hvem som skal lage maten, men vi har ikke booket henne ennå, så det er vel det neste som står på listen. Jeg må også hente brudekjolen, som jeg betalte det resterende beløpet på sist mandag. Fikk beskjed om at jeg skulle ta kontakt et par måneder før dagen for å bestille tid til tilpassing. Den må syes opp litt (er ikke så høye jenta) og så må den syes litt inn på overdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ringblomst!

Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi! Skal forsøke å svare angående Hellas.

Vi var i Parga på bryllupsreise. En koselig småby på fastlandet (nær Albania). Den hadde over 40 restauranter, fine strender og trange smug og smågater. Fint for formålet - vi var ganske slitne etter bryllupet og trengte aller mest å slappe av og kose oss.

Men vi har vært på to andre øyer før: Santorini og Korfu. Begge sjarmerende på sin måte: Santorini pga FANTASTISK utsikt, Korfu pga spennende arkitektur og grønn natur. På begge de øyene leide vi bil. kjørte rundt og opplevde masse. Denne gangen var vi mest ute etter en badeferie, og orket ikke engang vurdere en liten utflukt... : )

Kan absolutt anbefale Hellas til bryllupsreise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå henger brudekjolen hjemme hos moren min, det er deilig å få den i hus. Fikk vist den til broren min og han syntes jeg var flott, ikke så ofte han gir uttrykk for det, så jeg er ganske stolt ja :wink:. Fikk prøvd på med bryllupssko og dette blir bra ja :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var svigers i kirken og lokalet hvor vi skal være, hun tenkte litt på det med småbord kontra E-bord, samt hvordan det skal pyntes. Hyggelig at de er engasjerte, dvs svigermor.

Min kjære og jeg har planer om å sette oss ordentlig ned å snakke om bryllupet; gå i gjennom gjestelisten, bestemme oss for matretter, drikke, blomster, fotograf etc. Etter som jeg er på siste året og det kommer til å være ganske hektisk i perioder er det veldig greit å ha avklart så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

I helgen som var gikk lo og jeg igjennom diverse ting som gjesteliste, så nå er den i boks. Vi snakket også litt om hvilke retter vi vil ha i buffeten, så nå er det for moren min å ta kontakt med cateringen. Det er hun som har ansvaret og dekker maten - synes det er godt å delegere bort ting, så ikke alt hviler på oss. Vil gjerne ha en så stressfri dag som mulig :).

Ellers skal jeg finne ut hvilke fotografer som er aktuelle, har noen på listen, men skal se etter et par til - så blir det nok en tur neste onsdag til de forskjellige fotografene for å se på tidligere bilder de har tatt og ikke minst priser. Mye av bryllupet vårt blir dekket av foreldrene våre, noe vi er veldig takknemlige for, men fotograf betaler vi selv. Har satt en budsjett-pris på maks 8000,-. Vi burde få noen flotte bilder til den prisen synes nå vi, men så får vi se hva fotografene sier. Vet ikke helt om hva slags bilder vi ønsker, men tror nok det hjelper å se eksempler. Vi har allerede trykket opp kortene som takkebildene skal inn i, så vi regner med å ta en del bilder med eget kamera til disse takkekortene.

Har satt opp et budsjett som ser slik ut:

Bryllupsklær, sko, hår etc. 12.000,-

Fotograf 8000,-

Bryllupsreise 30.000,-

Porto (utsending av invitasjoner og takkekort) 1000,-

Trykking av invitasjoner, takkekort etc. 1800,-

Totalt 52.800,-

Foreldrene våre dekker festen og pynting av kirken - hva de bruker på det vet vi ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi ringblomst! Begynner å bli en stund siden du stakk innom, så det har vel skjedd en del siden sist. Alt er bare fryd og gammen og jeg er alldeles ikke lei! Det størstesom har skjedd er vel at brudekjolen er bestilt og at menyen er klar. Gleder meg som en unge til kjolen kommer, men det er jo så lenge til!....

Gleder meg ikke mindre til neste helg for da får vi jo prøvesmake rettene vi har valgt, blir spennende!

Har du mange fotografer å velge mellom eller har du sett deg ut et lite knippe? Er enig med deg i at for 8000,- burde du få en god del bilder, tror også det lønner seg å ringe litt rundt for å høre hva de forskjellige fototgrafene skal ha for en brudeserie, hvor mange bilder som inngår osv....De kan iallefall variere noe sinnsykt i pris....

Kos deg, og ikke stress!! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom gule sider på internett i dag og så etter fotograf i nærområdet. Har fire vi skal sjekke ut i tillegg til en i byen. Synes det er greit med fotograf i nærheten, selv om de reiser rundt ved behov, tenker på det å bare kunne stikke innom for å bestille forstørrelser i ettertid o.l. Men hvis det viser seg at ingen er "vår stil", så blir det nok et nytt søk på gulesider og en prat med folk vi kjenner.

Takk for hyggelig hilsen camie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på byen med forloveren min, vi begynte stille og rolig på en kafè så da fikk vi tid og litt ro til å snakke om bryllup. Vi fikk snakket om hvordan utdrikningslag jeg ønsker; dvs jeg vil at hun skal overraske meg, men jeg sa at jeg ikke vil ha noe utdritningslag og kunne godt tenke meg en kosetur til Køben feks. Da får vi festet opp og ned, handlet på tax-freen og kanskje få til Spa i selve byen inkl en overnatting der eller noe. Var så deilig at hun hadde tenkt i samme baner, så dette tror jeg blir bra.

Hun sa også ja til å skrive navn på gjestene på bordkortene - noe som er ypperlig etter som hun har meget pen håndskrift.

lo skal i et møte på onsdag, samt spille fotballkamp - så det blir nok kun en rask tur innom et par fotografer den dagen. Jeg gleder meg for det jeg da:).

I dag har jeg virkelig tatt en oppdateringstur på hvordan det går med alle de andre 2004-brudene og det ser generelt ut som alle har kommet godt i gang med det som "haster"; kirke, lokale, fotograf o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Ringblomst! :D

Tusen takk for hilsen i dagboka mi! Jeg måtte jo med en gang inn og snikkikke i din...

Jeg ser dere har kommet laaaaangt på vei i forhold til oss. Blir litt stresset kan du si, men det går nok på et vis til slutt....

Du får kose deg i jakten på fotograf og med resten av planleggingen. :P

Kommer nok til å titte innom igjen, hvis det er greit!?

Klem fra Joli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen, tenkte jeg måtte skrive en til deg også :D

Kos deg med planleggingen fremover, det blir nok en strålende dag!

Jeg gleder meg masse til å bli frue :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Fant ut at det var på tide å besøke deg også :D Hvor langt har dere kommet i planleggingen nå da? Gratulerer med klar brudekjole. Gleder meg til jeg kan si det samme ;) Budsjettet deres virker ikke så galt det, tatt i beregningen at dere også får en flott reise for de pengene.

Lykke til videre med planleggingen da.

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...