Gå til innhold

~ ln & lo 14.august 2004 ~


ringblomst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vielsen

Så var det tid. Utenfor kirken møtte vi kirketjeneren, som tok et bilde av broren min og meg, samt ga knapphullblomst og brudebuketten min, som var akkurat som jeg hadde drømt om.

Broren min var nok mer nervøs enn meg, men det gikk kjempebra opp til alteret, den første jeg så var min kjære, men så begynte jeg å konsentrere meg om å se på alle som var kommet til kirken. Var veldig hyggelig at andre enn de inviterte gjesten tok seg tid til å komme til kirken. På noen av bildene er jeg bare et stort glis :sjarmor: . Inngangsmarsjen ble så flott med trompet, angrer ikke et sekund på at vi valgte å leie inn trompetist.

Kirkeprogrammet bestod av salmene Jeg vil gi deg o'Herre min lovsang og Guds kjærleik er. Mens svigerfar sang Det er makt i de foldede hender, som var bare helt fantastisk. Trompetisten spilte Can You Feel the Love Tonight, og min manns ene forlover leste skriften. Vi hadde den "gamle" ekteskapsinngåelsen og er glad vi valgte den. Så var plutselig vielsen over, og i våpenrommet var det klemming og gratulasjoner.

Så var det ut på trappen, og etter som ingenting foreslo at vi skulle kysse, måtte jeg jo foreslå det selv :ler: - litt utålmodig ja. Ble en skikkelig fotoseanse, deretter var det opp med forlovere også og til slutt ble det også en bildeseanse med nærmeste familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotografen og før middag

Så var det inn i bryllupsbilen som var så pent pyntet med norske flagg i grillen og hermetikk-bokser bak - moro-moro. Mannen min og forloverne hans hadde spist is med masse hermetiske frukter kvelden før for å få nok bokser bak på bilen :hoho:.

Vi kjørte til fotografen og så var det klar for en skikkelig fotoseanse med både oss og forloverne. Vi tok bilder på en kul scooter, noen klassiske bilder og tøffere bilder, hvor vi både smilte og ikke smilte - og alt i svart-hvitt. Så var vi ferdige - og det var fortsatt en time til selve middagen.

Vi tok en tur opp til videregående skolen hvor vi ble sammen og tok noen flere bilder der, før vi dro til et sted hvor vi tok noe å drikke. Så var det plutselig tid for å dra til selskapslokalet. Men da vi var fremme, hvor var brudebuketten min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festen

Vi ble spilt og klappet inn til plassene våre og det var så godt å se alle som hadde kommet og ville dele dagen med oss.

Bordene var flott pyntet, og mottakelsen mens vi hadde vært borte hadde visst vært vellykket. Alle venninne hadde vært med å pakke opp gavene mens vi var borte, men tid til å se på dem hadde vi lite av. En kamerat som filmet hele dagen og broren min hadde klart å printe ut bilder fra vielsen og ute på trappen som de hadde hengt opp ved buffèt-bordet - noe som var skikkelig gøy å se!

Vi hadde en asiatisk buffèt med en ti-tolv retter, og maten var fortreffelig - alle skrøt fælt av den. Jeg var nok ikke den eneste som ble stappmett. Vi hadde to ryddehjelpere som gjorde en fantastisk innsats, noe som jeg i planleggingsprosessen var noe spent på hvordan skulle gå.

Under middagen hadde vi de viktigste talene, alle var veldig fine, men spesielt min forlovers og selvfølgelig min kjæres var flotte. Min forlover var veldig nervøs, men det var flere som i etter tid skrøt av henne tale-evner. Min kjære holdt en overraskende lang tale, med både alvor og humor og ikke minst en flott takk til sin og min familie. Da svigerfar skulle holde tale fikk min mann utdelt et gult og rødt kort, samt en fløyte som han kunne benytte mot sin far hvis det trengtes. Min svigerfar er kjent for veeeeldig lange taler, samt flink til å flette inn småpinlige, men ikke ondskapsfulle ting i taler om sine kjære - men det ble kun brukt et gult kort :).

Toastmasteren vår var også over all forventning, hun fikk masse skryt for jobben av de andre gjestene. Var også en veldig fin stemning og ikke stiv og formell stil over middagen etter som vi hadde buffèt, noe mange av gjestene ga uttrykk for var veldig positivt.

Etter tredje gangs forsyning og dessert var det tid for en ordentlig pause, hvor bordene ble satt sammen til mindre kaffebord og kakene ble satt frem. Dessverre var jeg fortsatt veldig mett, så jeg klarte ikke å smake på mer enn et par-tre kaker. Bryllupskaken var i hvert fall veldig god og ikke minst pen med masse røde marsipanroser over det hele. Og vi hadde flust med kaker: 2 kransekaker, 3 verdens beste, 2 gulkaker, 1 tiramisu, 1 sjokolademousse-kake, 1 mokka-kake og 3 asiatiske kaker.

Når alle hadde forsynt seg med kake og kaffe, viste vi en bildeserie med kul musikk til - noe som folk syntes var ganske morsomt. Og så var det jo flere som ville si noen ord eller synge en sang.

Innimellom alt sammen ble det tid til mingling og tid for gjestene å skrive i gjesteboken, fikk også snakket med de fleste, men skulle gjerne hatt enda bedre tid og ikke minst tatt enda bilder med familien og gjestene...men så var dagen plutselig over...og vi var klare for sengen :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettertid

Dagen var i våre øyne helt perfekt. Var veldig flott å se hvordan all planleggingen var "ute i live", og at alt gikk helt knirkefritt var jo helt utrolig! Skulle kanskje ha vært flinkere til å ta enda mer oppstilte bilder av oss med familien og gjestene, men vi overlever fint med de hundrevis av bildene som ble tatt og film fra hele dagen.

Bildene fra fotografen var fantastiske, ga/skal gi bilder til søsken, foreldre og forlovere. Ellers fikk ryddehjelperne 1000 kr hver for innsatsen, kameramannen vår skal få middag og kino sammen med min mann og hans forlovere. Toastmaster fikk fotpleie, og min forlover håroppsetting. Ellers skal alle som ga noe og/eller bidro på annet vis få takkekort.

Vi fikk så mye utrolig fint til bryllupet vårt; fikk nesten alt på ønskelisten og vi var rent overrasket over hvor mange gavekort og mye penger vi fikk.

Dagen etter bryllupsdagen, spiste vi restelunsj og restekaker fra bryllupet hjemme hos svigers. Det var mange tilreisende som vi fikk enda litt mer tid med, er jo ikke så ofte vi sees.

Bryllupsreisen gikk til romantiske Italia, hvor vi levde det gode liv i 14 dager. Og i dag lever vi selvfølgelig på minnene fra både dagen og bryllupsreisen.

Takk til dere som har hilst i boken min og til de som har "smuglest"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott referat ringblomst! Litt rart at dagen er over så fort, når man har planlagt så lenge, men også veldig deilig å være gift, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig glad for at dagen ble så bra som den kunne bli og selvfølgelig er det godt å endelig kunne kalle han mannen min - selv om det høres litt rart ut :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da er snart takkekortene klare for å sendes ut, godt å være ferdig med å skrive alle kortene. Valgte et bilde i svart-hvitt og hvor brudebuketten er i farve.

Ellers er det selvfølgelig godt å være gift - har allerede snakket om hvilken restaurant vi skal på på 1 års bryllupsdagen. Etter som vi hadde asiatisk mat i bryllupet, så skal vi på Dinner :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Trulselinemor

Hei!

Jeg ville bare stikke innom for å se hvordan dere planla den store dagen.

Vi har snakket om å gifte oss i 2007, og er litt nysgjerrig på hvordan andre planla dagen.

Ha fortsatt en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Takk for hilsen, Trulselinemor.

Har fått mange positive tilbakemeldinger på takkekortene :). Og nå i julen ga vi bort fotografbilder til begge siders foreldre, og ikke minst ga vi til hverandre et 50x50 stort sort-hvitt bryllupsbilde i en flott ramme. Og ellers er livet som gift veldig deilig - 4 1/2 måned har gått allerede!

Takk for hilsener og ikke minst råd og vink fra forumet :). Nå er det virkelig på tide å stenge denne dagboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...