Gå til innhold

~ ln & lo 14.august 2004 ~


ringblomst

Anbefalte innlegg

Takk for hilsen *marte*! Vi var nok bare vekt på ripa, selv om de truet meg med at jeg skulle være skipper, så slapp jeg unna.

I dag var jeg på tilpasningstime for å fikse brudekjolen min. Den må legges opp, og fikses litt på overdelen så den sitter bedre. Er veldig fornøyd med valget av brudekjolen - men sløret jeg allerede har kjøpt er i kritthvitt og jeg burde nok heller ha det i ivory. Har også fått bestilt underskjørt som de også skal sy opp litt.

Mens jeg var og fikset på brudekjolen, dro kjæresten min og kjøpte gjestebok/album. Fikk til slutt tak i riktig vinrøde farve i vevd struktur og svarte ark inni. Har planer om å sette inn "alle" andre bilder enn fotografi-bildene inn der. Og så vil vi at alle gjestene i bryllupet skal skrive navnet sitt med sølvpenn på et par av sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var jeg en tur hos min kommende svigerinne og lagde "en-hilsen-på-veien-hjem"-kort som skal festes til en liten gave som hver av gjestene skal få med seg hjem etter festen. Hun skrev også på bordkortene, så nå gjenstår det å feste dem til spisepinnene som skal være del av bordkortene.

Det går fremover, men det er nok av småting som skal fikses...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har moren min, forloveden og jeg bestemt bryllupsmenyen. Det blir totalt ti retter i tillegg til ris og dessert. Til dessert kommer det til å bli vaniljeis og flere sorter frukt og bær. Til drikke skal vi ha mozell til velkomst sammen med jordbær og salt snacks, til middagen blir det eplemost og farris.

I morgen skal min kjære til florister sammen med min forlover, samt se etter morgengave til meg går det rykter om :). Han har allerede fått sin; en recliner i svart skinn, men på selve morgenen skal han få et dørskilt med vårt felles etternavn på.

Har også fått tak i siste brudeparet som skal gifte seg samme dag som oss, så da blir det til at kirkepyntingen skal deles på fire regninger (blir hele 4 vielser samme dag!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ringte presten, så på tirsdag skal vi møte han i kirken kl 19. Har fått en del spørsmål på forhånd som min kjære og jeg skal snakke om på forhånd.

Ellers er kirkepyntingen helt i boks, alle fire brudepar er enige om pynten som vil bestå av to alterbuketter, minibuketter på noen benkrader, grønt på trappetrinnene opp til alterringen og noen blomsterdekorasjoner på selve alterringen. Farvene vil gå som sagt før, i hvitt, rødt og grønt. Prisen vil ligge på totalt en 2000-3000 kr. Svigermor har også bestilt borddekorasjoner fra samme sted.

Og så har min kjære bestilt brudebukett, 5 knapphullblomster og en hårpynt-blomst til min forlover til en 1500 kr, en pris vi er godt fornøyd med :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi over til svigers på middag - skal da be svigerfar om å synge en hel haug med salmer, så vi endelig får bestemt oss. Etter som vi skal til samtale med presten på tirsdag, skal vi også snakke om en del emner før vi møter opp hos han, samt bestemme oss for andre ting som vi ønsker at skal være med i vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi hatt samtale med presten, noe som var hyggelig. Vi snakket om løst og fast, øvde litt - i det hele tatt gikk tiden fort. Er veldig fornøyd med at vi valgte denne presten - dessverre er kirkens organist på ferie, så en annen skal spille, men forhåpentligvis gjør det ingenting. Presten syntes ellers at de salmene vi hadde valgt ut var gode - og at det var hyggelig at vi ønsker at svigerfar synger en av salmene solo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk vi spurt min kjæres far om han ville synge solo under vielsen, noe han skulle tenke på.

Ellers fikk jeg en mail av en studievenninne at hun ikke kunne komme likevel, noe som jeg synes var dumt. Hun skulle egentlig være med å pakke opp gavene, men da får jeg vel spørre en annen om dette.

Og så må vi skrive en liste over hva som skal gjøres hver dag fremover - har jo litt igjen på listen; som bordplassering (har gjort oss en hel del tanker, men ikke noe mer), finne solostykke til trompetisten osv.

I morgen har vi syvårsdag som kjærester, tiden virkelig flyr :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 år :P

Gratulerer !

Vi har 6 års jubileum på bryllupsdagen din vi.

Tusen takk for hilsnene i dagboka mi, kjempe koselig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsenen Vimsevips. Vi hadde også tenkt å gifte oss på årsdagen vår, men pga skuddåret ble vår dag på en søndag, blir derfor 14. august istedenfor.

I dag var vi på middag hos svigers, der snakket vi en del om kjøreplanen, så nå holder jeg egentlig å endre litt på den. Kjenner jeg er litt lei alt som heter bryllupsplanlegging, gleder meg veldig til dagen, men akkurat nå synes jeg det er veldig mye arbeid. Utrolig hvor mange timer som ligger bak et bryllup og at alt blir utspilt på kun en dag, er jo nesten litt trist.

Svigerfar kommer til å synge solo Det er makt i de foldede hender - noe jeg gleder meg til å høre for han har en flott stemme og er glad i å synge. Og etterpå skal vi bestemme oss for solostykke til trompetisten, sende mail til både han og presten, lage bordplasseringen og lage dagsplan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går flyttet jeg frisørtimen fra kl 10 til kl 9, så forloveren min og jeg får bedre tid til å sminke og kle oss. Løste også en del av transportkabalen med unntak av det å komme oss til/fra frisøren og hente blomsterpynt til min forlovers hår.

Blir til at forloverne til min kjære og han henter min forlover på vei til kirken. Min onkel henter overnattingsgjesten hos moren min. Moren min kjører broren min som skal ledsage meg opp kirkegulvet, og meg til kirken. Skal bli koselig med bare oss tre - før jeg blir fru :).

I dag har jeg bestilt manikyr til meg selv og pedikyr til toastmasteren, etter som frisøren ikke hadde tid til å sette opp hennes hår også.

Har også fått klarsignal fra trompetisten på det han skal spille, vi ba spesielt om at han skulle spille en fanfare i begynnelsen av inngangsmarsjen: "Brudekor fra Lohengrin" (Wagner). Noe vi tror blir bra. Har valgt Mendelssohn ut og salmene "Jeg vil gi deg, o Herre min lovsang" og "Guds kjærleik er". I tillegg kommer trompetisten til å spille Elton Johns "Can you feel the love tonight?", og faren til min kjære skal synge solo "Det er makt i de foldede hender". Som tekster har vi valgt 1.korinterbrev kap 13 og Salomos høysang kap 8 vers 6-7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tekster har vi valgt 1.korinterbrev kap 13 og Salomos høysang kap 8 vers 6-7.

;)

Skal dere på valsekurs? Etter gikk vi fra å være lei til å virkelig glede oss, anbefales på det sterkeste.

Dette går nok på skinner ringblomst! Pass på å nyte dagen deres, den går alt for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen og ikke minst takk for tekstvalgene, *marte*. Vi fikk et hefte fra presten under samtalen med egnede tekster, men ingen var "bedre" enn de to :).

Min kjære har feiget ut på valsen, så det blir ingen dans i det hele tatt - har prøvd å lokke han mer enn en gang, uten hell - så tips mottas med takk. Kan jo sies at vi ikke kommer til å ha dans ellers i bryllupet, kommer ikke fra noen danseglade familier :roll: - hadde blitt for teit hvis det kun var jeg som rocka på dansegulvet :ler:.

Gleder meg veldig til dagen, selv om jeg til tider er lei av all planleggingen - er så mye småtteri som skal avklares. Min største skrekk er at gjestene kommer til å kjede seg og at middagen ikke går på skinner; at maten ikke smaker så godt som den burde, at den er lunka og ikke varm, at det ikke er nok mat, at det ikke er nok drikke osv osv.

Men gift skal vi endelig bli :hoppe:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstod en krise mht bryllupskaken vår, hun som skulle lage den har dessverre blitt syk og må opereres i morgen. Så i går bestilte min mor og jeg tre etasjers bryllupskake hos Samson's som vi fra før har bare herlige kaker. Blir ganske lik slik vi ville den skulle være, kanskje med unntak av bilde trykket i marsipan på øverste etasje, men det skal jeg undersøke i morgen.

I går hadde alle vi nærmeste et møte hvor diverse ting ble klarlagt og vi gikk i gjennom kjøreplanen. Ble en endring i velkomsten bl.a, vi hadde egentlig tenkt å servere jordbær, men etter som sesongen er på hell, blir det istedenfor meloner og druer.

Ellers begynner heldigvis huskelisten å krympe, bl.a har vi endelig fått noen til å filme :hoppe:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå bekymrer jeg meg for denne skrekkelige varmen, vet ikke hvordan vi skal holde ut...ønsker jo ikke kaldt og dårlig vær, men en mellomting hadde vært fint.

Tok en del bryllupsrelaterte telefoner, bl.a til Samsons for å dobbelsjekke bryllupskaken, frisøren for å avtale prøvetime, Maxi for å få mer info om "isruller" og Steen og Strøm for å bestille time til sminking. Så da er kaken i orden, skal møte frisøren kl 17 på torsdag, dropper isrullene og skal sminkes på torsdag kl 11.

Ellers har jeg en arbeidsdag igjen, før det blir bryllup hele døgnet. Min kjære har klart å få fri fom i morgen, altså to dager mer enn opprinnelig tenkt noe som kommer godt med, ikke bare i forbindelse med bryllupet, men også mht at storesøsteren hans med familie fra USA er på besøk.

Skulle jo gi dørskilt til min kjære på morgenen, men etter som jeg klarte å miste det i gulvet rett foran han, ble det dessverre ingen overraskelse, men han ble glad :).

Min kjære og jeg tok litt sol i dag, men blir nok mer i morgen. Teit å ta sol når det er nok av sol og varme utendørs, men har ikke tid når man jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Ringblomst :-)

Ser ut til at du har det meste på plass. Nå er det bare å roe helt ned til den store dagen.

Er helt enig med deg at det skal bli godt å få dette unnagjort, selv om jeg gleder meg veldig. Mye som skal ordnes og klaffe. Men vi får krysse fingrene. Går som regel bra!!!

Ønsker deg ialle fall LYKKE TIL!!! Nyt dagen!!

Stoooooor klem fra Brud04

(Jeg har ennå 16 dager igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen nå :danse:

Du og LO blir et nydelig brudepar, og dagen deres kommer til å bli strålende perfekt, det er jeg helt sikker på! Det skal det bli kjøligere, men sola blir, så da slipper dere forhåpentligvis å renne bort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsner Brud04 og *marte*! Ikke lenge igjen nå nei. I går bestilte vi trykking av kirkeprogram og i morgen skal vi hente dem. Hadde egentlig tenkt å lage dem selv, men så var det ikke så skrekkelig dyrt å trykke dem istedenfor, noe som vi sparer tid på.

I dag har jeg snakket litt med frisøren, så jeg tror det blir bra. Snart skal jeg bli sminket på Steen og Strøm. Skal sminke meg selv på dagen, men vil ha noe ny sminke. Ellers i dag skal vi på Tusenfryd med familien fra USA, og etter på blir det middag hjemme hos oss.

I dag skal vi også prøve å få helt ferdig gjesteliste-oversikt og bordkartet til "sangheftet" vårt. Har hatt litt frem og tilbake med noen av gjestene pga innleggelse på sykehus eller mer vellykede operasjoner enn først antatt. Men i dag må vi altså prøve å få en orden på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer så mye som nygifte ringblomst og LO! Dessverre jobbet jeg hele helgen dere giftet dere, så det ble ingen tur i kirken... Håper jeg får se bilder :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skal prøve å skrive et referat fra bryllupshelgen...som oppsummering var selve dagen helt perfekt!

Fredag 13.august

På fredagen så var det grillfest i hans barndomshjem, der kom det en tyvetalls gjester og på menyen stod det en fem herlige salater og grilllet laks. Praten gikk lett, og det var hyggelig å snakke med noen av gjestene allerede da. Som kjent går jo selve dagen ganske fort.

Litt ut på kvelden måtte vi takke for oss, min forlover skulle sove over hos meg, og min kjære skulle sove over hos sin ene forlover sammen med den andre forloveren hans.

Vel hjemme ble det masse småsnakking, utprøving av litt sminke, hente brudekjolen fra loftet og henge den opp i stuen, se over alt utstyret og sjekke at alt var ok i forhold til sjekklisten. Så var det plutselig tid for å legge seg...og visst var vi trøtte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupsdagen 14.august - før vielsen

Dagen begynte ganske tidlig og jeg hadde heldigvis sovet godt. Men jeg våknet før vekkerklokken av at jeg måtte tisse, og fikk selvfølgelig ikke sove igjen - småpuslet og skrev litt i dagboken min - i det hele tatt gledet meg over at dagen endelig var her. Været var pent og temperaturen var lovende så tidlig på morgenen.

Skulle være hos frisøren kl 9.00 og hadde greit med tid. Da forloveren min våknet, stekte jeg rundstykker i ovnen. Fikk i oss noen rundstykker med rørte jordbær, før vi måtte gå.

Frisøren ligger et kvarters gange fra leiligheten, men da vi hadde gått halvveis, kom jeg på at jeg hadde glemt sløret, så da gikk forloveren min tilbake og hentet det. Da jeg kom til frisøren kjente jeg sommerfuglene litt, alt virket litt uvirkelig, nå var virkelig dagen kommet. Frisøren hadde egentlig tenkt å begynne med forloveren min, men det var ikke så farlig. Hun begynte å rulle opp håret og om litt kom forloveren min med sløret. Så var det inn i hårmaskinen for min del - hvor jeg kjente at susingen og varmen gjorde meg søvnig, mens min forlover fikk rullet opp håret.

Da vi begynte å bli ferdig hos frisøren, kom svigerinnen min en tur innom, som også skulle være toastmaster for dagen, med litt drikke og en orkidè som min forlover skulle ha i håret. Mens gutta skulle ha knapphullblomst, skulle hun ha en blomst i håret, så da var det avslørt at det kom til å være orkidèer i brudebuketten.

Det ble også til at svigerinnen min kjørte til en blomsterforretning for å kjøpe brudeslør som jeg skulle ha i håret. Skulle egentlig ha en enkel svinevalke, men pga sløret kunne jeg ikke ha en "hel" svinevalke helt opp, og så overbeviste frisøren meg opp at brudeslør ville gjøre seg i håret som en kontrast til mitt mørkebrune hår, noe det gjorde :).

Alt annet enn brudesløret var avtalt på forhånd, og jeg ble veldig fornøyd med frisyren, og min forlover ble også fornøyd. Tok noen bilder hos frisøren før det bar av gårde til minibanken rett over veien, etter som frisøren visst ikke tok kort. Fikk noen blikk der jeg gikk rundt med vanlige klær og stylet hår og brudeslør :ler:.

Etter at vi hadde betalt, så hadde vi lyst på en is hos 7-eleven så da gikk vi bort dit. Avtalte også med moren min at hun skulle hente oss og kjøre oss hjem til leiligheten. Da hun kom, syntes hun selvfølgelig at vi var nydelige - så bar det hjem igjen; klokken var nå blitt rundt kl 12. Hun slapp oss av på matbutikken ved leiligheten for jeg ville ha ferske baguetter til salaten vi skulle lage. Var morsomt å gå rundt i butikken - og vi tok også noen bilder.

Skulle egentlig vært hos frisøren kl 10, men er glad vi fremskyndet det en time, så vi fikk bedre tid til å både spise litt og fikse oss. Forloveren min og jeg lagde salat sammen, og vi klarte å spise en hel del. Så begynte forloveren min å fikse seg så hun kunne hjelpe meg med min brudestas. Begynte derfor å sminke meg, etter som badet vårt ikke har noe vindu bar det noen turer ut på balkongen for å se sminken i dagslys, og etter en 4 turer så jeg tilstrekkelig "fresh" ut. Ble så fin atte, selv om jeg klarte å kjøre maskara-kosten rett inn i øyet en gang :ler:. Var ikke nervøs, men spent er absolutt det rette ordet for hvordan jeg hadde det.

Rundt kl 13.10 var det tid for undertøy, strømper og mens jeg holder på ringer det på og der står tanten min og lurer på hvor det blir av moren min. Moren min hadde avtalt å komme til meg kl 13.30, men med tanten min kl 13.15, men det var ingen krise selv om tanten min kanskje ble litt stresset.

Vel, vel, jeg får hjelp av forloveren min med kjolen og tanten min synes jeg er bare helt nydelig og må bare ta noen bilder. Når jeg er ferdig påkledd henter den ene av min kjæres forlovere min forlover, samt noe datastæsj. Så kommer moren min og broren min (som skal følge meg opp).

Så er det bare meg og min nærmeste familie, akkurat som jeg ville ha det. Jeg ville at moren min skulle kjøre meg til kirken sammen med broren min, så det var bare oss tre før jeg fikk min "egen familie". En ti-femten minutter før vielsen skulle begynne var vi klare til å kjøre - kirken ligger en 7 min med bil unna. Ble til at vi kjørte to runder forbi kirken, før det endelig var tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...