Gå til innhold

Tragisk sak, enda en person savnet i Drammen


Gjest Gjest_Pasta_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pasta_*

Mediene skriver i disse dager om en person som har vært savnet i Drammen siden onsdag. De går ut med bilde og beskrivelse av hvordan han ser ut. Men er det tabu å si at han har asiatisk utseende? Det er ganske åpenlyst av bildene, men det nevnes ikke med ord. Men dette er da en veldig bra beskrivelse av en person? Hvorfor gjøres ikke dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Sannsynligvis fordi politiet og staten de jobber i tror at dette er rasisme. Norsk snillhet er misforstående må vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Mediene skriver i disse dager om en person som har vært savnet i Drammen siden onsdag. De går ut med bilde og beskrivelse av hvordan han ser ut. Men er det tabu å si at han har asiatisk utseende? Det er ganske åpenlyst av bildene, men det nevnes ikke med ord. Men dette er da en veldig bra beskrivelse av en person? Hvorfor gjøres ikke dette?

Han er vel bare halvt asiatisk? Navnet er norsk. Han heter Åsmund Kleverud.

http://dt.no/article/20090601/NYHET/98455952/1063/NYHET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel bare halvt asiatisk? Navnet er norsk. Han heter Åsmund Kleverud.

http://dt.no/article/20090601/NYHET/98455952/1063/NYHET

Mulig at han er adoptert for alt jeg vet, men poenget er at det er litt rart at de ikke nevner i beskrivelsen av ham at han har et asiatisk utseende. Når man ønsker hjelp til å finne en savnet person skulle man tro at man ville beskrive personen så nøyaktig som mulig? :klø:

Hvis min afrikanske tante ble borte ville jeg da sagt at hun er afrikaner med sort hår og veldig mørk brun hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Mulig at han er adoptert for alt jeg vet, men poenget er at det er litt rart at de ikke nevner i beskrivelsen av ham at han har et asiatisk utseende. Når man ønsker hjelp til å finne en savnet person skulle man tro at man ville beskrive personen så nøyaktig som mulig? :klø:

Hvis min afrikanske tante ble borte ville jeg da sagt at hun er afrikaner med sort hår og veldig mørk brun hud.

Bildet viser jo utseendet hans.

Hvis en person som var halvt afrikaner ble meldt savnet, og politiet gikk ut med bilde av vedkommede, ville det heller ikke vært nødvendig å beskrive med ord at personen har afrikanske trekk - det ser man jo på bildet.

Hvis bilde ikke ble frigitt er jeg enig i at det hadde vært viktig å presisere at den savnede hadde asiatiske trekk.

Håper han ikke har blitt utsatt for noe kriminelt, og hvis han har det håper jeg de uansett finner han slik at familien får svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mediene skriver i disse dager om en person som har vært savnet i Drammen siden onsdag. De går ut med bilde og beskrivelse av hvordan han ser ut. Men er det tabu å si at han har asiatisk utseende? Det er ganske åpenlyst av bildene, men det nevnes ikke med ord. Men dette er da en veldig bra beskrivelse av en person? Hvorfor gjøres ikke dette?

Asia er rimelig svært da...

"Asiatisk utseende" sier meg veldig lite, det er stor forskjell på f.eks. en inder og en kineser, men begge har asiatsk utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...