Gå til innhold

Hvor i syden kan man reise til for å se/oppleve historie, kultur,ruiner?


Gjest Ainos

Anbefalte innlegg

Gjest Ainos

Jeg tenker syden fordi jeg vil ha muligheten til å bade samt oppleve litt kultur og historie, gjerne bygninger, ruiner o.l Shopping kan være greit også og at plassen er koselig, festing er ikke viktig. Vi er et ungt par i 20 årene. Nevn gjerne by i det aktuelle landet/øya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg tror nok at alle middelhavsøyene tilfredsstiller kravet om ruiner og gamle bygninger, i tillegg til mange steder på fastlandet. Jeg vet med sikkerhet at Kypros og Sicilia har lang historie. Det har vært "stor trafikk" i hele middelhavsområdet i tusenvis av år, så det er egentlig bare å finne frem kartet, se et navn og google dette for å få informasjon om stedet (alternativt kan du jo kontakte et reisebyrå for informasjon - selv om du kanskje ikke bestiller reisen gjennom dette byrået. Reisekataloger kan også være til hjelp) :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mange steder er rikt på historie, men to klassikere som er veldig populære turistmål:

Rhodos Rhodos by er en stor by med mange moderne fasiliteter og mye folkeliv og uteliv, men den er likevel proppet med historie og spennende steder. Både i selve byen, og utflukter til f.eks. Lindos. Øyrikets rose

Kreta er også veldig rik på gresk historie, fødestedet til Zevs og minotauren holdt til her. Det er to store byer, Heraklion og Chania. Knossoss er nærmest Heraklion, men denne byen har et mer festeliv enn Chania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert i å se historiske steder når jeg reiser, og likte veldig godt Malta. Mye historie og kulturminner, og ellers en veldig romantisk og fredelig øy uten alt for høy partyfaktor. Dessuten lett å kombinere med en tur til Sicilia (tar ca. 1 1/2 time med hurtigbåt). Både i hovedstaden Valetta og i Sliema er det gode shoppingmuligheter og prisnivået var helt ok. (Ihvertfall da jeg var der i 2007).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan

Spania, og da særlig Andalucía, har særdeles mye kultur å by på. srar du til de større byene som Barcelona, Madrid, Sevilla og Granada vil du også ha gode muligheter for shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...