Gå til innhold

Er du helt ærlig her på KG?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest MissBella

Jeg føler at jeg er mer eller mindre ærlig her inne men det blir som mange har sat før her, at man pynter litt på sannheten. For å kanskje ikke bli gjenkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ærlig om det jeg skriver her inne. Ingen vet hvem jeg er uansett, så hvorfor lyve? :)

Jeg utleverer ikke meg selv 100% for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fropessor Snurre
I say what I mean, and mean what I say.

;P

Endret av Fropessor Snurre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vil heller si: Hvorfor er det viktig at folk er ærlige her?

Samme for meg ihvertfall, jeg er her for å underholdes, og få historier blir dårligere av en løgn eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg er 100% ærlig her på KG!!! Kanskje ikkje så lurt alltid, men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg vil heller si: Hvorfor er det viktig at folk er ærlige her?

Samme for meg ihvertfall, jeg er her for å underholdes, og få historier blir dårligere av en løgn eller to :)

Er faktisk enig med deg, så lenge det må være lov å riste på hodet og si at "Nå har du dratt strikken for langt" når det skinner igjennom at folk skriver tulleinnlegg.

Jeg er forøvrig ikke 100% ærlig, men lyver heller ikke så det renner. Jeg endrer en del på innleggene mine for at de ikke skal avsløre meg. Pga det har det hendt at jeg har ramlet over en gammel tråd jeg selv har laget, og ikke skjønt før halvveis uti tråden at det var meg selv det handlet om! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Er faktisk enig med deg, så lenge det må være lov å riste på hodet og si at "Nå har du dratt strikken for langt" når det skinner igjennom at folk skriver tulleinnlegg.

Jeg er forøvrig ikke 100% ærlig, men lyver heller ikke så det renner. Jeg endrer en del på innleggene mine for at de ikke skal avsløre meg. Pga det har det hendt at jeg har ramlet over en gammel tråd jeg selv har laget, og ikke skjønt før halvveis uti tråden at det var meg selv det handlet om! :rødme:

Øi, hvorfor er det hjerter på : rødme : ? Jeg rødmer ikke av forelskelse men av flauhet... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc

er for det meste ærlig, men er i noen tilfeller jeg bytter på ting så det ikke skal bli igjenkjent, F.eks Bror i stedet for søster, mor i stedet for far, kompiss i stedet for veninne.

Men bortsett fra det er jeg vel ærlig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er ganske så ærlig her inne. Bruker jo mye dagbokforumet, og der er det greit å få vrengt sjela litt ;) Da må man nesten være ærlig for å få noe utbytte av det... Men jeg setter pris på anonymiteten, og utelater en del ting fra privatlivet mitt som jeg føler blir for avslørende ift at noen kan finne ut hvem jeg er. Liker at ingen kjenner meg i virkeligheten her inne... Hvis jeg hadde visst at vennene mine kunne lese hva jeg skrev her, hadde jeg ikke følt meg så fri til å skrive i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ærlig i det jeg skriver her inne. Men jeg forandrer små detaljer, for å ikke bli gjennkjent, som andre forteller om. Det går ikke utover min ærlighet..

Ser ingen vits i å dikte opp svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

Jeg er ganske så ærlig inne her, har ingen grunn til å juge akkurat. Det betyr ikke at jeg sier alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regine ii

Men hva mener dere med "å være ærlig"?

Samtlige hevder jo at de "endrer på detaljer for ikke å bli gjenkjent" - men mener altså at det ikke er uærlig.

Det er det vel - egentlig?

Det er selvsagt helt greit at man gjør det, men da blir det noe motsetningsfylt å si at man er helt ærlig.

Hvorvidt bruker x eller gjest y virkelig mener det hun hevder spiller vel strengt tatt heller ingen rolle? Dette er jo et diskusjonsforum, og kan brukes til å "teste" meninger, og se hvordan forskjellige synspunkter blir mottatt.

Jeg kan godt fortelle detaljer fra mitt personlige liv som ikke er sanne, og jeg kan godt hevde meninger jeg egentlig ikke har. Og det står jeg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva mener dere med "å være ærlig"?

Samtlige hevder jo at de "endrer på detaljer for ikke å bli gjenkjent" - men mener altså at det ikke er uærlig.

Det er det vel - egentlig?

Det er selvsagt helt greit at man gjør det, men da blir det noe motsetningsfylt å si at man er helt ærlig.

Hvorvidt bruker x eller gjest y virkelig mener det hun hevder spiller vel strengt tatt heller ingen rolle? Dette er jo et diskusjonsforum, og kan brukes til å "teste" meninger, og se hvordan forskjellige synspunkter blir mottatt.

Jeg kan godt fortelle detaljer fra mitt personlige liv som ikke er sanne, og jeg kan godt hevde meninger jeg egentlig ikke har. Og det står jeg for!

Jeg mener "med å være ærlig" at jeg forteller og svarer helt sant. Men at jeg forandrer litt på detaljer, slik at ikke andre skal kjenne igjen historiene. Som en annen skrev: bytter søster med bror, nabo med venninne, far med mor osv.. Dette er ikke detaljer som utgjør om jeg "direkte" forstå at det dreier seg om de..

Har jeg en nabo som er helt "umulig" og lurer på gode råd her inne, forandrer jeg det gjerne til en nabo av tanta mi, ei skolevenninne eller lignende.. Dette kaller ikke jeg å være uærlig inne på nettet.... (Det blir litt som i "virkeligheten", når man sier at man "kjenner noen som"....... og utelater navn og detaljer, slik at den man forteller om ikke blir gjenkjent...)

I tråder hvor jeg selv svarer på spørsmål, eller gir råd er jeg selvsagt ærlig... Men jeg kan jo skrive at jeg har opplevd problemet med et dagbarn, når det egentlig er min minste tulle det gjelder.... (bare for å ikke brette ut alt)

Skjønner du hva jeg mener? Altså: alle meningene, svarene og spørsmålene er ekte - men jeg forandrer litt ubetydelige detaljer...for å ikke blottlegge meg helt..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pynter litt på sannheten om jeg skriver om noe fra mitt personlige liv der jeg nevner andre. Ikke bare for å ikke bli gjenkjent selv, men tenker på de jeg nevner også -de kan jo bli gjenkjent av andre.

Når det gjelder meg og tanker om ting eller egenskaper jeg har så er jeg ærlig -hadde ikke sett poenget med å ikke være det, hva er moro med å diskutere "usannheter"? Jeg sier ikke at jeg er ueing hvis jeg er enig.

Men jeg unnlater selvsagt masse, og det kan man jo også si at er uærlig om man ser det fra ytterkanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det jeg skriver er sant. Om det er noe jeg ikke vil si, så lar jeg være å si det, enkelt og greit. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
For å si det sånn: Her er det "rosemaling" på gang! Det som er en så fantastisk og hjelpsom kjæreste her inne er det nemlig ikke på sms'ene jeg får fra samme venninner!!

Kjærester er vel gjerne både fantastiske og noen ganger usannsylig irriterende. Er vel ikke sikkert de har lys til å utlevere de dårlige sidene til kjæresten her inne - men foretrekker å få ut den frustrasjonen litt mer privat.

Jeg er ærlig her inne. Det er mange ting jeg ikke ønsker å annonsere for hele kg, (selv om sikkert ikke så mange bryr seg uansett :fnise: ) men da lar jeg være å skrive om det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65
jeg er ikke helt ærlig her.

Det som forundrer meg gang på gang her er de barnløse kvinnene som jubler hver gang noen blir gravid. Makan til hopping og glede...

har vært sammen med barnløse kvinner. De jubler ikke når noen blir gravid. De kan si noe hyggelig, men alle skjønner at innerst inne de blir plaget av at andre blir gravide. Spesielt hvis de ikke er frivillig barnløse.

Generalisering på gang? Fordi om du har barnløse venner som ikke greier glede seg over at andre blir gravid betyr ikke det at alle barnløse er slik. Det er vel også et spørsmål om hvor i prosessen man er?

Jeg er barnløs selv, og har ingen problemer med å glede meg over andres graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er ikke sånne små, hvite løgner jeg sikter til. De betyr jo ikke noe for selve innholde i det du skriver (vil jeg tro).

Det er mer av typen "deler du og samboer husarbeidet likt mellom dere?", og hvor min venninne svarer "ja, her hjemme hos oss deler vi på å gjøre det som er, noe annet ville jeg ikke ha akseptert" eller noe i den duren.

Når jeg da VET at hun har en type som sitter på rævva fra han kommer hjem og til han legger seg, og at hun til stadighet huffer seg over dette til meg, DA reagerer jeg og lurer på hva som er hensikten!

Kanskje det er deg hun juger til bare for å ha noe å klage på... :sjenert: Kanskje det er hu som sitter på ræva å ser på at han gjør alt husarbeidet, men for å ikke sette seg selv i et dårlig lys endrer hun litt på sannheten både her inne og til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regine ii
Jeg mener "med å være ærlig" at jeg forteller og svarer helt sant. Men at jeg forandrer litt på detaljer, slik at ikke andre skal kjenne igjen historiene. Som en annen skrev: bytter søster med bror, nabo med venninne, far med mor osv.. Dette er ikke detaljer som utgjør om jeg "direkte" forstå at det dreier seg om de..

Har jeg en nabo som er helt "umulig" og lurer på gode råd her inne, forandrer jeg det gjerne til en nabo av tanta mi, ei skolevenninne eller lignende.. Dette kaller ikke jeg å være uærlig inne på nettet.... (Det blir litt som i "virkeligheten", når man sier at man "kjenner noen som"....... og utelater navn og detaljer, slik at den man forteller om ikke blir gjenkjent...)

I tråder hvor jeg selv svarer på spørsmål, eller gir råd er jeg selvsagt ærlig... Men jeg kan jo skrive at jeg har opplevd problemet med et dagbarn, når det egentlig er min minste tulle det gjelder.... (bare for å ikke brette ut alt)

Skjønner du hva jeg mener? Altså: alle meningene, svarene og spørsmålene er ekte - men jeg forandrer litt ubetydelige detaljer...for å ikke blottlegge meg helt..........

Jeg skjønner hva både du og andre mener, og det er helt legitimt (selvsagt!) å ikke ønske å blottstille seg fullstendig - men da er man jo pr def uærlig!

Poenget mit er egentlig bare at jeg ikke skjønner hvofor det åpenbart er så viktig å hevde at man er "ærlig" på kvinneguiden, når det 1) er uvesentlig for alle andre om du egentlig er det eller ikke og 2) du faktisk ikke er det fordi det er stadige "småting" som endres.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er noe "galt" å hevde meninger som man kanskje ikke helt står inne for - eller hvor man egentlig mener det stikk motsatte. Dette er da et diskusjonsforum, og noen ganger kan det være helt ok å hevde andre meninger enn man egentlig har.

Om den som kaller seg regine ii (altså mitt nick) hevder å være single, bor i en storby og jobber som advokat, men egentlig heter Anne, er gift med Per og har tre barn, bor på et småsted og jobber som lærer - spiller det noen rolle for hvorvidt mine (dvs. regine ii`s) innlegg er ærlige?

Det er mulig jeg er rar - men jeg skjønner ikke behovet for å understreke hvor ærlig man er på et anonymt nettforum! Jeg er her for å diskutere, ikke få flest mulig venner (andre bruker KG på en annen måte - og det er helt ok!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller si: Hvorfor er det viktig at folk er ærlige her?

Samme for meg ihvertfall, jeg er her for å underholdes, og få historier blir dårligere av en løgn eller to :)

Jeg er enig. :ler: Jeg ser derfor ikke det store problemet med mulige trolletråder, så lenge man ikke spøker med noe alvorlig som kan gjøre at andre får problemer med å trodd på reelle problemer. Men en del tråder som høres usannsynlige ut, kan fortsatt være underholdende selv om man betviler sannhetsgehalten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...