TanteBrun Skrevet 14. januar 2010 #861 Del Skrevet 14. januar 2010 For en opplevelse. Jeg hadde nok fått litt adrenalinkick jeg da.. Er jo ikke ofte en får se sånt på nært hold. Det der med anonymitet tenker jeg ofte på, men skal jeg bekymre meg hele tiden får jeg vel magesår...minst! Jeg kjenner deg ikke igjen, enda mindre kjenner jeg til området. Men jeg må si at jeg er glad for at du er her inne og du har alltid noen gode ord på lager!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #862 Del Skrevet 15. januar 2010 Begynner og lokalisere deg mer og mer Mocci Tror ikke du befinner deg langt unna der som Ulvemannens sønn m/fam bodde for noen år siden. Det har du nok helt rett i. Hver gang jeg kjører gjennom ditt bostedsområde så tar jeg meg i å titte litt ekstra på husene.. men jeg har ikke klart å lokalisere deg helt enda Ulva. For en opplevelse. Jeg hadde nok fått litt adrenalinkick jeg da.. Er jo ikke ofte en får se sånt på nært hold. Ja jeg gjett om jeg fikk adrenalinkick! Bigtime! Jeg følte meg som en statist på en filminnspilling. Men jeg må si at jeg er glad for at du er her inne og du har alltid noen gode ord på lager!! Aaaw så hyggelig å høre, det varmet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #863 Del Skrevet 15. januar 2010 Yay! Endelig helg og fredda. Helgen kommer til å dreie seg om Snoppens bursdagsselskap. Tenkte jeg skulle bake to kaker, prøver meg på Tropisk Aroma for første gang, mamma laget denne hver helg gjennom hele oppveksten min da det er pappas favoritt. Jeg skal også lage en suksessterte siden min svigerinne er allergisk mot hvetestivelse (hvetemel). Den gule kremen er jo namme namm da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 15. januar 2010 #864 Del Skrevet 15. januar 2010 Tropisk aroma?? Det høres spennende ut! Kanskje du har lyst til å legge ut en liten oppskrift?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 15. januar 2010 #865 Del Skrevet 15. januar 2010 Tropisk aroma tror jeg faktisk ikke at jeg har smakt før. Men suksessterte har jeg smakt og det er kjempegodt Dere får nok en hyggelig helg med bursdagsfeiring Kos dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 16. januar 2010 #866 Del Skrevet 16. januar 2010 Suksessterte er kanskje en av favorittkakene mine Og baking er kjempegøy Alltid morsomt med å grunn for å bake. Her i huset må vi ha det, for vi klarer aldri spise opp en kake alene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 16. januar 2010 #867 Del Skrevet 16. januar 2010 Håper du har en fin helg og fin bursdagsfeiring for Snoppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #868 Del Skrevet 16. januar 2010 Tropisk aroma?? Det høres spennende ut! Kanskje du har lyst til å legge ut en liten oppskrift?? Tropisk aroma er en sjokoladekake, her finner du oppskrift: http://www.detsoteliv.no/ Suksessterte er kanskje en av favorittkakene mine Og baking er kjempegøy Alltid morsomt med å grunn for å bake. Her i huset må vi ha det, for vi klarer aldri spise opp en kake alene... Suksessterte er godt ja Vi er heller ikke noen kakemonser så jeg baker aldri uten grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #869 Del Skrevet 16. januar 2010 Da var delfinale nr 2 i MGP sirkuset unnagjort, masse møl denne gang også men heldigvis gikk favoritten min Aleksander Stenerud videre, Give it to me! Yeah!! Imorgen er det bursdagsselskap for Snoppen. Kakebunnene er stekt men kremen får vente til imårra, Im knackered! Snoppen har også fått hjemmekinoanlegget i hus idag, slapp å vente helt til februar. Herlig med superlyd i stugua! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #870 Del Skrevet 18. januar 2010 Haloisen! Da var bursdagsselskap vel overstått. Kakene ble heldigvis gode på smak, men hadde særdeles store problemer med kremen til Tropisk Aroma, den endte opp som deig og det var mildt sagt et H****** å smøre den utover da den ikke ville feste seg til kakebunnen. Snoppen måtte trø til med sparkelegenskapene sine og heldigvis fikk han tråklet det sammen slik at kaken så noenlunde anstendig ut. Jeg vet ikke hva som gikk gæli, men ifølge mamma måtte det være feil i oppskriften da det ifølge den skulle være en hel pakke med melis (500g). Da er det ikke rart at det ble deig sa mamma. Vanligvis skal det visstnok være 250-300g melis........... Der sere dere hvor lite erfaring jeg har fra kakebakst, jeg stusset ikke engang over melis mengden.... Idag har jeg hjemmekontor da nettet på jobb (lokalt) ligger nede. Jeg syns det var mer fornuftig bruk av tiden å jobbe hjemmefra enn å sitte på kontoret og stirre ut i luften til nettet er oppe igjen. Jeg er nemlig helt avhengig av PC i jobbsammenheng, får ikke gjort noe uten den. Vi jobber nemlig på eksternt nettverk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. januar 2010 #871 Del Skrevet 18. januar 2010 Om det er noen trøst, så har jeg lagd litt kake i mitt liv, og hadde nok heller ike reagert på mengden melis. Synes det er så mange kaker som skal ha ublu mengder søtt i seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 18. januar 2010 #872 Del Skrevet 18. januar 2010 Tropisk aroma og suksessterte er definitivt de beste kakene jeg vet! Elsker Tropisk aroma og baker den så ofte jeg kan Suksessterte er obligatorisk ellers... Så, jeg kommer gjerne på resteselskap... Ha en flott mandag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 18. januar 2010 #873 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg er ganske god på baking og matlaging jeg og, men den tabben med melisen ville nok jeg også gjort ja Så ikke noe å være flau for det!! Hjemmekontor er ganske godt av og til. Jeg har mobilt nettverk, sånn at jeg kan ta med pc'en hjem og være pålogget jobb-nettverket. Det er greit som leder synes jeg, å kunne sitte hjemme av og til. Får gjort så mye mer da, uten masete medarbeidere rundt øra Ha en fin mandagskveld mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #874 Del Skrevet 19. januar 2010 Om det er noen trøst, så har jeg lagd litt kake i mitt liv, og hadde nok heller ike reagert på mengden melis. Synes det er så mange kaker som skal ha ublu mengder søtt i seg. Godt å høre at vi er flere kakebakedummies. Neida, du er nok mye flinkere enn meg må vite. Tropisk aroma og suksessterte er definitivt de beste kakene jeg vet! Elsker Tropisk aroma og baker den så ofte jeg kan Suksessterte er obligatorisk ellers... Så, jeg kommer gjerne på resteselskap... Ja Tropisk aroma er kjempegodt, men kaken min ble ikke like god som mamma sin, tror det har alt med kremen å gjøre da denne ble tjukk og en smule tørr. Det er ikke slik jeg minnes kremen til mamma. Du er hjertelig velkommen på resteselskap , men tror kanskje ikke det blir så mye rester igjen etter at Snoppen har tatt med seg kakene på jobben sin. Der er det nemlig mange gode kakemonser. Vi pleier å ta med kakerester på jobb da vi ikke klarer å spise opp kakene selv. Sist gang hadde jeg med kake, men har ikke lyst til å ta med den til dels mislykka kaka på jobben min, hvor det er habile husmødre i fleng. Da er det bedre at Snoppen tar den da det bare er mannfolk på hans jobb, de er ikke så nøye på det. Hjemmekontor er ganske godt av og til. Jeg har mobilt nettverk, sånn at jeg kan ta med pc'en hjem og være pålogget jobb-nettverket. Det er greit som leder synes jeg, å kunne sitte hjemme av og til. Får gjort så mye mer da, uten masete medarbeidere rundt øra Hjemmekontor er alle tiders syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 19. januar 2010 #875 Del Skrevet 19. januar 2010 Godt Snoppens arbeidskollegaer ikke er så nøye på det alltid da Jeg lager Tropisk Aroma med mørk krem, og smelter alltid smøret. Vet mange rører smøret hvitt slik at det blir en mer kremet konsistens. Alt etter hva man er vant til, tror jeg Ha en flott tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 19. januar 2010 #876 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg tar også med kakerester på jobben; også kaker som jeg ikke er helt fornøyd med. Der går alt ned på høykant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 21. januar 2010 #877 Del Skrevet 21. januar 2010 Bare innom med en jeg, så kommer jeg sterkere tilbake senere en dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #878 Del Skrevet 22. januar 2010 Endelig freddaen Jenter! Jeg har ikke så mye på tapetet idag, det skal bli deilig med en helg med bare avslappning i fokus. Jeg har endelig gått i gang med å legge inn film og tv serie (dvd) samlingen min på Pcen. Jeg syns det er mer oversiktlig å ha samlingen på Pc, lettere å finne frem i samlingen rett og slett. Jeg har funnet et databaseprogram som virker til å være veldig bra også, se her: http://www.fnprg.com/catvids/info.html?sou...CFcg43godqBTPzw Programmet koster litt over 200 kr, men det er en engangssum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 22. januar 2010 #879 Del Skrevet 22. januar 2010 Jeg har intensjoner om å kjøpe færre filmer... *blakk* Ha en skikkelig super helg mocci! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 22. januar 2010 #880 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Digg med helg Kos dere i sofaen i kveld, det er det samme vi gjør i kveld og det skal vi gjøre i morra og Jeg har intensjoner om å kjøpe færre filmer... Det har jeg også! Vi kjøper altfor mye dvd'er; jeg burde blitt flinkere til å ikke kjøpe filmer jeg ikke vet så mye om - det ligger mye dårlig og støver ned på boden her. Så flink du er som systematiserer, mocci, så flink er ikke jeg Skal dere se på MGP i morra? Jeg har litt lyst til å høre låta til A1 og også Mira Craig, så vi kommer vel til å myse litt på det, tenker jeg. Ha en flott helg Endret 22. januar 2010 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå