Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen

mocci

Anbefalte innlegg

Helgens begivenheter:

MGP kalas/fest hos mamma og pappa. Stor diskusjon rundt bidragene og masse god mat, høy kaklefaktor til Snoppens fortvilelse. :fnise:

På kino igår, så Warhorse, det ble uendelig mye tåreslepp :grine: :grine: : Jeg var forberedt på det, men glemte selvfølgelig å ta med kleenex. :sjenert: Til og med Snoppen satt med våte øyne mens jeg hadde store problemer med å ikke bælje høyt. :trist: Happy ending da men veien dit var veldig tårefull, jeg klarer ikke å se på at hester har det vondt, eller noe dyr for den slags skyld. Men hester og hunder betyr spesielt mye for meg, derfor ekstra vondt å se på det. Filmen var veldig bra men syns til tider det var ekstremt mye klisjeer som ødela veldig. Storyen er god den og kunne med fordel blitt fortald uten bruk av alle de opplagte og oppbrukte klisjeene. Kanskje derfor filmen har fått alt fra terningkast 1 til 6....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blitt tante til en liten jente i kveld. :rodmer: :rodmer: Hun ble født like over kl 21 og alt står vel til med min søster og den lille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se filmer som Warhorse av samme grunn som du nevner - takler ikke å se dyr lide, selv om jeg vet det bare er film. Jeg nektet å se Neverending Story i mange år fordi jeg hadde hørt det var en scene med en hest som druknet i en myr.

Gratulerer så mye! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som tante! Jeg er litt misunnelig, jeg har så lyst til å være tante :sjenert: Men det skjer nok ikke med mindre broren min finner seg en dame som har barn fra før, for han har sterilisert seg, og mannen min har ingen søsken. Så jeg sniker meg til å være tante til kusinebarn og sånn i stedet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se filmer som Warhorse av samme grunn som du nevner - takler ikke å se dyr lide, selv om jeg vet det bare er film. Jeg nektet å se Neverending Story i mange år fordi jeg hadde hørt det var en scene med en hest som druknet i en myr.

Gratulerer så mye! :rodmer:

Tusen takk Tabris. :)

Gratulerer som tante! :)

Tusen takk Saeria! :)

Gratulerer som tante! Jeg er litt misunnelig, jeg har så lyst til å være tante :sjenert: Men det skjer nok ikke med mindre broren min finner seg en dame som har barn fra før, for han har sterilisert seg, og mannen min har ingen søsken. Så jeg sniker meg til å være tante til kusinebarn og sånn i stedet :ler:

Tusen takk Kommode! :)Det er tredje gang jeg blir tante. ;) Min søster har to tvillinggutter fra før mens jeg er "filletante" til min svigerinnes datter. Ekstra stas for min søster siden hun håpet på jente siden hun har fylt opp guttekvoten allerede. ;)

Veldig stas å bli tante! :)Godt at du kan være tante for dine kusinebarn da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår var vi på barselbesøk for å beundre snuppeluppa. :rodmer: Nydelig jente men sov hele tiden mens vi var der, hun var nemlig litt urven etter å ha svelget fostervann,de blir kvalme av dette og hun hadde skreket hele natten stakkars. Så da måtte hun bare få sove når hun endelig klarte å falle til ro.

Stor jente, 20g fra å være 4kg og 50cm lang, helt perfekt! :rodmer: Min søster var i superform, hun er rene fødemaskinen, fødselen tok kun 4t! og like etter var søstern i full vigør som vanlig. Hun er kjempeheldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lille niese! :klemmer:

Og sånne filmer med dyr som lider :trist: Jeg er ei skikkelig tåreperse da... Husker vi så "Bjørnen" på barneskolen, og jeg måtte bare gå halvveis i filmen. Ikke sjans... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som tante :klemmer: Høres ut som søstern din fikser fødsler ganske bra ja :fnise:

Ha en fin mandag :)

Tusen takk Pusla. :)

Gratulerer så mye med lille niese! :klemmer:

Og sånne filmer med dyr som lider :trist: Jeg er ei skikkelig tåreperse da... Husker vi så "Bjørnen" på barneskolen, og jeg måtte bare gå halvveis i filmen. Ikke sjans... :sukk:

Tusen takk Bippe! :)

Åh, Bjørnen *hulk* ja, den hadde nesten gått i glemmeboken...

Wow, skal si din søster er sprek. :overrasket:

Begynner eggstokkene dine å rasle også nå? :lur:

Ehm ja, kjente det godt når vi var på barselbesøk, det hele ble så sterkt for meg at jeg ble helt gråtkvalt, måtte ta meg kraftig sammen for å ikke sippe skikkelig. :grine: Kjenner egentlig ikke så mye til raslingen sånn i hverdagen,er opptatt med så mye annet da. Men vi prøver nå fortsatt på en liten avlegger, ikke noe resultat så langt så skal ringe legen for en mulig utredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tænks for god helg hilsener. :klemmer:

og en god helg ble det også. :) Har beundret lille tantebarnet, gått deilig søndagstur i strålende sol med svigerfar og voffse, fått drop inn besøk av både svigerfar og svigersøster, koselig! :)

Ellers har jeg oppdaget Ebay *oh noes*. ;) Farlig sted det der, slang meg med på en budrunde men tapte. :fnise: En skikkelig nybegynner med andre ord. ;) Nå har jeg lagt inn flere bud både her og der, både brukte og nye klær, litt spenning i hverdagen er ikke å forakte. :fnise: Foreløpig ser jeg ut til å vinne, men forrige gang var det noen som snitcha plagget to min før auksjonen utløp....... :kjefte::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*holder meg klokelig unna Ebay - forsåvidt ikke så vanskelig for dette fjørkre'et som ikke har noe særlig velutviklet shoppinggen*

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, jeg tror du kan bli skikkelig hekta på e-bay :fnise: Jeg holder meg klokelig unna, for jeg vet at det vil bli for fristende. Samtidig kjenner jeg mange som kjøper klær og utstyr veldig mye billigere enn jeg da, som kun bruker norske nettsider.

Keep us posted da, på hva du får tilslag på! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

*holder meg klokelig unna Ebay - forsåvidt ikke så vanskelig for dette fjørkre'et som ikke har noe særlig velutviklet shoppinggen*

:kaffekopp:

Det gjør du lurt i, Ebay er farlige saker. ;)

Ojoj, jeg tror du kan bli skikkelig hekta på e-bay :fnise: Jeg holder meg klokelig unna, for jeg vet at det vil bli for fristende. Samtidig kjenner jeg mange som kjøper klær og utstyr veldig mye billigere enn jeg da, som kun bruker norske nettsider.

Keep us posted da, på hva du får tilslag på! :popcorn:

Ahem har fått tilslag på en hel masse. Etter at jeg lærte meg hvordan by på riktig måte så har det gått veien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaujau, her går dagene i ett med alt mulig dill dall, har forsømt dagboken igjen ser jeg.....skylder på Ebay. :fnise: Gjett hvem som sjekker Ebay daglig X2... :sjenert:

Nå er det kun utvalgte merker jeg konsentrer meg om, er så spennende å se om det er mulighet for nye kupp. :) Jeg har handlet en hel masse klær, både brukte og nye. Jeg venter en strøm av pakker i posten, jeg er rimelig godt kjent på den lokale post i butikk sjappa... :flau:

Av det jeg har mottatt så er jeg kjempefornøyd, en ny cardigan og en ny topp, ser ut til å være ekte merkevarer også. Jeg er mest spent på de brukte plaggene, er første gang jeg kjøper brukttøy, foretrekker vel egentlig nye plagg men tenkte jeg skulle give it a try. Dessuten fikk jeg plaggene for rundt 150 kr, kan ikke si nei til det. ;)

Jeg har også laget meg en ny blogg, en moteblogg for 30+, tar for meg stilen min og plaggene i min garderobe. Storkoser meg med bloggpusling og å synse rundt på andres blogger.

Ellers er jeg helt på tuppa etter å ha sett sesongavslutningen på Game of Thrones i går, Daenerys min kvinne! :nigo: og helt på felgen fordi Eddard Stark led slik en skjebne! :(

Har oppgradert tv abonnementet med Canal+ slik at jeg får sett sesong 2 i begynnelsen av mai (sender en mnd etter sesongstart i Usa). Noen som er hekta eller... :fnise:

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker klesbloggen din :) Den Taylor Swift-kjolen er fantastisk! Når jeg får midje igjen, haha, skal jeg ha sånn. Bra treningsmotivasjon det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...