Ellevill Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #161 Skrevet 27. juli 2009 Alheli! Ja, det hadde vært et spennende eksperiment...! Hei Elastica! Så koselig å se deg - lenge siden sist. Jeg leser i blogger både her og der om dagene dine nå, og er omtrent grønnfrynsete av misunnelse for både det ene og det andre. Men når det er sagt: Det er deg vel unt! Jeg har ikke helt klart for meg forskjell på fransk landstil og shabby chic (skriver jeg det feil, jeg ser det skrives på så mange forskjellige måter...?) Men det er kanskje variasjoner over samme tema? Jeg synes i allefall også at det dominerer. På bloggen Alheli lenker til er ALT hvitt. ALT! Vegger, tak, lister, dører, møbler, tekstiler... Jeg ble helt fasinert. Jeg må innrømme at jeg synes det ikke blir spesielt bra når det er kun dominert hvitt + pastell, men det er jo heller ikke interessant egentlig - hva jeg synes om det, altså. Hver sin smak. Det er jo gøy uansett å se forskjellige stiler. Men jeg må innrømme at jeg hadde vært livredd for å sette merker... I det ene innlegget i denne bloggen har hun nå fått alt på kjøkkenet til å matche, hun må bare bytte ut grønn zalo med blå.... Jeg må bare legge til en slik: Her går virkelig grensen for hva jeg synes er å skape et levende hjem og et utstillingslokale. Kan hun henge opp barnetegninger om de går i feil tema eller farger? Jeg mener ikke henge ut en enkelt blogger, men det er tanker som slo meg nå. Sorry.
Ellevill Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #162 Skrevet 27. juli 2009 Jeg har fortsatt jobb med gjenstridig bod og monterer i kveld skap. Håper det går bedre enn på fredag da jeg alene monterte et stort skap. Da jeg skulle ta det opp fra liggende til stående stilling etter at det var montert, var jeg klønete og klarte å gjøre så hele skapet klappet sammen som et korthus mens jeg holdt det. Ka-boof! Det veide 47 kg., det ble litt kinkig. I prosessen dro det boddøren av den ene hengslet og holdt på å vippe overende en annen hylle. Dermed sto jeg der og fortsatt holdt 47 kilo skap, vurderte hvordan jeg skulle klare å legge det ned uten at døra til bod datt av den andre hengslet også og ikke hylla skulle dette sammen.... Jeg klarte det ved hjelp av akrobatikk. Men hallo... Det var ganske irriterende. Måtte ut dagen etter å kjøpe nytt skap, og Kosemose stilte blid opp som heiagjeng og håndlanger denne gangen. I kveld monterer jeg noen mindre garderobeskap, det går helt greit alene. Utrolig - jeg sovnet altså etter kl 6 i dag morges for å sove i underkant 3 timer, og nå begynner jeg å våkne igjen. Det må være noe gærnt som ikke er helt riktig her....
Ellevill Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #163 Skrevet 27. juli 2009 (endret) Herre, jeg skriver mange feil... "I misforstå og tro...." er et forsøk for eksempel på å skrive "Ikke misforstå å tro..." (Dette må vel uansett være en utrolig dårlig start på en setning...?) Eller "genrellt" *gremmes* Endret 27. juli 2009 av Ellevill
Gjest Elastica Skrevet 27. juli 2009 #164 Skrevet 27. juli 2009 I mitt hode er shabby chic en litt sliten utgave av fransk landstil - men jeg tar helt sikkert feil. Og skrivefeil må være lov - det er fremdeles sommerferie.
Ellevill Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #165 Skrevet 28. juli 2009 i går så jeg "Hurra for Andersens" med en svært ung forsamling av underholdningsbransjen de som i dag er "godt voksne" eller døde. Rolv Wesenlund, Aud Schønemann, Arve Opsahl (så flott han var!), Carsten Byhring, Kari Diesen og hun morsomme og litt maniske med rødt hår... At jeg ikke husker nacnet... Må google litt. Elsa Lystad! http://no.wikipedia.org/wiki/Hurra_for_Andersens Jeg ble glad av å se den. Den var morsom; Schønemann og Opsahl var et nydelig par, Wesenlund og Lystad var skikkelig patetiske og ekle i sine roller. Nå har jeg lyst til å se flere gamle filmer!! Gjerne norske!
Gjest Alhelí Skrevet 28. juli 2009 #166 Skrevet 28. juli 2009 På bloggen Alheli lenker til er ALT hvitt. ALT! Vegger, tak, lister, dører, møbler, tekstiler... Jeg ble helt fasinert. Jeg må innrømme at jeg synes det ikke blir spesielt bra når det er kun dominert hvitt + pastell, men det er jo heller ikke interessant egentlig - hva jeg synes om det, altså. Hver sin smak. Det er jo gøy uansett å se forskjellige stiler. Men jeg må innrømme at jeg hadde vært livredd for å sette merker... I det ene innlegget i denne bloggen har hun nå fått alt på kjøkkenet til å matche, hun må bare bytte ut grønn zalo med blå.... Jeg må bare legge til en slik: Her går virkelig grensen for hva jeg synes er å skape et levende hjem og et utstillingslokale. Kan hun henge opp barnetegninger om de går i feil tema eller farger? Jeg mener ikke henge ut en enkelt blogger, men det er tanker som slo meg nå. Sorry. Sååå enig! Men hvitt kan også funke, dvs. av og til er det bare hvitt/lyst som funker. Har en venninne som bor i en bitteliten leilighet med mann og et barn, og hun kjører hvitt og gjennomsiktig (plast, glass) ispedd noen duse farger (lilla, grått, tror jeg). Leiligheten blir mye større, og møblene (hvite eller i gjennomsiktig plast) bygger ingenting i rommet. Leiligheten hadde virket 50% mindre med mørke møbler og stæsj. Men samtidig - hun er litt sånn at hun velger ut barnetegninger slik at det skal matche... Jeg har fortsatt jobb med gjenstridig bod og monterer i kveld skap. Utrolig - jeg sovnet altså etter kl 6 i dag morges for å sove i underkant 3 timer, og nå begynner jeg å våkne igjen. Det må være noe gærnt som ikke er helt riktig her.... Hm... Kanskje vi skal bytte bod? Du tar min, så tar jeg din? For forandring fryder, vel? Skjønt det ville blitt urettferdig. Du er jo godt i gang, og jeg har jo knapt begynt... Du burde fikse noe dop for soveproblemet ditt. Midlertidig. Kanskje for å komme inn i en rytme. Eller prøv noe fra helsekosten først?
Gjest Fjodor D. Skrevet 29. juli 2009 #167 Skrevet 29. juli 2009 Innom og sier hei og meddeler at alle urtene mine, inkludert myntekrukken, har eksplodert mens jeg ferierte, så du må gjerne gi min andel av myntene dine til mer trengende. :dåne: Interessant å lese det du skriver om blogger, jeg er tildels enig i mye du skriver, men kan ikk kommentere noe utover det, for jeg har egentlg ikke tid å sitte på KG nå.
Ellevill Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #168 Skrevet 31. juli 2009 Etter å ha ligget våken til klokka 6 om morgenen en del netter, dro jeg til legen og fikk noe skikkelig dop. Nå sover jeg, men er sent i seng pga hersens rydding/sortering/IKEAskapsammenskruing og jeg er helt bevistløs når klokka ringer om morgenen. Prosjektet jeg trodde skulle ta 2 - 3 kvelder, har tatt 2 - 3 uker. Jeg skulle gjøre så mye sosialt og 'voksenting' den tiden ungene var på ferie med faren, men jeg har faktisk tilnærmet kun vært i boden!!! Men nå kommer de til meg i helgen! Fjodor: Alt i orden. Min mynte er blitt små trær i løpet av sommeren... Hva gjør jeg med alt sammen? Kan man fryse mynte slik som gressløk og persille?
Ellevill Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #169 Skrevet 31. juli 2009 Jeg rydder jo i boden, som jeg har nevt et par ganger før... Scanner i den anledning inn bilder, så også eks har noen fra barna var helt små. Her er min minste som er prematur.... Jeg får helt tårer i øynene av å se det. På bildet der jeg holder ham, er han tre uker gammel. På de andre bare noen timer/dager. Jeg tar disse vekk ganske snart igjen.
Norbertine Skrevet 31. juli 2009 #170 Skrevet 31. juli 2009 Oi, ganske sjokkerende å se! Men samtidig utrolig at det faktisk kan gå så bra med et sånt utgangspunkt. Mener du har nevnt dette før, men husker ikke, hvor prematur var han?
Ellevill Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #171 Skrevet 31. juli 2009 Han var 14 uker prematur. Eller jeg har lært meg nå at dette visstnok ikke heter prematur, det heter ekstrem prematur eller.... æsj, husker det ikke. Jeg husker velsignete & kloke sykepleier Anne på prematuravdelingen holdt han opp for meg stadig vekk inne i kuvøsen/senga (omtrent slik som jeg holder ham på det ene bildet) og så: "Se, er han ikke fin??!!!" Jeg klarte nesten ikke svare, jeg bare mumlet litt "Joa...". For å være ærlig, synes jeg han var fæl. Jeg distanserte meg vel litt ubevisst. Jeg fikk ikke holde ham før etter 8 dager og da hjalp det litt. Ganske snart var han "verdens skjønneste"! På bildene ligger han i respirator, derfor ingen kuvøse der. Den ble han lagt over i senere.
Ellevill Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #172 Skrevet 31. juli 2009 Jeg sitter nesten å hopper i stolen her på jobben. Er så utålmodig og ivrig. Vil hjem og rydde. Vaske. Kaste. Jeg hater alle tingene vi omgir oss med. Alt det unødvendige. det som eier meg.... Hva er egentlig nødvendig?? Ikke mye!! Alle kiwiskjeer/kniver, kokebokholder, øseholder (det må være det dummeste...!), eggekoker, popcornmaskin.... Befri meg! Jeg har heldigvis ingenting av dette, men føler at jeg har huset stappet fullt av lignende saker. Mye også med affeksjonsverdi. Ryddingen i boden medfører f.eks. funn av en mengde takkekort, julekort osv. Hva gjør man med det? jeg har plikskyldig sortert dette også, i et helt sinnsykt pertentlig system. men er det bare galskp??? Æsj! Skap og skuffer eksploderer hjemme, selv om jeg faktisk tror at jeg har færre ting enn folk flest. For et motbydelig overflodssamfunn vi lever i!
Alive Skrevet 31. juli 2009 #173 Skrevet 31. juli 2009 Jeg kjenner igjen følelsen. Blir faktisk lykkelig av å kaste Her skal det være minst mulig stæsj. Merker noen kanger at jeg har vært litt vel triggerhappy, men det er verdt det. Ser på bildene og tenker at det er utrolig hva legene får til. HAr selv nær familie som har vært gjennom det samme og har stor respekt for hva dere har vært igjennom.
Ellevill Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #174 Skrevet 31. juli 2009 (endret) Jeg sitter nesten å hopper i stolen her på jobben. Er så utålmodig og ivrig. Vil hjem og rydde. Vaske. Kaste. Jeg vil forresten ikke kaste. Det er noe jeg også irriterer meg over. Alt vi skaffer, for så bare å kaste det når vi går lei. Jeg synes jeg faktisk er ganske flink til å gi bort på finn.no (i går kom det noen hjem til meg og fylte opp en hel henger (sånn lukket med tak) fullstendig full. Det betalte de 500,- for. Jeg er fornøyd, de er fornøyd, og miljøet må vel være bittelitt fornøyd også? (gamle møbler fra boden) Jeg gir til loppemarked, Fattighuset i Oslo og Fretex. Men bare skikkelige ting, selvfølgelig. Tekstiler blir i stor grad gjenbrukt som filler, men jeg vet ikke hvordan jeg best skal kvitte meg med tekstiler (gamle (og da mener jeg virkelig slitte!!!) håndklær, sengetøy, sokker, klær...) Mener ikke å forherlige meg selv. Bortsett fra at jeg sjelden flyr, er jeg et miljøsvin av dimensjoner. Og en aktiv forbruker i vårt overflodssamfunn!! Endret 31. juli 2009 av Ellevill
Ellevill Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #175 Skrevet 31. juli 2009 Sukk! Ungene er endelig på norsk jord igjen.... Vi har skravlet (nonstop! de skravlet, jeg lyttet. For en gangs skyld... ) i nesten en time. De har hatt en kjempeflott ferie! De kommer i morgen og skal overnatte til søndag. Gleder meg til å se dem!
Ellevill Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #176 Skrevet 31. juli 2009 Jeg gikk forresten rett på Øyvind Mund på IKEA her en dag. OMG!!!! :rødme:
Ellevill Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #177 Skrevet 31. juli 2009 Er forresten SANDER her for tiden? Eller LEO?
ashera Skrevet 31. juli 2009 #178 Skrevet 31. juli 2009 Ryddeflinka! Det må være kos å se ungene igjen nå, tenker jeg.
ashera Skrevet 31. juli 2009 #179 Skrevet 31. juli 2009 Og så glemte jeg rent å kommentere knøttet. Fantastisk at disse små blir store og sterke etterhvert!
Ellevill Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #180 Skrevet 31. juli 2009 Jeg ser knapt på TV for tiden. De siste seks ukene tror jeg at jeg har sittet mindre enn 10 timer foran TV'en. Men Graham Norton på fredagskveldene var liksom høydepunktet... Men nå går det ikke lenger Håper det bare er i sommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå