Gå til innhold

Tankespinn II

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, døgnville unger, søvnløs mor....

:sur:

Skrevet
Ikke ironisk, ikke spydig!! :overrasket:

Jeg kjente bare at jeg måtte kvittere for å ha vært her hos deg, vise at jeg leser, men så var det så snabla travelt (øh... la meg heller si snabla sent) at det bare ble en kjapp oppsummering som skulle bevise at jeg hadde lest... :fnise:

Stemmer for et kraftig lønnspålegg, kraftig overtidsbetaling eller kraftig avspasering. Ett av tre, gjerne alle. Jeg tror du er gull verdt for arbeidsgiveren din. Din grumsete følelse av å ikke gjøre godt nok, den fnyser jeg av.

Du strekker og tøyer deg i alle retninger for å tilfredsstille på alle bauger og kanter, unger, jobb, hus som vil beises - du fortjener at en ridder kommer susende i glinsende rustning og tar seg av husutfordringene både økonomisk og praktisk mens du raker avgårde på en to ukers husmor-, mor- og hardtarbeidende-kvinne-ferie. Når du er hjemme, uthvilt og med full-ladede batterier, så kjernesunn at et eple ville blitt misunnelig, er kjøleskapet fullt og ridderen spør om du vil ha ytterligere tjenester utført av ham før han igjen reiser avgårde på sin hest. Eller hva riddere nå til dags nå bruker av framkomstmiddel.

Amen.

Halleluja!

:fnise:

Min grumsete følelse mht jobb er jeg redd er helt reell akkurat nå. Jeg har vært verdens sløveste + hatt et slik fullstendig underskudd på søvn at jeg heller ikke har klart å snu trenden. Tilsett en enorm dose tiltaksløshet - der har du hatt meg i sommer.

Jeg tror jeg allerede er blitt så sær av å bo alene og bestemme alt selv, at jeg sikkert hadde klart å gjøre den stakkars ridderen sinnsyk på et blunk. :ler:

For jeg er virkelig blitt litt sær, jeg kjenner det er deilig å være enehersker her hjemme (vel, de to undersåttene mine (og nå tenker jeg ikke på føttene, men på barna... :roll:) er ikke like underdaning som jeg kunne tenkt meg, så noen ganger føler jeg at mitt herskerimage rankner ganske kraftig i sømmene).

På en annen side hadde det vært deilig å hatt noen å dele beslutninger rundt oppussing, og alt fra innkjøp av melk til refinansiering.

Når det kommer en ridder rekendes på en fjøl, så får jeg vel prøve å hanke han inn. Enn så lenge lever jeg lykkelig i mitt lille diktatur.

God natt! :vinke:

Skrevet
Sleepless in da home?

Ja, jeg blir helt sprø. :sukk:

Men har fått sovetabletter som virker (bortsett fra i helgen selvfølgelig, da jeg faktisk kunne sove ut. Da lå jeg våken mer enn halve natta og fra grytidlig om morgenen).

Kvier meg samtidig litt for å ta de over for lang periode. Det blir advart mot det fra alle kanter, og jeg vet jo at slikt kan være like psykisk avhengighetsskapende som fysisk. (Øhhh, det var vel kanskje en rar setning, til og med med et eget produsert ord... Tror jeg trenger litt :søvn:)

Gjest Alhelí
Skrevet
Halleluja!

:fnise:

Min grumsete følelse mht jobb er jeg redd er helt reell akkurat nå. Jeg har vært verdens sløveste + hatt et slik fullstendig underskudd på søvn at jeg heller ikke har klart å snu trenden. Tilsett en enorm dose tiltaksløshet - der har du hatt meg i sommer.

Vel, så har du en litt mindre effektiv periode akkurat nå. Hva sa du? Masse overtid tidligere i vår, egentlig veldig ofte? I vinter også? Næh.

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet (selv om jeg vet...), det må være sånn. Pluss, pluss, pluss - og så litt minus. Sånn må det være.

Jeg tror jeg allerede er blitt så sær av å bo alene og bestemme alt selv, at jeg sikkert hadde klart å gjøre den stakkars ridderen sinnsyk på et blunk. :ler:

For jeg er virkelig blitt litt sær, jeg kjenner det er deilig å være enehersker her hjemme (vel, de to undersåttene mine (og nå tenker jeg ikke på føttene, men på barna... :roll:) er ikke like underdaning som jeg kunne tenkt meg, så noen ganger føler jeg at mitt herskerimage rankner ganske kraftig i sømmene).

Jeg også. Sær. Det er forsåvidt deilig å være enehersker, men savnet etter...:

På en annen side hadde det vært deilig å hatt noen å dele beslutninger rundt oppussing, og alt fra innkjøp av melk til refinansiering.

Nemlig. Det føler jeg er større, det slår knockout på diktatorbehovet. For meg.

Når det kommer en ridder rekendes på en fjøl, så får jeg vel prøve å hanke han inn. Enn så lenge lever jeg lykkelig i mitt lille diktatur.

God plan. Vær på utkikk. Rekende fjøler er sjeldne. ;)

God natt! :vinke:

God natt! :natti:

Skrevet
Jeg har fått sansen for denne damen, altså:

http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se/2009/07/#1867102

Jeg har linket til hennes blogg tidligere også!

Oi, for en fantasztisk blogg! Så mye farger...! Pussig, for jeg lå og tenkte på at jeg vil male med lilla. Lavendel-lilla (heter det det??). Altså en mørk, mørk lilla. Blir kanskje ikke lavendel, men mørkelilla?

Pussig egentlig. Men det er kanskje som en motvekt til at aaaaalt skal være hvitt, beige og kaffe-latte og creme (ikke krem men creme ;) ). Kanskje samme fenomen som det at de fleste som hadde huset fullt av luta furu på 90-tallet nå ikke kan få sagt høyt nok hvor inderlig de hater det de kaller "furuhelvete"?? (mens jeg, som ikke eide en eneste lutafuruting dengang syns furu kan være fint i visse sammenhenger. Fordi jeg ikker er furuskadet?)

Ellers lever jeg under konstant press i fht at vi skal anskaffe kjeledyr. Små og store gnagere. Tror jeg blir gal. Kanin har stått høyt på ønskelisten men jeg kjenner jeg ikke makter å dele hjem med en kanin som gnager, tisser og bæsjer stort sett overalt.

Jaja.... :vinke:

Skrevet
God plan. Vær på utkikk. Rekende fjøler er sjeldne. icon_wink.gif

Ja, huff a' meg! Det er nok desverre livets harde realitet. :sukk:

Gjest Alhelí
Skrevet

Si fra om det blir rom for husmorferie her i nord i høst, da. ;)

Hadde vært så bra. Du og hun andre.

Skrevet

Ja, er ikke den bloggen fin? Jeg er blitt litt glad i bloggeieren, på en måte, bare gjennom hva hun skriver og presenterer.

Det finnes veldig mange fine blogger, egentlig!! Jeg synes ikke nødvendigvis alle er like interessante, og det betyr selvfølgelig ikke at de er dårlige, men jeg er uansett ganske imponert over hvor mange i Norges land som blogger. De laster inn bilder, kanskje daglig, og forteller om stort og smått. Jeg har problem nok med å holde meg sånn hesblesende á jour på epost, KG og Facebook. Jeg bruker altfor mye tid på det. Så ja, imponert over aktive bloggere og deres engasjement, uansett emne eller stil.

Dyplilla hørtes fint ut! :)

Ellers lever jeg under konstant press i fht at vi skal anskaffe kjeledyr. Små og store gnagere. Tror jeg blir gal. Kanin har stått høyt på ønskelisten men jeg kjenner jeg ikke makter å dele hjem med en kanin som gnager, tisser og bæsjer stort sett overalt.

Jeg synes vel egentlig burdyr skulle vært forbudt.

Hvis dere vil, kan dere gjerne låne vårt burdyr. Det er min store dårlige samvittighet!!! Jeg gir den godt stell, men ikke nok oppmerksomhet i den grad det trenger utover mat, vann og rent bur. Ungene er fullstendig uinteresserte - til tross for at jo egentlig er dyrekjære.

Men det er nok ikke til å komme fra at burdyr trenger kos og mosjon (og hvem synes det er veldig gøy med tiss og bæsj i sofa, fang og på gulv?). De trenger store bur som tar plass og som fort lukter. Høyet lukter dessuten og en stadig tilførsel av friske grønnsaker er nødvendig pga bla C-vitamin da de ikke lagrer dette.

Så er det ansvaret. Det er ikke bare å dra bort en helg. Og en hamster lever gjerne et par år, et marsvin i 8 år. En kanin vet jeg ikke, men det er vel omtrent som marsvin. Når/hvis ungene går lei, kan man jo ikke bare kvitte seg med dyret....

Det er nok mangt et dypt ulykkelig burdyr i de tusen hjem.....

På den annen side er det jo noen som synes at det er fabelaktig å ha slike dyr, så mine erfaringer rundt det behøver på ingen måte stemme for andre enn min lille familie.

Skrevet
Si fra om det blir rom for husmorferie her i nord i høst, da. ;)

Hadde vært så bra. Du og hun andre.

Du skal i så fall få beskjed! :)

Jeg begynner på skole igjen til høsten, så jeg får noen travle måneder og litt trange budsjetter (fortsetter å jobbe samtidig altså), men jeg får se!

Men du er jo oftere denne veien, så invitasjonen sendes hjertelig i retur. :)

Gjest Alhelí
Skrevet

Lagt deg du da, pingla??

Jeg vil ha beskjed. Og jeg skal helt klart ned til dere opptil flere ganger i høst. Da innvaderer jeg, garantert.

Skrevet
Hvis dere vil, kan dere gjerne låne vårt burdyr.

The computer says....yeeeeeees! (i et sløvt Litle Britain-tonefall)

Du, vi sier tusen takk til lån av gnager. Da får vi testet ut min hypotese om at ungene vil gå lei av å "kooooooose med den søøøøøte lille sussebassekoseposemomseklomsen" (ganske ordrett sitert faktisk), i tillegg til hypotesen om at "det er en del ganske kjedelige følger med burdyr, like kjedelig som f.eks å rydde rommet eller gå med søpla". Jeg prøver å fortelle dem det, og minner dem på at de ikke er noe flinke til å gjøre kjedelige ting. Kjedelige ting utsettes eller ignoreres. Å ignorere å rydde rommet får ikke noen fatale følger, i motsetning til å ignorere stell av bur og dyr.

Kan vi komme og hente f.eks mandag kveld?

Skrevet

Den er veldig grei!

Jeg vet ikke hvem som gleder seg meste - hamsteret eller jeg?? :klø:

:)

Skrevet

Eller kanskje barna? I allefall ikke jeg.... :sjenert:

:ler:

Skrevet

Furu, ja...

Det er i alle fall mer ekte enn all plastlaminaten jeg omgåes med for tiden....

Skrevet (endret)

To gode husmortips til motvillige husmødre:

a) Lydbok

b) Venninne som ser på deg rydde

I går koste jeg meg veldig med "Gode venner" av Amalie Skram. "Sjur Gabriel" som bare er triiist - og veldig fin - er også unnagjort (jeg har sitert på FB, må gjøre det her også: "Og siden den dagen drakk både mannen og konen på Hellemyren". Siste setningen i boken, altså. Og jeg som knapt husker tittel eller forfatter på bøker jeg leser mens jeg leser dem, husker altså siste setningen... Lydbokinnspillingene er gjort for mange år siden og han er så flink han som leser. Litt sånn konge-nasal til tider, og det var litt komisk i begynnelsen, men nå synes jeg han er så flink, så flink). I dag skal jeg begynne på "S.G Myhre". Snart er hele "Hellemyrsfolket" unnagjort. Desverre.

Men altså, tilbake til poenget:

Jeg hørte på lydbok. Og vasket kjøkkenskap/-skuffer.

Så kom Kosemose, og vi hadde noen interessante diskusjoner. Det er så gøy. Vi er ikke alltid enige (men var det til gangs i går), men det gjør ingenting, for da blir man isteden litt klokere. Eller tenker på ting på en litt ny måte.

Men hun satt altså og så på meg vaske kjøkkenskuffer (og jeg fant tre døde melbillelarver i en skuff -uuuurrrkkk!!) og kommenterte stadig når jeg litt mistrøstig så på en eller annen dings: "Jammen, hva skal du med den???". Og dermed kastet jeg litt sånn skamfull det ene gryteunderlaget etter det andre. Noe jeg ikke ville gjort ellers, for jeg har så vanskelig for å kaste brukbare ting. Selv om jeg ikke liker dem eller trenger dem.

Jeg tror hun må sitte hos meg noen dager til.

Eller jeg må leie inn Elastica.

Endret av Ellevill
Skrevet

Jeg har knapt sett TV på to måneder og kjenner jeg er litt stolt av det. Jeg har kanskje sett 10 timer til sammen i løpet av den tiden.

Måtte det bli en trend!

Skrevet

Jeg lurer så fælt på badet mitt...

En venn kan gjøre masse billig (les: gratis) for meg. Han er flink og nøye, men jeg liker ikke å ikke ha noen garanti på en slik jobb. En annen ting er at jeg ikke liker å stå i takknemlighetsgjeld til noen i den grad.

Jeg har ikke nok penger til full renovering nå, og slites mellom:

a) Lyst til å sette i gang likevel, tømme alt av kontoer og sparebøsser

b) Orker ikke, makter ikke, klarer ikke. Alle avgjørelser jeg må ta alene, alt arbeidet jeg må gjøre alene osv. For det krever nok en form for egeninnsats.

Jeg har kjøpt vask.

Og jeg har lyst på Godmorgon fra IKEA.

Men jeg vil ikke ha vaskene som de selger til. De er alt for grunne, det er helt latterlig. Jeg har kjøpt en vask (nå greier jeg ikke huske om den er rund, oval eller firkantet... hallo? :klaske: ), og hadde tenkt å sette den på en plate på toppen av benken. Men så fant jeg denne løsningen her, med eikeplater. Men bekymrer meg litt for vannsøl osv.?

Gulv grå fliser.

Vegger hvite.

Antar jeg....

Æsj, jeg vet ikke.

Hulk!

Skrevet

57bnOeyX1-A

Pernille Sørensen er utrolig morsom og helt nydelig.

Og jeg må skynde meg å tilføye at jeg liker Mette Marit til tross for narkotika og visse videoer. Jeg gir beng! Kongehuset interesserer meg midt i ryggen, men har lyst til å si det likevel.

Og jeg føler ikke at mitt kall her i livet er å sette meg til doms over MM, til det har jeg gjort for mye dumt selv. Jeg tror ikke jeg hadde fått en lang karriere som ikkeskandale-prinsesse for å si det slik, selv om jeg hverken har brukt narkotika eller spilt inn film.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...