Gå til innhold

Hva er årsaken til at noen spøker ?


Gjest Hilde K S

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s

Vel, her er mine tanker rundt spøkelser. Først og fremst lurer jeg på hvorfor det kun er folk fra "gamle dager" som går igjen? Hvorfor ingen som er død av nyere dato? (ikke flåsete ment)

JEg har intrykk av at det er to typer gjenferd:

Type a) Bare "er". Denne typen har nok med seg og sitt, enser ikke stakkarene som opplever dem og er gankse fjærne.

Type B) derimot interagerer med oss levende. De forsøker å hjelpe, skremme, vise oss eller advare oss, etc. De kommer for vår skyld, noe type a) ikke gjør..

Eller hva mener dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er litt frekt jeg, å bryte inn i andres seriøse tråder og sette i gang spøkefulle dialoger med andre enn trådens "eier" - og det med den største selvfølge :o !

Er jo litt underlig det der at det kun er mennesker som har levd for lenge siden som "går igjen".

Det er mye mer mellom himmel og jord enn vi mennesker noen gang kan forstå (heldigvis kanskje?). Jeg har min egen teori om gjenferd, jeg tror på de menneskene som sier at de har hatt slike opplevelser men jeg tror ikke disse "gjenferdene" er avdøde personer. Tror det er gode og onde "ånder" som svever rundt oss men i en annen dimensjon på en måte. Disse åndene driver av og til gjøn med oss tror jeg, f.eks. ved å leke gjenferd.

Men det er interessant å lese hva andre tror og mener. Nysgjerrig på andres meninger om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg tror ikke det er bare "gamle" spøkelser jeg.

Der jeg vokste opp hadde vi et spøkelse. Etterhvert som huset ble pusset opp "forsvant" han. Min mor sier hun fortsatt kan høre han i kjelleren der det ikke har vært pusset opp. ( Dette var husets tidligere eier )

Hva kan det komme av da ? Sitter det noe i husets vegger som kan fjernes da ? Og hvor blir det av da ? Må være mange spøkelser på søppelfyllingene........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Det er greit det, Lasse, men bare dersom du kysser støvet for min fot...

Neida, bare tull. Har en tendens til å være litt morsom i andres tråder jeg også.

Hilde the friendly ghost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det bare være helt klart. Jeg skal IKKE over til den andre siden! Ihvertfall ikke med en gang. Jeg rekker jo aldri å gjøre alt jeg skal gjøre nå mens jeg puster så da må jeg jo ta det igjen senere....!!

Jeg skal bli et spøkelse, det må jo være rågøy...

Seriøst: Jeg ser dem jo hele tiden, men jeg klarer jo ikke tro på dem helt...Det er for lite håndgripelig til at jeg kan skikkelig tro på det.

Jeg tror faktisk ikke det er bare gamle spøkelser/gjenferd. Jeg er helt sikker på at bestemor er her i huset sitt og det er 10 år siden hun døde. Jeg kjenner lukten av henne blant annet... (Vi bor i huset til mine avdøde besteforeldre...)

...hm....*tenker*....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal begynde her men ved ikke hvad i mener med gamle spøgelser min mormor som går igen hvis man kan kalde det det hun viser sig og snakker til min og min mor hun blev godt nok 75 år men hun fik ikke sagt farvel til mig og hun har noget uklart med min mor derfor får hun ikke kommet sig vidre jeg har sat hende fri hvis man kan sige det på den måede men min mor giver ikke slip og hun er her stadig hun bliver nok hængende til ungerne er stor :D for at passe på men det er en anden historie, jeg er en af dem som kan se og jeg ser også på højlys dag spøgelser eller sjæle ånder mm er ikke forbeholdt natte efter 12 det er bare på film ligesom en heks ikke har lange negle og stor næse med en vorte på det er også kun på film.

min mor fik også en abort for mange år siden fordi fosteret sad udvendigt, dette skulle ha blevet til en lille bror men han er også på den anden side så han er af nyere dato, så spøgelser er ikke noget der kun er fra 1700 og grønlangkål de kan være fra i går eller i dag men selvfølgelig hænger der nok mange efter som aldrig får kommet sig over på den anden side og dem som døde i går vil måske hænge efter også om 100 år og da er de blevet gamle ånder når men slutter af her kan forsætte i et evig væk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...