Gå til innhold

Fantastisk ferie med Nazar, All Inclucive


Hjertestein

Anbefalte innlegg

Jeg vil med dette fortelle (skryte) om en helt fantastisk ferie vi har hatt gjennom dette reiseselskapet. Vi reiste til Pegasos Resort, og det anbefalles på det sterkeste. Pegasos World er 3 hoteller i 1. Pegasos Resort, Pegasos Royal og Pegasos Club. Der er et lite samfunn nesten, og man kan bevege oss fritt på alle de 3 hotellene. Det ligger på stranden, og det er utrolig fint der. Palmene er linet opp og det føltes ut som paradis da vi gikk der. Hagen var utrolig fin, og var masse flotte stier vi kunne gå på, fra de forskjellige hotellene. Er flere bassenger og velge mellom. Eneste man må gjøre på det hotellet man har bor på, er å spise og sove. All mat og drikke er inkludert, og det var helt ubeskrivelig hvor mye mat det var å velge mellom. Er umulig å forklare, for det er så masse. Det var frokost, lunch, middag og kvelds. Fra 11 om morgenen til 16.30 var det mat og få i snack baren, der fikk vi maaasse mat, hamburger, hot-god, spagetti, masse salat og masse,masse annet mat. Vann, brus, jus og saft var alltid tilgjengelig og man trengte ikke betale for det. Vi kunne drikke oss ihjel mellom 10.00 og 01.00. Og det gjelder alkohol også.

Dagen våres bestod av spise frokost, gå til stranden (stedet ligger på stranden) så gikk vi fram og tilbake og spiste og drakk. Det var 2 lunch muligheter, en i snack baren og en inne i resturangen. Spiste du inne hadde du 100 forksjellige kaker og velge mellom også.

De som jobber der behandlet oss som kongelige og kom alltid og tok talerkenen når vi var ferdig og spise, og spurte om vi ville ha mer drikke. Var bare luksus. Når vi gikk forbi butikkene hilste de alltid på oss, og kalte oss for kamerater og tok oss i hånden.

Vi reiste med Nazar, og de stilte alltid opp og var der alltid for oss om det skulle være noe. De hadde faste tider de satt på "bordet sitt". Vi kjøpte utflykter gjennom de, og det var helt supert. Vi ble hentet utenfor hotellet og kjørt tilbake igjen.

Vi var ikke ute etter party sted, så dette var helt fantastisk for oss, har du barn er dette helt luksus, og du trenger ikke bekymre deg for dehydrering eller utsulting Mat var så og si alltid tilgjenglelig og drikke var alltid tilgjengelig. Om kvelden var det show, noe jeg syntes var kjempe gøy. Da var Nazars team med og de underholdt og hadde alle barna med. De har også et leke slott. vi var ikke der inne og så, men så ut som det var helt fantastisk.

Ja, det var selvfølgelig barer på stranden, som var åpen til 18.00. Der kunne man hente så masse vann, brus, saft og øl man bare ville ;)

Er sikkert masse jeg har glemt, men ville bare dele dette med dere, dette anbefalles på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hei!

Jeg har også vært på all inclusive hotell ved flere anledninger. Det er helt greit og hvis man bare vil ligge rett ut og slappe av på solsengen så er det supert.

Men jeg synes det blir litt kjedlig i lengden. Masse turister inne på et hotellområde som vandrer fra matfat til matfat. Man kunne vært i hvilket som helst land... det er liksom ikke noe spesielt med det. Og ofte må man ha på seg slike fine plastikk armbånd. Drikke man får er som regel servert i små plastikk krus og maten er selvfølgelig masseprodusert og ingen stor kulinarisk opplevelse.

Men ja, jeg skjønner at mange kanskje synes dette er bra.

Selv foretrekker jeg å være på et sted som kanskje ikke er like tilrettelagt turister, men med MYE mere sjarm (ikke påtatt for turistene), lavere prisnivå, finere strender uten planta palmer og herlige matopplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også vært på all inclusive hotell ved flere anledninger. Det er helt greit og hvis man bare vil ligge rett ut og slappe av på solsengen så er det supert.

Men jeg synes det blir litt kjedlig i lengden. Masse turister inne på et hotellområde som vandrer fra matfat til matfat. Man kunne vært i hvilket som helst land... det er liksom ikke noe spesielt med det. Og ofte må man ha på seg slike fine plastikk armbånd. Drikke man får er som regel servert i små plastikk krus og maten er selvfølgelig masseprodusert og ingen stor kulinarisk opplevelse.

Men ja, jeg skjønner at mange kanskje synes dette er bra.

Selv foretrekker jeg å være på et sted som kanskje ikke er like tilrettelagt turister, men med MYE mere sjarm (ikke påtatt for turistene), lavere prisnivå, finere strender uten planta palmer og herlige matopplevelser.

Kan være engi i noe av det du sier. Men jeg syntes det var helt supert. Den beste ferien jeg har vært på. Øl ble servert i store glass, vel og merke :) Eneste man fikk brus i små glass var på stranden. Når vi spiste fikk vi store glass. Tror det begynte å komme fler folk da vi dro hjem, for den nest siste dagen var et enda fler folk, og da ble det litt mer kaos. Og du er ikke nødt å ligge flat ut på stranden eller være på hotellet. Vi gikk ofte turer, og var på utflykter. Mange andre dro til sentrum osv. Og de armbåndene er ikke så vakre nei, men etter en dag er de glemt. Vi fikk være med på photo-shoot, og da klippet de av båndene slik at bildene ikke ble ødelagt. De sa vi skulle få nye bånd, men vi dret i det. Og det var ingen problem. De viste no hvem vi var uansett.

Vi valgte også en slik ferie pga vi ikke har så god råd. Men her var alt inkludert, så vi slapp ikke tenke på det. Vi hadde bare ikke råd til å shoppe og slikt. Men det gjorde ikke meg noe. Men selvfølgelig, har du mer råd så er det jo helt supert å dra et sted der du kan gå ut og spise til hvert måltid. Det er jo ofte billig og spise i utlandet, men alt i alt blit det fort litt penger. Vi betalte 6000 hver i 14 dager og hadde det helt luksus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor var dere da?

1,5 time utenfor Antalya. Husker faktisk ikke om vi sov på Pegasos Royal eller Pegasos Resort, blandet de navnene, men selvet stedet vi var på er denne, denne og denne. Man kjørte liksom inn en bom, så kom man inn på et gedigent paradis hvor det ligger 3 hoteller siden av hverandre. Men man kunne være på alle sammen og gjøre aktivitetene som var rundt om, eneste du måtte gjøre på det hotellet du booket deg inn på er spise og sove. Og stranden lå ca 20 skritt nedenfor alle hotellene. Var veldig fint. Deilig myk sandstrand :sol: Tror selve stedet heter Incekum :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_Gjesten_*

Stedet heter Incekum ja :)

Resort ligger i midten :) Vi bodde på Royal og sitter igjen med akkurat samme opplevelsen av ferien som deg - FANTASTISK fra ende til annen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

Vi har hørt så mye positvit om de hotellene ,va har bestilt der til neste år og da jeg ringte i juni var det ikke mange plasser i gjen ved det flyet vi hadde tenkt.det vi først tenkte på var utsolgt så det er tydlig vis poulært alle som har vært der har bare gode opplevelser høres det ut som .

Vi skal bo på pegasus royal og vi gleder oss .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestus

Dere har gjort ett bra valg - Pegasos Royal er det beste av de tre hotellene - fantastisk! Gled dere sier jeg bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pasta_*

Hei og takk for masse nyttig informajson!

Kunne man spise akkurat der man ville på alle restaurantene? Mener da på alle de tre anleggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på det samme hotellet på tur med barn og må bare si meg enig, dette er virkelig fantastisk. Og maten drømmer jeg fortsatt om, aldri spist så mye god mat på en ferie før jeg. Jeg har reist mye og spist mye buffeer på hotell rundt i verden og ingen kommer i nerheten engang av hve det gjorde på det hotellet her. Så virkelig fantastisk. Underholdningen er og veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Pegasos World er nok ikke blant de tre hotellene, for det ligger i Side.

Har akkurat vært der, og hotellet er helt fantastisk, akkurat som de tre på Pegasos Planet/ Club.

Mange synes nok at dette blir kjedelig og ensformig, men det er basert på barnefamilier, og da er det midt i blinken! Slipper å lete etter restauranter, og barna finner mat og drikke selv når de vil!

Så dette kan anbefales på det sterkeste!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Vi skal snart reise til pegasos world i side. Gleder oss masse, men har en del spørsmål som kanskje noen av dere kan svare på.

Hvordan er det med badehåndklær? får man låne det?

finnes det mulighet for klesvask?

har noen hatt barna på barneklubb? er det bra?

Håper noen vil svare. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gjest2_*

Dytter :lur:

Lurer på det samme... Vi drar nå den 14. :jepp:

Vi skal snart reise til pegasos world i side. Gleder oss masse, men har en del spørsmål som kanskje noen av dere kan svare på.

Hvordan er det med badehåndklær? får man låne det?

finnes det mulighet for klesvask?

har noen hatt barna på barneklubb? er det bra?

Håper noen vil svare. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som jobber der behandlet oss som kongelige og kom alltid og tok talerkenen når vi var ferdig og spise, og spurte om vi ville ha mer drikke. Var bare luksus.

Det er ikke luksus at kelnere rydder vekk tallerken din og spør om du vil ha mer å drikke!!! Det er helt normalt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal snart reise til pegasos world i side. Gleder oss masse, men har en del spørsmål som kanskje noen av dere kan svare på.

Hvordan er det med badehåndklær? får man låne det?

finnes det mulighet for klesvask?

har noen hatt barna på barneklubb? er det bra?

Håper noen vil svare. På forhånd takk.

Man kan låne håndklær, dere får sånne håndlekort. Så må de levers igjen mellom kl 17.00-18.00.

Og det er mulig å vaske klær der, men det gjorde ikke vi. Dere bare leverer dem i poser som ligger i skapet på hotellrommet. Vet ikke hva det koster. Barna var med på barneklubb noen ganger, de er veldig flinke der nede. Gled dere!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest ferieTrulta
Man kan låne håndklær, dere får sånne håndlekort. Så må de levers igjen mellom kl 17.00-18.00.

Og det er mulig å vaske klær der, men det gjorde ikke vi. Dere bare leverer dem i poser som ligger i skapet på hotellrommet. Vet ikke hva det koster. Barna var med på barneklubb noen ganger, de er veldig flinke der nede. Gled dere!!! :jepp:

Har akkurat kommet hjem fra Pegasos Planet (består av hotellene Pegasos Royal(5*), Pegasos Resort(5*) og Pegasos Club(4*). Pegasos Planet ligger i Incekum, ca 1,5 time fra Antalya (flyplassen) og 0,5 time fra Alanya.

Vi bodde på Pegasos Royal og var veldig fornøyd med det. Det er heller ikke farlig å reise uspesifisert med såkalt "Lucky Pegasos". Du havner enter på Pegasos World (5*) eller Pegasos Planet. Det kan ikke gå galt. Vet om folk som reiste for 2500 kr med Lucky Pegasos (bestilte en uke før avreise) og endte på Pegasos Royal.

Stedet er fantastisk for barnefamilier. Mange bassenger med varierende dybder, egne barnebasseng med skyggeseil over og stort sklieslott med alt fra "magasug" til akebakke for barna. Både voksne og barn har det moro her. Dette området kalles Captain Nemo's Castle og har egne barnebuffeter og aktiviteter for barna tilrettelagt av Nazar's reiseledere (feks fingermaling, male på t-skjorter, lage sandballonger etc.) For ungdommer/voksne som vil bevege seg litt i ferien arrangeres det vanngymnastikk 2 x daglig og vannpolo, i tillegg til aktiviteter som magedanskurs, aerobick, step osv. Det finnes styrketreningsrom (på Royal). På kveldstid kan voksne og ungdommer danse fra kl. 23 til 03 på Open Air Disco. Her må man betale for drikken.

For barna arrangeres også disco, dvs dans og moro etter middag med en reiseleder som "instruktør".

Den flotte langgrunne stranda er i umiddelbar nærhet til bassengområdet og det mulighet til å kjøre vannscooter, ring etter båt, parasailing osv mot betaling. Her er også beachvolleybane.

Maten fortæres som buffet på hotellet man sover på. Mange retter å velge mellom, både sunne og usunne alternativer til alle måltider. På dagtid kan man også spise i Snackbaren til Resort uansett hvor man bor.

Håndklær lånes på hotellet og kan byttes så ofte eller sjelden man vil.

Hotellet har egen spa-avdeling - og et tyrkisk bad (Hamam) er absolutt å anbefale! Men gjør det første dagen før du har blitt solbrent. Hamampakken jeg benyttet meg av kostet 45 EURO og bestod av full kroppsskrubb og vask, full kroppsmassasje, ansiktsmaske og algeterapi/algeinnpakning. Varte i 1,5 time. Nydelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...