Gå til innhold

Barn av homofile

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

En venninne av meg har en sønn, og barnefaren ble syk og døde for noen år siden. Hun kunne tenke seg et barn til, så hun har sagt til meg at hun kommer til å dra til danmark for å bli befruktet viss hun ikke møter en mann snart.

Jeg er singel, men jeg tenker mer på å adoptere viss jeg ikke møter den rette snart. Vi er begge 30 og har gode utdannelser.

Er det egoistisk av oss å få barn uten partner? Eller har barna det godt av å leve med mor og far i et dårlig forhold?

Moren og faren min hadde et dårlig forhold, og den dagen de skilte lag, fikk jeg det bra.

Ja, det er egoistisk.

...dersom du vet at din situasjon ikke er bra for barn å vokse opp i. Men har du alt et (eller flere) barn kan trenge, og vet at barn ville ha godt av å vokse opp sammen med deg, hva er da egoistisk med å få barn?

Tror du de som får barn sammen med noen tenker først og fremst på at, "nei, nå har vi jaggu en god så pass godt at barn ville ha godt av å vokse opp sammen med oss"? Nei, alle mennesker får barn av samme grunn, fordi man vil det.

Egoisme er det først når man vet barn ikke ville ha godt av å vokse opp sammen med en og man gir blaffen i det og får seg barn alikevel.

Men så lenge man har alt som barn kan trenge, hva vondt vil barn ha av å vokse opp sammen med en da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Barn trenger en mor og en far. Det er det naturlige. Alle studier så langt har bevist dette. Barn som vokser opp uten en far blir kriminelle, voldelige, stoffmissbrukere, havner utenfor samfunnet, etc. Fordi barn trenger en mor OG en far!

Skrevet

Barn trenger en mor og en far. Det er det naturlige. Alle studier så langt har bevist dette. Barn som vokser opp uten en far blir kriminelle, voldelige, stoffmissbrukere, havner utenfor samfunnet, etc. Fordi barn trenger en mor OG en far!

Disse studiene, er det barn som har en kjent far, som av ulike årsaker ikke har noen god kontakt/liten kontakt med barn? Eller er det studier av barn som vokser opp med lesbiske mødre, som viser at barn blir kriminelle, voldelige osv?

Gjest Gjest
Skrevet

Disse studiene, er det barn som har en kjent far, som av ulike årsaker ikke har noen god kontakt/liten kontakt med barn? Eller er det studier av barn som vokser opp med lesbiske mødre, som viser at barn blir kriminelle, voldelige osv?

Disse studiene er det mange av, som bekrefter nettopp det, at barn trenger en far.

Children of involved fathers are more likely to demonstrate more cognitive

competence on standardized intellectual assessments (Lamb 1987; Radin

1994) and have higher IQ’s (Gottfried et al., 1988; Honzik, 1967; Radin 1972;

Shinn, 1978).

• 60 percent of America's rapists came from fatherless homes.

• 72 percent of adolescent murderers grew up without a father.

• 70 percent of long-term prison inmates are fatherless.

kilde: http://www.fira.ca/cms/documents/29/Effects_of_Father_Involvement.pdf

Igjen, barn trenger en mor OG en far.

Skrevet

Disse studiene er det mange av, som bekrefter nettopp det, at barn trenger en far.

Men gjelder dette barn som kun vokser opp med mor, eller gjelder disse studiene også barn som kun vokser opp med lesbiske mødre (to mødre)?

Gjest Gjest
Skrevet

Men gjelder dette barn som kun vokser opp med mor, eller gjelder disse studiene også barn som kun vokser opp med lesbiske mødre (to mødre)?

Det gjelder studier på barn som har vokst opp uten en far.

Skrevet

Det gjelder studier på barn som har vokst opp uten en far.

Ja, det er jo greit nok det. Men studiene sier ikke noe om barna som vokser opp med to mødre. De sier noe om barn som vokser opp uten far, og da antar jeg at de vokser opp med alenemor. Det er forskjell på dette, og derfor forteller ikke studiene at barn trenger å vokse opp med både mor og far.

Skrevet

Jeg så en gang et naturprogram der temaet (iallefall i deler av programmet) var homofili blandt dyr. Der blei det fortalt at en av teoriene om hvorfor homofili finnes, er at det trengs noen som ikke har biologiske barn for å kunne oppdra avkomma til foreldre som blir skada/dør.

Om den teorien stemmer, er det nærliggende å tro at homofile faktisk er ekstra gode oppdragere og omsorgspersoner.

Kan ikke komme med noen link, og aner ikke hvor anerkjent teorien er.

Etter å ha jobba med barn i mange år ser jeg helt klart at fordommer hos barn er noe de har lært hjemmefra. Barn ser ikke noe galt i hverken homofili, annen hudfarge eller uvanlige navn med mindre de har blitt fortalt at det er feil.

Gjest Nefertiti
Skrevet

Jeg så en gang et naturprogram der temaet (iallefall i deler av programmet) var homofili blandt dyr. Der blei det fortalt at en av teoriene om hvorfor homofili finnes, er at det trengs noen som ikke har biologiske barn for å kunne oppdra avkomma til foreldre som blir skada/dør.

Om den teorien stemmer, er det nærliggende å tro at homofile faktisk er ekstra gode oppdragere og omsorgspersoner.

Kan ikke komme med noen link, og aner ikke hvor anerkjent teorien er.

- Barn av lesbiske klarer seg best

Barn av lesbiske foreldre gjør det bedre på skolen og er mindre agressive enn andre barn, skal vi tro ny forskning.

«De 17-årige døtrene og sønnene av lesbiske mødre scorer markant høyere på sosial kompetanse og faglig nivå enn andre barn. Samtidig lå de lavere enn gjennomsnittet når det gjelder det å bryte sosiale regler og å være aggressiv når det oppstår problemer», skriver forskerne i rapporten.

Det finnes ikke så veldig mange undersøkelser på hvordan barn som vokser opp med to homofile menn har det. Menn har jo ikke så lett for å føde. Men det finnes mange undersøkelser på at barn som vokser opp med to lesbiske mødre har en god oppvekst. Nå sist denne i Aftenposten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...