Gå til innhold

Drømmen om Lykkeliten

Tinio

Anbefalte innlegg

Oj, det hørtes virkelig ut som en kjempeflink lege ja :) Håper det går fort nå da, høres hvertfall ut som han her vet hva han driver med!

Vi også synes tvillinger er greit, men blir det flere, så tror jeg det blir slitsomt... ;)

Ja han er dyktig, men dyr. Men jeg synes det er verdt det. :) Han har mange takkekort med bilder av babyer på kontoret sitt, så han har nok hjulpet veldig mange.

Hehe ja mer enn to på en gang blir nok litt i meste laget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom å legger igjenn en hilsen :goodbye:

Så spennende med at ting kanskje begynner å løsne snart :klemmer:

(men fysj for en gynekolog du havnet hos først)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å legger igjenn en hilsen :goodbye:

Så spennende med at ting kanskje begynner å løsne snart :klemmer:

(men fysj for en gynekolog du havnet hos først)

Takk for hilsen, du fant meg ja! :)

Ja han var en ufyselig type, usj :dry: Gammel og uoppdatert, skulle vært pensjonist for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 3. dagen med pergo. Det har gått bra så langt, litt småvondt i magen, svimmel og litt vondt i hodet, men det går greit. Jeg trodde jeg skulle bli mer humørsyk enn dette, jeg knaskrer jo 8 piller med hormoner hver dag pluss den sprøyta jeg setter i magen. Men jeg begynte å grine i går bare fordi den nye hårsprayen min falt i gulvet og ble ødelagt, så jeg er nok ikke helt meg selv heller da... :fnise: Måtte egentlig le litt av meg selv etterpå.

I går var jeg hos noen venninner, og drakk et lite glass vin. Jeg håper jeg ikke får smake mer alkohol på leeeenge nå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn! Da har jeg endelig kunnet lage meg sånn søt ticker også. :hoppe: Har jo ikke vært noen vits i det før med mine årslange sykluser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg i dag har jeg vært skikkelig emosjonell. Ler, gråter og kjefter om hverandre. Et skikkelig pergo-troll!

Sånn er humøret mitt om dagen:

:frustrert: :happy: :kjefte::fnise::grine::hoho:

Men nå er det bare en dag igjen. I morgen kveld skal jeg til gynekologen igjen, det blir spennende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Invicta
Uff, jeg i dag har jeg vært skikkelig emosjonell. Ler, gråter og kjefter om hverandre. Et skikkelig pergo-troll!

Sånn er humøret mitt om dagen:

:frustrert: :happy: :kjefte::fnise::grine::hoho:

Men nå er det bare en dag igjen. I morgen kveld skal jeg til gynekologen igjen, det blir spennende. :)

Huff, Pergo er noe dritt altså. Etter fem runder føler jeg at humøret og kroppen min er permanent skadet. :P

Lykke til hos gynekologen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Pergo er noe dritt altså. Etter fem runder føler jeg at humøret og kroppen min er permanent skadet. :P

Lykke til hos gynekologen :klemmer:

Takk for det :klemmer:

Ja pergo er noe dritt, hvertfall om det ikke hjelper!

Huff, nei det skal ikke være lett. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos gynekologen. Det var både gode og litt dårlige nyheter. Livmorslimhinnen har kommet seg veldig, helt nydelig sa han. En rar skrue dette.. :) Så da skal det vel ikke være så vanskelig for et egg å feste seg, om jeg har forstått det riktig.

På høyre side så alt flott ut, men på venstre side så han nå det som den forrige gynekologen hadde sett. Noe som var væskefylt. Men han kunne ikke konstatere at det var egglederen bare ved hjelp av ultralyd, det kunne også hende det var en tarm. Jeg fikk helt vondt i magen, og livredd for at vi måtte droppe hele greia. Så masse penger som vi har brukt på denne puregon-sprøyta, og legetimer (betaler nesten 1000 kr for en time). :tristbla:

Men heldigvis sa han at vi skulle holde oss til planen, for siden høyre eggleder så fin ut så trengte det ikke å spille så veldig stor rolle. Vi skal fortsette å prøve mens vi venter på at jeg skal få tatt laproskopi for å få sjekket opp i dette.

Jeg skal fortsette med puregon sprøyta, men nå skal jeg ta dobbelt dose. Så da måtte vi på apoteket og svi av et par-tre tusenlapper til der..

Skal tilbake på kontroll søndag kveld, for å se om jeg trenger å sette eggløsningssprøyte, men han mente at jeg kommmer til å ha eggløsning om 6-8 dager.

Jeg håper så inderlig at det klaffer altså, for jeg vet ikke om vi har råd til så mange runder med behandling. :sukk:

Må bare si det igjen, denne legen er virkelig utrolig dyktig og hyggelig. Og han er veldig positivt innstilt til at vi skal greie dette, og da smitter optimismen over på meg også. :)

Men nå skal jeg legge meg. God natt til alle sammen! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå jeg håper det klaffer for dere! :klem:

Er endel som ikke skulle hatt barn, men de som fortjener det, de blir ikke så lett gravide.. Urettferdig verden...

Men, det høres jo positivt ut etter du var hos gyn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wings: Tusen takk for det :klemmer: Ja det er en urettferdig verden, men jeg prøver å tenke på at det er mange som er i en mye verre situasjon enn meg, selv om det ikke er så lett bestandig.

Humøret går veldig opp og ned i dag. I det ene øyeblikket er jeg veldig positiv og har tro på at vi skal få det til denne gangen, mens i neste øyeblikk tenker jeg at jeg må ta meg sammen slik at jeg ikke blir altfor skuffet. Ikke nok med at jeg har en ubrukelig syklus, men ganske sannsynlig så har jeg en ubrukelig eggleder også. Jeg synes det er skikkelig urettferdig, jeg er ung, alltid vært flink til å spise sunt og trene, passer på kroppen min, røyker ikke og drikker veldig sjeldent alkohol, men likevel vil ikke kroppen min være snill tilbake og fungere som den skal. :kjefte:

Møkkakropp... :(

Føler liksom at det er min feil dette, hadde samboeren min vært sammen med noen andre så hadde han kanskje blitt pappa for lenge siden. Nei! Nå må jeg ta meg sammen, slik går det ikke an å tenke. Samboeren er vekkreist til torsdag, så det blir litt mange tanker nå når jeg er alene kjenner jeg. Men jeg får lage meg noe god mat og kose meg og se på grey's anatomy sammen med lille pusen vår i kveld. Hun er så skjønn og trøster meg alltid når jeg er nedfor. :catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette skal gå bra!! :klem: :klem:

Har et vennepar som fikk en nyydelig gutt etter prøverør, og mange andre jeg har hørt om som ble gravide fort etter hjelp.

Ikke gi opp! :) (lett for meg å si kanskje...)

Ååå så koselig med en liten katt... Jeg savner min.

En dag kom den aldri hjem igjen.. :tristbla:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette skal gå bra!! :klem: :klem:

Har et vennepar som fikk en nyydelig gutt etter prøverør, og mange andre jeg har hørt om som ble gravide fort etter hjelp.

Ikke gi opp! :) (lett for meg å si kanskje...)

Ååå så koselig med en liten katt... Jeg savner min.

En dag kom den aldri hjem igjen.. :tristbla:

Lykke til!

Takk skal du ha... :klem:

Jada det går nok bra! :)

Så trist med pusen din :( Er så fælt når de forsvinner eller dør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg hatt fri, egentlig studiedag da, men det har vært lite studering. ;)

Hadde ei skikkelig bra treningsøkt i formiddag, før jeg dro på shopping. Hadde vel egentlig ikke råd til det, men følte jeg trengte å skjemme meg bort littegrann. Dessuten er jeg blitt en del slankere det siste halvåret, så trenger å fornye garderoben litt. Magen er blitt så mye mindre, så alle buksene faller jo av. Men jeg håper den snart blir større enn noen gang! :lur::gravid:

Har kjøpt meg verdens fiiineste vinterstøvletter, to gensere og tre topper. Storfornøyd! :Hehe: Selv om det jeg egentlig trenger er nye bukser...

Og så har jeg vært flink og vasket og ryddet, slik at det ser fint ut her til min kjære kommer hjem i morgen. :rødme: Savner han veldig kjenner jeg.

Han kommer hjem i akkurat rett tid, for i helgen har jeg mest sannsynlig EL. Så da blir det nok :sengekos: hver dag tors-tirs. Her er det best å være på den sikre siden. :lur: Dette er virkelig en dyr EL, som ikke kan kastes bort! :nei:

Nå er det sprøyte og pilletid! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos gynekologen igjen i går kveld. På ultralyden viste det seg at om jeg blir gravid så er det veldig sannsynlig at det blir tvillinger, fordi det var to egg som begynte å bli veldig modne.

Problemet var at eggene mine modnes så sakte, halvparten så fort som det egentlig skal, derfor må jeg fortsette med sprøyter i en uke til, så skal jeg på kontroll igjen. I tillegg til de to mest modne eggene så var det mange flere egg som også har begynt å modne. Om de er veldig modne om en uke er faren for mange flere enn tvillinger stor. Det er nok pga PCOS at det tar helt av. Gynekologen sa at da måtte vi enten avbryte hele greia, eller hente ut egg til prøverør.

Uff, jeg blir redd når jeg tenker på prøverør, det er liksom så skummelt. Jeg har alltid tenkt at det er siste utvei om vi har prøvd i mange år. Jeg har så lyst at vi skal få til dette selv. :(

Håper virkelig at det om en uke viser seg at jeg kan få en eggløsningssprøyte, og så kan vi :sengekos: selv.

Jeg har nesten ikke sovet i natt, bare ligget og tenkt på dette. Jeg har kommet frem til at jeg mest sannsynlig går med på å omgjøre dette til prøverør om det er nødvendig, for vi har brukt mange tusen kr på medisin og behandling nå, det er veldig synd om alt dette skal være bortkastet.

Det blir nok privat, det er dyrt men samboeren min tjener såpass godt at vi har råd til det. Folk får heller få litt billigere julegaver fra oss i år. :gjeiper: Det positive her er at med prøverør har jeg veldig gode sjanser. Jeg er ung og sprek, og livmoren min er et prakteksemplar ifølge gynekologen. :) Så om et befruktet egg får flytte inn dit, så vil det nok trives. :)

Jeg kjenner at dette tar veldig på psykisk for meg. Jeg er i praksis for tiden, men i dag har jeg tatt meg en sykedag. Gleder meg til jeg er ferdig med praksisperioden (bare to uker igjen), for jeg trives ikke så godt der jeg er. Jeg synes det er tøft nok privat for tiden, om jeg ikke må slite på jobb også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å hilse på :goodbye:

Så dumt å lese om en så vanskelig start på prøvinga di. Først og fremst at aldri EL eller TR kommer, og så komme til en gynekolog som er totalt håpløs. Sukk. Det er nok lurt at dere har gått privat for å få hjelp av flinkere folk, og i tillegg så dere får fortgang i prosessen :) At det koster penger tror jeg er verdt det, så lenge dere kan ta dere råd til det. Billigere julegaver i år gjør jo ikke noen ting ;)

Her blir det prøverør, og jeg tror ikke det er så skummelt, men forstår godt at du tenker det. Det er jo ikke det man ønsker, for man vil jo bli gravid av seg selv! Håper dere får tatt sprøyte og klarer det av dere selv :klem:

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig at du tittet innom honning. :) Jeg har tenkt og grublet i hele dag, men jeg tror du har rett i at prøverør egentlig ikke er så veldig skummelt. Jeg må bare venne meg litt til tanken. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra jobb, deilig å være ferdig. :)

Da jeg hentet posten istad var det brev fra fastlegen min, hvor det stod at de forrige blodprøvene mine viser at jeg har lavt stoffskifte. Så jeg skal begynne med medisiner for det, det er veldig viktig siden jeg planlegger å bli gravid.

På en måte er jeg litt glad for å finne ut av det, for jeg har lenge gått og følt meg så slapp og trøtt. Men nå vet jeg at det er en grunn til det, jeg er ikke bare lat.

Jeg har også bestandig vært veldig opptatt av å spise sunt, og ikke få i meg for mange kalorier, fordi jeg merker at jeg legger fort på meg. Folk har ofte himlet med øynene om jeg har prøvd å forklare dem at jeg legger så fort på meg, derfor kan jeg ikke spise like mye snop og sjokolade som andre. Får høre at jeg må skjerpe meg, jeg er jo så slank det er ingen fare. Men jeg har jo hatt rett hele tiden, min kropp trenger ikke like mye kalorier som andre gjør når jeg både har lavt stoffskifte og pcos. For å holde vekten må jeg være litt mer forsiktig enn andre. Jeg har også fått beskjed fra legen om å holde meg slank, hvis ikke kan pcos'n bli enda verre. Slik som det er nå så har jeg ikke noen synlige symptomer hvertfall. :) Så nå kan jeg bare si at jeg har lavt stoffskifte om folk begynner å mase om hvorfor jeg er så "fanatisk" sunn. Selv om jeg egentlig ikke er det heller da, jeg bare unngår å spise snop og usunn mat i ukedagene, så koser jeg meg i helgene.

:sjokolade::is:

Nå må jeg lage middag til samboeren kommer hjem. :spise:

Etter på skal vi til dyrlegen med begge kattene for den årlige vaksinen. :catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg! :duskedame:

Selv om jeg skal på jobb i morgen da... Men kl tre i morgen er det helt helg, for jeg har ordnet meg fri på søndag. Skal jo til gynekologen, og om jeg sier jeg skal til legen på en søndag så begynner jo folk å lure. Er vel ikke helt vanlig å gå til legen i helgene akkurat. Så derfor byttet jeg likså godt hele vakta, orker ikke finne på noe forklaring.

Jeg er så utrolig sliten for tiden, etter jobb i dag stupte jeg rett i seng. Så kom samboer hjem og det ble litt :sengekos: for sikkerhets skyld. :lur: Så sov jeg enda mer, før jeg tok en dusj og spiste middag som samboer hadde laget til meg. :rødme: Er skikkelig lat om dagen, men det kan jo kanskje ha noe med medisinene å gjøre? Og ikke minst stoffskiftet...

Samboer skal reise vekk på mandag pga jobb, så om gynekologen setter eggløsningssprøyte på meg, så får jeg sykemelding slik at jeg kan være med han på reisen. Det er jammen ikke verst, men nå har vi jo brukt mange tusen på behandling, så da kan jo ikke dette gå i vasken bare pga at han skal på jobb. Egentlig skulle jeg jo hatt EL forrige helg, men ikke en gang med pergo så får jeg EL til normal tid. :roll: Jeg tar EL-tester hver dag for å være sikker på at vi ikke går glipp av det.

Nei, nå er det snart snop og x-factor! :sjokolade: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo! :bolledeig: Medisinen har virket bra, og gynekologen sa at jeg har to fine og modne egg. Derfor kan det hende det blir tvillinger, men ikke noe mer enn det for de andre eggene var ikke skikkelig modne. Jeg skal sette en eggløsningssprøyte på meg selv i kveld, og etter 36 timer vil jeg få eggløsning. Så nå blir det masse :sengekos:

Egentlig skulle jeg bli med samboer på jobbreise, men han droppet det. :)

Ååå jeg håper håper håper det blir klaff nå! :pls: Og at ikke den muligens tette egglederen skal ødelegge for oss. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...