Gå til innhold

Regntøy.


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg savner det solide regntøyet vi brukte i min barndom. Husker jeg hadde orange regndress fra Helly Hansen. Jeg storkoste meg da jeg iførte meg den. Får man tak i slikt regntøy nå? Jeg savner den!

Dagens regntøy er dyrt, og trekker vann i sømmene etter første vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Flott tema!

Både jeg og mannen min har ofte gummiregntøy på oss i regnvær. Helly Hansen med selebukser! Dette fremprovoserer alltid kommentarer/diskusjoner. Men vi koser oss. For til syvende og sist er det vi som er tørrest innerst.

Hilsen Skogshuldra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke kjøpt Helly Hansen regntøy på de fleste sportsbutikker da?

Er hvertfall ganske sikker på at de har det på G-Sport.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Helly-Hansen er en av Norges mest kjente merkevarer! Du kan gå i en vilken som helst butikk med respekt for seg selv og finne dette regntøyet!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Anonymous

Hei ! Jeg er helt enig - det var kjempefint regntøy. Jeg husker at vi hadde sånne gule eller oransje regnjakker og bukser (vi brukte mest jakkene). Nesten alle hadde sånn regntøy. Vi gikk masse med dem for de var så populære. Jeg husker at det var sånne hvite snorer til hetta og vi pleide å putte de snorene i munnen og tygge på dem. Kan du huske det ?

Jeg tror ikke man får tak i sånnt regntøy nå, men det hender jeg ser det på loppis.

Klem fra Monica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Vestlandet (i en av disse små bygdene i nærheten av Ålesund) finnes en butikk som selger utstyr for fiskere. De har alt du trenger av SKIKKELIG oransje oljehyre fra Helly Hansen.

Vet dere forresten hvorfor det heter oljehyre? Fordi fiskerne før laget sitt eget regntøy ved å bruke bomullslerett innsmurt med fiskeolje. Effektivt, men lukter helt forferdelig!!!

Klem,

Nelle icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Monica !

Jeg skulle bare si at når jeg var 14 - 15 år så hadde "alle" sånt regntøy fra HH. Det var mest oransje eller gult og noen få hadde hvitt eller blått. Overdelen var enten anorakk til og tre over hodet eller jakke. Morsomt det du sier om at dere pleide å suge på snorene for akurat det gjorde vi også ! Jeg vet ikke hvorfor men det var liksom populært særlig blant oss jentene og jeg var visst en av de "værste" !

Hilsen Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Anonymous

:D Lager det selv jeg, så heldig stilt at vi drev en regntøy fabrikk for en tid tilbake. Starter produksjon senere igjen hvis vi får mulighet til det.

Har helt likt det jeg hadde som liten, bilde på min hjemmeside, bare klikk på bildet. :ler:

Reklame for egen virksomhet får du ikke ha i innleggene.

Men registrer deg, så kan du legge linken til hjemmesiden i profilen din.

Du kan lese mer om våre regler her: http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 40

Man kan kjøpe regntøy (oljehyre) av god gammeldags kvalitet i Bergen hos Aksdal på murhjørnet i byen, på Åsane senter eller på bygarasjen.

Ellers i Måløy hos Brunsvik fiskeredskaper/Kaibutikken. De har de meste i en veldig spesiell butikk, som i gamle dager hvor man går på lageret og henter varene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnes74

Jeg har også gode minner fra barndommen, med plasking i dammer osv. Bare dro på loppemarked og kjøpte meg et sånn (orange) HH-regnsett: jakke og bukse med solid søm og brystlomme med knapper.Den er for meg et symbol på feministenes kamp for rettigheter i Norge på 70/80tall.I Moss sydde arbeidene kvinner dresser med jakke og bukse til sosialdemokratiet, påskrevet vaskelapp: Dame M, mann L.Bra at norske kvinner fikk fritidstøy de trengte.Derfor, dra gjerne på soppturer med dette i tankene, når du hører knirkingen av oljebuksen...Jeg topper det gjerne med viking damestøvler,sydvest, og gummihanske(urg:sopp!).Det er litt deilig det i regnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de er å få i orange (veldig orange :ler: ), grønn og muligens blå også på Felleskjøpet.

Husker jeg hadde en knall orange en - helt til jeg ble "stor" og det ble kjempeflaut :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
:D  Lager det selv jeg, så heldig stilt at vi drev en regntøy fabrikk for en tid tilbake. Starter produksjon senere igjen hvis vi får mulighet til det.

Har helt likt det jeg hadde som liten, bilde på min hjemmeside, bare klikk på bildet. :ler:  

Reklame for egen virksomhet får du ikke ha i innleggene.

Men registrer deg, så kan du legge linken til hjemmesiden i profilen din.

Du kan lese mer om våre regler her: http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0

Hei ! Leter etter gammelt regntøy overalt. Kan du være så vennlig å sende meg adressen til hjemmesiden din ? Ønsker å se på bildet hva slags regntøy det er. Har du noe igjen fra den gamle produksjonen ?

Tusenfryd - moderator

Hei ! Jeg søkte på "regntøy", og havnet i dette forumet. Interessant det du skriver, men jeg kan ikke se adresen til hjemmesiden din. Kan du være så snill å sende den til meg, slik at jeg kan se på bildet. Liker den gamle typen regntøy, og leter på loppemarkeder, bruktmarkder osv. Det er ikke bare dere damer som har drømmer fra barndommen om regntøy ! Har du noe på lager etter den tidligere produksjonen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I Oslo er det også mulig å få tak i den gamle typen regntøy/gummiregntøy. Sjekk telleshop.no. Problemet er kanskje å få tak i oljebukser som ikke er alt for store og kraftige.

Ellers ser det ut til at det gamle regntøyet holder en viss popularitet selv her i Oslo, gamle regnkåper og oljehyre dukker opp hver gang det drypper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Hei.

Jeg kan bare si at når jeg vokste opp (jeg var 15 år i 1970) så var dette HH-regntøyet kjempepopulært. Vi hadde det alle og på regnværsdager var det fullt i gangen på skolens knagger av gule, oransje og blå (noen få hvite) regnjakker. Jeg måtte smile av innleggene til Monica og Elin for jeg husker også veldig godt dette med de snorene som vi gikk og spiste på.

Det var liksom litt "tøft" å gå rundt med snorene i munnen.

Jeg har også sett etter regntøyet på loppemarkeder men det er vanskelig å få tak i.

Hilsen Toril (1955-modell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei.

Jeg har noen gamle regnjakker og bukser som jeg bruker når jeg er ute og skal ha røffe aktiviteter. De er så deilige og tette.

Det jeg savner så fryktelig mye er en regnfrakk og regnjakke i skinnende blank lakk i klare farger eller i svart. Jeg har ikke sett så mye av dette nå så da blir det veldig morsomt å ha nå.

Jeg hadde en som ble revet for mange år siden, men de var så fine å ha på og veldig elegante.

Vet noen hvor jeg kan få tak i slike nå? De var lette og myke og holdt regnet(yr) borte. Det er jo typisk et byplagg.

sune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det letteste er å lete i secondhand butikker.Med mindre man ser etter noe helt spess.Jeg tror nemlig det gamle regtøyet holder moten og er ettertraktet.Fretex er mulighet.UFFosv.Mest stolt er jeg over mitt eget gule HHsett fra tidlig åtti-tall.Når jeg sykler i regnet kan jeg ha mobèn i brystlomma helt tørt.Praktisk og stilig.God jakt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Hei :)

jeg så denne siden å leste gjennom den. kunne godt tenkt meg et sånt oljeregntøy fordi jeg har alltid likt oljeregntøy. et gult hadde vært fint. kunne jeg fått adressen til hjemmesiden din. hilsen Richard. :D

Du kan ikke legge ut e-postadresser i innleggene. Hvis du vil komme i kontakt med noen, send dem en pm, eller registrer deg og legg e-postadressen din i profilen din.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...