Gå til innhold

TanteBrun med en og annen tanke

TanteBrun

Anbefalte innlegg

:vinke: TanteBrun

Nå var det jammen på tide med en liten dagbokrunde. Dagene har bare gått i ett her de siste dagene med besøk, dratt på besøk, frisør o.l.

Snodig så fort dagene går, selv om en er hjemmeværende. Skremmende fort går dagene synes nå jeg.

Så bra du ble fornøyd med frisyren :danser: Det ble jeg også. Virkelig. Var litt spent på forhånd for min faste frisør var sykemeldt og jeg kunne ikke vente en måned.

Men hun jeg fikk istedet skjønte jo så mye bedre hva jeg mente og jeg ble så fornøyd både med striping og sveisen forøvrig :nigo:

Ha en kjempefin lørdag :klem:

Skjønner det med at dagene går fort, føler det samme selv. Hvordan i all verden skal jeg få tid til å jobbe lissom...? :vetikke: :klø: :fnise:

Fint at ble fornøyd med frisyren og frisøren du også :)

Noen ganger er det vel best med nye øyne som ser ting litt annerledes, og det gjelder ikke bare hår! :)

Fin lørdag til deg og, Ulva :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare få med dagens middag for det er så godt, men ganske sjelden vi har det:

God hjemmelaget biffgryte av rundbiff med alskens gode krydder og smaker som tar minst to timer på ovnen før den er ferdig. Mørt og godt. Serveres med ris og salat. :sikle:

Hørtes utrolig godt ut, oppskrift? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes utrolig godt ut, oppskrift? :)

Oi, oppskrift..? :forvirret:

Jeg lager det meste der og da og putter opp i ting der og da, en dæsj ditt og en dæsj datt. Aldri noe helt likt :)

Men jeg fikk av en venninne en oppskrift som jeg bruker som grunnlag:

------

Til 4 personer

1 kg høyrygg eller bog, kjøtt som tåler lang koketid (evt kjøttbein kommer i tillegg)

2 store løk

3 fedd hvitløk

4 sp tomatpuré

3 sp Rødvinseddik

1 sp sukker

2 dl rødvin

2 laurbærblad

1/4 ts malt nellik

1 kanelstang

salt , pepper

Olivenolje

Kutt kjøttet i store terninger. Brunes i olivenolje. Hakk løk og hvitløk, stekes i olivenolje til den blir blank. Bland kjøtt, løk, tomatpuré, eddik og rødvin. Hvis du ønsker fyldigere smak lar du kjøttbeinet koke med. Tilsett sukker og krydder.

La gryten trekke på lav varme i ca 50 min-1 tim.

------

Dette er grunnlaget. Og som tilberedt over blir den veldig god og usannsynlig rik på smak :)

Jeg liker å bruke rundbiff, for den blir ekstra god ved laaang koketid, lenger enn det som står i oppskriften. Krydderene og mengdene/målene blir ikke alltid de samme, for jeg liker å mikse å trikse litt, men det pleier å bli godt.

Det er vel det OnkelBlå liker best av alt jeg lager, men nå liker jo han rødt kjøtt veldig godt. :)

Nei, nå ble jeg nesten litt sulten. Og det passer jo bra siden fårikålen straks er ferdig :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hei :)

Du har vært ivrig skribent de siste dagene, så jeg har ikke rukket å følge med gitt ;)

Men hang meg opp i lavkarbotankene du har. Jeg har jo gått på lavkarbodiett med veldig godt resultat, så hvis du er interessert, så er det bare å spørre :)

Også var det fint å lese at du ble så fornøyd med ny frisyre. Utrolig hva noe så enkelt som en hårklipp kan gjøre med humør og velvære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treg og trøtt dag. :Gjesp:

Sov litt vel lite, sto altfor tidlig opp :eeeh: -> lav konsentrasjon nå på kvelden.

Men jeg kom meg gjennom dagen, møtte en del nye og rare mennesker på dette jobbsøkerkurset. Gleder meg ikke akkurat til de neste ukene, jeg får ta det som det kommer.

Men jeg er trøtt... om litt :natti:

Dagbokrunden får komme imorgen.. :sjenert:

Endret av -TanteBrun-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Du har vært ivrig skribent de siste dagene, så jeg har ikke rukket å følge med gitt ;)

Men hang meg opp i lavkarbotankene du har. Jeg har jo gått på lavkarbodiett med veldig godt resultat, så hvis du er interessert, så er det bare å spørre :)

Også var det fint å lese at du ble så fornøyd med ny frisyre. Utrolig hva noe så enkelt som en hårklipp kan gjøre med humør og velvære :)

Nei for all del, du har jo kost deg masse med kjæresten :)

Jeg hadde et spørsmål jeg skulle sende deg på pm med det glemte jeg hva var.. :forvirret: så det får evt komme senere.

Har ikke gjort så mye mer med det heller. Me får sjå :)

Enig, det er utrolig hva håret gjør for humør og velvære og ike minst selvfølelsen. Noen ganger hjelper det ikke hvor fine klær man har på seg, eller hvor bra sminken ble hvis håret ser helt for jævlig ut. )Unnskyld uttrykket) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treg og trøtt dag. :Gjesp:

Sov litt vel lite, sto altfor tidlig opp :eeeh: -> lav konsentrasjon nå på kvelden.

Men jeg kom meg gjennom dagen, møtte en del nye og rare mennesker på dette jobbsøkerkurset. Gleder meg ikke akkurat til de neste ukene, jeg får ta det som det kommer.

Men jeg er trøtt... om litt :natta:

Dagbokrunden får komme imorgen.. :sjenert:

Innom for å ønske deg en fin dag :klemmer: Håper jobbsøkerkurset går bra :) Hardt å stå opp tidlig ja, welcome to the club :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Nei for all del, du har jo kost deg masse med kjæresten :)

Jeg hadde et spørsmål jeg skulle sende deg på pm med det glemte jeg hva var.. :forvirret: så det får evt komme senere.

Har ikke gjort så mye mer med det heller. Me får sjå :)

Enig, det er utrolig hva håret gjør for humør og velvære og ike minst selvfølelsen. Noen ganger hjelper det ikke hvor fine klær man har på seg, eller hvor bra sminken ble hvis håret ser helt for jævlig ut. )Unnskyld uttrykket) ;)

Ja, det blir ikke mye KG-tid når jeg er sammen med kjæresten. Sånn er det bare :)

Skulle du komme på hva det var du lurte på, så er det bare å spørre :)

Håper det går bedre på jobbsøkerkurs, og at du finner trivsel der etter hvert :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg en fin dag :klemmer: Håper jobbsøkerkurset går bra :) Hardt å stå opp tidlig ja, welcome to the club :erter:

Jo takk :) Har vel bare godt av å få noen rutiner inn livet mitt igjen. Trives med å gå hjemme, men penger blir det ikke av det ei heller er det vel bare sunt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir ikke mye KG-tid når jeg er sammen med kjæresten. Sånn er det bare :)

Skulle du komme på hva det var du lurte på, så er det bare å spørre :)

Håper det går bedre på jobbsøkerkurs, og at du finner trivsel der etter hvert :klemmer:

Ja, det dukker vel opp etter hvert :)

Takker, får se hvordan det blir på dette kurset, at man alltid kan lære noe er jeg ikke i tvil om, det er vel litt mer konseptet og rammene jeg misliker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå opp tidlige ja... :sukk:

Litt rart å tenke på at for et drøyt år siden sto jeg opp litt før fem og var på jobb ca halv syv... :eeeh: B-menneske var A-menneske. Frivillig tvang. Hadde fleksitid, så jeg kunne godt komme et par timer senere, men det var jo selvfølgelig noe med at jeg ville unngå rushtrafikken.

Jobbsøkerkurset ja... Som jeg sa litt overkommer jeg sikkert til å lære ganske mye, om ikke annet dette med å se ny vinklinger, andre måter å gjøre ting på osv. I dette kurset skal v også personlighetsprofil, og sånt syns jeg er litt spennende.:) Utenom det tror jeg jeg kunne klart meg selv.

Det som gjør det litt negativt er at det er en rar sammensetning av mennesker. Det er folk med mye erfaring og selvfølgelig motsatt. Det er en del utlendinger, noen med minimalt med norsk språk. Et par av de sitter rett bak meg og snakker mye og til dels ganske høyt og tar knapt notis av kurslederen eller at de kanskje forstyrrer. En annen sitter tydeligvis å skriver brev eller noe sånt og følger i hvert fall ikke med.

Jeg gikk på det kurset fordi jeg måtte, jeg hadde ikke noe valg. Sikkert sånn for mange.

Greit hvis man ikke vil følge med, men må man ødelegge for andre for det? :slår:

Opplever også en del forskjellige preferanser til dette med høflighet, kultur og ikke minst tid.

Når det er sånn kan man selvfølgelig si at det er sånn man lærer å kjenne andre og andre måter å gjøre og se ting på. Men nå føles det litt slitsomt. Har fått inntrykk av at jeg ikk er alene om det.

Og jeg gruer meg litt til gruppearbeidet – hvordan vil det fungere? Men den innstillingen kan det jo bare gå en vei.... :klaske::eeeh: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår godt hvordan jobbsøkerkurset må oppleves for deg :klemmer:

Det virker som de har plassert alle jobbsøkere på et og samme "oppbevaringskurs" uten å ta hensyn til arbeidserfaring eller språk kunnskaper. Noe det i mine øyne burde tatt hensyn til.

Virkelig synd med de som ødelegger for alle de andre, men det blir gjerne slik når det er slike "tvangskurs", det skorter vel på motivasjonen hos de fleste. Uhm nå var jeg vel i overkant negativ her, sorry Tante Brun :sjenert:

Hvor lenge må du gå på kurset?

Wow, så tidlig du var oppe i din forrige jobb! Jeg liker også å være tidlig på jobb, er på jobb ca 7 og kan dra hjem tidlig ettermiddag, herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Mocci

Ja, så tidlig oppe var jeg. Kan nesten ikke tro det. :dåne:

Men jeg klarer det vel igjen hvis jeg må. :)

Det er nettopp det de har gjort, samlet alle på et kurs uten noe videre hensyn. Og på en måte er det jo faktisk bra, for da handler det om hensyn og respekt også, i tillegg til det å få litt annet syn på ting. Men det blir så slitsomt også, for nettopp på grunn av det blir det mye sagt som er irrelevant - for alle parter.

Skal gå der i fire uker.... oi... :forvirret: Men da er det visst lagt inn mye jobbing på egen hånd osv. Noe har jeg da notert... :jepp:

Men det er som du sier, når det blir tvang så daler jo motivasjonen. Det har faktisk noen av oss (på kurset) snakket om... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag tatt personlighetsprofil - DET er spennende det... :jepp:

Jeg merket ikke hvor mye jeg faktisk tenkte på det og jobbet med det jeg hadde fått vite om meg selv før jeg kom hjem og måtte konsentrere meg selv om å gire ned. Har hatt en tatt sånn test før, men det var på en eller annen måte annerledes denne gangen.

Sikkert fordi jeg er et litt annet sted i livet nå.

Og så var det også snakk om en lederstilling som kursleder og en annen kunne se meg i. :hakeslepp: Jeg er ingen leder. Jeg tenker for mye, tar med meg jobben hjem og har en tendens til å ta ting litt personlig. Har ingenting i en sånn stilling å gjøre, mener jeg. Og det kræsjet jo faktisk litt med personlighetsprofilen jeg fikk på et område, men ikke hvis man satte det i et litt annet perspektiv.

Er litt i villrede nå... :sukk:

Får :sove: litt på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Purple Haze

Spennende med personlighetstest. Det kunne jammen jeg tenkt meg å ta også. Regner med at jeg også kunne fått et resultat som viste at jeg er et lederemne. Jeg har jo en slags mellomlederstilling nå, og har også jobbet som styrer, men trivdes ikke med det. Så jeg tror jeg er litt som deg der, Tante Brun.

Tenker for mye, og kan ta ting litt for personlig. Dessuten syns jeg at personalsaker er kjempevanskelig å håndtere noen ganger.

Men nok om meg. Kupper jo rent tråden din med egosnakk :sjenert:

Ønsker deg en kjempeflott helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med personlighetstest. Det kunne jammen jeg tenkt meg å ta også. Regner med at jeg også kunne fått et resultat som viste at jeg er et lederemne. Jeg har jo en slags mellomlederstilling nå, og har også jobbet som styrer, men trivdes ikke med det. Så jeg tror jeg er litt som deg der, Tante Brun.

Tenker for mye, og kan ta ting litt for personlig. Dessuten syns jeg at personalsaker er kjempevanskelig å håndtere noen ganger.

Men nok om meg. Kupper jo rent tråden din med egosnakk :sjenert:

Ønsker deg en kjempeflott helg :klem:

Personlighetstester er kjempespennende. :jepp: Det finnes jo noen tester man kan ta gratis, som f.eks. denne. Det finnes vel fler, men denne har jeg nettopp sett på selv.

Det som er positivt med å ta en sånn test med f.eks coaching/en coach er at man får hjelp til tolke resultatet, og se det fra andre vinkler og på andre måter enn man først tenker og i hvert fall i forhold til en fast tekst man vanligvis får.

Snakk i vei - her er det lov å snakke om alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgeoppsummering.. :)

Har i grunnen vært en fin helg dette her. På formiddagen i går svidde jeg av et par tusen på klær... :rodme:

Herlig :shopping:

Litt senere på dagen gikk OnkelBlå og jeg tur i det fine været. :sol: Deilig :)

I dag har vi bare vært hjemme og inne. Hvorfor? Fordi :regn:

Men jeg har da fått vasket klær, ryddet og vasket skikkelig på kjøkkenet, ryddet i bøtteskapet, Apropos det... jeg hadde to og tre flasker av noen jif-produkter og andre ting. Var det rart det var dårlig med plass der...? :klø: Jeg hadde visst mistet oversikten helt :sjenert:

Ellers har det vært pc i dag. Bare surret egentlig... Men det er greit innimelom det og. :)

Det var denne helgen. Ny uke venter.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...