cypress Skrevet 9. september 2009 #341 Del Skrevet 9. september 2009 Mannen min er 41, og har ingen barn fra før. Tror ikke han ser på seg selv som for gammel for å få barn. Men det er kanskje annerledes for menn? Han har naturligvis noen venninner på "sin egen alder" og flere har satset på karriere i mange år. Først i slutten av 30-årene gikk det opp for dem at det var nå eller aldri. Så to venninner av ham som nå er 41-42 har de siste par årene fått småbarn. Hun ene har fått to faktisk. Og ingen tenker på dem som for gamle tror jeg? Det er da mange som venter så lenge nå til dags? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 9. september 2009 Forfatter #342 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg kan på en måte skjønne tankegangen din. For min egen del, er døra stengt, men det handler om at jeg har voksne barn, og kan ikke tenke meg å begynne på nytt. Dessuten kan jeg ikke få flere, så det er uaktuelt. Men når det er sagt, kjenner jeg mange som har fått barn når de nærmer seg 40. En ting er at det rent biologisk kan være vanskeligere å bli gravid når man blir eldre. Noe helt annet er det at å være 40 i dag, slett ikke er det samme som det var for 20 år siden. Det sies jo at 40 er det nye 30 Jeg føler meg slett ikke gammel i det hele tatt, og jeg er eldre enn deg. Kan ikke si jeg føler meg særlig annerledes enn da jeg var 25. Den største forskjellen, er at jeg har fått mer erfaring. Og mer ro. Et hypotetisk spørsmål: Hvis det viser seg at du er gravid nå, hva hadde du gjort med det? Tatt abort? Beholdt det? Er egentlig helt enig med deg Man var virkelig gammel når man hadde passert 40 før - for ikke å snakke om 50.... Og dette med å hvor gammel man føler seg - jeg synes nesten det er rart at jeg er gammel nok og voksen nok (mon det..?) til å få barn.... Så til ditt hypotetiske spørsmål; Nei, hadde nok ikke tatt abort, men jeg hadde nok vært livredd. Jeg har jo vært usikker hele veien, men jo mer jeg tenker på det, jo mer OnkelBlå og jeg snakker om det, og jo mer vi prøver, jo mer lyst får jeg jo da. For ikke å snakke om alt snakket her inne :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 9. september 2009 #343 Del Skrevet 9. september 2009 Slik jeg "kjenner" deg her inne, er jeg sikker på at du og Onkelblå kommer til å bli veldig gode foreldre Hva er du mest redd for? Noen ganger virker ting mindre skremmende hvis man skriver det ned og ser det svart på hvitt. For min egen del, tenker jeg at det sikkert er mer skremmende å tenke på å få barn når man er 40, enn det var for meg da jeg var 20. Jeg var jo så ung og ubekymret omkring alt, at jeg nesten er litt forundret over at det har gått så bra med ungene mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 9. september 2009 Forfatter #344 Del Skrevet 9. september 2009 Mannen min er 41, og har ingen barn fra før. Tror ikke han ser på seg selv som for gammel for å få barn. Men det er kanskje annerledes for menn? Han har naturligvis noen venninner på "sin egen alder" og flere har satset på karriere i mange år. Først i slutten av 30-årene gikk det opp for dem at det var nå eller aldri. Så to venninner av ham som nå er 41-42 har de siste par årene fått småbarn. Hun ene har fått to faktisk. Og ingen tenker på dem som for gamle tror jeg? Det er da mange som venter så lenge nå til dags? Min synes heller ikke han er for gammel, selv om han nærmer seg 45 med stormskritt. Men han er nå litt nonchalant og sier han har jo ingen biologisk klokke å tenke på og har derfor ikke dårlig tid. :slår: Men jeg ser nå helst at ungen rekke å passere 20 før pappa blir pensjonist. Nå går jo ikke det hvis han førtidspensjonerer seg, men i alle fall i forhold til folketrygdens pensjonsalder som er 67. (I alle fall er den det foreløpig..) Ja, det er mange som venter med å få barn nå for tiden. Og som tidligere nevnt her, 40 er jo ikke gammelt lenger, ikke sånn som det var før i alle fall. Nei, det er nok bare jeg som er gammeldags serru Og så er det vel noe med det at det er så annerledes med andre seg selv.. Er mye lettere å tenke ”alle andre kan, men ikke jeg”... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 9. september 2009 Forfatter #345 Del Skrevet 9. september 2009 Slik jeg "kjenner" deg her inne, er jeg sikker på at du og Onkelblå kommer til å bli veldig gode foreldre Hva er du mest redd for? Noen ganger virker ting mindre skremmende hvis man skriver det ned og ser det svart på hvitt. For min egen del, tenker jeg at det sikkert er mer skremmende å tenke på å få barn når man er 40, enn det var for meg da jeg var 20. Jeg var jo så ung og ubekymret omkring alt, at jeg nesten er litt forundret over at det har gått så bra med ungene mine Tusen takk PH, det var jo litt godt å "høre" Hva jeg er redd for? Alt mulig og ingenting. Ehhh, vil vel kanskje anta at mye av det er sånne typiske redsler . Ellers er det jo noen andre ting. En vakker dag når jeg er klar for det kommer det nok noen ord her inne, men jeg har tidligere skrevet ganske mye om det. Ja, det er nok en vesentlig forskjell på å få barn som 20-åring enn som 40-åring.. Skulle bare mangle da egentlig :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 10. september 2009 Forfatter #346 Del Skrevet 10. september 2009 Våknet med den hodepinen i morges, og har bare vært oppe i knappe to timer. Å ligge i sengen var ikke noe særlig, så jeg endte på sofaen der jeg kunne "sitteligge". Der lå jeg under dynen i noen timer. Er heldigvis mye bedre nå, men er samtidig helt gåen. Litt dumt med sånn form når det er knall-, men sånn er det. Vi skal i alle fall grille i dag. Kanskje det blir en av sommerens siste grillmiddag som nytes ute. Må ta det med seg. Skal ta det med ro resten av dagen tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 10. september 2009 #347 Del Skrevet 10. september 2009 God bedring Hodepine kan være helt utmattende når den er så kraftig. Håper den snart slipper taket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 10. september 2009 Forfatter #348 Del Skrevet 10. september 2009 Takk, det har gitt seg nå, skulle bare mangle da om den skulle vare hele dagen, det har jeg heldigvis ikke opplevd før heller. Det skal være sikkert og visst at det er utmattende, og jeg har gått litt sånn på siden av meg selv i hele dag. Litt uttafor lissom. Forhåpentlilgvis forsvinner resten med kommende nattesøvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 10. september 2009 #349 Del Skrevet 10. september 2009 Utrolig hva en god natts søvn kan gjøre Vil bare titte innom og si takk for at du skriver slike fine innlegg i dagboken min. Du får meg alltid til å tenke i litt andre baner, og det syns jeg er så flott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 10. september 2009 Forfatter #350 Del Skrevet 10. september 2009 Utrolig hva en god natts søvn kan gjøre Vil bare titte innom og si takk for at du skriver slike fine innlegg i dagboken min. Du får meg alltid til å tenke i litt andre baner, og det syns jeg er så flott Tusen takk, nå ble jeg både glad og rørt. Ikke vet jeg hva jeg har sagt som har fått deg til å tenke i andre baner, men jeg er glad hvis jeg klarer å gi noen gode ord i gitte situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 11. september 2009 Forfatter #351 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Har nettopp svart i en tråd som handler om mødre, og jeg kjenner jeg er sint. Jeg kjenner det helt ned i magen av frustrasjon. Frustrasjon over at ting er blitt som det er blitt, frustrasjon over min mor som ikke skjønner eller vil skjønne, frustrasjon over egen manglende evne til å la det passere og gå videre. Har brukt mye tid og energi på å komme dit jeg er idag, men jeg er visst ikke ferdig... :slår: Mer kommer når jeg er klar for det.... Endret 11. september 2009 av -TanteBrun- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 11. september 2009 Forfatter #352 Del Skrevet 11. september 2009 Det er helg og vi er heldigvis uten planer. Har snakket om å reise bort, men vi er litt tiltaksløse begge to, så det blir nok ikke noe denne helgen heller. Deilig å ikke ha planer også. Men når jeg tenker etter finnes det vel et par planer; OnkelBlå vil sikkert ta seg en bytur, det vil nok jeg også. Men det er forskjell på byturene, han vil ta den på kveldstid med en eller flere øl, mens jeg vil på shopping på dagtid. Det er det eneste. Så vi får se. God helg til alle som måtte titte innom!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 11. september 2009 #353 Del Skrevet 11. september 2009 Svarte i den mødre-tråden jeg også, og merket at det satte i gang prosesser i hodet som jeg trodde jeg var ferdig med. Men foreldres påvirkning sitter dypt, og preger en hele livet. Det kommer man ikke bort fra. Jeg tenker at det mest fornuftige jeg kan gjøre, er å være bevisst på hvordan jeg takler det som kommer fra foreldrene mine (eller pappa da), hvordan han oppfører seg, får jeg ikke gjort så mye med. Må bare sette grenser for hva jeg aksepterer fra han. Og det er noe av det som er så flott med voksne barn. Hvis jeg tråkker over deres grenser, sier de bare at nå er du akkurat som bestefar. Da holder jeg kjeft... Ha en strålende flott helg, uansett hva du bruker den til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 11. september 2009 #354 Del Skrevet 11. september 2009 aaaw Tante Brun, så leit å høre at du har et dårlig forhold til din mor, håper du ikke lar det overskygge helgehyggen Håper du får en alle tiders helg med shopping! Det er da mye kjekkere med bytur på dagtid enn bytur på kveldstid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 11. september 2009 Forfatter #355 Del Skrevet 11. september 2009 Svarte i den mødre-tråden jeg også, og merket at det satte i gang prosesser i hodet som jeg trodde jeg var ferdig med. Men foreldres påvirkning sitter dypt, og preger en hele livet. Det kommer man ikke bort fra. Jeg tenker at det mest fornuftige jeg kan gjøre, er å være bevisst på hvordan jeg takler det som kommer fra foreldrene mine (eller pappa da), hvordan han oppfører seg, får jeg ikke gjort så mye med. Må bare sette grenser for hva jeg aksepterer fra han. Og det er noe av det som er så flott med voksne barn. Hvis jeg tråkker over deres grenser, sier de bare at nå er du akkurat som bestefar. Da holder jeg kjeft... Ha en strålende flott helg, uansett hva du bruker den til At foreldres påvirkning sitter dypt og preger hele livet er sikkert og visst. Nå gjelder ikke dette min far egentlig, men min mor. At foreldrene mine er glad i meg har jeg aldri tvilt på, men det er nå ting som kunne vært gjort annerledes. Mor som har sagt ting som mødre ikke skal si. Far som er den sterke, men også veldig lojal overfor mor. Viktig å være det, men... Det å sette grenser for hva man kan akseptere har jeg også til en viss grad klart å gjøre, med det resultatet at det lille åpne forholdet vi noen gang har hatt er enda mindre åpent nå. (uff, dårlig norsk..) Så fint at du har et godt og åpent forhold til sønnene dine, og som vet at de kan si fra uten å få kjeft. Jada, skal nok klare å kose meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 11. september 2009 Forfatter #356 Del Skrevet 11. september 2009 aaaw Tante Brun, så leit å høre at du har et dårlig forhold til din mor, håper du ikke lar det overskygge helgehyggen Håper du får en alle tiders helg med shopping! Det er da mye kjekkere med bytur på dagtid enn bytur på kveldstid Nei, må prøve å få tankene vekk fra dette frustrerende. Og ja, bytur på dagtid er så avgjort myyyye bedre en bytur på kveldstid. Har jo en og annen på kveldstid selv også, men det blir sjeldnere og sjeldnere. Liker bedre vennekvelder hjemme istedet for bråkete utesteder man må skrike til hverandre hver gang man skal si noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 12. september 2009 Forfatter #357 Del Skrevet 12. september 2009 i dag. Det var i alle fall planen. Nei, shoppet ingenting. Lurer på hva som har skjedd - jeg fant ingenting jeg hadde lyst på ...? :klø: Ikke klær, ikke interiørting, ingenting. Hva er galt med meg - jag har da aldri problemer med å finne noe jeg da... :klø: Men når jeg tenker etter, så kjøper jeg ikke så vilt som jeg kanskje gjorde tidligere. Hva er vitsen med ting som ikke passer eller blir brukt - uansett hva det er for noe? Jeg vet også veldig godt hva jeg liker, og i hvert fall ikke liker, da unngår jeg også en del bomkjøp. Men kjæresten er ikke like fornøyd. Ikke fant vi noen kule klær til han heller... "Ut for ingenting. Kunne like gjerne vært hjemme." Mannfolk! Mannfolk og shopping! :gjeiper: Men (mye 'men' her nå..) en koselig ting skjedde: Jeg traff ei venninne/bekjent jeg ikke har sett på mange år. Vi har alltid hatt tonen, men livene våre var så forskjellig at vi til slutt mistet kontakten. Ble stående å snakke så lenge at OnkelBlå fant seg en stol og en avis :gjeiper: Det var skikkelig koselig, vi utvekslet mailadresser og så får tiden vise om vi klarer å holde kontakten denne gangen. Fin dag så langt egentlig, selv om det ikke ble noen fangst under shoppingturen. Vel, penger spart er penger tjent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 12. september 2009 #358 Del Skrevet 12. september 2009 TanteBrun Menn og shopping ja En dårlig kombinasjon her i huset iallefall. Ulvemannen kan ikke fordra å shoppe. Er ikke såå glad i det jeg heller, men tar meg en tur når jeg har lyst på noe. Da vil jeg helst dra alene. Når han skal ha seg noe nytt, så vet han på en prikk hva han skal ha, hvilken butikk han får det i, og han er ikke lenge i butikken. Jeg vil jo se litt mer jeg da, så shoppe gjør jeg med glede alene Åsså er jeg helt enig med deg i at man ikke skal kjøpe noe bare for å ha kjøpt noe. Det skal være noe man liker, vet man kommer til å bruke og trives i. Er ganske kresen av meg da Så koselig at du traff igjen en gammel venninne. Sånt er alltd kjekt, og at dere har utvekslet mailadresser og skal holde kontakt. Kjempefint Jeg har truffet igjen både gamle venninner, gamlekjærester og kollegaer på FB og det er artig Ha en fin lørdagskveld TanteBrun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 12. september 2009 #359 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg er sånn periodeshopper. Er ikke så veldig glad i å gå i butikker, men når jeg først shopper, kjøper jeg gjerne mye på en gang. Kjæresten liker godt å gå i matbutikker, men andre butikker kan han styre seg for. Så hvis jeg skal handle klær, går jeg helst alene. Blir bare stressa av å tenke på at han går der og kjeder seg. Håper du har en koselig lørdagskveld sammen med OnkelBlå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 12. september 2009 Forfatter #360 Del Skrevet 12. september 2009 Ja, jeg liker også egentlig å shoppe alene, men samtidig er det helt greit å ha med OnkelBlå. Jeg skal ikke klage jeg altså, han er ikke så ille og har sjelden noe i mot å være med meg de gangene jeg vil han skal være med. Men i dag var altså ikke dagen. Ellers liker jeg normalt å gå rundt alene. Fyke rundt i mitt eget tempo. Jeg har vel et ganske trent øye, og jeg ser ganske fort om noe er av interesse eller ei. Det gjelder også inneklemte bortgjemte ting på trange stativ eller bord. Slippe å vente på og ta hensyn til andre. Dessuten blir jeg litt stresset hvis andre er klare til å gå videre før jeg er klar. Da er det bedre å gå alene og så heller møtes til lunsj eller noe Går jeg med venninner går jeg for turen og for det sosiales skyld. Finner jeg noe, ja vel, greit, men shopping er ikke målet da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå